tuisnetwerk combineren met domain op de zaak

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb een laptop van de zaak gehad nu wil ik zowel op de zaak gebruik kunnen maken van het entwerk als thuis. Op de zaak is er een NT netwerk met vaste p-adressen etc ook is het een domain. Thuis heb ik gewoon een klein netwerkje van nu 2 met de laptop erbij 3 computers, maar ik moet nu iedere keer opnieuw thuis alles instellen nieuwe netwerk verbinding instellen etx en dit dan de volgende morgen ook weer op het werk. Ik heb al geprobeerd met aparte hardware profiles maar als ik in het ene profiel het ip-adres verander en ik start me computer daarna op een ander hardware profiel dan is daar het ip-adres ook gwijzigd. :?
OS is win xp pro

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Bij winxp pro kun je toch 2 (of meer) netwerkconfiguraties instellen?
Eentje : Zaaknetwerk
Andere: Thuisnetwerk
En dat allemaal met ome bill's wizards..
(dacht ik hoor, kzit hier nu op een nt4 machine te werken)

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:27

Kappie

Tell me your secrets...

Er zijn programmaatjes waarmee je op 1 druk op de knop de instellingen van Netwerkomgeving kan veranderen. Ik zal ff zoeken.

Gevonden op http://www.globesoft.com/..._products.asp?productID=3

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:05:
Bij winxp pro kun je toch 2 (of meer) netwerkconfiguraties instellen?
Eentje : Zaaknetwerk
Andere: Thuisnetwerk
En dat allemaal met ome bill's wizards..
(dacht ik hoor, kzit hier nu op een nt4 machine te werken)
dacht 't niet hoor (alleen met 2 netwerkkaarten)

groeten

Verwijderd

hmmmmm. Ik zal vanavond nog eens kijken, maar ik kan me herinneren dat ik er eentje geconfigureerd had voor een vast ip en eentje voor de huizehectordhcp server

Je kunt toch ook meerdere inbeladdapters configureren... Moet vast wel kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 16:18 . Reden: typo ]

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
je kunt inderdaad met 2 netwerkkaarten 2 netwerken instellen maar met een laptop wordt het wat moeilijk om een kaartje bij te prikken. Zal ff dat programmatje van Kappie gaan donwloaden kijken of dat werkt

• bazzs2001

bazzs2001

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:15:
hmmmmm. Ik zal vanavond nog eens kijken, maar ik kan me herinneren dat ik er eentje geconfigureerd had voor een vast ip en eentje voor de huizehectordhcp server

Je kunt toch ook meerdere inbeladdapters configureren... Moet vast wel kunnen.
en ik kan me herinneren dat je netwerk niet werkte...

groeten

Verwijderd

nee, ik bedoel op 1 modem (bijvoorbeeld) 4 verschillende configuraties met verschillende inbelnummerns. De gene die je wilt, klik je dan gewoon aan. Dat moet ik XP met netwerkkaarten toch ook kunnen, nogmaals, ik kijk vanavond wel...

Verwijderd

bazzs2001 schreef op 24 oktober 2002 @ 16:23:
[...]

en ik kan me herinneren dat je netwerk niet werkte...
Mijn netwerk loopt als een t**t (hmmm, trein komt niet door de spellingscontrole...)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
je kunt in een dhcp server soms configureren dat een bepaald MAC adres gekoppeld wordt aan een vaste IP. Als je nou je netwerkbeheerder op de zaak zover krijgt ...

Verwijderd

ja, dat kan ook. Je kunt ook thuis een DHCP server zetten. Dan stel je je config zo in, dat je altijd van de dhcp een ip trekt. Werkt het altijd

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
ja dan heb ik het probleem met de ip/adressen misschien wel opgelsot maar dan zit ik toch nog met het probleem domain-workgroup? ik werk trouwens op de zaak met vaste ip adressen. Maar dan heb je ook nog de dns servers die staan ingesteld en je gateway server.

• bazzs2001

bazzs2001

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:29:
ja, dat kan ook. Je kunt ook thuis een DHCP server zetten. Dan stel je je config zo in, dat je altijd van de dhcp een ip trekt. Werkt het altijd
Als je je DHCP server goed instelt en niet met die PC gaat lopen k*tten

groeten

• bazzs2001

bazzs2001

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:24:
[...]

Mijn netwerk loopt als een t**t (hmmm, trein komt niet door de spellingscontrole...)
trein is 5 letters

en dat netwerk is toevallig vandaag goed...

groeten

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

bij de gateway en de DNS's kun je meerdere opties invoeren, dus dat moet wel lukken dacht ik! Dan vul je gewoon zowel van t werk als van thuis in!

edit:

Heb je trouwens de search al gebruikt? Er staan nog wat topics over dit onderwerp:

switchen tussen 2 netwerken onder 1user?

laptop op 3 netwerken

Snel van netwerk wisselen

[BC3] 2 netwerkinstellingen

over het algemeen zag ik www.netswitcher.com er goed uitkomen!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
had de search al gebruikt maar kreeg te veel overload, ik zal deze topics even goed nalopen >:)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb netswitcher gedownload ga het maandag gelijk op de zaak testen heb nu alvast mijn thuis configuratie gesaved en dan maandag eerst even alle instellingen van de zaak invoeren en dan zou het moeten werken, ik laat het maandag wel wten of het werkt of dat ik meer hulp nodig heb.

Ik las trouwens in 1 van de andere topics dan netswitcher geen shareware is maar je kan het wel gratis downloaden van de site en ik krijg geen melding dat het maar een aantal dagen te gebruiken is.

Pagina: 1