Toon posts:

[LIDL] Hoe zijn deze luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een oom wees mij op een advertentie in het Eindhovens Dagblad van LIDL.

Daarin staat een luidsprekers-set met de volgende eigenschappen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
* 20 - 23.000 Hz.
* 8 Ohm
* Afm. 85 x 22 x 22 cm.
* Kleur: Zwart

Muziekvermogen: 310 Watt
Sinusvermogen: 180 Watt
Impulsvermogen: 400 Watt

3 Weg Reflex

dit voor de prijs van 59euro per PAAR

op www.lidl.de kan ik ze niet vinden btw, dus ik heb er geen plaatje van. Nederlandse website hebben ze (volgens mij) niet.

*Iemand deze boxen toevallig al gehaald? (Vanaf Wo. 30 oktober staat er bij)
*Iemand enig idee of hier een addertje onder het gras zit?

note:
een echte Audiofiel ben ik niet, en heb dus ook geen zin om 300euro aan boxen uit te geven. Is dit een goed alternatief?

Verwijderd

Mja tis Lidl zegt al genoeg IMO

Ik zou zeggen als je echt goed geluid wilt, doe er wat extra geld bij en je hebt al een leuk setje.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:19:
Mja tis Lidl zegt al genoeg IMO

Ik zou zeggen als je echt goed geluid wilt, doe er wat extra geld bij en je hebt al een leuk setje.
leg uit?

slechte ervaringen met LIDL?

verder:

ECHT goed geluid hoef ik niet. Goed is voor mij al genoeg.

De specs liegen er niet om, kan het desondanks toch een slecht geluid geven?

Verwijderd

IK zou sowieso zelf al niks halen bij de LIDL omdat je hetzelfde meestal ergens anders voor een lager prijs kunt kopen. ( tis hun marketing techniek mensen denken dat alles hier goedkoop is dus dan kunnen we bepaalde dingen wel duurder maken)

Je hebt al een ander GOED setje voor pak em beet €70, dus ik zou voor die paar euro extra geen risico lopen.
( en ja, je koopt goede wijn ook bij een slijter en niet in een buurtsuper) ;)

Verwijderd

heb het krantje ook gezien. Was het niet PER STUK?

Zal het meteen ff checken

Check: LEB 401 59 euro per stuk 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 19:31 . Reden: gechecked ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:28:
heb het krantje ook gezien. Was het niet PER STUK?

Zal het meteen ff checken
per paar

weet dat 100% zeker

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:25:
IK zou sowieso zelf al niks halen bij de LIDL omdat je hetzelfde meestal ergens anders voor een lager prijs kunt kopen. ( tis hun marketing techniek mensen denken dat alles hier goedkoop is dus dan kunnen we bepaalde dingen wel duurder maken)

Je hebt al een ander GOED setje voor pak em beet €70, dus ik zou voor die paar euro extra geen risico lopen.
( en ja, je koopt goede wijn ook bij een slijter en niet in een buurtsuper) ;)
Kan je eens een voorbeeld noemen van zo'n setje, dat volgens jou beter is? En waar je die dan zoal kan halen etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:31:
[...]

per paar

weet dat 100% zeker
daar gaat m'n vertrouwen in de medemens >:)

is echt per stuk .Kleine letters rechtsonderaan de foto

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:33:
[...]

daar gaat m'n vertrouwen in de medemens >:)

is echt per stuk .Kleine letters rechtsonderaan de foto
koop een bril cq. vergrootglas

daar staat echt per paar

Het staat ook bovenaan nog eens. (behoorlijke koeienletters al zeg ik het zelf)

eigenwijsje ;)

Verwijderd

De LEB 401?

Zeker andere LIDL dan. Geen scanner hier anders had ik hem er ff bij gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 19:39 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:39:
De LEB 401?

Zeker andere LIDL dan. Geen scanner hier anders had ik hem er ff bij gedaan.
idd, de LEB 401

Ik zweer het je, houdt er een vergrootglas over of laat echt iets aan je ogen doen, want hier staat ECHT per PAAR

(100% zeker, 110% zelfs.)

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 16:01
heb die advertentie van de week ook gezien; was per STUK

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:23:
[...]
De specs liegen er niet om, kan het desondanks toch een slecht geluid geven?
Fout nr.1

Je moet nooit dingen kopen omdat het "leuke specs" heeft ;) , kun je nog beter zo'n 2500 Watt P.M.P.O ding nemen omdat die "betere" specs heeft snapje? :)

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
als je 4 euro erbij doet, dan heb je een veeeel mooiere set.

een creative labs 4.1 4400 speakerset + afstandsbediening.

4 speakers en een subwoofer.

http://www.tweakers.net/pricewatch/35587

deze kost 63 euro.

zou ik voor deze gaan. weet je tevens zeker dat je een goede kwaliteit boxen hebt.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:38
Heras schreef op 23 oktober 2002 @ 19:48:
Dat kan ik ook beamen, heb ze van de week ook gezien.
Ik zou niet voor rotzooi van de Lidl gaan, maar gewoon eens op internet rondkijken wat er zoal te koop is. Een paar tientjes meer of minder is toch geen ramp, muziek is voor mij een primaire levensbehoefte en mag dus ook wel wat kosten :)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Verwijderd

Topicstarter
Heras schreef op 23 oktober 2002 @ 19:48:
sorry! het is ECHT per PAAR

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/boxen.jpg

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
Cannondale schreef op 23 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

Ik zou niet voor rotzooi van de Lidl gaan, maar gewoon eens op internet rondkijken wat er zoal te koop is. Een paar tientjes meer of minder is toch geen ramp, muziek is voor mij een primaire levensbehoefte en mag dus ook wel wat kosten :)
nou dit is maar 4 euro duurder.

http://www.tweakers.net/pricewatch/35587

en echt veeel beter

een mooi geluidje.

het zijn kleine boxjes, bedoeld voor de computer, maar geloof me, ik heb ze gewoon ook gebruikt voor mijn sterio set.

klinkt lekker door de hele kamer dmv de 4 boxjes en de subwoofer

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Topicstarter
Cannondale schreef op 23 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

da's ook wel waar hoor, dat van die paar tientjes meer of minder geen probleem.

Maar als nou gewoon redelijke boxen zijn, dan haal je dat nergens (per paar)(zie plaatje boven me).

Maar jij zegt dus ook: Geef iets meer geld uit en dan heb je iets (veel) beters?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Dit zijn de speakers van Cat, uit de Berlin serie geloof ik. Stelt niet veel voor. Als je voor "de vette bas" gaat ben je nog beter af met dat pc speaker setje, waar ik persoonlijk ook niet al te veel van verwacht ;)
Kwaliteit kost gewoon geld, zo simpel is het. Alhoewel het voor die 59,- geen miskoop zal zijn, normaal kosten deze geloof ik iets van 60,- euro per stuk. Maar weet wat je koopt. Het is gewoon bijna het goedkoopste en tevens slechtste wat er op de losse speakermarkt te krijgen is.
Ik zou, als je dan niet veel geld kwijt wilt zijn, eerder naar een winkel als de megapool stappen en daar wat goedkoops halen, of anders op internet iets tweedehands kopen.
(die specs zijn trouwens compleet uit de lucht gegrepen)

offtopic: en golden power regeert

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 23 oktober 2002 @ 20:30:
Dit zijn de speakers van Cat, uit de Berlin serie geloof ik. Stelt niet veel voor. Als je voor "de vette bas" gaat ben je nog beter af met dat pc speaker setje, waar ik persoonlijk ook niet al te veel van verwacht ;)
Kwaliteit kost gewoon geld, zo simpel is het. Alhoewel het voor die 59,- geen miskoop zal zijn, normaal kosten deze geloof ik iets van 60,- euro per stuk. Maar weet wat je koopt. Het is gewoon bijna het goedkoopste en tevens slechtste wat er op de losse speakermarkt te krijgen is.
Ik zou, als je dan niet veel geld kwijt wilt zijn, eerder naar een winkel als de megapool stappen en daar wat goedkoops halen, of anders op internet iets tweedehands kopen.
(die specs zijn trouwens compleet uit de lucht gegrepen)

offtopic: en golden power regeert
tnx voor je advies

en je hebt gelijk, golden power RULES , waarschijnlijk de enige reden waarom ik de enige ben die kan lezen dat er rechtsonder toch echt 'per paar' staat?

btw:
Bullit van de C1000 rules ook (is hetzelfde, ff cheap)

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:38
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:05:
[...]

da's ook wel waar hoor, dat van die paar tientjes meer of minder geen probleem.

Maar als nou gewoon redelijke boxen zijn, dan haal je dat nergens (per paar)(zie plaatje boven me).

Maar jij zegt dus ook: Geef iets meer geld uit en dan heb je iets (veel) beters?
Of het nou per paar of per stuk is, imho zijn deze speakers niet veel soeps. Voor dat geld kun je in feite al geen goede vloerstaander verwachten. Voor een beetje meer geld koop je veel leukere en betere spullen. Kijk maar naar aanbiedingen bij de lokale electro keten. Dan heb je natuurlijk ook nog geen state of the art speakers, maar qua prijs/kwaliteitsverhouding doe je dan een veel betere koop. Of je koopt iets 2de hands natuurlijk.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met Cat.
Heb "vroeger" ooit eens zelf speakersboxen gebouwd met speakers uit de Cat-serie. De hoge tonen waren drie keer niks, heb er een andere tweeter ingezet, maar de lage- en middentonen waren zeker bovengemiddeld.
Je voelde ook echt een "punch". En voor zeer weinig geld...
De kwaliteit van het materiaal zelf is wellicht wat minder (2x het draadje naar de conus losgetrild), maar nogmaals, zeer acceptabel geluid van mijn setje toen.
Deze set weet ik niet... Lijkt me wel ERG goedkoop...

Verwijderd

zeker niet duur maar kwaliteit :S ?

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 16:01
In de Lidl folder stond per stuk.
Blijkbaar staat in de krant per paar.
Fout van de lidl dan... voor deze boxen is het wel te hopen dat het dan in de winkel inderdaad ook per paar is...

Verwijderd

Is er in Nederalnd dezelfde aktie???

Want hier kosten ze 79€

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
ze zijn wel erg stijlvol en maken zeker meer indruk dan een paak pc-speakers. Maar ook voor non-kwaliteit vind ik de specificaties erg dik voor dit geld, 310 watt per speaker is gewoon veel en veel te veel lijkt mij, dat kan niet voor dat geld

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11 22:42
WATT zecht dus helemaal niks in de hifi wereld, kwaliteit van het geluid is gewoon het bellangrijkst. en zonder er naar geluisterd te hebben, is dit gewoon slecht. ik zou het persoonlijk zonde vinden als ik zo'n grote slechte speaker in m'n kamer zou hebben.
maarja voor wat je er voor neer legt kan het best leuk zijn.

Verwijderd

het blijft low budget

---

Een russische Lada is ook een auto , en het rijdt ook van A naar B

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
Is absoluut per paar! Ik heb ze ook (even) in huis gehad, maar na testen direct weer retour winkel! Voor die prijs mag je misschien niet zeuren, maar ik wil er iig niet jaren naar luisteren; erg vlak geluid en weinig bas. De boxen opzich zien er best leuk uit, netjes afgewerkt,. Wel erg licht voor de afmetingen; vrij dunne kast. Je zou het dus gewoon zelf uit kunnen proberen; niet goed, geld terug!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik heb ze vamiddag ook ff gehaald, zien er mooi uit en het geluid is echt niet zo slecht als mensen beweren. De bas is een beetje zwak ja en het geluid misschien een beetje "leeg" maarja €59 voor 2 boxen :) ze zijn 3-weg en 110Watt output. Mwoa in combo met mijn boxen die ik al had (sony) klinkt het best leuk hoor.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Of het geluid goed of slecht is hangt af van je referentiekader en je smaak.

Ik kan je nu al vertellen dat _ik_ ze ongehoord drievoudige bagger zou vinden. ;)

Altijd een beetje subjectief natuurlijk, wat jij ervan vind en wat anderen ervan vinden. ;)

(Maar, daar is het geld dan ook naar, aangezien een "goed" speakertje begint bij grofweg 200,- € per stuk. :) Herrie maken doen ze vast wel en dat is voor veel mensen al voldoende. )

[ Voor 0% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-10-2002 23:06 . Reden: aangevuld. ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1