DPC - MUON - FAQ

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Unofficial Dutch MUON F.A.Q.

Bij deze een draadje voor vragen en antwoorden die betrekking hebben op MUON.

Via de link hierboven kun je dus lezen waar dit project allemaal om draait.
Ik kan mij voorstellen dat voor nog niet iedereen duidelijk is wat er aan instellingen/resultaten/tools mogelijk is (mede vandaar dus dit draadje).

Als eerste wil ik (nogmaals) aangeven dat waarschijnlijk niet iedereen met een result.dat van Stephen draait... dat is te zien aan de 'best Muon' t.o.v. het aantal resultaten dat al is geflushed. Je kunt uiteraard domweg pech hebben en nog geen indrukwekkende 'best Muon' hebben geretourneerd
(of je hebt gewoon een domme CPU >:) )

Let wel: dit is absoluut géén flame!! en het is ook nog eens mijn vermoeden.
Het gaat tenslotte om kwalitatieve goeie MUON's... niet de kwantiteit.
Vandaar dat ik hiermee probeer de hele [DPC]-stal te helpen.

Controleer dus of je een results.dat hebt van minimaal 313kb.

Je kunt hier ook de results rechtstreeks downen:
Best 250.

"Heb ik zo'n result.dat altijd nodig?"
Antw: Nee, dat heb je niet. Indien je geen results.dat hebt zal jouw systeem er zelf (na de eerste flush) 1 aanmaken.

"Waarom zou ik dan zo'n results.dat moeten gebruiken?"
Antw: Het gaat om kwalitatief goeie MUON's, niet om de hoeveelheid.
Als je gebruik maakt van een results.dat gaat jouw systeem dus rekenen met die gegevens en dit resulteert in kwaliteits MUON's.

"Waar haal ik zo'n results.dat vandaan dan?"
Antw: Net zeker niet zitten opletten hé ?? ;) Die kun je middels de hier bovenstaande links downloaden.

"En dan?"
Antw: Dan pak je de zip uit en plaats je de results.dat in dezelfde directory waar je het progje Muon hebt staan.

"Ben ik dan mijn huidige resultaten kwijt?"
Antw: Ja, als je de results.dat over de oude results.dat heenzet ben je die resultaten inderdaad kwijt.

"Dat wil ik niet! Is daar nix aan te doen?"
Antw: Dat kan ik me voorstellen... kunnen tenslotte hele goeie resultaten instaan. Wat je dan doet is jouw eigen results.dat met Wordpad openen en de inhoud kopiëren naar de results.dat die je net hebt gedownload en ze daar onderaan plakken (andere methode staat hieronder door Dukebox beschreven).

"Moet ik Muon hiervoor stoppen?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Muon gaat vrolijk door met rekenen en zal de results.dat pas weer benaderen als hij een nieuwe berekening wil gaan uitvoeren.

"Welk programma'tje moet ik nou eigenlijk opstarten?"
Antw: Er zijn, zoals je ziet zodra je Muon hebt uitgepakt, meerdere mogelijkheden om Muon op te starten. Als je van grafische toestanden houdt kun je Muon1.exe opstarten. Als je daarnaast ook nog iets anders wilt doen dan lijkt mij het verstandig op de Muon1_Background.exe op te starten.

"Ik heb Muon1_Background.exe opgestart maar ik zie nix gebeuren..."
Antw: Nee, dat kan kloppen... daar heet het ook 'background' voor ;)
Je kunt controleren offie het doet via je taskmanager. Je zal dan ook zien dat je proc 100% belast wordt.

"Kan ik een spelletje doen terwijl Muon draait?"
Antw: Ja dat kan. Ik heb zelfs cd's gebrand terwijl Muon mijn proc stond af te tuigen... geen probleem. T.o.v. bijvoorbeeld Seti (wat ook zegt alleen de overgebleven/idle CPU-cycles te gebruiken) draait Muon écht alleen op de idle cycles... zodra jij iets anders ernaast gaat doen zal Muon die CPU-cycles vrijgeven... kortom: het doet géén pijn en je merkt er nix van :+

"Moet ik een permanente internetverbinding hebben?"
Antw: Nee dat hoeft niet. Sterker nog; je kunt zelfs pc's laten crunchen die helemaal geen internetverbinding hebben.

"Ja maar ik moet toch een keer resultaten inleveren?"
Antw: Ja, graag zelfs :) In het geval van een internet-loze pc haal je de results.txt file van de pc af (dus niet kopiëren) en upload je die via een pc die wél een internetverbinding heeft.

"Hoe doe ik dat dan?"
Antw: Op de pc met internetverbinding moet je ook Muon hebben draaien (uiteraard! :P). Je controleert of er al niet een results.txt bestaat, als dat wel zo is dan draai je eerst het progje Manualsend.exe. Als er geen results.txt bestaat kun je de results.txt van de andere pc hier plaatsen en dan Manualsend.exe draaien.

"Ik krijg een vreemde foutmelding als ik Manualsend.exe opstart... stuk?"
Antw: Nee hoor... je hebt gewoon geen resultaten die je kunt retourneren... controleer ff of je een file 'results.txt hebt staan. Als je die niet hebt, heb je dus ook geen resultaten die je kunt flushen.

"Nou heb ik geupload maar ik zie mijn results niet... waar zijn ze?"
Antw: Je kunt je results bij Stephen Brooks bekijken. Een mooiere pagina vind ik echter de door Dukebox opgezette pagina _/-\o_

"Ik zie ze nog steeds niet... mijn oude resultaten staan er nog :( "
Antw: Ook dat kan kloppen. De pagina's worden 1x per uur ververst.

"Je liegt! Ik heb 2 uur geleden geflushed maar mijn oude resultaten staan er nog steeds!"
Antw: Oi!! Ik lieg nooit (ik verdraai hooguit de waarheid een beetje >:)). Tja, Stephen moet ook wel eens onderhoud aan zijn machines verrichten... kan zijn dattie dus zijn machines offline heeft gehaald (of gewoon heeft uitstaan). Je krijgt dan de oude resultaten te zien of een 404.

"De pagina van Duke laat toch hetzelfde zien?"
Antw: Yep, dat klopt. Duke maakt van dezelfde data gebruik om zijn pagina op te bouwen... alleen in een mooier formaat en voornamelijk voor onze eigen koeienstal }:O

"Ik heb mijn machine nou al 4 uur draaien en ik heb nog steeds geen results.txt... wat doe ik fout?"
Antw: Je doet helemaal nix fout... jouw machine staat nog steeds druk te rekenen... de ene berekening doet er echter langer over dan de ander.

"Kan ik dat niet beïnvloeden... die gast '[DPC]DukeBox' moet van die 1e plek af >:)"
Antw: WHAHAHAHAHAHA *snik* })
Serieus Antw: Nee, dit kun je niet beïnvloeden.

"Ik vind dat handmatig flushen maar lastig... kan dat niet automagisch?"
Antw: Ja dat kan... dat doet Muon zelfs al... na 100kB.

"100kB?? Kan dat niet minder... mijn pc is daar zeker 4 weken mee bezig..."
Antw: Ja en Nee... Muon staat nou eenmaal op 100kB ingesteld en het is (nog) geen optie om dat te veranderen. Je kunt uiteraard een 'scheduled job' maken op jouw pc die Manualsend.exe regelmatig opstart (koop anders een dual- of quadro-proc machine... ook kun je bij Duke zijn koeiestal huren :))

"Hoe doe ik mee in de [DPC] familie?"
Antw: Als je het Muon progje hebt gedowned en in een directory hebt gedumpt, maak je een file aan (als ie nog niet bestaat) met jouw naam erin. Deze file sla je op met de naam 'user.txt'.
Zet voor je naam [DPC] (bijvoorbeeld: [DPC]TeamNWW), dan komen de resultaten automagisch bij de [DPC]-stal terecht en zal jouw naam worden toegevoegd aan de (groeiende) [DPC]-familie.

"Zijn er nog leuke tooltjes te krijgen voor Muon?"
Antw: Yep, Floppus heeft een Client Hider gemaakt, die kun je hier downloaden.
Naar zijn eigen zeggen issie nog niet helemaal 'af' en ik mag er geen geld voor vragen O-)

Ik heb het gedownload, moet ik nog iets instellen?"
Antw: Ja uiteraard... jouw auto gaat toch ook niet vanzelf rijden als je hem gestart hebt >:) Hieronder de procedure die je moet volgen:
- Plaats de .exe in dezelfde directory als je MUON cliënt, en maak er bijvoorbeeld een snelkoppeling naar in je opstartfolder.
- Je moet de cliënt al wel geconfigureerd hebben.
Voorwaarden:
1) de cliënt moet de originele naam hebben vanuit de download.
2) de cliënt moet in dezelfde directory staan als dit progje.
(aldus ongevraagd en illegaal gekopieerd van Floppus bericht ;))

RoyalFlusher heeft ook een tooltje staan (van de Duitse conculega's ;)) Met dit tooltje kun je Muon monitoren.
Die kun je hier vinden (hosted by RoyalFlusher ;))

En ook www.outer heeft een monitoringtooltje staan (zie ook bericht hieronder).
Dat tooltje kun je door deze link downloaden.

"Ik vind dat Windhoos maar nix :r Is er een Linuxversie beschikbaar? :*)"
Antw: Ook dat is er :) Die kun je hier downloaden.

"En hoe configureer ik dat boeltje dan??"
Antw: Geen idee :*) Ik ben zo'n 'Happy, Happy, Joy, Joy' Windhoos gebruiker... maar plaats je vraag gerust in dit draadje... genoeg }:O }:O die er wél raad mee weten :)

"Is er ook een officieel Muon forum?"
Antw: Ja hoor... genoeg om jouw avondje te vullen... ;) hier vindt je het officiële forum, enjoy ;)

"Ik heb nog een vraag... staat hier niet bij... kan ik dat ergens dumpen?"
Antw: Ja hoor dat kan... mail maar naar [DPC]TeamNWW dan zet ik het hierbij. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MetalRush op 22-11-2002 14:47 . Reden: Update ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

misschien een linkje erbij naar muon monitor?
http://217.160.138.71/download/muonmonitor/muonmonitor.html
het is nog een beta versie geloof ik, afkomstig van bananeweizen van Rechenkraft.de. ik kon de link niet meer vinden, vandaar deze mirror :)

verder is er ook nog iemand die onder Clan of ToeT crunched, die geen gebruik maakt van de de best of 250 result.dat
ook voor anderen, ga hier wel gebruik van maken, je levert dan kwalitatief betere results in ( dus beter voor het onderzoek) en die betere results zijn ook voor je puntentotaal beter. afhankelijk van de hoogte van je muon yield gaat er een vermenigvuldigingsfactor over je aantal ingeleverde particals voor dat resultaat heen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
yield waarde      -vermenigvuldiginsfactor
1.0000 tot 1.19999 -> 5
1.2000 tot 1.39999 -> 6
1.4000 tot  1.59999 -> 7
1.6000 tot  1.79999 -> 8
1.8000 tot  1.99999 -> 9
2.0000 tot  2.19999 -> 10
2.2000 tot  2.39999 -> 11
2.4000 tot  2.59999 -> 12
2.6000 tot  2.79999 -> 13
2.8000 tot  2.99999 -> 14
3.0000 tot  3.19999 -> 15

zoals je ziet kan je met een hoge yield in je resultaat heel hard omhoog gaan in de stats. alleen doet de cpu er wel langer over met het rekenen, de beloning is er dan ook over het algemeen naar >:)

[ Voor 5% gewijzigd door fenrir op 25-11-2002 19:30 . Reden: tabel verbeterd+ link naar source van muonmonitor ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

..als je de results.dat over de oude results.dat heenzet ben je die resultaten inderdaad kwijt...
Het volgende is beter:
code:
1
2
3
4
5
Open een CMD box, ga naar je muon directory (bijv. cd c:\muon1 )
rename results.dat (je huidige file) naar results.old.
download de best results file, pak deze uit en plaats in de muon dir.
rename [gedownloade file] results.dat.
type results.old >> results.dat (let op de 2 x '>>' !)
En klaar.. :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2024

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

hoe install ik muon als een service

download srvany & instsrv bijvoorbeeld hier

pak de bestanden uit in je muon dir (c:\muon1)

ga naar dos(cmd) en naar de muon dir (c:\muon1)

type daar: instsrv muon c:\muon1\srvany.exe

start regedit

en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\muon\

maak daar een nieuwe key " Parameters " (zonder " ")
maak daar een nieuwe string " Application " (zonder " ")
daarin vul je in c:\muon1\muon_background.exe
maak daar een nieuwe string " Appdirectory " (zonder " ")
daarin vul je in c:\muon1\

typ nu: net start muon

en hij draait als service

na reboot start ie automagisch

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik sta dus ook in dat lijstje, met bogoh, ik heb geen best of watdanook results.dat, mijn huidige is 288kb, is het niet zo dat je results.dat steeds verder verbeterd of zit ik nu krom te denken. Ik heb nl. nog niet echt veel ervaring met muon en heb eergister de zooi ff op 3pc's geinstalleerd om te kijken hoe het werkt...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

je results.dat wordt idd naarmate je langer MUON draait steeds groter. alleen als je nu met een best-of begint dan ga je eigenlijk verder waar de de betere resultaten zitten ( hij neemt steeds de result.dat als uitgangspunt). en woden je eigen uitkomsten dus ook beter, waardoor je meer waardering/ punten voor een result krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 09:08
MetalRush schreef op 26 oktober 2002 @ 17:03:
...
(of je hebt gewoon een domme CPU >:) )
...
Hmmm... :+

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Klopt Outer.

Ik ben overigens van plan (in een ander draadje ook al gepost) om een 'best-results.dat-by DPC' in elkaar te knutselen en die ter beschikking te stellen aan de hele stal :D

Mijn redenatie hierachter is dat we dan nog betere results zullen krijgen.
Uiteraard zal Stephen Brooks er op den duur ook weer 1 ter beschikking stellen... vraag alleen is wanneer :?

Als dit jullie een goed idee lijkt dan hoor ik dat graag... ik heb daarbij uiteraard jullie hulp (lees: results.dat gegevens) bij nodig. :Y)

Wél moet gezegd worden dat het crunchen dan langzamer gaat verlopen... ergo: het duurt langer om 100kB aan results.txt bij elkaar te sprokkelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

ok ben nu de best of 250 aan het downen, maar is het beter om mijn huidige results.dat eraan te koppelen of niet?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22672

ziet er allemaal netjes uit, maar is er nu al een proxy ? (die ik lokaal kan draaien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

MetalRush, ik zat ook al met dat idee te spelen. om voor DPC nu een eigen top zoveel te gaan maken, ga jij het doen of ik? ik heb deze week tentamens, maar ik denk toch dat je iedereen een paar dagen de tijd moet geven om zijn results.dat op te laten sturen. ik zou zaterdag zoiets af moeten kunnen hebben.
* fenrir is trouwens mijn nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ja en nee; alleen één die het werk van de clients fetched via netwerk-shares...

Maar als je shares met "$" gebruikt (onzichtbaar), dan is dat ook niet zo erg...
Zie ander topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
weet iemand welke port hij gebruikt om te connecten naar de ftp? volgens mij namelijk niet port 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Anoniem: 22672 schreef op 26 oktober 2002 @ 21:00:
ziet er allemaal netjes uit, maar is er nu al een proxy ? (die ik lokaal kan draaien?)
Moun stuurt zijn gegevens via FTP, als je een proxy heb die FTP doorstuurd ben je geholpen.
Ik zelf heb stephenbrooks.org in mijn dns server laten doorverwijzen naar mijn eigen ftp server, zo sla ik alle results op 1 plek op.
Waarschijnlijk kan je dat ook doen door een entry in je hosts file de zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Cyclops10 schreef op 26 oktober 2002 @ 22:37:
weet iemand welke port hij gebruikt om te connecten naar de ftp? volgens mij namelijk niet port 21.
Het is gewoon 21.. als je er 'manual' een verstuurd zie je het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voor het ontwikkelen van de proxy ook al een aantal keren met hem gesproken, maar het niet over de FTP poort gehad...

In de source staat iig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
out=fopen("script.ftp","wt");
    fprintf(out,"open stephenbrooks.org\nmuon1#stephenbrooks.org\nwednesday\n");
    char curdir[1000]; GetCurrentDirectory(1000,curdir);
    fprintf(out,"lcd %s\nmkdir "VERSTRING"\ncd "VERSTRING"\n",curdir);
    fprintf(out,"ascii\nput %s.txt\n",user3);
    free(user3);
    fprintf(out,"cd ..\nget signal.dat\nquit\n");
    fclose(out);

Hier wordt het FTP-script gegenereerd; er staat niets over poorten, maar er wordt wel direct naar een bepaalde subdir geconnect...

[edit]
ps. ik zoek nog iemand die even vanuit zijn source, door mij aangegeven aanpassingen kan doorvoeren en compilen...
Anyone? > ICQ 10264771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64943

DukeBox schreef op 26 oktober 2002 @ 22:42:
[...]

Heh zo doe ik het ook. host file naar lokaal.

En vervolgens met de hand alles ftp'en.

Zijn machine staat wel erg open.

Oja een van jouw .txt daar heeft een .txt# naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DukeBox schreef op 26 oktober 2002 @ 22:42:
[...]

mm ok, bij mij heb ik dat kunnen vinden...

ook kon ik het idd niet in de source vinden...

als ik namelijk alle poorten open zet in winroute dan connect hij zonder problemen, gooi ik alleen poort 21 open dan wil hij niet connecten...
ik bestudeer het nog ff verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb hier geen problemen achter winroute, alle porten die ik niet gemapt hebt ( bijna alles) zijn gestealthed door winroute (ook port 20 &21), maar ik kan gewoon manual senden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehrmmm.... Even verduidelijkend: Hij gebruikt de standaard FTP client; als je daar niet specifiek een poort opgeeft, is het altijd 21...

Oftewel: If Muon.Flush then port(21) = True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

keej, nog even over het results.dat...

Kan daar geen URL voor worden opgegeven? (of bijvoorbeeld een WIN/SAMBA share?) zodat een heel netwerk gebruik maakt vandezelfde results.dat... Ik neem aan dat dit een beetje de bedoeling is? Dat we allemaal vanuit de beste verder rekenen en vervolgens de 'nieuwe' beste gebruiken om verder te rekenen?

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

_Gekkie_ schreef op 27 oktober 2002 @ 14:26:
keej, nog even over het results.dat...

Kan daar geen URL voor worden opgegeven? (of bijvoorbeeld een WIN/SAMBA share?) zodat een heel netwerk gebruik maakt vandezelfde results.dat... Ik neem aan dat dit een beetje de bedoeling is? Dat we allemaal vanuit de beste verder rekenen en vervolgens de 'nieuwe' beste gebruiken om verder te rekenen?
Als ik mijn results.txt verstuur, worden die ook toegevoegd aan een centrale results.dat, en deze wordt meteen met ftp weer teruggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22672

ik ben ook weer ff aan het coden geslagen :)

ik heb nu een eigen manual send gemaakt, die niet via ftp werkt, maar via http. (bedankt firewall :/ )

results.txt word opgestuurt, en de server (proxy) gooit de date in zijn eigen results.txt, en in zijn results.dat (waarin maximaal 200 results staan (de 200 beste), welke weer door een apart progje eens in de zoveel tijd van de proxy af word gehaald.

het werkt wel, maar is nog erg buggy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

ik zat ff nar mijn muon te kijken, en zie dat 'ie al een hele tijd aan het autosaven is :) haal 30000/57000 ofzo, kijk maar, dit is toch goed? zo ja dan begin ik het idee te begrijpen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~fransen_stefan/muonwoei.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
m.m schreef op 27 oktober 2002 @ 17:37:
ik zat ff nar mijn muon te kijken, en zie dat 'ie al een hele tijd aan het autosaven is :) haal 30000/57000 ofzo, kijk maar, dit is toch goed? zo ja dan begin ik het idee te begrijpen :)
Ja hoor, dit is prima. Dit gaat door tot 300ns. Dan heb je je eerste 'pakketje' klaar.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
wat geeft die (y/x particiles) aan

wat y aan
en wat geen x aan

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 11:14
ik heb muon 2 dagen draaien, en na een reboot kan ik het gewoon nie meer runnen, ik start het op, en dan loopt het 1sec en daarna slaat het gewoon af, ik heb nu de results.dat van 1mb gedownload hier, maar nog altijd hetzelfde probleem, ook heb ik muon al verschillende keren opnieuw gedownload

iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

ik wil wel wat laten draaien op mijn pc, heb nu NEO staan, maar vind ik niet zo leuke layout ;(

thanks, naiko

edit:

blijkbaar werkt de cmdline versie wel, toch raar, en ik wil wel de gfx versie werkende hebben ;)

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Laatst online: 14-04 10:23
Wat is beter...

Best 250/Best 1000???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

best 250 staan de 250 top producers, best 1000 staan de 1000 top producers dat zijn dus die 250 en nog 750 andere :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer
  • Laatst online: 19-06 09:42

damswer

mSW - LU since 2005

Afbeeldingslocatie: http://www.lekkertjooos.nl/assets/muon-error.jpg

Deze error krijg ik constant als het progje de results wil gaan door sturen :( Iemand een suggestie om ervoor te zorgen dat hij het wel gewoon netjes doorstuurd??

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Zet je StyleXP maar eens uit >:)

Nee, flauw geintje...
Het ziet er wel vreemd uit en weet dus 1-2-3 het antwoord niet...
Heb je bij toeval een andere pc in de buurt waar je op kan flushen ?
Ik vind het wel heel toevallig dat alleen jouw pc geweigerd wordt (hoe vaak heb je dit al gehad? Kan zijn dat de server bij Stephen natuurlijk ff 'offline' is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

Als het goed is zijn mn results.dat geupdate met die van de top 250

Hoe kan ik snel controleren of dit een beetje nuttige en dus betere results oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:32
naiko schreef op 27 oktober 2002 @ 18:23:
ik heb muon 2 dagen draaien, en na een reboot kan ik het gewoon nie meer runnen, ik start het op, en dan loopt het 1sec en daarna slaat het gewoon af, ik heb nu de results.dat van 1mb gedownload hier, maar nog altijd hetzelfde probleem, ook heb ik muon al verschillende keren opnieuw gedownload

iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

ik wil wel wat laten draaien op mijn pc, heb nu NEO staan, maar vind ik niet zo leuke layout ;(

thanks, naiko

edit:

blijkbaar werkt de cmdline versie wel, toch raar, en ik wil wel de gfx versie werkende hebben ;)
Ik heb hier precies, maar dan ook precies hetzelfde. Twee dagen zonder problemen gerund, blauw scherm --> reboot, doet ie 't niet meer...

Heb trouwens windows XP. Dacht dat er wel problemen waren met muon in combinatie met XP, maar lijkt me sterk dat die nu pas optreden...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 11:09

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

damswer schreef op 27 oktober 2002 @ 19:40:
[afbeelding]

Deze error krijg ik constant als het progje de results wil gaan door sturen :( Iemand een suggestie om ervoor te zorgen dat hij het wel gewoon netjes doorstuurd??
Zit je achter een firewall? Dan kan het zijn dat Muon automatisch via een PORT commando werkt, en niet via PASV.
(en tot zover gaat mijn FTP-kennis)

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

er is een nieuwe best of 250 result.dat uitgebracht door Stephen.
download hem hier.
voor een exacte uitleg moet je hier kijken. als je gebruik maakt van deze results.dat zullen je eigen resultaten beter zijn en voor jou een hogere score opleveren! het is dus sterk aan te raden om hiervan gebruik te maken 8)

[ Voor 0% gewijzigd door fenrir op 28-10-2002 00:02 . Reden: zie sign ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 11:09

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

fenrir schreef op 27 oktober 2002 @ 23:54:
er is een nieuwe best of 250 result.dat uitgebracht door Stephen.
download hem hier.
voor een exacte uitleg moet je hier kijken. als je gebruik maakt van deze results.dat zullen je eigen resultaten beter zijn en voor jou een hogere score opleveren! het is dus sterk aan te raden om hiervan gebruik te maken 8)
DUS:
code:
1
2
ren result.dat result.old
type result.old >> result250.dat

(hm, klopt niet helemaal, maar het idee weer wel ;))

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb gewoon met mijn notepad gemerged en vervolgens met muonmonitor op dupes gechecked. werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer
  • Laatst online: 19-06 09:42

damswer

mSW - LU since 2005

Loco-Motiv schreef op 27 oktober 2002 @ 23:45:
[...]

Zit je achter een firewall? Dan kan het zijn dat Muon automatisch via een PORT commando werkt, en niet via PASV.
(en tot zover gaat mijn FTP-kennis)
En dat is niet in te stellen? Als ik ftp staat ie volgens mij altijd op PASV, vanwege m'n getweakte adsl modem. Dus dat zou het best wel kunnen zijn dan.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

fenrir schreef op 28 oktober 2002 @ 00:12:
ik heb gewoon met mijn notepad gemerged en vervolgens met muonmonitor op dupes gechecked. werkt ook prima :)
Dat heeft niets met de mergemethode te maken, er zijn sinds de 25e gewoon minder dan 250 hogere percentages gevonden.

Werkt die muon ook bij de background versie, of alleen bij de CLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Help :'(

Muon draait niet onder Windows NT op mijn werk. Ik krijg meteen een acces violation in CRTDLL.dll met code 0xC0000005 8)7

heeft iemand het al werkend onder NT? Of kan iemand me hierbij helpen? Is toch zonde om 4* PIII 1GHz te laten nixen :)

edit:
Ok, de CMDline versie werkt prima tot op heden, dus die gebruik ik nu :)

[ Voor 0% gewijzigd door MrEdge_ op 28-10-2002 09:53 . Reden: Het werkt al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

hij draait prima op NT ...heb je wel genoeg rechten op die bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
_DPC_Scorpion schreef op 28 oktober 2002 @ 10:04:
hij draait prima op NT ...heb je wel genoeg rechten op die bakken?
Ja, gewoon admin rechten.
Nou moet ik er misschien bij vermelden dat er ook wel eens andere programma's met zo'n fout aankomen zetten, maar dat is na een keertje rebooten weer opgelost.

Edit: Ok laat maar, het zijn de Dell display drivers :(

[ Voor 0% gewijzigd door MrEdge_ op 28-10-2002 10:35 . Reden: klote Dell ;- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Er is een nieuwe results.dat (Best 250) beschikbaar !

Klik hier

Dit wil niet zeggen dat er geen results.dat van DPC gaat komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23299

MetalRush schreef op 28 oktober 2002 @ 10:30:
Er is een nieuwe results.dat (Best 250) beschikbaar !

Klik hier

Dit wil niet zeggen dat er geen results.dat van DPC gaat komen... :)
maar iig voorlopig ff niet.. heeft op dit moment dus weinig zin..

Goeie FAQ Metal!! Hij is in ieder geval leuk.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
  • Laatst online: 19-05 10:12
Is er ook ergens een mogelijkheid om via mail je result.txt te sturen of via een http upload naar een server die dan wel FTP mogelijkheid heeft.

Dit laatste bestond ook voor ECC109. Dit is wel een handige optie voor mensen die zoals ik achter een firewall zitten...

Does killing time damage eternity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff die nieuwe top250 file bekeken.. we staan als [DPC] vier keer in de top250.. en dat na iets meer dan een week :-)

Opleiding - volgens mij is op dit moment je enige mogelijkheid te flushen met een machine die niet achter een firewall staat.. of trek even C001JU135 aan z'n jasje (zie hierboven ergens).. misschien kan die iets voor je betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24606

Heeft iemand al ervaring met de Linux client?
Ik heb hem net aangezet. Tipje voor de linux-ers.. start 'm zo:
linuxmuon >>/dev/null &
Anders heb je de hele tijd die output door je scherm heen.
M'n andere server laat ik voorlopig nog even OGR doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 09-06 20:10
Anoniem: 24606 schreef op 28 oktober 2002 @ 13:59:
Heeft iemand al ervaring met de Linux client?
Ik heb hem net aangezet. Tipje voor de linux-ers.. start 'm zo:
linuxmuon >>/dev/null &
Anders heb je de hele tijd die output door je scherm heen.
M'n andere server laat ik voorlopig nog even OGR doen...
Die werkt goed bij mij. Je kan alleen niet autmatisch flushen, dus dat moet ff handmatig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 10:32
inquestos schreef op 27 oktober 2002 @ 23:25:
[...]

Ik heb hier precies, maar dan ook precies hetzelfde. Twee dagen zonder problemen gerund, blauw scherm --> reboot, doet ie 't niet meer...

Heb trouwens windows XP. Dacht dat er wel problemen waren met muon in combinatie met XP, maar lijkt me sterk dat die nu pas optreden...
Iemand??

Krijg dus elke keer als ik muon opstart een foutmelding...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

inquestos schreef op 28 oktober 2002 @ 14:49:
[...]

Iemand??

Krijg dus elke keer als ik muon opstart een foutmelding...
dat heb je met alle versies van de client??
zowel met de commandline, de background en de 'screensaver' versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

opleiding schreef op 28 oktober 2002 @ 11:24:
Is er ook ergens een mogelijkheid om via mail je result.txt te sturen of via een http upload naar een server die dan wel FTP mogelijkheid heeft.

Dit laatste bestond ook voor ECC109. Dit is wel een handige optie voor mensen die zoals ik achter een firewall zitten...
Wat ik doe is het volgende
ik stop alle results bij elkaar

dmv type result.txt >> allresults.txt

die file kopieer ik naar me live machine in de muon dir en noem hem weer results.txt

daar start ik de manualsend op

ik haal dan de naam die het tooltje(manualsend) genereerd uit die dosbox. (vanaf deze regel --> ftp> put 20021028-143056-SCQ4Y-[DPC]Scorpion.txt
en hernoem me results.txt naar die naam 20021028-143056-SCQ4Y-[DPC]Scorpion.txt

dan ga ik naar deze site http://wachtelnet.de/cgi-bin/ftp/ftp.pl?bp=init&la=gb

ik log in met de gevens:

ftp: stephenbrooks.org
user: muon1#stephenbrooks.org
pass: wednesday
directory laat ik leeg

als ik ingelogd ben change ik mijn dir naar v4.21b

dan kies ik bij upload weer die file 20021028-143056-SCQ4Y-[DPC]Scorpion.txt

en ik vink nog ff binairy aan en druk ik op upload

dit werkt prima zoals je ziet (vandaag #1 binnen DPC)

dit is dus als je geen FTP access enzo heb en allen HTTP-access en ook nogeens meerdere clients offline hebt draaien

haal hier maar de informatie uit die voor jou van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Dus je zend de file 2x???

onee want als je verzend delete hij de result.txt |:( |:(

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

nee want het verzenden met manualsend werkt niet maar ik heb die naamgeving wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
fenrir schreef op 28 oktober 2002 @ 00:12:
Of met je monitor laten mergen ... :)
Ik doe dit telkens.. ;)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

ik kan niet meer versturen? ?

Snap het niet?

Als ik op mn linux bak manual send doe krijg ik dit:
$server:/personal/zooi/muon# ./manualsend
Hello [DPC]Dudes@TheBenny!

connecting to FTP server

FTP-Error : username and/or password was not accepted for login.
Ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34443

Ik kan ook nie versturen en de site van Stephen ligt ook plat

Komt dit dagelijks voor of is dit spontaan?!?!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
nee, site is nu plotseling down........
Hopelijk is ie snel weer op....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Anoniem: 34443 schreef op 29 oktober 2002 @ 09:43:
Ik kan ook nie versturen en de site van Stephen ligt ook plat

Komt dit dagelijks voor of is dit spontaan?!?!........
Volgens mij is dit spontaan... Ik denk door de grote belangstelling.

<compleet off-topic>
en om antwoord te geven op je sig
code:
1
Waarom blijft de slagroom uit de koelkast toch warm terwijl de fles ijskoud is!?!?

Dat komt door de hoge druk waarmee de ongeslagen room naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34443

Aaaah die fiets.......ok dank je! Ik zal hem straks veranderen :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Site en FTP are up! ;)

ik ga meteen flushen 8) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_

_Gekkie_

en verstuurd... zo mag ik het zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een paar results en we zijn 5e heren!!!! 50 miljoen particles.. da's alles!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hop.. en we zijn alweer 5e :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Afbeeldingslocatie: http://www.rechenkraft.info/muoncounter.php?name=%5BDPC%5DScorpion&team=dpc

deze is ook wel geinig heb hem niet via een ivulform gedaan dus ik moet nog ff kijken of het zo goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds 29-10-2002:
Nieuwe versie Muonmonitor (versie 0.3.2)
http://www.rechenkraft.ne...onmonitor/muonmonitor.zip

Of zie deze thread op het rechenkraft forum:
http://217.160.138.71/phpBB/viewtopic.php?t=1761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595

mooi, dat php-scriptje ... moet je je daarvoor aanmelden bij Rechenkraft ??

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23299 schreef op 31 oktober 2002 @ 15:46:
Sinds 29-10-2002:
Nieuwe versie Muonmonitor (versie 0.3.2)
ik kreeg net versie 0.3.3 toen ik 'm ophaalde ...
overigens geeft-ie wel een hele rare waarde in 'estimated progress' : 855% ?!

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Anoniem: 69595 schreef op 01 november 2002 @ 14:30:
[...]

mooi, dat php-scriptje ... moet je je daarvoor aanmelden bij Rechenkraft ??

Goner
Nee hoor, gewoon even je nick invullen, en voila, je hebt je eigen counter.

Afbeeldingslocatie: http://www.rechenkraft.info/muoncounter.php?name=%5BDPC%5DThorin&team=dpc

Dit is de mijne.

edit:
Alleen zie ik nu dat hij de teamstats van Swissteam doogeeft

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thorin schreef op 01 november 2002 @ 15:19:
Alleen zie ik nu dat hij de teamstats van Swissteam doogeeft
yep ... en als je dat "&team=..." weglaat dan krijg je de Rechenkraft stats ... ?!

Afbeeldingslocatie: http://www.rechenkraft.info/muoncounter.php?name=%5BDPC%5DTeamNWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

ja het is niet te achetrhalen hoe je DPC stats krijgt ...tenminste ik had niet verder meer gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de liefhebbers; bij die aarzen hebben ze een Athlon optimized client gemaakt die ik ff gemirrord heb...

http://62.195.224.44/stuff/muonathlon.exe

ik heb hem niet eens kunnen proberen; ik heb geen athlon, en dan sluit de client automagisch weer af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hm bij een athlon XP doet hij ook niets. (bij mij tenminste)
jammel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op 01 november 2002 @ 19:33:
voor de liefhebbers; bij die aarzen hebben ze een Athlon optimized client gemaakt die ik ff gemirrord heb...
heb je de originele link ook ?? ik wil er wel wat meer van weten voor ik die client ga gebruiken ...
being paranoid doesn't mean they're _not_ out to get you !! ;)

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_DPC_Scorpion schreef op 01 november 2002 @ 18:33:
ja het is niet te achetrhalen hoe je DPC stats krijgt ...tenminste ik had niet verder meer gekeken
heb even op hun sites zitten kijken naar posts van leden en ik denk dat ze het script hebben gemaakt speciaal voor Rechenkraft en Swissteam (die geven "&team=" mee) ... als er aan die sources is te komen en iemand heeft een site met PHP, kun je 'm voor DPC aanpassen.

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko

ik heb hem niet eens kunnen proberen; ik heb geen athlon, en dan sluit de client automagisch weer af :P
zelfde als www.outer, hier doet hij het ook niet

naiko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

hij doet het wel bij mij

amd athlon xp 1800+

alleen ik draai op deze bak TSC .. iig tot 8 november dna stap ik waarchijnlijk met deze bak ook ff op muon en dan zal ik wel ff benchmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crashed hier big time..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_DPC_Scorpion schreef op 02 november 2002 @ 11:15:
[...]

hij doet het wel bij mij

amd athlon xp 1800+
Welk OS ?!/

Met XP en een Athlon Xp 2200+ crash.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

windoos xp hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke,
Gevonden.

De originele link http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/muonathlon.exe
Hij doet het (bij mij) alleen maar als de grafishe windows client is geinstalleerd.
In de CLI dir crashed hij.

Nu maar eens een dagje laten draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de liefhebbers; bij die aarzen hebben ze een Athlon optimized client gemaakt ...
geeft met een Athlon XP 1700+ in Windows98SE "Exiting due to signal 'SIGSEGV'" en een GPF ...

heb de optimised Athlon XP client voor Linux via de links op stephenbrooks.org opgehaald en die loopt als een trein !! Mandrake 8.2 ...

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595 schreef op 02 november 2002 @ 14:36:
heb de optimised Athlon XP client voor Linux via de links op stephenbrooks.org opgehaald en die loopt als een trein !! Mandrake 8.2 ...

Goner
sjap; Ars Technica timmert aardig aan de weg met aangepaste clients, volgens eigen zeggen zou die linux client zeker 20% sneller moeten zijn...

Helaas heb ik Linux alleen in een windowtje in W2K draaien, en daar wordt ie niet sneller van...

Voor de eigenaren van exotische apparatuur kan het lonend zijn hun forum in de gaten te houden; ze melden niet alles op het muon-forum van wat ze beschikbaar hebben...

btw is er daar wel een SUN client verschenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op 02 november 2002 @ 20:03:
Helaas heb ik Linux alleen in een windowtje in W2K draaien, en daar wordt ie niet sneller van...
SmilingJim heeft de Linux client weer terug-geport (?) naar Win32 :
http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/linuxmuon.zip
(heb 'm niet geprobeerd ...)

Goner

ps: heb 'm net even geprobeerd (Win98SE) en deze crashed niet !
terwijl http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/muonathlon.exe wel crashed ...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 69595 op 02-11-2002 21:41 . Reden: ps: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Anoniem: 64943 schreef op 02 november 2002 @ 13:21:
[...]

oke,
Gevonden.

De originele link http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/muonathlon.exe
Hij doet het (bij mij) alleen maar als de grafishe windows client is geinstalleerd.
In de CLI dir crashed hij.

Nu maar eens een dagje laten draaien. :)
Bij een vriendin met 1800+ draait ie echt SUPER ... :P
Maar een teamgenoot met een 2000+ stopt de client zonder melding :( :?
Ik moet 'em zelf nog draaien met m'n 900 ...

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
ik heb mij nu eens een linux distro installed, mandrake 9.0, ben er nu al een ganse dag + beetje nacht mee bezeg om er wijs uit te raken.

ik kan de muon client opstarten, maar dan krijg ik het volgende

interpreting lattice files
missing file ./lattices/muon_lattices2.txt

en als ik dan kijk in de dir, dan staat hij er wel degelijk

kan iemand mij hierbij helpen? of ben ik gewoon te n00b?

naiko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

Die . (punt) kan misschien wel goed zijn in een windows omgeving, maar gaat dat voor Linux ook op?

Sorry, heb ECHT helemaal geen kaas van Linux gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb net alle fora afgestruind naar alle aanwezige clients voor muon en dat ff op een rijtje gezet samen met wat andere (denk ik wel handige/nuttige) links. :)

meer technische info over wat Muon nu precies inhodt:
http://www.stephenbrooks.org/ral/report/

best 250 results.dat (voor betere resultaten):
http://www.stephenbrooks.org/muon1/best250.zip

Clients
windows grafische client;
http://www.isis.rl.ac.uk/...ry/stephen/muon1v421b.zip
windows cmd client:
http://www.stephenbrooks.org/muon1/v421b_console.zip
athlon client niet geoptimaliseerd voor de athlon XP: werkt als je de .sav weghaald icm met de windows client.
http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/muonathlon.exe
mirror by [DPC]Floppus: http://62.195.224.44/stuff/muonathlon.exe
linuxclient for win32 (buggy! zet results in result.dat ipv .txt) by [ARS]SmilingJim:
http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/linuxmuon.zip
geoptimaliseerde linux clients by [ARS]TheEternalVortex:
http://www.those-russians.com/muon/
mirror: http://andrey.mine.nu/muon/
optimized linux athlon XP by [ARS]Tiny Help:
http://teamatomicmilkshak...nuxmuon.gcc32-O3-AthlonXP
linux versie by o [Muon.FG]7F4:
http://www.project4009.de/edownload.htm
SUN clients by [SG]px3:
http://www.rdsroot.net/muon/

benchmarks by [ARS]TheEternalVortex:
http://www.those-russians.com/muon/index-benchmarks.php
[url]mirror: http://andrey.mine.nu/muon/index-benchmarks.php[/url]

ADD-ons:
muon monitor by Bananeweizen ( icm met de windows cmd client):
http://www.rechenkraft.ne...onmonitor/muonmonitor.zip
muon hider by Floppus voor de windows cmd client:
http://62.195.224.44/stuff/MuonHider.zip
WIndows LAN Muon proxy by [DPC]Floppus
http://62.195.224.44/stuff/MuonProxy.zip
meer info over de proxy:
http://www.stephenbrooks....&f=144606111&m=5396026251
Windows Muon control
http://www.rpfsoftware.com/muoncontrol.shtml
MUON mIRC add-on: by [DPC]RemBrand
http://www.rembrand.nl/muon/

als iemand nu nog een snelle Athlon XP optimized client voor windows kan maken graag >:)

[ Voor 0% gewijzigd door fenrir op 03-11-2002 16:12 . Reden: linkje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 18-06 18:06

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 69595 schreef op 02 november 2002 @ 14:36:
[...]
geeft met een Athlon XP 1700+ in Windows98SE "Exiting due to signal 'SIGSEGV'" en een GPF ...

Goner
Hij lijkt te crashen als ie een .sav vindt van de commandline muon, als je die verwijdert en muonathlon.exe renamed naar muon1_cmdline.exe doet ie het perfect.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fenrir schreef op 03 november 2002 @ 16:12:
ik heb net alle fora afgestruind naar alle aanwezige clients voor muon en dat ff op een rijtje gezet samen met wat andere (denk ik wel handige/nuttige) links. :)

athlon client niet geoptimaliseerd voor de athlon XP: werkt als je de .sav weghaald icm met de windows client.
http://web.ics.purdue.edu/~bauerlej/muonathlon.exe
mirror by [DPC]Floppus: http://62.195.224.44/stuff/muonathlon.exe
linuxclient for win32 (buggy! zet results in result.dat ipv .txt) by [ARS]SmilingJim:

als iemand nu nog een snelle Athlon XP optimized client voor windows kan maken graag >:)
De Ars buggie versie, maar nu met iets meer compiler tweeks. (Zal niet veel uitmaken)
En de results.txt wordt weer aangemaakt.

http://www.anacreon.org/MuonW32Athlon.exe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik krijg alleen maar results van 0.0000%. hij heeft er nu al 5 op rij gemaakt. en ik maak gebruik van een best of result file. draanaast hheeft hij wel 2 keer tot bijna 60K aan particals zitten rekenen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

fenrir schreef op 03 november 2002 @ 20:49:
ik krijg alleen maar results van 0.0000%. hij heeft er nu al 5 op rij gemaakt. en ik maak gebruik van een best of result file. draanaast hheeft hij wel 2 keer tot bijna 60K aan particals zitten rekenen. :?
Is dat met de standaard client of met een van de getweakte? Het is op zich niet abnormaal om 3-4 0,000 results te krijgen, want af en toe gooit hij er een random tussen. maar als het blijft doorgaan zou ik de client eens opnieuw installeren (overschrijven vanuit de zip dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De beide athlon optimized clients geven een results.txt die niet helemaal netjes is gloof ik :(
Muonmonitor kan ze niet goed inlezen, dus ik vrees dat stephen brooks der ook problemen mee zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duracell schreef op 03 november 2002 @ 22:09:
De beide athlon optimized clients geven een results.txt die niet helemaal netjes is gloof ik :(
Muonmonitor kan ze niet goed inlezen, dus ik vrees dat stephen brooks der ook problemen mee zal hebben.
Of muonmonitor heeft een probleem :)
Maar maakt niet uit, een uur na compilatie heb ik een results.txt naar stephen gemaild voor controle.

Nu nog antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 64943 schreef op 03 november 2002 @ 22:19:
[...]

Of muonmonitor heeft een probleem :)
Maar maakt niet uit, een uur na compilatie heb ik een results.txt naar stephen gemaild voor controle.

Nu nog antwoord. :)
Kan ook natuurlijk ;)

hoe komt het eigenlijk dat de autocli.sav zo groot is bij de optimized versie? Bijna 10 MB, terwijl de gewone ergens rond de 3 zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hij neemt ook veel meer geheugen was mij opgevallen 33MB tov 12 MB. gelukkig heb ik laatst mijn geheugen uitgebreid :)
maar hier heb ik het dus ook dat muon monitor errors geeft in mijn results.txt en .dat. maar ik zie toch echt wel dingen staan in mijn results.txt met een redelijk goede yield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naiko schreef op 03 november 2002 @ 00:41:
ik heb mij nu eens een linux distro installed, mandrake 9.0, ben er nu al een ganse dag + beetje nacht mee bezeg om er wijs uit te raken.
welke Linux client gebruik je ?? en hoe/waar heb je 'm uitgepakt ?

ik gebruik deze :
http://www.project4009.de/edownload.htm
en heb daarne de Athlon XP optimised client van hier :
http://www.those-russians.com/muon/

Goner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fenrir schreef op 04 november 2002 @ 09:05:
hij neemt ook veel meer geheugen was mij opgevallen 33MB tov 12 MB. gelukkig heb ik laatst mijn geheugen uitgebreid :)
maar hier heb ik het dus ook dat muon monitor errors geeft in mijn results.txt en .dat. maar ik zie toch echt wel dingen staan in mijn results.txt met een redelijk goede yield
Stephen heeft naar de resultaten gekeken en die zien er goed uit.

Hij heeft wel gevraagt om een aantal andere puntjes te controleren.
Maar dat heeft hier niets mee te maken.
Wat betreft de grootte was mij dit ook al opgevallen, echter daar is in de source
niets in veranderd. (Vandaar dat de results ook oké zijn :) )

Ik denk dat dit komt door de mannier waarom linux en NT omgaan met strings.
De nieuwe client is gecompileerd met gcc een linux compiler.

Edit:

Net even gekeken naar de linux client. Ook die maakt lekkere groote .sav's aan.
Ik zal voor de zekerheid nog eens door de sources lopen om te zien dat Ars geen vreemde zaken hebben uit geremmed. Zoals de result.txt deel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Anoniem: 64943 schreef op 04 november 2002 @ 11:32:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik de resultaten in de result.txt die gemaakt zijn door deze geoptimaliseerde client gewoon opsturen? Ik zach vanochten met de MuonMonitor nl. een stuk of 20 lege entries in de result.txt staan, en het zou zonde zijn als ik die weg moet mikken.

Het valt me trouwens op dat de geoptimaliseerde client zich niet aan de instellingen houdt voor wat betreft de prioriteit die aan het program gegeven moet worden (wat natuurlijk niet zo gek is ;)). De pc is nu nl. niet echt bruikbaar als ik de geoptimaliseerde versie gebruik, terwijl de normale versie geen enkel probleem geeft. Als dat ook zou werken, zou het perfect zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 09-06 20:10
Anoniem: 64943 schreef op 04 november 2002 @ 11:32:
[...]

Hij heeft wel gevraagt om een aantal andere puntjes te controleren.
Maar dat heeft hier niets mee te maken.
Wat betreft de grootte was mij dit ook al opgevallen, echter daar is in de source
niets in veranderd. (Vandaar dat de results ook oké zijn :) )

Ik denk dat dit komt door de mannier waarom linux en NT omgaan met strings.
De nieuwe client is gecompileerd met gcc een linux compiler.

Edit:

Net even gekeken naar de linux client. Ook die maakt lekkere groote .sav's aan.
Ik zal voor de zekerheid nog eens door de sources lopen om te zien dat Ars geen vreemde zaken hebben uit geremmed. Zoals de result.txt deel. :)
De linux client (vooral de geoptimaliseerde) doet er ook heel lang over om een sav bestandje te recoveren.....

Voordeel van de linux client is dat ie de resultaten altijd saved als je hem afsluit, dat doet de de windows client niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

MmmBeer schreef op 04 november 2002 @ 17:27:Het valt me trouwens op dat de geoptimaliseerde client zich niet aan de instellingen houdt voor wat betreft de prioriteit die aan het program gegeven moet worden..
Als deze is basis van de standaard source (4.22b) is, dan zitten er inderdaad nogal wat bugs is de thread afhandeling, ik heb hem ook voor mijn systemen flink moeten aanpassen.
Overigens heb ik er nog een paar leuke dingetjes ingebouwd :) (leuk!=sneller)

Pagina: 1 2 Laatste