Home-Cinema speakers: Elac Cinema 1 ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wie heeft ervaring met het Cinema 1 speakersetje van Elac?
Het gaat om 5 satellietjes en 1 subwoofer. Info is hier te vinden:
http://www.elac.com/en/products/cinema/cinema.html

Ik hoorde ze vandaag spelen bij Mediamarkt en vond het behoorlijk klinken, ben alleen redelijk een leek op dat gebied. :)

Ik zoek een setje (versterker + surround speakers), voornamelijk om DVD mee te beluisteren, maar er moet ook met redelijk resultaat normaal muziek mee afgespeeld kunnen worden (over 2 speakers).

Het speakersetje kostte geloof ik zo'n EUR450. Iemand nog andere alternatieven in die prijsklasse?

Ohja, lagere prijzen voor dit setje zijn ook welkom ;)

Gewoon rösti

• mno
  • Nu online
Het is misschien nog wat vroeg voor een kick maar aangezien ik vanmiddag weer even op pad wil voor een setje zou ik toch graag wat ervaringen lezen :)

Gewoon rösti

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het uiterlijk van die speakers is wel erg mooi. maar ik weet uit ervaring dat 1 satelietje niet tegen een boekenplank formaat speaker op kan laat, staan 1 vloerstaander. het is maar net wat je budget is, wil je een home cinema maar hecht je minder waarde aan muziek, is zoiets prima. wil je toch wat meer muziek er ook mee gaan luisteren zou ik toch houten speakers nemen. als je een beetje zoekt in de budget klasse van de houten speakers kom je ook rond de prijsklasse van elac home cinema uit. alleen mis je dan een sub maar die heb je vaak niet eens nodig omdat boekenplanken/vloerstaanders vaak al laag genoeg komen.

• mno
  • Nu online
Het gaat me vooral om DVD, muziek draai ik niet vaak maar als ik het doe moet het toch aardig klinken. Ik ga nog maar eens goed luisteren, ook in de normale stereo stand.

Gewoon rösti

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 14:21

fozz

Are You In Or Out?

is missien een beetje laat. Maar ik heb nu 1,5 jaar deze set.
En ik heb er nooit spijt van gehad.

Klinken beter dan mn 125 watt Jamo's !

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

Beetje onnodige kick denk...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Relatief onnodig, denk dat de topicstarter er ondertussen wel uit gekomen is :). Maar fozz, als je wilt mag je even een leuke review zetten in het Centraal HomeTheatre topic. Veel mensen die een setje zoeken komen daar namelijk langs, dan kunnen ze jouw aanbeveling ook meteen even lezen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.