ik zoek een mooie plasma tv rond de 7000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 21:34
Hoi allemaal,

Ik zoek al een tijdje naar een plamsa tv voor een familielid.
Ik heb nu de Sony wega KZ32ST1 en de Phillips 32PF9964 in gedachten, ze zijn namelijk even duur. Nu wilde ik weten welke van de 2 het beste is.
Heeft iemand ervaring hiermee en/of in huis?
Als er nog andere plama tv's zijn met de zelfde kwalitijd laat me het graag weten.

Bedankt

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
Grote elektronica zaken hebben die dingen weleens hangen, zou echt effe gaan kijken. Beter is in dit geval behoorlijk subjectief en heeft denk ik meer met afstellingen van het beeld te maken. (Contrast, helderheid etc)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ook zou ik eens kijken naar Panasonic of Pioneer, deze leveren plasma's die ik persoonlijk een stuk beter beeld vind geven dan Sony of Philips. En als ik zou moeten kiezen tussen de Sony of de Philips zou ik voor de Philips gaan, puur omdat ik het beeld er beter uit vind zien.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• erwin85
Ik zag bij een test van www.kieskeurig.nl dat de philips wel een paar nadelen heeft.

Zie hier: http://www.kieskeurig.nl/...AF6648DC3C1256B0B00541B53

Verwijderd

moet je een keer bij correct in rotterdam (op de bergweg) kijken... daar hangen er een hele zooi

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

dodo79

witte dikke tonnie

of je pakt een provisia scherm, die kost 7500 pleuro.
die heb ik zien staan in oosterhout bij een b&o dealer.

omdat het kan!

Verwijderd

pioneer is ook niet slecht

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Mediamark @ duitsland... net over de grens ...22km vanaf hier..

3500 heb ik er 1 gezien.. en voor 2260 een net zo mooie andere tv (was nog scherper en helderder ook)

• erwin85
Ja maar voor mij een paar honderd km als je in Zuid-Holland woont.
Dat is een beetje tever vind ik

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

erwin, mja maar voor 6999 heb je wel supermooie lg schermen daar :P
groter dan 32 geloof ik :) (met tuner daar moet je ook nog op letten dat dat er allemaal bijzit enzo).

Verwijderd

Neem philips scherm, we hebben net de nieuwste (type weet ik niet, zoek wel ff op) in france gekocht (ja we wonen 6 maanden hier en dan weer daar, tweede huis).
en hij heeft vele male mooiere beeld dan alle andere. Het beeld happert ook niet echt. ja plasma schermen hangen wel eens, zeker die van lg en pioneer. We hebben en 3 uur test gedaan met die schermen daar. Alles bij elkaar en dan vergelijken (die boulanger (zo heet die tv winkel) medewerkers net echt blij, maar goed we hebben er wel een gekocht)
Echt leuk!!!, maar wel ontzettend vermoeiend!

Ik zou als ik jou was, eerst zelf gaan testen en zeker de philips als optie houden.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

erwin85 schreef op 23 oktober 2002 @ 23:17:
Ja maar voor mij een paar honderd km als je in Zuid-Holland woont.
Dat is een beetje tever vind ik
Je gaat 7000 euro uitgeven, en je vindt 200 kilometer TE VER ?? Weird ...

Mother, will they like this song?

• erwin85
Ik zie wel, je hebt trouwens hier in Nederland ook een mediamarkt :)
Ik ga nog een paar zaken langs om te kijken.

Bedankt voor jullie mening

Verwijderd

Damn voor 7000 euro kan ik wel wat leukere opstelling bedenken! :P

• erwin85
zoals wat? :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dat je voor 7000 euro best een leuke hifi set hebt met een mooie sony breedbeeld ofzo :)

Mother, will they like this song?

• erwin85
ja dat zou kunnen *)

Verwijderd

Ik hoop voor je dat ik nog op tijd ben, maar in UTRECHT op de STEENWEG (de naam van de winkel) is nu een Philips 42" plat scherm voor 7999 te koop. Omdat het het showmodel is en er geen doos meer van is.
Ik zou het wel weten en ik denk dat dat ding er nog wel staat. ( Ik zag m gisteren, donderdagavond)

Verwijderd

Hiero, heb je zelfs geld over:

Thomson 42"

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Klippy

Still Game

Ik zag toevallig gister in de Megapool folder een Philips voor + €6.800.

Zag echt supermooi uit _/-\o_
Kreeg gratis standaard twv van €229, dat vind ik wel mooi, mooier dan aan je muur hangen vind ik.

Zal eens zoeken of 't wat is, maar zag iig mooi uit :)

edit:

Ow dat is de 32PF9964 :+
Nouja dat lijkt me iig wel wat ;)
Beter dan die Sony denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 10:15
Bij de MediaMarkt Arena staat er momenteel eentje voor 4999,- een 106cm model dacht ik. Kwaliteit vind ik altijd lastig, er zijn nogal wat instellingen die je langs kunt lopen om het beeld in te stellen en ik neem niet aan dat men in de winkel moeite doet voor het perfecte resultaat. Maar vaak kun je de remote vragen en zelf ff klooien.
Let ook op de koeling, een aantal (oudere?) modellen willen nog wel eens luide aktieve koeling hebben terwijl anderen passief gekoeld worden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• erwin85
Klopt, ik zag hem ook in de folder staan van megapool, alleen de vraag is of die dvd-speler geen simpele goedkope speler is. :?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Bij de nieuwe Mediamarkt in Zwolle hebben ze een Fuji 42" in de aanbieding voor 4444 euro.
Persoonlijk vond ik 'm niet super qua beeld (wat weinig contrast en iets minder scherp, maar misschien bij te stellen...). Veel beter, en mooier qua design vond ik een Panasonic 42", die kost daar 7999 euro.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar wat is tegenwoordig eigenlijk de levensduur van plasmaschermen? Ik kan me namelijk herinneren dat die een tijdje geleden niet zo best was (maar misschien was dat slechts bij vergelijken met een Philipsbak uit de jaren 80?).

En nog een vraagje, wat is de native resolutie van zo'n scherm? Of verschilt dat per type?

Verwijderd

Sony is goed, kijk ok eens bij media markt daar hebben ze vaak goeie spullen voor een goeie prijs.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Kijk ook eens naar LCOS (liquid crystal on silicon) schermen. Die zitten in dezelfde prijsklasse, maar hebben betere en constantere kleuren, zijn wat scherper en gaan langer mee. Er zijn zover ik weet al meerdere schermen beschikbaar van bijvoorbeeld panasonic en Philips.

Verwijderd

BTW
ff over de agschrijving van een plasma is +/- 5 a 6 jaar. Daarna krijg je zeker gefuck over dode pixels

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

tbusquet schreef op 23 oktober 2002 @ 13:44:
Ook zou ik eens kijken naar Panasonic of Pioneer, deze leveren plasma's die ik persoonlijk een stuk beter beeld vind geven dan Sony of Philips. En als ik zou moeten kiezen tussen de Sony of de Philips zou ik voor de Philips gaan, puur omdat ik het beeld er beter uit vind zien.
Precies.

• jasjenl
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb laatst op de VAD beurs in Veldhoven voor het eerst plasma schermen gezien die mij konden overtuigen qua beeldkwaliteit. Deze waren van Fujitsu en van Pioneer. Ik weet geen prijzen, maar deze zagen er in ieder geval veel beter uit dan wat ik recentelijk van merken als Philips, Sony of Marantz op het gebied van plasma heb gezien. Met name die Fujitsu schermen waren nu voor het eerst beter dan een traditionele beeldbuis en voorheen vond ik dat nogal tegenvallen (plasma's waren vaak wat wazig, hadden slechte kleuren en zagen er vaak een beetje 'blokkerig' uit).

Verwijderd

Koop een mooi projectiescherm met een plasma-look. en een DLP-beamer met een fouradja Deinterlacechip en je hebt een mooier groter beeld voor minder geld.

Verwijderd

Als je 7000 euro te spenden hebben zorg dan dat je bij een heel solide bedrijf die tv koopt. tis niet dat je ff een nieuwe koopt als ie het niet doet.
en als je nix kan vinden ga dan desnoods langs de mediamarkt.

Verwijderd

kijk voor een pioneer heeft vele malen mooier beeld dan philips en sony (is natuurlijk wel mijn mening) en pioneer is verder met de techniek van de schermen.
ga ze eens vergelijken als het mogelijk is bij een zaak
op de vad beurs heb ik ze kunnen bekijken en pioneer sprong eruit.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Zou je geen mooie beamer voor dat geld kunnen kopen?

Heb je alleen maar meer bios effect van :9~

Damn ff 7000 EUR uitgeven :z pffff :)

w00t

• jasjenl
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Robbie007 schreef op 28 oktober 2002 @ 15:53:
Zou je geen mooie beamer voor dat geld kunnen kopen?

Heb je alleen maar meer bios effect van :9~

Damn ff 7000 EUR uitgeven :z pffff :)
Beamer kan ook mooi zijn, heb ook op de VAD een erg leuke beamer van Epson gezien (de EMP-TW100), maar die kost ook rond de 5000 euro..

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Ik heb tijd terug die pioneer 43" plasma gekocht, was iets meer dan 7000 euro wel (ca. 10k) maar wel errug mooi ! Absolute aanrader ook als je je pc erop wilt hangen voor divxen :)

In God I trust, everyone else pay cash.

• erwin85
pioneer is wel duurder dan philips en sony heb ik gezien.
Ben er nog niet helemaal uit welke ik kies

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52
Nikel schreef op 26 oktober 2002 @ 00:53:
Misschien een beetje offtopic, maar wat is tegenwoordig eigenlijk de levensduur van plasmaschermen? Ik kan me namelijk herinneren dat die een tijdje geleden niet zo best was (maar misschien was dat slechts bij vergelijken met een Philipsbak uit de jaren 80?).
Ik vind dit persoonlijk niet erg offtopic.
Wij willen er thuis misschien ook één kopen, maar dan moet de levensduur natuurlijk wel goed zijn. Ik heb namelijk ook gehoord dat die plasma leidingen gewoon "langzaam" kapot gaan door het plasma zelf. Weet iemand hier iets meer over?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
tis gewoon zo dat per merk een urental wordt gegeven, dit is het urental dat de brightness zal halveren bij een volle belasting van de plasma cellen, na die tijd ist niet zo dat je scherm stuk is maar zal hij minder licht geven, pas flinke tijd later krijg je uitval van pixels omdat de brightness te laag is. Je moet iig bij gemiddeld gebruik rekenen dat hij zeker net zo lang meegaat als dat je een CRT televisie gebruikt, dus jaartje of 8 tot 10 of zelfs 15 tot 20 als je je brightness flink terugschroeft als je een hi-end scherm neemt met flinke lichtopbrengst.

In God I trust, everyone else pay cash.

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
zijn er overigens geen gewone CRT schermen die zo'n grootte hebben?
Pagina: 1