Sitecom router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb natuurlijk al rondgekeken op het forum en op de site van sitecom maar ik kom er niet uit.
m'n router wil m'n pc's niet herkenen, het status lampje blijft onheilspellend rood branden...
ik heb 2 3COM Etherlink III 3C509b Combo ISA netwerkkaarten, W98 besturingssysteem en een Casema/Wanadoo Broadband Premium (Com 21) internet verbinding.
naar mijn id heb ik alles geprobeerd, andere drivers, reset-ten, LAN opzetten, kaart anders instellen, andere UTP kabels...
is er iemand met nieuwe ideeën

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik snap je probleem niet (helemaal).

Welke lampjes blijven nou rood branden? Kan je wel gewoon netwerken, maar niet internetten? Kunnen de pc's elkaar niet pingen?

Als ik een pc aansluit op mijn router dan gaat er direct een 'link' lampje branden bij die poort waar de pc inzit. Als dat zelfs niet eens goed gaat dan lijkt je router wel stuk?! Andere poort op de router geprobeerd?

Wees consequent, maar niet altijd

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lijkt er op dat die router niet goed is

• Randal Peelen
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ik heb ook een keer een flinke poos met een zelfde apparaat lopen klooien. De oplossing die ik (na meerdere uren) vond was het goed lezen van wat je in het configuratiescherm (van de router zelf, die HTML-based config) stond.

Het bleek namelijk dat ik al die tijd de DHCP server en de locale pc's door elkaar had gehaald :P.

http://twitter.com/randalpeelen

• Fear-factoR
Ook schreef op 27 oktober 2002 @ 10:09:
Ik snap je probleem niet (helemaal).

Welke lampjes blijven nou rood branden? Kan je wel gewoon netwerken, maar niet internetten? Kunnen de pc's elkaar niet pingen?

Als ik een pc aansluit op mijn router dan gaat er direct een 'link' lampje branden bij die poort waar de pc inzit. Als dat zelfs niet eens goed gaat dan lijkt je router wel stuk?! Andere poort op de router geprobeerd?
het probleem is dat het rode status lampje uit zou moeten gaan. dat doet ie dus niet ik kan m'n router dus helemaal niet configureren

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1) heb je het netwerk ooit werkend gehad? probeer eerst je switch aan de gang te krijgen straight bekabeling 1:1 tussen switch en cliënten.
2) als je hem zonder kabels alleen adapter aansluit blijft de rode lamp flikkeren constant na lange tijdsperiode?
3) probeer hem eens te reset-ten de router met het knopje?
4) sitecom bellen - zal er wat anders aan de hand zijn wanneer het lampje rood blijft flikkeren.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Fear-factoR
1) nee, en geprobeerd
2) yep, constant rood geen geknipper
3) al vele malen gedaan
4) ga ik morgen doen

• Fear-factoR
dynabyte heeft mij gewoon een kapotte router (DIE AL TERUGGEBRACHT WAS, DOOR EEN KLANT!!!) aangesmeerd. hoe ik dit weet, bij Office Centre een nieuwe gekocht. Die was heel anders ingepakt, netjes in karton en plastic tasje om de router heen. Ofwel let op als je zooi bij Dynabyte koopt, eerst checken of ze het niet al eerder verkocht hebben...
Tnks for the suppport...

• Fear-factoR
die nieuwe werkt dus zonder problemen!!!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Fear-factoR schreef op 29 oktober 2002 @ 00:02:
dynabyte heeft mij gewoon een kapotte router (DIE AL TERUGGEBRACHT WAS, DOOR EEN KLANT!!!) aangesmeerd. hoe ik dit weet, bij Office Centre een nieuwe gekocht.
Eerlijk gezegd altijd al een beetje een hekel gehad aan die winkel.

Er komen volgens mij zo weinig mensen dat ze een stuk artikel eerste een keer of 4 willen verkopen alvorens ze het echt terug sturen...
Ik neem aan dat je em hebt terug gebracht + een dikke uitbrander erbij over hoe je met klanten omgaat??

Wees consequent, maar niet altijd

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Heb niet al te beste ervaringen met DynaByte. Overigens ook niet met SiteCom :o

DIT IS MIJN WEBSITE

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Ik heb ook zo'n Sitecom router gekocht bij DynaByte, en dat ding werkt dus voor geen meter. Loopt 2 keer per dag vast :-( Kijk hier eens naar: Sitecom router kwetsbaar voor DoS?

Maar de "helpdesk" van Sitecom vind ik nog wel het meest waardeloos....

• Fear-factoR
ik heb nog geen tijd gehad ze de huid vol te schelden, ik heb wel wat anders te doen... :(
ik ben drie dagen bezig geweest met die kapotte router, terwijl ik moet afstuderen... :(
toen ik 'm terug bracht wilden ze me nog een tegoedbon aansmeren ook... :(
ik ga zeker nog een klacht indienen })

maar m'n router loopt nu als een zonnetje, en ik ben in één weekend een heleboel wijzer geworden wat (thuis)netwerken betreft :)
Pagina: 1