Toon posts:

Keuren van hometheatre :P

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik wil het volgende kopen.

Denon AVR 1801
Dolby Digital
DTS
5 kanaals eindversterker
RDS
7 analoge ingangen
3 digitale ingangen
nog wat blabla

Denon DVD 1500 of 1000
digitale uitgang en alles wat je nodig hebt.

Infinity K-Minuette MCS
1 passieve subwoofer
5 gelijkwaardige 2-weg sattelite speakers
120/170 watt belastbaar

is dat wat ? TV wordt waarschijnlijk een Philips 32 PW 8505 OF sony KV-28WF3.

Welke TV raden jullie aan en hoe is die Denon DVD speler ?

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Klinkt volgens mij we leuk...
Alleen 1 dingetje, je hebt het over een passieve sub, je hebt voor dolby digital en dts volgens mij (weet ik eigenlijk wel zeker) een actieve sub nodig!! Deze zet je dan op een spec uitgang op je versterker!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Klopt idd. Maar Denon is prima... Heb het zelft ook (PMA735,CDC735,TU235RD,DRS640)

Ik zou idd wat meer uitgeven aan goede speakers. DTS en AC3 uit melkpakjes is gewoon... minder.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik hoef geen zuilen te hebben >> onbetaalbaar om er daar 5 van te kopen.

Maaruhm die set werd zo verkocht dus lijkt me beetje stom als het met passieve sbwoofer niet kan.

Ik zie hier ook JBL setje staan en die heeft ook passieve hoor

Verwijderd

Kan wel hoor, het is alleen niet de beste keuze...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik dan ook actieve subwoofer kan krijgen.

Is die dvd player trouwens een beetje goed of kan ik beter een philips pakken ?!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 17:01 schreef Bartje het volgende:
Hmm ik hoef geen zuilen te hebben >> onbetaalbaar om er daar 5 van te kopen.

Maaruhm die set werd zo verkocht dus lijkt me beetje stom als het met passieve sbwoofer niet kan.

Ik zie hier ook JBL setje staan en die heeft ook passieve hoor[/quote]Je hoeft ook geen 5 zuilen te kopen. Sterker nog, je hoeft helemaal niet 5 gelijke speakers te kopen. Wat je wel moet hebben is 5 speakers waar een beetje hetzelfde geluid uit komt of met het zelfde afstralingsgedrag. Zelf heb ik als frontspeakers twee JBL LX 1000 MKII zuilen staan. Als rearspeakers twee JBL LX 300 MKII speakers staan, de boekenplankvariant van de zuilen. Dit is een mooie combinatie (zelfde design en zelfde materialen (op de grootte na)) Als midspeaker JBL LX 10 center, past er ook mooi bij. Een aktieve subwoofer (want passief moet je dus niet hebben!) heb ik er nog niet bij. Ik zit te denken aan zelfbouw, gezien dit wat goedkoper is en ik er meteen twee wil hebben.

Groet!

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit setje pak maar dan met een actieve subwoofer.

DVD nog tips ?
/me had namelijk ook een mooie philips gezien die ook mp3 kon afspelen maar ik geloof dat Denon beter is.

Verwijderd

ik raad je aan eens op www.audioreview.com/reviews/DVD/ te snuffelen....

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

Ik heb zelf een Philips 711 bevalt erg goed, komt ook als beste uit de test.....

Trouwens nog even over de speakers, je hoeft idd niet 5 gelijke speakers te hebben, dolby raad dit wel aan, maar uit ervaring zeg ik dat het niet hoeft!

Zelf heb ik het volgende aan speakers:

Dali AXS 3000 -> bookshelf als front
Dali AXS 1000 -> Bookshelf als surround
Infinity Center

Ik heb zelf nog geen sub omdat dit in een kleine ruimte gewoon overbodig is, een paar goede front speakers trekken het ook goed (geloof me!!). Ik zou dus wel goed in je speakersinvestern -> Deze gaan eeuwig mee, je krijgt echt spijt als je het niet doet!!

Oh ja ook een goed Coaxiale of optische kabel tussen DVD en versterker is belangrijk, even als je speaker kabel, je moet natuurlijk zo min mogelijk weerstand hebben.

Ook is een piekspanningsbeveiliging aan te raden, je hoort het namelijk wel op je setje als je bv je comp aanzet oid als deze op dezelfde groep zitten.

Je hoeft het natuurlijk niet allemaal in een keer te kopen, maar je kunt het beter in etappes doen. Dus bv eerst twee goede fronts waar je tevreden over bent en dan later je surround etc etc. Zo heb ik het ook gedaan, je weet dan zeker dat je hebt wat je hebben wil!!!

Je ktijgt er echt spijt van als je iets koopt wat je niet goed hebt beluisterd!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

Entity

9000rpm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dali AXS 3000 -> bookshelf als front
Dali AXS 1000 -> Bookshelf als surround
Infinity Center[/quote]Wat was je voor deze combinatie kwijt? Ik ga namelijk ook nieuwe speakers kopen (ook voor op een Denon AVR1801) en ben dus een beetje aan het rondkijken...

• MaxxRide

MaxxRide

Surf's up

De fronts zijn normaal 550/ stuk zijn nu in de aanbieding voor 550,- per set
De surrounds zijn dacht ik nu in de aanbieding voor 300,- en de center was 250,- ook in de aanbieding, vervolgens nog een beetje zeuren en je hebt alleen voor 900 oid.....
Misschien zijn ze inmiddels al wel weer gedaald, ik heb ze bij de HIFI corner gekocht.... (www.hificorner.nl) Klinken echt wreed gaaf, goede balans tussen tweeters en bas.... Echt wreed geluid (geen ragbeesten zoals JBL veel subtieler en gerichter geluid!)

Pagina: 1