Toon posts:

XP Windows Update herinstalleerd zomaar Messenger -Fixed

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het verhaal toch even kwijt:

zo ongeveer het 1e wat ik bij een nieuwe XP installatie doe is door het aanpassen van Sysoc.inf de Messenger er uit halen.

Groot was mijn schrik dan ook toen na Windows Update zomaar een nieuwe Messenger in de sys tay verscheen. Hij stond niet bij de Windows Components. 'Hide' terugschrijven in Sysoc.inf, rebooten, 'hide' verwijderen, nogmaals rebooten hielp ook niet.

De methode om Messenger via gpedit.msc uit te schakelen gaf ook enkele bijverschijnselen, n.l. vertraagd opstarten van Outlook Express (zie: [rml][ XP] MSN Messenger verwijderen[/rml])

Gelukkig stond even verderop in dat topic een perfecte oplossing (van __IcE__ ):
Typ de volgende regel in cmd-prompt of in 't run-venstertje :

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Hiermee verwijder je MSN messenger compleet zonder dat Outlook Express hier problemen (traagheid e.d.) mee heeft.
Ik denk en hoop dat ik er nu weer vanaf ben.

Interessant trouwens dat Windows Update de Messenger ongevraagd installeerd. Staat toch haaks op de de-integratie policy van al die componenten die niet tot de core van het besturingssysteem horen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Staat ook in de FAQ ;)

Verder alleen wel raar dat Windows update MSN weer terug zet jah :/

edit:
Wat je overigens ook boven in de sticky's van WOS kan vinden is het 3 stappen plan. Altijd handig om van te voren even door te lezen Anders kan je een slotje verwachten. ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit wisten we dus al ;)

Dit topic is gesloten.