Dit gaat te ver!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
In dit artikel:
nieuws: Eerste versie Xandros Linux uitgebracht
is weer een flinke flamepartij geweest. Uiteraard was het vermaledijde onderwerp Linux vs Windows.

't Begon rustig, ongeveer vanaf deze post:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=627720
maar gaandeweg wordt er gewoon hard op elkaar ingehakt tot pure scheldkannonades toe.
De main actors zijn hier Scali en dystopia. De discussie draagt uiteindelijk ook totaal niks bij voor de Frontpage lezers die enige interesse in 't artikel hadden. Die worden lastig gevallen met pagina's lang gezeur waar ze geen behoefte aan hebben. Gelukkig stond 't meeste al op -1, zodat niet iedereen 't heeft gezien.

Ik zie zoiets liever niet vaker voorkomen, dus een berichtje aan 't adres van Scali en dystopia lijkt me wel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier behoorlijk op het scherp van de snede gediscussieerd, maat om nou maar gelijk ALLES tot flamebait te modereren? Dan snap je imho het moderatiesysteem dus niet, maar goed...
Waarom mag er eigenlijk niet gediscussieerd worden? Die initiele reactie van scali is imho overigens geen flamebait maar een troll, en lokt de discussie uit. Op zich niks mis mee, maar de de manier waarop is nou niet echt vriendelijk... Er wordt echter geen persoon direct aangevallen.

Ook fijn dat ik in een poging mij in de discussie te mengen gelijk maar naar flamebait niveau wordt gezet, terwijl ik NIEMAND beledig/afzeik/denigreer. Het aanvoeren van argumenten/ontkrachten van die van de 'tegenstander' hoort nou eenmaal bij een degelijke discussie. Dat je dat misschien niet kan waarderen vind ik prima, maar om dan maar gelijk een hele sloot modpunten er tegenaan te gooien en het hele zootje (inclusief de normale discussieposts) naar -1 flamebait te gooien getuigt van onvoldoende moderatieinzicht en te vlugge irritatie n.a.v. discussies. Een 0 - offtopic kan ik eventueel nog begrijpen, maar -1? Aangezien eerdere discussies over andere onderwerpen wel gewaardeerd werden (zie ook /16 draadje bandbreedte discusse ) kan ik hier slechts een van de volgende twee conclusies uit trekken :
1) discussies worden niet langer gewaardeerd op GoT :(
2) discussies over Windows <> Linux zijn PER DEFENITIE verboden en worden steevast met -1 beoordeeld.
Dit natuurlijk alleen als de -1 stroom terecht wordt gevonden.... Daar het draadje nog jong is is (wat mij betreft) verbetering nog mogelijk (heb helaas gereageerd dus ik kan zelf niet meer modereren)...

Op deze manier is de lol m.b.t. discussieren op GoT er wel snel af. Dan wordt het weer gewoon 'consumeren' van het reeds aangebodene voor mij.

Oh, nog tot slot : wat mij betreft hoef je aan mijn posts geen modpunten te verspillen, die twee -1tjes maken op mijn totaal toch geen drol uit. Maar om een hele discussie tussen twee obviously TOTAAL verschillende visies op de wereld in het algemeen en die van OSsen in het byzonder zo door het slijk te halen stuit mij tegen de borst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

'k heb een groot aantal van de betreffende MSN log-like posts op -1 gezet :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen MSN en chat nooit, dus ik snap het niet...
Maar goed ik zal het wel nooit begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX gaat toch eens ff-kes kijken.

__/edit na eerste wandeling\__

Moeilijk, moeilijk. IMHO is de hele discussie behoorlijk offtopic. Het gaat over Xandros. In feite zou je moeten discussieren over de interface van Xandros en over het feit dat je hem niet kan downen, mischien zelfs een vergelijk ten opzichte van andere linuxen (AFAP want ik denk niet dat iemand er al ervaring mee heeft). Of over het feit dat hij op Corel is gebaseerd en de consequenties daarvan en ervaringen met Corel eventueel.

Het importeren van een algemeen MSvsLinux verhaal vind ik eigenlijk hier niet thuis horen. De discussie an sich is scherp, maar daar houd ik wel van en dat dat allemaal op flame komt vind _ik_ onterecht. Van de andere kant vind ik reacties, waar de één de ander gaat vertellen dat hij zich vergist en feiten en meningen door elkaar haalt, bloedirritant. Mogen wat mij betreft onder het maaiveld. Echte onderbouwde meningen met voorbeelden en linkjes zijn ook in een dergelijke discussie bijna niet meer mogelijk.

Conclusie wat mij betreft. De hele standaard discussie is wmb overbodig en/of offtopic. De tag/score troll ende vlam zijn wat mij betreft toch wat meer voorgehouden aan de meer agressievere reacties. Het gaat inderdaad iets te makkelijk naar een -1 of een dergelijke tag. Iets meer voorzichtigheid geboden IMO.

Ik ga overigens niets meer aan dat draadje doen. Ik voel me echt niet meer geroepen. Als ik mijn plezier in het modden wil houden dan trap ik dat soort draadjes van me weg. In dergelijke draadjes doe ik alleen maar oproepen voor single posts. Bij deze dus /me staan jouw reacties, ondanks dat je zei dat het niet noodzakelijk was, niet meer op -1 en zijn ze ontdaan van die hatelijke tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft ff kort gekeken, draadje verlangt wat meer tijd/aandacht dan ik nu kan missen, zal vanavond de discussie eens goed volgen.
Volgens mij word er teveel naar eens/oneens gemodereerd, maar dat is een eerste (mogelijk te voorbarige) conclusie.

Discussies, zelfs al zijn ze off-topic, mogen imo nooit naar -1 verdwijnen (trollen en vlammenwerpers daargelaten natuurlijk).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deze
vind ik een goeie duidelijk post en verdient volgens mij meer als een -1.
Verder vind ik het begin van de diskussie best intersant en 1 van de dingen waar de mogenlijkheid om te reageren voor is. Helaas komen er idd flames en trollen in voor die dusdanig gemod moeten worden maar er staat nu teveel op -1.
Een beetje meer aandacht voor dit draadje is wel wenselijk .

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

1) discussies worden niet langer gewaardeerd op GoT
Op GoT wel :), niet offtopics op de FP.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Er wordt hier behoorlijk op het scherp van de snede gediscussieerd, maat om nou maar gelijk ALLES tot flamebait te modereren? Dan snap je imho het moderatiesysteem dus niet, maar goed...
Toen ik de discussie aantrof waren de meeste kruitdampen al opgetrokken en de flamebaits al uitgedeeld. Waarschijnlijk van users die zich niet konden vinden in de 'discussie'. Bovendien staat niet alles op flamebait, zeker het begin niet. Daar werd soms nog iets zinnigs gezegd ;)

Verder raakt de discussie zeer vlug overbodig/offtopic. Tegen 't einde worden de 'subtiele' woordenwisselingen aan de kant gezet en worden vervangen door opmerkingen als achterlijke gladiool, zieke onderontwikkelde geesten, etc. Daar is dus geen plaats voor op de Frontpage. De meeste lezers zijn dan ook allang afgehaakt en hebben dus niks aan deze discussie.

Wanneer ik modereer ga ik zo'n draadje niet uit de weg. 'It's a dirty job', maar moet gedaan worden. verder zijn er altijd nog de andere LM'ers die de zaak beoordelen.

Discussie, ok, maar wel on-topic. De rest, zoals Spice al zegt, in GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

t'Is inmiddels voor veel reacties al te laat om nog gemodereerd te worden. Waar mogelijk heb ik de -1'en weggehaald, het is een off-topic discussie die er hard aan toe gaat, maar er worden door alle partijen met argumenten gewerkt.
Hoeft wmb niet lager dan 0

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1