Toon posts:

[WinXP] bootCD: boot + format + install *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik wil graag een bootable cdrom maken, met de volgende functies

als de comp. opstart moet hij eerst de cdrom installeren
daarna moet hij de harde schijf formateren,
vervolgens moet hij een setup bestand uitvoeren.

ik heb nu een bootable cdrom gemaakt, met de opstartdiskette van win98 (met nero). Deze installeerd wel de cdrom, maar hier moet ik nog allerlei handelingen verichten voordat hij winXP "schoon" kan installeren. Dit is dus niet de bedoeling (in het kader van:"hoe lui kun je zijn")

schreeuw nu niet direct UTFS of iets dergelijks, want dat heb ik gedaan. Dit was echter zonder bevredigend resultaat.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi

Lees deze eens:
- Windows Stappenplan

Met name stap 2 en 3. Dus welk OS ? Wat heb je zoal gezocht, gedaan.

Kijk eens op www.microsoft.com/technet en zoek eens op unattended install.

Daarnaast kan je met Ghost / Drive Image dit soort automagische install ook bereiken. Suc6

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
ai even vergeten [winXP] in de titel

ook micr. nageplozen, maar nog steeds niet bevredigend.

Vooral het deel formateren en daarna setup runnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast. Maar een unattended install is niet genoeg voor je?
* F_J_K wordt nieuwsgierig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is dus net de bedoeling.

In het kort komt het hier op neer:

computer wordt opgestart. Cd wordt er in gedrukt. Deze jongen loopt weg. Als deze jongen terug s, Windows netjes op c-schijf.

(wil wel een schone installatie)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:35:

computer wordt opgestart. Cd wordt er in gedrukt. Deze jongen loopt weg. Als deze jongen terug s, Windows netjes op c-schijf.

Zoals ik al eerder schreef:
Daarnaast kan je met Ghost / Drive Image dit soort automagische install ook bereiken
Geen oplossing voor je :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:11

Arie

One Man Army

Een (aantal) batch bestand(en) aanroepen wat een format uitvoerd. Eventueel een third party application daarvoor gebruiken die geen reboot vereist. Hierna de(/een) batch een setup laten aanroepen. Als het hier gaat om de setup van een operating system, dan kun je misschien ook kiezen voor een unattended installation bijvoorbeeld. Een image bestand terug zetten is ook een optie natuurlijk; neem bijvoorbeeld Ghost hiervoor. Lijkt me al met al niet zo lastig om dit te realiseren.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

In de installatie ven XP kun je partities weggooien, aanmaken en formatteren, m.i. heb je aan een goede deploy van xp voldoende. controleer MS even op Unattended Install. dan laat je het formatteren gewoon aan XP setup over

edit:
Changing $ to S

• Nielson
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:35:

http://www.tacktech.com/d...id=202&object=article.cfm :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:11

Arie

One Man Army

"Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS."
Dit moet zijn "is Microsoft" of "heet Microsoft" :Y)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Topicstarter
Oke

Ik ben eruit, allemaal hartelijk dank voor jullie hulp

Topic kan dicht

Verwijderd

Je kan door een aanpassing in "autoexec.bat" op je bootdisk de setup automatisch laten runnen.

Met behulp van een unattended installation kun je er ook voor zorgen (door de regel Repartition=Yes) dat alle partities verwijderd worden en er 1 nieuwe aangemaakt wordt, die ook gelijk geformatteerd wordt als NTFS.

Verwijderd

1.) Bootdisk.com
2.) Bootdisk voor windows 98 se (vanwege DOS interface na F8)
3.) Format c:
4.) restart
5.) diskette eruit
6.) cd-rom erin laten(Windows xp bootable)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:27
Als ik via een unattend install doet zet ie windows op D: naast m'n windows op C:
Hoe fix ik dat???

En werkt het ook als je winnt.sif in de map i386 (ofzo) gooit, dat je dan geen flop meer nodig hebt en dus zoals naitsirhc wou alleen een cd hebt, verder niks die dus automatisch c: format (en niet partitioneren) zonder winnt.sif van flop te laden.

• Nielson
  • Laatst online: 00:59
Jorick schreef op 25 oktober 2002 @ 12:11:
Als ik via een unattend install doet zet ie windows op D: naast m'n windows op C:
Hoe fix ik dat???

En werkt het ook als je winnt.sif in de map i386 (ofzo) gooit, dat je dan geen flop meer nodig hebt en dus zoals naitsirhc wou alleen een cd hebt, verder niks die dus automatisch c: format (en niet partitioneren) zonder winnt.sif van flop te laden.
Alleen formatteren zonder nieuwe partities aanmaken gaat heel waarschijnlijk niet, misschien met AutoPartition=0 en FileSystem=LeaveAlone. De rest kan inderdaad helemaal unattended door unattend.txt te hernoemen naar winnt.sif en deze naar \i386 te kopieren, en dan een niewe boot-cd maken, zie ook het linkje dat ik eerder had gegeven : http://www.tacktech.com/d...object=article.cfm&id=202
Heb laatst ook een cd met slipstreamed SP1 gemaakt, doet verder alles automatisch, je moet alleen opgeven op welke partitie je xp wilt hebben, dit vind ik echter juist een voordeel i.v.m. dual-boot configuraties (gebruik vaak XP/XP om alvast een verse installatie naast m'n brakke te maken, en toch nog alles te kunnen doen). :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Arie schreef op 25 oktober 2002 @ 11:29:
"Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS."
Dit moet zijn "is Microsoft" of "heet Microsoft"
offtopic:
Ant-f* semantics-modus engaged

"Steve Ballmer is CEO bij een bedrijf.
Dat bedrijf heet MicroSoft."
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet MicroSoft.

/disengage ant-f* - semantics-modus

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Scriptje maken en klaar is kees! Sommige brandprogramma's zoals nero en adaptec easy cd creator bieden je al de optie om een bootable cd te maken waarbij je dus geen bootfloppy meer nodig hebt (logisch, maar dat wist je waarschijnlijk al)!
Pagina: 1