ik zou graag 2 LAN instellingen hebben op mijn computer 1 voor at home en 1 voor at work hoe kan ik dit realiseren?
besturingssysteem win2000
besturingssysteem win2000
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Je kan hier niet voor een voor een tweede LAN kiezen wel voor een tweede internetverbinding.Op maandag 30 april 2001 12:06 schreef Flippit het volgende:
dan moet het ook kunnen door twee local area networks te maken. Ga hiervoor naar de eigenschappen van je netwerk en maak een nieuwe aan.
Verwijderd
ow, das kut voor je}). Dan weet ik het ook niet.Op maandag 30 april 2001 14:13 schreef leek.be het volgende:
[..]
Je kan hier niet voor een voor een tweede LAN kiezen wel voor een tweede internetverbinding.
jeroen kunt ge mij dat progie effs doormailenOp maandag 30 april 2001 17:23 schreef jeroen het volgende:
Hmm... volgens mij ben ik er nu uit met netsh. Eindelijk eens tijd om rustig te experimenteren, en dan blijkt het niet zo moeilijk allemaal. De juiste commando''s in het script zijn:
pushd interface
reset all
ip set address local static 192.84.x.x 255.255.252.0 192.84.x.x 1
popd
Dit zet je in een tekstfiletje met een willekeurige naam, en dat roep je aan met:
netsh -f willekeurigenaam.txt
En voila. t werkt. Om te testen heb ik even een tiental keer achter elkaar van netwerkconfig gewisseld, maar t lijkt nu ok. Nu nog even een proggeltje bouwen dat me snel tussen verschillende netwerkconfigs laat kiezen of een nieuwe laat aanmaken
specs : wil je niet weten
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen