Unofficial Dutch MUON F.A.Q.
Bij deze een draadje voor vragen en antwoorden die betrekking hebben op MUON.
Via de link hierboven kun je dus lezen waar dit project allemaal om draait.
Ik kan mij voorstellen dat voor nog niet iedereen duidelijk is wat er aan instellingen/resultaten/tools mogelijk is (mede vandaar dus dit draadje).
Als eerste wil ik (nogmaals) aangeven dat waarschijnlijk niet iedereen met een result.dat van Stephen draait... dat is te zien aan de 'best Muon' t.o.v. het aantal resultaten dat al is geflushed. Je kunt uiteraard domweg pech hebben en nog geen indrukwekkende 'best Muon' hebben geretourneerd
(of je hebt gewoon een domme CPU
)
Let wel: dit is absoluut géén flame!! en het is ook nog eens mijn vermoeden.
Het gaat tenslotte om kwalitatieve goeie MUON's... niet de kwantiteit.
Vandaar dat ik hiermee probeer de hele [DPC]-stal te helpen.
Controleer dus of je een results.dat hebt van minimaal 313kb.
Je kunt hier ook de results rechtstreeks downen:
Best 250.
"Heb ik zo'n result.dat altijd nodig?"
Antw: Nee, dat heb je niet. Indien je geen results.dat hebt zal jouw systeem er zelf (na de eerste flush) 1 aanmaken.
"Waarom zou ik dan zo'n results.dat moeten gebruiken?"
Antw: Het gaat om kwalitatief goeie MUON's, niet om de hoeveelheid.
Als je gebruik maakt van een results.dat gaat jouw systeem dus rekenen met die gegevens en dit resulteert in kwaliteits MUON's.
"Waar haal ik zo'n results.dat vandaan dan?"
Antw: Net zeker niet zitten opletten hé ??
Die kun je middels de hier bovenstaande links downloaden.
"En dan?"
Antw: Dan pak je de zip uit en plaats je de results.dat in dezelfde directory waar je het progje Muon hebt staan.
"Ben ik dan mijn huidige resultaten kwijt?"
Antw: Ja, als je de results.dat over de oude results.dat heenzet ben je die resultaten inderdaad kwijt.
"Dat wil ik niet! Is daar nix aan te doen?"
Antw: Dat kan ik me voorstellen... kunnen tenslotte hele goeie resultaten instaan. Wat je dan doet is jouw eigen results.dat met Wordpad openen en de inhoud kopiëren naar de results.dat die je net hebt gedownload en ze daar onderaan plakken (andere methode staat hieronder door Dukebox beschreven).
"Moet ik Muon hiervoor stoppen?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Muon gaat vrolijk door met rekenen en zal de results.dat pas weer benaderen als hij een nieuwe berekening wil gaan uitvoeren.
"Welk programma'tje moet ik nou eigenlijk opstarten?"
Antw: Er zijn, zoals je ziet zodra je Muon hebt uitgepakt, meerdere mogelijkheden om Muon op te starten. Als je van grafische toestanden houdt kun je Muon1.exe opstarten. Als je daarnaast ook nog iets anders wilt doen dan lijkt mij het verstandig op de Muon1_Background.exe op te starten.
"Ik heb Muon1_Background.exe opgestart maar ik zie nix gebeuren..."
Antw: Nee, dat kan kloppen... daar heet het ook 'background' voor
Je kunt controleren offie het doet via je taskmanager. Je zal dan ook zien dat je proc 100% belast wordt.
"Kan ik een spelletje doen terwijl Muon draait?"
Antw: Ja dat kan. Ik heb zelfs cd's gebrand terwijl Muon mijn proc stond af te tuigen... geen probleem. T.o.v. bijvoorbeeld Seti (wat ook zegt alleen de overgebleven/idle CPU-cycles te gebruiken) draait Muon écht alleen op de idle cycles... zodra jij iets anders ernaast gaat doen zal Muon die CPU-cycles vrijgeven... kortom: het doet géén pijn en je merkt er nix van
"Moet ik een permanente internetverbinding hebben?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Sterker nog; je kunt zelfs pc's laten crunchen die helemaal geen internetverbinding hebben.
"Ja maar ik moet toch een keer resultaten inleveren?"
Antw: Ja, graag zelfs
In het geval van een internet-loze pc haal je de results.txt file van de pc af (dus niet kopiëren) en upload je die via een pc die wél een internetverbinding heeft.
"Hoe doe ik dat dan?"
Antw: Op de pc met internetverbinding moet je ook Muon hebben draaien (uiteraard!
). Je controleert of er al niet een results.txt bestaat, als dat wel zo is dan draai je eerst het progje Manualsend.exe. Als er geen results.txt bestaat kun je de results.txt van de andere pc hier plaatsen en dan Manualsend.exe draaien.
"Ik krijg een vreemde foutmelding als ik Manualsend.exe opstart... stuk?"
Antw: Nee hoor... je hebt gewoon geen resultaten die je kunt retourneren... controleer ff of je een file 'results.txt hebt staan. Als je die niet hebt, heb je dus ook geen resultaten die je kunt flushen.
"Nou heb ik geupload maar ik zie mijn results niet... waar zijn ze?"
Antw: Je kunt je results bij Stephen Brooks bekijken. Een mooiere pagina vind ik echter de door Dukebox opgezette pagina
"Ik zie ze nog steeds niet... mijn oude resultaten staan er nog
"
Antw: Ook dat kan kloppen. De pagina's worden 1x per uur ververst.
"Je liegt! Ik heb 2 uur geleden geflushed maar mijn oude resultaten staan er nog steeds!"
Antw: Oi!! Ik lieg nooit (ik verdraai hooguit de waarheid een beetje
). Tja, Stephen moet ook wel eens onderhoud aan zijn machines verrichten... kan zijn dattie dus zijn machines offline heeft gehaald (of gewoon heeft uitstaan). Je krijgt dan de oude resultaten te zien of een 404.
"De pagina van Duke laat toch hetzelfde zien?"
Antw: Yep, dat klopt. Duke maakt van dezelfde data gebruik om zijn pagina op te bouwen... alleen in een mooier formaat en voornamelijk voor onze eigen koeienstal
"Ik heb mijn machine nou al 4 uur draaien en ik heb nog steeds geen results.txt... wat doe ik fout?"
Antw: Je doet helemaal nix fout... jouw machine staat nog steeds druk te rekenen... de ene berekening doet er echter langer over dan de ander.
"Kan ik dat niet beïnvloeden... die gast '[DPC]DukeBox' moet van die 1e plek af >:)"
Antw: WHAHAHAHAHAHA *snik*
Serieus Antw: Nee, dit kun je niet beïnvloeden.
"Ik vind dat handmatig flushen maar lastig... kan dat niet automagisch?"
Antw: Ja dat kan... dat doet Muon zelfs al... na 100kB.
"100kB?? Kan dat niet minder... mijn pc is daar zeker 4 weken mee bezig..."
Antw: Ja en Nee... Muon staat nou eenmaal op 100kB ingesteld en het is (nog) geen optie om dat te veranderen. Je kunt uiteraard een 'scheduled job' maken op jouw pc die Manualsend.exe regelmatig opstart (koop anders een dual- of quadro-proc machine... ook kun je bij Duke zijn koeiestal huren
)
"Hoe doe ik mee in de [DPC] familie?"
Antw: Als je het Muon progje hebt gedowned en in een directory hebt gedumpt, maak je een file aan (als ie nog niet bestaat) met jouw naam erin. Deze file sla je op met de naam 'user.txt'.
Zet voor je naam [DPC] (bijvoorbeeld: [DPC]TeamNWW), dan komen de resultaten automagisch bij de [DPC]-stal terecht en zal jouw naam worden toegevoegd aan de (groeiende) [DPC]-familie.
"Zijn er nog leuke tooltjes te krijgen voor Muon?"
Antw: Yep, Floppus heeft een Client Hider gemaakt, die kun je hier downloaden.
Naar zijn eigen zeggen issie nog niet helemaal 'af' en ik mag er geen geld voor vragen
Ik heb het gedownload, moet ik nog iets instellen?"
Antw: Ja uiteraard... jouw auto gaat toch ook niet vanzelf rijden als je hem gestart hebt
Hieronder de procedure die je moet volgen:
- Plaats de .exe in dezelfde directory als je MUON cliënt, en maak er bijvoorbeeld een snelkoppeling naar in je opstartfolder.
- Je moet de cliënt al wel geconfigureerd hebben.
Voorwaarden:
1) de cliënt moet de originele naam hebben vanuit de download.
2) de cliënt moet in dezelfde directory staan als dit progje.
(aldus ongevraagd en illegaal gekopieerd van Floppus bericht
)
RoyalFlusher heeft ook een tooltje staan (van de Duitse conculega's
) Met dit tooltje kun je Muon monitoren.
Die kun je hier vinden (hosted by RoyalFlusher
)
En ook www.outer heeft een monitoringtooltje staan (zie ook bericht hieronder).
Dat tooltje kun je door deze link downloaden.
"Ik vind dat Windhoos maar nix
Is er een Linuxversie beschikbaar?
)"
Antw: Ook dat is er
Die kun je hier downloaden.
"En hoe configureer ik dat boeltje dan??"
Antw: Geen idee
Ik ben zo'n 'Happy, Happy, Joy, Joy' Windhoos gebruiker... maar plaats je vraag gerust in dit draadje... genoeg
die er wél raad mee weten 
"Is er ook een officieel Muon forum?"
Antw: Ja hoor... genoeg om jouw avondje te vullen...
hier vindt je het officiële forum, enjoy 
"Ik heb nog een vraag... staat hier niet bij... kan ik dat ergens dumpen?"
Antw: Ja hoor dat kan... mail maar naar [DPC]TeamNWW dan zet ik het hierbij.
Bij deze een draadje voor vragen en antwoorden die betrekking hebben op MUON.
Via de link hierboven kun je dus lezen waar dit project allemaal om draait.
Ik kan mij voorstellen dat voor nog niet iedereen duidelijk is wat er aan instellingen/resultaten/tools mogelijk is (mede vandaar dus dit draadje).
Als eerste wil ik (nogmaals) aangeven dat waarschijnlijk niet iedereen met een result.dat van Stephen draait... dat is te zien aan de 'best Muon' t.o.v. het aantal resultaten dat al is geflushed. Je kunt uiteraard domweg pech hebben en nog geen indrukwekkende 'best Muon' hebben geretourneerd
(of je hebt gewoon een domme CPU
Let wel: dit is absoluut géén flame!! en het is ook nog eens mijn vermoeden.
Het gaat tenslotte om kwalitatieve goeie MUON's... niet de kwantiteit.
Vandaar dat ik hiermee probeer de hele [DPC]-stal te helpen.
Controleer dus of je een results.dat hebt van minimaal 313kb.
Je kunt hier ook de results rechtstreeks downen:
Best 250.
"Heb ik zo'n result.dat altijd nodig?"
Antw: Nee, dat heb je niet. Indien je geen results.dat hebt zal jouw systeem er zelf (na de eerste flush) 1 aanmaken.
"Waarom zou ik dan zo'n results.dat moeten gebruiken?"
Antw: Het gaat om kwalitatief goeie MUON's, niet om de hoeveelheid.
Als je gebruik maakt van een results.dat gaat jouw systeem dus rekenen met die gegevens en dit resulteert in kwaliteits MUON's.
"Waar haal ik zo'n results.dat vandaan dan?"
Antw: Net zeker niet zitten opletten hé ??
"En dan?"
Antw: Dan pak je de zip uit en plaats je de results.dat in dezelfde directory waar je het progje Muon hebt staan.
"Ben ik dan mijn huidige resultaten kwijt?"
Antw: Ja, als je de results.dat over de oude results.dat heenzet ben je die resultaten inderdaad kwijt.
"Dat wil ik niet! Is daar nix aan te doen?"
Antw: Dat kan ik me voorstellen... kunnen tenslotte hele goeie resultaten instaan. Wat je dan doet is jouw eigen results.dat met Wordpad openen en de inhoud kopiëren naar de results.dat die je net hebt gedownload en ze daar onderaan plakken (andere methode staat hieronder door Dukebox beschreven).
"Moet ik Muon hiervoor stoppen?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Muon gaat vrolijk door met rekenen en zal de results.dat pas weer benaderen als hij een nieuwe berekening wil gaan uitvoeren.
"Welk programma'tje moet ik nou eigenlijk opstarten?"
Antw: Er zijn, zoals je ziet zodra je Muon hebt uitgepakt, meerdere mogelijkheden om Muon op te starten. Als je van grafische toestanden houdt kun je Muon1.exe opstarten. Als je daarnaast ook nog iets anders wilt doen dan lijkt mij het verstandig op de Muon1_Background.exe op te starten.
"Ik heb Muon1_Background.exe opgestart maar ik zie nix gebeuren..."
Antw: Nee, dat kan kloppen... daar heet het ook 'background' voor
Je kunt controleren offie het doet via je taskmanager. Je zal dan ook zien dat je proc 100% belast wordt.
"Kan ik een spelletje doen terwijl Muon draait?"
Antw: Ja dat kan. Ik heb zelfs cd's gebrand terwijl Muon mijn proc stond af te tuigen... geen probleem. T.o.v. bijvoorbeeld Seti (wat ook zegt alleen de overgebleven/idle CPU-cycles te gebruiken) draait Muon écht alleen op de idle cycles... zodra jij iets anders ernaast gaat doen zal Muon die CPU-cycles vrijgeven... kortom: het doet géén pijn en je merkt er nix van
"Moet ik een permanente internetverbinding hebben?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Sterker nog; je kunt zelfs pc's laten crunchen die helemaal geen internetverbinding hebben.
"Ja maar ik moet toch een keer resultaten inleveren?"
Antw: Ja, graag zelfs
"Hoe doe ik dat dan?"
Antw: Op de pc met internetverbinding moet je ook Muon hebben draaien (uiteraard!
"Ik krijg een vreemde foutmelding als ik Manualsend.exe opstart... stuk?"
Antw: Nee hoor... je hebt gewoon geen resultaten die je kunt retourneren... controleer ff of je een file 'results.txt hebt staan. Als je die niet hebt, heb je dus ook geen resultaten die je kunt flushen.
"Nou heb ik geupload maar ik zie mijn results niet... waar zijn ze?"
Antw: Je kunt je results bij Stephen Brooks bekijken. Een mooiere pagina vind ik echter de door Dukebox opgezette pagina
"Ik zie ze nog steeds niet... mijn oude resultaten staan er nog
Antw: Ook dat kan kloppen. De pagina's worden 1x per uur ververst.
"Je liegt! Ik heb 2 uur geleden geflushed maar mijn oude resultaten staan er nog steeds!"
Antw: Oi!! Ik lieg nooit (ik verdraai hooguit de waarheid een beetje
"De pagina van Duke laat toch hetzelfde zien?"
Antw: Yep, dat klopt. Duke maakt van dezelfde data gebruik om zijn pagina op te bouwen... alleen in een mooier formaat en voornamelijk voor onze eigen koeienstal
"Ik heb mijn machine nou al 4 uur draaien en ik heb nog steeds geen results.txt... wat doe ik fout?"
Antw: Je doet helemaal nix fout... jouw machine staat nog steeds druk te rekenen... de ene berekening doet er echter langer over dan de ander.
"Kan ik dat niet beïnvloeden... die gast '[DPC]DukeBox' moet van die 1e plek af >:)"
Antw: WHAHAHAHAHAHA *snik*
Serieus Antw: Nee, dit kun je niet beïnvloeden.
"Ik vind dat handmatig flushen maar lastig... kan dat niet automagisch?"
Antw: Ja dat kan... dat doet Muon zelfs al... na 100kB.
"100kB?? Kan dat niet minder... mijn pc is daar zeker 4 weken mee bezig..."
Antw: Ja en Nee... Muon staat nou eenmaal op 100kB ingesteld en het is (nog) geen optie om dat te veranderen. Je kunt uiteraard een 'scheduled job' maken op jouw pc die Manualsend.exe regelmatig opstart (koop anders een dual- of quadro-proc machine... ook kun je bij Duke zijn koeiestal huren
"Hoe doe ik mee in de [DPC] familie?"
Antw: Als je het Muon progje hebt gedowned en in een directory hebt gedumpt, maak je een file aan (als ie nog niet bestaat) met jouw naam erin. Deze file sla je op met de naam 'user.txt'.
Zet voor je naam [DPC] (bijvoorbeeld: [DPC]TeamNWW), dan komen de resultaten automagisch bij de [DPC]-stal terecht en zal jouw naam worden toegevoegd aan de (groeiende) [DPC]-familie.
"Zijn er nog leuke tooltjes te krijgen voor Muon?"
Antw: Yep, Floppus heeft een Client Hider gemaakt, die kun je hier downloaden.
Naar zijn eigen zeggen issie nog niet helemaal 'af' en ik mag er geen geld voor vragen

Ik heb het gedownload, moet ik nog iets instellen?"
Antw: Ja uiteraard... jouw auto gaat toch ook niet vanzelf rijden als je hem gestart hebt
- Plaats de .exe in dezelfde directory als je MUON cliënt, en maak er bijvoorbeeld een snelkoppeling naar in je opstartfolder.
- Je moet de cliënt al wel geconfigureerd hebben.
Voorwaarden:
1) de cliënt moet de originele naam hebben vanuit de download.
2) de cliënt moet in dezelfde directory staan als dit progje.
(aldus ongevraagd en illegaal gekopieerd van Floppus bericht
RoyalFlusher heeft ook een tooltje staan (van de Duitse conculega's
Die kun je hier vinden (hosted by RoyalFlusher
En ook www.outer heeft een monitoringtooltje staan (zie ook bericht hieronder).
Dat tooltje kun je door deze link downloaden.
"Ik vind dat Windhoos maar nix

Antw: Ook dat is er
"En hoe configureer ik dat boeltje dan??"
Antw: Geen idee
"Is er ook een officieel Muon forum?"
Antw: Ja hoor... genoeg om jouw avondje te vullen...
"Ik heb nog een vraag... staat hier niet bij... kan ik dat ergens dumpen?"
Antw: Ja hoor dat kan... mail maar naar [DPC]TeamNWW dan zet ik het hierbij.
[ Voor 9% gewijzigd door MetalRush op 22-11-2002 14:47 . Reden: Update ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)