ik heb een xdsl/cable broadband router 4s van sitecom, na deze volgens het boekje te hebben aangesloten op mijn modem van @home werkt het ding niet.
kan mij iemand vertellen wat ik fout doe.
We zijn niet allemaal zo bedreven in Linux als jij. En misschien wil hij geen stroomverslindende PC 24/7 aan hebben.Cruz schreef op 23 oktober 2002 @ 22:14:
(..)Dat had je moeten doen.
En niet zo'n kant en klaar kitje kopen en dan hier komen janken dat je zelfs dat niet aan de gang krijgt.
PS.
GreetZ tuur
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
snap ik zijn gedrag nou alleen niet of zijn er meer die dit enigzins vreemd vinden ?Cruz schreef op 23 oktober 2002 @ 22:14:
Je had allemaal 2e hands spulletjes moeten hebben,
die aansluiten zodat je een werkend systeempje hebt,
eventueel een leuke casemod op doen,
daar linux of freebsd op moeten installeren,
zelf de kernel moeten compileren,
ip routing aanzetten zodat het een router is,
en dan d.m.v. iptables firewall rules instellen.
Dat had je moeten doen.
En niet zo'n kant en klaar kitje kopen en dan hier komen janken dat je zelfs dat niet aan de gang krijgt.
PS.
GreetZ tuur
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Er zjin nog altijd mensen die gewoon willen werken met de spullen zoals die verkocht worden. Dit soort postings zijn volledig overbodig...Cruz schreef op 23 oktober 2002 @ 22:14:
Dat had je moeten doen.
PS.
GreetZ tuur
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Resetten: zorgen dat de client-PC's een nieuw IP-adres krijgen van de router (meestal iets in de vorm 192.168.*.* of 10.0.0.*).Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:57:
kun je me uitleggen wat je bedoeld met dat resetten
ik ben inderdaad niet zo bedreven
daarom zoek ik hier ook om hulp
Audioscrobbler profile
Slache!
Verwijderd
en geef die Cruz ook meteen even een waarschuwing voor flamen...LopeZ schreef op 23 oktober 2002 @ 23:40:
Move OH -> NT
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
ach stel je niet zo aanP5ycho schreef op 23 oktober 2002 @ 23:50:
[...]
en geef die Cruz ook meteen even een waarschuwing voor flamen...
Verwijderd
Zoek de naam op die @Home aan je computer heeft gegeven, bijvoorbeeld zoiets als CP106755-A. Geef elke PC een andere naam, bijvoorbeeld PC-1 en PC-2, en zet de werkgroep op een andere naam dan @Home. Gebruik bijvoorbeeld THUIS als groepsnaam. Stel beide PC's in om automatisch een IP te krijgen.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:58:
ik heb een xdsl/cable broadband router 4s van sitecom, na deze volgens het boekje te hebben aangesloten op mijn modem van @home werkt het ding niet.
dan heb je zelf geen inet meer of je gebruikt het IP van iemand anders zodat die andere niet kan internetten.. dan krijg je wel een belletje van @home denk ikKlaus_1250 schreef op 25 oktober 2002 @ 15:23:
Ik heb ook zo'n Sitecom-router op @home, alleen ik heb hem dus niet via DHCP ingesteld, maar statisch. Probleem zit hem erin dat ie via DHCP een ranzige DNS-server pakt. Maar kan dat geen kwaad, statisch configgen ipv DHCP (wat gebeurt er als mijn oude lease verloopt?)...
Met dat knopje kun je simpelweg aangeven of de laatste poort van de router wordt gebruikt om er een PC (normal) of een extra hub/switch(uplink) aan te sluiten. That's all.Klaus_1250 schreef op 25 oktober 2002 @ 16:09:
ok, heb het maar verandert. Zijn er trouwens mensen die hetzelfde probleem als mij hebben: Sitecom router kwetsbaar voor DoS? Verder, ik kan nergens vinden waar dat knopje normal/uplink voor is???
Audioscrobbler profile
Grappig...Cruz schreef op 23 oktober 2002 @ 22:14:
Dat had je moeten doen.
PS.
GreetZ tuur
Samen staan we sterk!