Kom ik van de week thuis, compu stond nog aan, geeft speedfan 56 graden en een cpu fan speed van 0 aan. Raakte muis aan en pc sloeg gelijk uit
Dus ik kast open en kjiken, ja hoor fan idd gestopt met draaien. Koeler eraf gehaald en besloot gelijk maar om de cpu, XP 1600+, te unlocken. Eerst bruggen afgeplakt met tape en toen gaatjes opgevuld met secondlijm. Helaas door m'n niet vaste hand werd het toch nog een behoorlijke smeerboel. Had gelezen dat je de overtollige lijm ook weg kon schuren. Dus ik fijn schuurpapiertje en schuren maar. Nou toen kwam het; voordat ik het wist lagen er een aantal koperbaantje bloot
Toch met electroprut aan de gang en cpu er weer in gezet. Had nog een Volcano 7 liggen dus die erop. Had een sterk vermoeden dat ik em nu echt had genekt. Maar gewoon werken, alleen multiplier verzetten ging niet. Pc weer open gehaald en proberen om de Volcano eraf te halen. Hoorde wat kraken.....en ja hoor langs de hele zijkant een stuk van m'n core af
,kon wel janken. Vervolgens gekeken of er met de L1 bruggen nog wat mogelijk was, maar dat kan ik wel vergeten. Besloot om em toch nog een laatste keer in te bouwen en heb het verloopstuk van de Volcano overgezet op het coolermasterblok met een stille 80mm fan erop, zat eerst 70mm fan op En het ding werkt gewoon nog tot mijn verbazing
Wordt zelfs nog 3 graden koeler ook. En gewoon op 1680 mhz met 1,85 volt. Tot nu toe nog geen vastlopers of wat dan ook gehad.
Zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met een beschadigde core en of er alsnog problemen kunnen ontstaan. Dacht namelijk dat XP-tjes vrij snel de geest geven, zeker na zo'n lompe behandeling.
Zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met een beschadigde core en of er alsnog problemen kunnen ontstaan. Dacht namelijk dat XP-tjes vrij snel de geest geven, zeker na zo'n lompe behandeling.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!