Toon posts:

Waar decoder vinden voor 5.1 speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb gisteren een "Firstline AMX 38.1 home cinema system" gekocht, met de bedoeling surround geluid te kunnen beluisteren van mijn dvd speler en satelliet ontvanger. Deze set bestaat uit 6 luidsprekers, met een versterker in de subwoofer. Eigenlijk ben ik een beetje misleid door de doos, die sprak over 'compatibel met AC3 en DTS'. Helaas zit er geen decoder in de versterker. Je ziet duidelijk dat er zes aparte RCA aansluitingen in de versterker moeten toekomen - eentje voor elke speaker.

Nu is mijn vraag: waar vind ik in godsnaam een AC3/DTS decoder *zonder* versterker, een beetje bij prijs? Veel DVD spelers hebben een decoder on-board dezer dagen, en in de electronicazaak kan ik enkel decoders vinden waar al een versterker in zit (en waar ik dus teveel voor betaal omdat ik al een versterker heb). Wie o wie helpt deze onwetende man? :)

Groeten,
Wim

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Een losse decoder zonder versterker? Zijn er wel hoor!. De meeste DVD spelers Met ingebouwde decoder zit geen versterker in.

www.kieskeurig.nl zal wel een handige site voor je zijn.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
op marktplaats staat ergens een harman kardon
moet je in alle catogorien zoeken op AC, dan vind je um wel (dus die knop in hoofdmenu R boven ;))

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik al een dvd speler heb met digitale uitgang, en op m'n satellietschotel zit ook een digitale uitgang. Ik heb dus ENKEL een decoder nodig waar zes draden uitkomen om naar m'n versterker te sturen...

Verwijderd

Videologic heeft zn losse decoder, hij is enkel geen DTS (dat ik weet maar mischien bestaat die ook wel)

www.videologic.com
je kan hem kopen bij Alternate

ik dacht iets van 100 euro.

Verwijderd

Technics heeft een losse decoder voor DD/DTS met digitaal in en 6 x RCA uit.
Prijs zal zo rond de € 400 liggen.

Het is trouwens de SH-AC500D ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 10:31 . Reden: modelnr toegevoegd ]

Verwijderd

yamaha dsp-800 E

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Wim ouwe eftelinger :+ ;)
Ze zijn er wel, die losse decoders, maar tegenwoordig niet echt vollop verkrijgbaar. Je kunt het proberen bij de betere hifi zaken. Goedkoper zou je ze wellicht kunnen vinden via veilingen e.d.
Die videologic ziet er ook niet al te verkeerd uit, kan geen dts decoderen, maar is wel lekker goedkoop :). Ik zou eerst even hier en daar wat rondbellen naar winkels.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Dag,
Bij RAF in Amsterdam heb ik vorig jaar voor 200 pieken een Harman Kardon AC3 decoder
gekocht.
Geen DTS maar werkelijk een heel mooi apparaat!
veel dynamiek en instel mogenlijk heden
Volgens mij hebben ze nog wel van die dingen liggen, bel gewoon effies

mazzzz

H.

Verwijderd

het nadeel van die videologic vind ik dat de verlichting van zn lcd beetje erg flouw is maar voor de rest wel oke

ik heb hem ook gehad in combinatie met videologic boxen is wel leuk ding idd
en lekker goedkoop.
Pagina: 1