Toon posts:

Large disk support NT server 4.0

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb een 30GB HD gekocht en nu wil ik die als 2e harddisk aan mijn NT4 server hangen. Echter, in disk administrator kan ik em maximaal 2008 MB maken. Hoe krijg ik nu de volledige capaciteit benut?

Verwijderd

Topicstarter
niks. krijg deze foutmelding:

Hotfix Setup has detected that the version of the system installed is newer than the update you are applying to it.

Ikke niet begrijp. Heb nl. als primary een 7,5 GB Maxtor HD er in zitten en deze heb ik dus wel gewoon aan de praat gekregen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

detecteert 't bios de schijf wel goed?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je em als fat16 installeerd kom je niet verder. Gebruik NTFS en je kan de hele schijf als 1 partitie formatteren.

Meh ...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

een fat16-partitie kan onder nt4 ook al 4gb groot zijn (64k clusters, maar die pikt win9x weer niet) dus dat is zijn probleem waarschijnlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gekloot te hebben lijkt het er op dat het domweg niet in het scherm van Disk Administrator past. Klint maf, maar het is dus echt zo. Voorbeeld: Als ik een 7 GB partitie aanmaak, zie ik er direct naast nog een klein kopje wat de resterende vrije ruimte aangeeft. Echter, als ik bijvoorbeeld een 8GB partitie aanmaak, is dit verdwenen. Het past gewoon niet op het scherm!!!! (Microshit)

Tips, hints, trucs, anyone?

Desperate Borg:(

Verwijderd

Zorg er in ieder geval voor dat je de boel als NTFS formateerd. Verder heb ik zoiets nog nooit meegemaakt... niet met NT4 en niet met 2000. Alle 30 NT4/2000 servers onder mijn beheer hebben allemaal minimaal partities van 3GB.
Heb je nog meer gegevens over je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar het is maar een heel eenvoudig thuisservertje. P2 233 64MB, primary HD is 7,5 GB; de 2e HD zit op de primary IDE als slave, secondary IDE zit me CDROM. Wat wil je nog meer weten?

3GB HD's passen wel makkelijk in het scherm, maar boven de 7,5 niet meer???

-BORG-

• amsterdammertje
  • Laatst online: 04-08 12:57
das volgens mij vette onzin..beheer een aantal systemen met hardware raid5 (stripeset+parity) 3x 18.1gb ..winnt ziet die probleemloos als een logische drive met een ruimte ruim over de 30gb

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
Niks onzin. Harde waarheid. Wie weet heb ik wel weer een nieuwe bug gevonden:)

BTW, als ik de hele partitie delete, kom ik trouwens weer bij het originele probleem uit: Hij ziet de schijf als 2008 MB:(

Schiet niet op zo....Grrr

Verwijderd

post eens een screenshotje :)

Verwijderd

Topicstarter
Never mind. Ik heb er nu genoeg van. Als het niet op de normale manier kan dan doen we het wel 'gewoon' onder DOS met partition Magic 4.0:(

Als dat niet werkt word ik gek....

Verwijderd

uhhhhhh PM4 en NTFS5 gaan niet goed samen, kijk daar voor uit. Sinds SP5 of SP6 is NTFS4 vervangen door NTFS5. PM4 kan niet met NTFS5 partities om gaan. Voor zover ik weet kun je dus wel met PM4 partities aanmaken, maar geen NTFS5 partities wijzigen. PM5 kan natuurlijk wel met NTFS5 overweg

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Dan download je toch gewoon ff Partition Magic 5.01 Pro op een of andere site (mag hier geen URL's neer zetten, maar als je me ff ICQ'ed pass ik je wel een URL met Partition Magic 5.01 die WEL met NTFS5 partities overweg kan....

Verwijderd

http://www.hells-gate.net/diskadmin2.jpg

Ik snap nogsteeds niet wat je probleem is, maar zo ziet mijn disk admin er uit.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt op de mijne, alleen loopt bij mij de balk met de HD als het ware 'het scherm uit'. De display van mijn 1e HD van 7,5 GB lijkt de breedte van de Disk Admin GUI te bepalen:(

-BORG-

Desperate, but not showing it:r

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er voor vandaag in ieder geval genoeg van en ga nu naar mijn nest.

Kep koppijn. |:(

Morgen weer een dag

• amsterdammertje
  • Laatst online: 04-08 12:57
nt ondersteunt geen ntfs5
alleen win2k..grootste verschil tussen ntfs4 en 5 is de file-encryptie

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
tip?:

-delete in Disk Admin die 2008 schijf.
-reboot je pc
-doe low level format van die 30GB (via bootflop met LLF)
-reboot je pc
-laat je BIOS die 30GB herkennen/instellen
(of 8,4GB als je pech hebt)
-dan in NT Disk admin kijken of het gelukt is

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 16:12 schreef amsterdammertje het volgende:
nt ondersteunt geen ntfs5
alleen win2k..grootste verschil tussen ntfs4 en 5 is de file-encryptie[/quote]vanaf SP5/6 weet niet uit het hoofd welke, ondersteund NT4 ntfs5

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 19:32 schreef BonBon het volgende:
tip?:

-delete in Disk Admin die 2008 schijf.
-reboot je pc
-doe low level format van die 30GB (via bootflop met LLF)
-reboot je pc
-laat je BIOS die 30GB herkennen/instellen
(of 8,4GB als je pech hebt)
-dan in NT Disk admin kijken of het gelukt is[/quote]betere tip:
Met nieuwe HD's kan je je HD verneuken als je een lowlevel format doet!! NOOIT EEN LOWLEVEL FORMAT MET HEDENDAAGSE HD'S!!!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1