As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/216
Pwnd
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dus ik heb wel wat ervaring...
Wat wil je weten?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
Nou daar komt ieLuCarD schreef op 23 oktober 2002 @ 16:24:
Ik heb vroeger... (lees 2,5 jaar geleden) bij een audiovisueel verhuur bedrijf gewerkt...
Dus ik heb wel wat ervaring...
Wat wil je weten?
/Move to AVHBallebek schreef op 23 oktober 2002 @ 16:15:
Nou heb ik het geluid al rond wat ik erin wil plaatsen, maar nu alleen nog een mooie beamer die op een Macrovisionvrije DVD speler aangesloten kan worden (Svideo of RGB) en ook VGA.
Weet iemand een mooie beamer voor niet al te veel geld (max. 3500 tot 5000 euro)?
Resolutie: 1024x768 minimaal
Aansluitingen: S-VHS (of RGB) en VGA
Niet een slome beamer i.v.m. films (verversing dus)
uhh... hoge lichtopbrengst.
Ikzelf werk met een Toshiba 2Ultra (zoiets, weet ut niet licht in de auto dat ding).
Iets vergelijkbaars maar dan net ff iets beter zoek ik. Oh ja, en je moet um op kunnen hangen...
voor 4:3 kun je wel een vpl-ps10 of een vpl-cx11 pakken (sony 150 ansi lumen)
en voor 16:9 een vpl-vw12ht (ook sony)
prijzen weet ik nie psies
omdat het kan!
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
niet alle dvd's zijn toch 16:9 of 4:3, je moet toch een beamer hebben die beide kan weergeven?dodo79 schreef op 23 oktober 2002 @ 16:54:
wat wil je???, een 16.9 beamer of een 4:3 beamer???
voor 4:3 kun je wel een vpl-ps10 of een vpl-cx11 pakken (sony 150 ansi lumen)
en voor 16:9 een vpl-vw12ht (ook sony)
prijzen weet ik nie psies
correct me if i'am wrong.
uiteraard kunnen alle projectors 16:9 en 4:3 weergeven.Snow_King schreef op 23 oktober 2002 @ 22:01:
[...]
niet alle dvd's zijn toch 16:9 of 4:3, je moet toch een beamer hebben die beide kan weergeven?
correct me if i'am wrong.
maar met een breedbeeldprojector en een breedbeeldfilm heb je geen last meer van je leklicht, en je resolutie is ook nog es beter daarmee.
met een 4:3 projector heb je nog steeds leklicht op de zwarte gedeeltes bij een breedbeeld dvd, Vergelijk et maar gewoon met tv's, het effect is gelijk
en idd, de opmerking, is de ruimte verduisterd, ik neem aan van wel, anders moet je ook ff op je lichtsterktes letten
omdat het kan!
Verwijderd
Verwijderd
En hoe moet de kwaliteit zijn?? wil je films maximaal top, gooi dan een CRT beamer neer. Wegen wat, maar beeldje is ook toppie, ook zwart = zwart.
Als je ook met presentaties enz aan de gang moet is een LCD beamer wel zo handig, die hebben een hogere resolutie enz. Ook hogere lichtopbrengst. (alleen lamp is duurder, en veel kortere levensduur dan een CRT beamer)
En hoe zit je met geluidsisolatie????
Als iemand lekker ff in het eetcafe een hapje komt eten, moet ie dan meetrillen op de woofer van het filmzaaltje wat er toevallig boven zit?
mwaahh, der zijn idd modellen bij van sony die je NIET moet hebben, zoalsVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:50:
ik heb van het weekend op vad 2002 beurs een paar sony's werkend gezien en vond het zwaar tegen vallen maar kijk anders is op www.beamerland.nl
vpl-cs1/cs2/cx1/cx2 , die dingen zijn niet heel erug bijzonder idd.
De beste van sony vind ik de vpl-vw11/12ht vpl-ps10 , vpl px31 (2800 ansi lumen
en nog een aantal anderen die wel de moeite waard zijn..
maar dit geld uiteraard voor elk merk, het ene model ruleert de pan uit, terwijl het andere model pure bagger is
omdat het kan!
Erg mooi spul dat momenteel enorm in ontwikkeling is maar waar het op advies aankomt rest het hiet op GOT enkel met een enekele loze kreet.
Ik kan helaas ook niets (informatiefs) toevoegen. Wellicht omdat de projector op dit moment nog steeds prijzig is en daardoor niet echt in bezit van de "GOT-bezoeker".
Ikzelf begin net pas aan het HT-geluid waardoor mijn interesse in een projector is aangewakkerd. Volgens mij staat dit dan ook nog steeds in de kinderschoenen voor de consument en is dit over een jaar pas redelijk te betalen voor de gemiddelde consument. Ik houd het wel in de gaten uiteraard.
Voorlopers op GOT, post jullie pics en tips over dit fenomeen! Er zijn altijd frontrunner die dit lekker al thuis hebben staan.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
- een nieuwe goeie lcd/dlp projector (evt. breedbeeldpanelen)
- een tweedehands crt projector
Beide hebben hun voor en nadelen:
Een lcd is licht, makkelijk in gebruik, makkelijk te plaatsen, hoge lichtopbrengst, bij nieuwkoop heb je garantie.
Nadeel is dat zwart niet echt zwart is, meer grijs, de panelen hebben een native resolutie dus hogere of lagere resoluties moeten worden geschaald (heb je bij films niet echt last van trouwens), bij grote vlaktes kun je duidelijke pixelvorming krijgen (grootste nadeel lcd), de lamp heeft een beperkte levensduur, varierend van 1000 tot een paar duizend uur.
Een CRT levert zeer goede kwaliteit, absoluut geen pixelvorming, de buizen (want het zijn geen lampen) gaan bij goed gebruik 10.000 tot 20.000 uur mee, het kan veel resoluties aan op meerdere refreshrates, het zwartniveau is goed, het is eigenlijk de beste projector voor film.
Echter zitten er ook nadelen aan, het apparaat is groot (gem. rond 1m diep, halve meter breed en hoog, wel breder dan hoger), gewicht varieert van 50 tot wel 100 kilo, het apparaat moet op een specifieke plek staan/hangen ten opzichte van het beeld (moet wel uitkomen dus), het beeld is erg lastig in te stellen / convergeren wat niet even in een dag gedaan is, de lichtopbrengst is over het algemeen wat minder (hoewel dit in een verduisterde ruimte weinig uitmaakt), en bij tweedehands heb je helaas zelden garantie (nieuwprijs gaat van tien tot vijftig duizend euro dus da's geen optie)
Ofwel, lcd/dlp is gemak, crt is kwaliteit. Maar met een goeie dlp met juiste opstelling/scherm kun je beter beeld krijgen dan een niet goed afgestelde crt. Het gaat zeker niet altijd op, maar het is een "over-het-algemeen-kwestie"
--edit (ondertussen staat er al weer wat bij
Als het voor een restaurant/cafe/whatever is, en dus niet een volledig verduisterde ruimte, ben je beter af met een lcd/dlp. Verder is het voor een crt zeer wenselijk een progressive bron te hebben, dus niet een composite/s-video uitgang, maar een speler met echte progressive uitgang (bijv vga) of het makkelijkst een pc.
En kep inderdaad een crt thuis staan, nee thijs, die hangt nog steeds niet (ik weet het)
Kortom, voor een goeie en betaalbare (2de-hands) projector is het nog even wachten? Betaalbaar noem ik dan gemiddeld (zeg tot 2K euro).ShittyOldMan schreef op 23 oktober 2002 @ 23:17:
Even kort gezegd, voor max 3500 - 5000 euro koop je:
- een nieuwe goeie lcd/dlp projector (evt. breedbeeldpanelen)
- een tweedehands crt projector
Beide hebben hun voor en nadelen:
Een lcd is licht, makkelijk in gebruik, makkelijk te plaatsen, hoge lichtopbrengst, bij nieuwkoop heb je garantie.
Nadeel is dat zwart niet echt zwart is, meer grijs, de panelen hebben een native resolutie dus hogere of lagere resoluties moeten worden geschaald (heb je bij films niet echt last van trouwens), bij grote vlaktes kun je duidelijke pixelvorming krijgen (grootste nadeel lcd), de lamp heeft een beperkte levensduur, varierend van 1000 tot een paar duizend uur.
Een CRT levert zeer goede kwaliteit, absoluut geen pixelvorming, de buizen (want het zijn geen lampen) gaan bij goed gebruik 10.000 tot 20.000 uur mee, het kan veel resoluties aan op meerdere refreshrates, het zwartniveau is goed, het is eigenlijk de beste projector voor film.
Echter zitten er ook nadelen aan, het apparaat is groot (gem. rond 1m diep, halve meter breed en hoog, wel breder dan hoger), gewicht varieert van 50 tot wel 100 kilo, het apparaat moet op een specifieke plek staan/hangen ten opzichte van het beeld (moet wel uitkomen dus), het beeld is erg lastig in te stellen / convergeren wat niet even in een dag gedaan is, de lichtopbrengst is over het algemeen wat minder (hoewel dit in een verduisterde ruimte weinig uitmaakt), en bij tweedehands heb je helaas zelden garantie (nieuwprijs gaat van tien tot vijftig duizend euro dus da's geen optie)
Ofwel, lcd/dlp is gemak, crt is kwaliteit. Maar met een goeie dlp met juiste opstelling/scherm kun je beter beeld krijgen dan een niet goed afgestelde crt. Het gaat zeker niet altijd op, maar het is een "over-het-algemeen-kwestie"
AgreeShittyOldMan schreef op 23 oktober 2002 @ 23:17:
....
En kep inderdaad een crt thuis staan, nee thijs, die hangt nog steeds niet (ik weet het)![]()
Alleen denk ik dat CRT voor topicstarter afvalt. Hij wil ook zaal verhuren voor vergaderingen....
Dus dan wil je wel 800x600 hebben aan resolutie, en voor zulke dingen is CRT minder handig/scherp dan een LCD.
voor film 0wnt CRT wel weer harder
-Stef- schreef op 23 oktober 2002 @ 23:23:
Kortom, voor een goeie en betaalbare (2de-hands) projector is het nog even wachten? Betaalbaar noem ik dan gemiddeld (zeg tot 2K euro).
Die van mij heb ik gekocht voor 1350,- euro, en die levert een plaatje waar je broek bol van gaat staan, dus echt duur hoeft het niet te zijn. Maar je moet die deals wel net tegenkomen.
Maar als het ook voor presentaties e.d. is, is een lcd/dlp gewoon veeel makkelijker, een crt is echt voor een dedicated filmzaaltje.
Dat gaat dan hard naar beneden met die prijzen. Eerst maar eens de HT-set ontvangen om wat te wennen aan het fenomeen. Daarna wat serieuzer aan een projector denken.ShittyOldMan schreef op 23 oktober 2002 @ 23:31:
[...]
Die van mij heb ik gekocht voor 1350,- euro, en die levert een plaatje waar je broek bol van gaat staan, dus echt duur hoeft het niet te zijn. Maar je moet die deals wel net tegenkomen.
Maar als het ook voor presentaties e.d. is, is een lcd/dlp gewoon veeel makkelijker, een crt is echt voor een dedicated filmzaaltje.
Oh ja, kan redelijk goed verduisterd worden, maar je hebt natuulijk altijd te maken met dat je het volgens de wet niet helemaal mag verduisteren in geval van nood enzo...
Uh.. vollledig verduisteren mag bestwel voor zover ik weet, zolang er maar noodverlichting aanwezig is (en aanspringt bij stroomuitval) en er duidelijk " UIT "gangen zijn. (groen bordje boven deur dus)Ballebek schreef op 24 oktober 2002 @ 13:40:
Ikke zo maar ff bellen met Michael van Astrada.nl
Oh ja, kan redelijk goed verduisterd worden, maar je hebt natuulijk altijd te maken met dat je het volgens de wet niet helemaal mag verduisteren in geval van nood enzo...
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
beste koop : Epson EMP-51
€ 2677,50
36 maanmden garantie
nederlands handleiding
1200 ansi lumen
werkelijke resolutie 800x600
max resolutie 1280x1024
1,2 zoombereik
LCD projectietechnologie
120 watt uhm
s video ingang
nou heb ik geen zin meer in typen, je vind de details ook met google.nl
best getest : Philips Monroe LC6131
Als je de beamer gaat ophangen, let er dan op dat de beamer ook "Trapezium vervorming" tegen kan gaan. Dit is een van de problemen waar ik tegenaan liep, toen ik een beamer wilde ophangen. Het beeld was boven veel breder dan van onderen. (Sony VPL-CX3). Veel beamers zijn ervoor gemaakt, om "staand op een tafel" te presenteren.
Let ook op het lawaai wat dat ding produceerd. Het is echt niet prettig, wanneer je een film zit te kijken en het geluid van een ventilator overstemd. (erg irritant)
SHARP XV-Z9000 1280*720 16:9 DLP contrastratio van 1200:1 en lichtopbrengst rond de 800 lumen.
EPSON ELP-TW100 16:9 WXGA LCD 600:1 C/R
Kijk niet naar lichtopbrengst, maar kijk naar lichtopbrengst vs. contrastratio, resolutie kan ook belangrijk zijn, maar is afhankelijk van de grote van je scherm, als je voor DLP gaat moet je kijken naar projectoren met snellere kleurwielen omdat je anders regenboog artifacts kunt krijgen.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
En ik heb een nog veel mooiere (ShittyOldMan schreef op 23 oktober 2002 @ 23:31:
[...]
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Karige specs voor een veel te hoge prijs.Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:03:
alles volgens pc consument blad
beste koop : Epson EMP-51
€ 2677,50
36 maanmden garantie
nederlands handleiding
1200 ansi lumen
werkelijke resolutie 800x600
max resolutie 1280x1024
1,2 zoombereik
LCD projectietechnologie
120 watt uhm
s video ingang
nou heb ik geen zin meer in typen, je vind de details ook met google.nl
best getest : Philips Monroe LC6131
Bovendien zou ik voor films toch echt met een HTPC of met een Progressive DVDspeler gaan werken.
Marantz VP-12S1 is ook bijzonder leuke projector met een C/R van 1200:1 (wie zei er dat digi-projectoren geen zwart weer kunnen geven
En Infocus brengt over een maand de X1 uit, 1000 lumen, nieuwe dlp's onder 12 graden, en een C/R van 2000:1 !!!! Panel reso. vind ik wat minder is nl. 800x600. Maar het mooiste, de prijs: onder de 2k in euro's !!
Verwijderd
Epson EMP 51 : http://www.tweakers.net/pricewatch/33894 € 1990,-
Philips Monroe LC6131 : http://www.tweakers.net/pricewatch/29819 € 2294,-
Ja, maar voor dat geld heb je dus een veel leukere projector, nieuw in duitsland.Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 21:01:
Uiteraard zijn de prijzen ook uit het boekje en zijn ze veel goedkoper via pricewatch te vinden
Epson EMP 51 : http://www.tweakers.net/pricewatch/33894 € 1990,-
Philips Monroe LC6131 : http://www.tweakers.net/pricewatch/29819 € 2294,-