It’s nice to be important but it’s more important to be nice
hm.. dolby pro logic valt niet veel aan te testen. veel films op tv zijn dolby prologic, dus die zou je kunnen opzoeken..
Jawel hoor.. ga is met kazaa zoeken naar audio Zoekterm "THX"
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Natuurlijk Kazaa dat ik daar niet op ben gekomen thanks
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
En je zou een dvdtje.. uhm... vhsje kunnen huren
( waarom lees ik altijd de helft niet
)
[ Voor 0% gewijzigd door Frits Flits op 01-11-2002 20:29 . Reden: Klein leesfoutje ]
Hij heeft geen dvd player
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Weet jij wel wat THX betekent???glashio schreef op 24 oktober 2002 @ 22:26:
THX heeft niets met surround te maken... Alleen met de kwaliteit...
Als speakers of een versterker THX certified is, betekent dat niets meer dat deze apparatuur volgens George Lucas geschikt is om Starwars films e.d. op af te spelen... Maar dit heeft geen betrekking op Mono, Stereo, Prologic, Prologic II, Digital...
Ik heb zelf een prologic set gehad... Het is heeel moeilijk om dat te testen... Er zijn films die het enigszins ondersteunen... Zoek eens op Kazaa... Misschien dat je daar wat kan vinden... Maar zoek niet op THX... Want dat kan net zo goed gewoon stereo zijn...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Ik snap sowieso niet waarom je een Pro Logic set hebt aangeschafd,
een Dolby Digital 5.1 set lijkt me veel meer de moeite waard
een Dolby Digital 5.1 set lijkt me veel meer de moeite waard
mix zelf een nummer, en test of alle mono geluiden naar de center worden gevoerd, en geluid wat je over je rears wil moet gephaseshift door je main track zitte gemixed..
zo ken je et teste..
zo ken je et teste..
kaz...whaaaaaaaaaa!... lang leve de spyware!glashio schreef op 24 oktober 2002 @ 22:26:
... enneuh... THX
Zo kan je het inderdaad testen, de geluiden die je op het linkerkanaal 180 graden verdraaid tov het rechterkanaal (of andersom) komen op de rear speakers terecht.... Als je de echte specs erop nazoekt moet je eigenlijk links +90 graden en rechts -90 graden doen... maarja, dat komt op hetzeflde neer...xMvZx schreef op 25 oktober 2002 @ 02:36:
mix zelf een nummer, en test of alle mono geluiden naar de center worden gevoerd, en geluid wat je over je rears wil moet gephaseshift door je main track zitte gemixed..
zo ken je et teste..
en voordat je het gaat vragen: je rear speakers geven maar een beperkte bandbreedte weer: 100Hz tot 7kHz
Alles kan stuk.
Verwijderd
Neem een hoge toon die verdraaid van links naar rechts. Daarna een middentoon, doe je precies hetzelfde en daarna een lage toon.
Vanuit je pc verbinden met de receiver, je kan waarschijnlijk de kabel voor je boxjes gebruiken en speel het af.
Vanuit je pc verbinden met de receiver, je kan waarschijnlijk de kabel voor je boxjes gebruiken en speel het af.
Je kunt natuurlijk ook een video eraan koppelen en een goede actiefilm huren, die zijn ook in Dolby Prologic
searisk
zoek naar een dolby sourround encoded bestand, je kan ook zelf een 5.1 trailer downmixen naar dolby sourround encoded geluid. Mensen die zeggen dat je elke bron gewoon kan gebruiken hebben wel gelijk maar dan heeft het geen effect. Ook voor pro-logic en Logic7 etc
wordt geluid speciaal ge-encodeerd. +3db hier en daar etc.
wordt geluid speciaal ge-encodeerd. +3db hier en daar etc.
De cd van Vangelis 1492 ofzo iets (ben ff te lui om hem te pakken)
Bevat een soort van dit Por Logic info, want ik heb deze ook veel vuldig afgespeeld op een pro Logic set en de achterkanalen werden goed gebruikt Het was niet dubbel stereo.
waar je pro Logic niet mee kan testen zijn mp3 aangezien die info van pro logic waordt gedump met de compressie. Ik heb dit al vaak genoeg gehoort.
Je moet dus een wave file hebben.
Video huren kan
Op je tv aansluiten kan
Op een cd speler aanlsluiten kan
Kijken of je versterker een test tone heeft. Mijne had dat wel (Marantz pm490) dit is een rose ruis die een voor een je kanalen test. Hij liep dus zien ,front right ,frontleft ,center ,rear
Rear is zoals iedereen weet bij pro logic mono dus maar een kanaal.
Je zou het kunnen proberen met een game (Halflife was redelijk surround met pro logic) dit is volgens de makers bijna altijd niet ondersteunt, maar bij games waar ook veel aandacht is besteed aan het geluid kun je wel kijken of het werkt. Meestal wel.
Voor de rest ik als je geen dvd speler hebt heb je idd meer aan een por logic set mede doordat deze versterker toch best wel cheap zijn. Voor zo ver ze er nog zijn.
Bevat een soort van dit Por Logic info, want ik heb deze ook veel vuldig afgespeeld op een pro Logic set en de achterkanalen werden goed gebruikt Het was niet dubbel stereo.
waar je pro Logic niet mee kan testen zijn mp3 aangezien die info van pro logic waordt gedump met de compressie. Ik heb dit al vaak genoeg gehoort.
Je moet dus een wave file hebben.
Video huren kan
Op je tv aansluiten kan
Op een cd speler aanlsluiten kan
Kijken of je versterker een test tone heeft. Mijne had dat wel (Marantz pm490) dit is een rose ruis die een voor een je kanalen test. Hij liep dus zien ,front right ,frontleft ,center ,rear
Rear is zoals iedereen weet bij pro logic mono dus maar een kanaal.
Je zou het kunnen proberen met een game (Halflife was redelijk surround met pro logic) dit is volgens de makers bijna altijd niet ondersteunt, maar bij games waar ook veel aandacht is besteed aan het geluid kun je wel kijken of het werkt. Meestal wel.
Voor de rest ik als je geen dvd speler hebt heb je idd meer aan een por logic set mede doordat deze versterker toch best wel cheap zijn. Voor zo ver ze er nog zijn.
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
je kunt idd spellen testen een heel EA-tijdperk bevatte dolby surround. Waaronder: fifa 98/99/2000/2001? en Need for speed 3 en 4?
in princiepe kun je iedere stereobron gebruiken om pro logic surround te krijgen, maar sommige bronnen kunnen beter gecodeerd worden. het computerspel nfs hp2 b.v verdeelt het al heel aardig met dpl1.
maar dat heeft ie niet, 5.1 geluid, hoewel je het natuurlijk wel ermee kunt testen dat dolby pl
Pagina: 1