Dag mensen,
Zojuist pakte ik een UPS uit de kast die een jaartje niet meer gebruikt was. Na aansluiten bleek deze niet meer te werken
. Nadat ik de UPS open gemaakt had (en door het doormeten leuk een aantal stoppen gesloopt had
), bleek dat er in de twee accu's in de UPS scheuren zaten, iets wat mij niet echt normaal lijkt
. Uit die scheuren komt wit poeder.
Nu is mijn vraag de volgende: ligt het aan de accu's dat het 'operational' lampje van de UPS niet meer ging branden, en moeten deze accu's dus vervangen worden, of zit het probleem hem in de electronica van de UPS?
En als deze accu's vervangen zouden moeten worden, kan ik er dan zwaardere accu's inhangen zodat ik meer profijt hem van mijn UPS?
Nog even wat specs van de UPS:
Merk: Victron
Type: Lite 600
Input: 6.3 AT 250V /// 220-240V~ /// 50/60hz 2.8A
Output: 220/240v~ /// 50 - 60hz /// 2.6A 600 VA
Specs van de Accu:
Rechargeable Sealed Lead-Acid Battery
merk: FIAMM-GS
Type: FG20722
12V 7.2Ah
Zojuist pakte ik een UPS uit de kast die een jaartje niet meer gebruikt was. Na aansluiten bleek deze niet meer te werken
Nu is mijn vraag de volgende: ligt het aan de accu's dat het 'operational' lampje van de UPS niet meer ging branden, en moeten deze accu's dus vervangen worden, of zit het probleem hem in de electronica van de UPS?
En als deze accu's vervangen zouden moeten worden, kan ik er dan zwaardere accu's inhangen zodat ik meer profijt hem van mijn UPS?
Nog even wat specs van de UPS:
Merk: Victron
Type: Lite 600
Input: 6.3 AT 250V /// 220-240V~ /// 50/60hz 2.8A
Output: 220/240v~ /// 50 - 60hz /// 2.6A 600 VA
Specs van de Accu:
Rechargeable Sealed Lead-Acid Battery
merk: FIAMM-GS
Type: FG20722
12V 7.2Ah