Budget TV kaarten roundup

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ghallo,

Ik merk dat er een chronisch gebrek is aan een goede roundup/guide om een TV kaart te kopen. Daarom ben ik bezig om een soort roundup te maken van budget TV kaarten. (Budget <= € 100,=)

Zijn er hier mensen die hier aan mee willen werken, en dan hier het resultaat willen posten? Het is nogal een takkewerk om het alleen te doen. Vooral als je er nog weinig ervaring mee hebt.

Ik heb al een excell bestand met wat info, maar dat is nog summier.

Wat me al wel opvalt is dat de "grote namen" in de TVkaarten markt (Pinnacle & Hauppauge) bij hun budgetkaarten alleen maar mono geluid aanbieden.

Enfin, ik wil graag weten wat voor eigenschappen nog meer in de lijst moet worden opgenomen.

Excell File

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Kijk, daar hebben we wat aan _/-\o_ :P
Want tv-kaarten is nog iets dat in de grote boze av-faq ontbreekt. Een mooi overzichtje is zeer wenselijk, dan kunnen we dat erin zetten. Links naar reviews zou ook erg fijn zijn, en wellicht dat mensen wat ervaringen in dit topic kunnen neerkalken, zodat hier naar verwezen kan worden.
Dus ga vooral zo door ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Wat ik ook graag wil weten is wat nou werkelijk het verschil maar tussen 2 kaarten.
Zo kunnen 2 kaarten toch dezelfde chip gebruiken, maar toch verschillende features bevatten.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Een vergelijkende review tussen de Pinnacle PCTV Pro en de TerraTec Cinergy 400 op Hardware.Info

De Pinnacle PCTV Pro valt niet in de budget catagorie, maar het biedt wel een goede vergelijking voor de TerraTec Cinergy 400.

Een review over de TerraTec TerraTV+
Dit is een redelijk oude, en volgens mij is dit model nu bekend onder de naam: TValue Radio.
Indien dit niet zo is, dan hoor ik het graag!

Een review over de Leadtek WinFast TV2000 XP

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Er moet wel hulp en/of animo komen, anders komt het nooit verder van de grond...

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 00:04
Ik ben wel zeer geinteresseerd in het resultaat, maar ik kan je helaas niet helpen....

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aanvullende informatie Hauppage WinTV Go:

Teletekst: Ja
Afstandsbediening: Nee
Video-In: 1 x composite
Audio Output (int/ext): Nee/Ja (?)
Meerdere kanalen tegelijkertijd: Nee
Software: WinTV
Reviews:
http://www.cpureview.com/rev_tvgo_a.html?UID=undefined
http://www.glideunderground.com/reviews/wintv/default.asp

They made me do it.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Flex Tom S.

Waarom het vraagtekentje bij de audio output?
Volgens de homepage van Hauppauge heeft ie ook 1 keer audio input.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik vind het zo al een heersende tabel, alleen jammer dat er nog geen beeldkwaliteit waardering word genoemd... denk dat ik op de HCC een TerratecTV+ ga kopen, zoals ik het hier zie ...

Helaas kan ik niet meewerken aan de FAQ, maar ik vind het een goed plan !

Mother, will they like this song?

• Gardocki
  • Niet online
WarMaster schreef op 23 oktober 2002 @ 14:03:
Flex Tom S.

Waarom het vraagtekentje bij de audio output?
Volgens de homepage van Hauppauge heeft ie ook 1 keer audio input.
Ow, vergeten weg te halen omdat ik het nog ff moest nakijken, maar het klopt idd.

They made me do it.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
TheLunatic schreef op 23 oktober 2002 @ 14:28:
Ik vind het zo al een heersende tabel, alleen jammer dat er nog geen beeldkwaliteit waardering word genoemd... denk dat ik op de HCC een TerratecTV+ ga kopen, zoals ik het hier zie ...

Helaas kan ik niet meewerken aan de FAQ, maar ik vind het een goed plan !
Dan voegen we dat toch even toe :)

Echter moet er dan wel feiten zijn over de beeldkwaliteit.

Enfin, ik kan zelf ook niet de FAQ maken, ik maak slechts dit topic.
Wat de admins er mee doen dat mogen zij weten.

• Gardocki
  • Niet online
Reviews Leadtek Winfast TV 2000 XP:

http://www.tech-pc.co.uk/tv2000.php
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=16
http://www.ocprices.com/i...&action=reviews&cat_id=64

Review Pinnacle PC TV Rave:

http://www.vnunet.com/Products/1102914

Specificaties Leadtek Winfast TV 2000XP:

Aantal kanalen: 181
Afstandsbediening: Ja
PIP (Picture in Picture) support: Ja (ook handig om erin te zetten...)
Teletekst: Optioneel
Radio: Optioneel

Leadtek WinFast TV 2000XP DeLuxe:

Prijs: 69€ (Informatique)
Afstandsbediening: Ja
PIP: ja
Aantal kanalen: 181
WarMaster schreef op 23 oktober 2002 @ 14:43:
[...]

Dan voegen we dat toch even toe :)

Echter moet er dan wel feiten zijn over de beeldkwaliteit.

Enfin, ik kan zelf ook niet de FAQ maken, ik maak slechts dit topic.
Wat de admins er mee doen dat mogen zij weten.
Lijkt me geen goed plan om beeldkwaliteit erbij te zetten. Omdat dat zo moeilijk te meten is. En met het ene softwarepakket haal je betere beeldkwaliteit dan de andere. Als je bijvoorbeeld DScaler gebruikt ipv de meeste standaardsoftware, dan is de beeldkwaliteit daarmee veel beter...

They made me do it.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Vreemd... Ik kan nog steeds geen TerratecTV+ op de terratec homepage vinden.

Ik heb maar ff terratec gemaild, maar nog geen antwoord gehad.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik zoek ook nog een goede review van de Leadtek TV 2000 XP Deluxe, maar ik krijg de indruk dat het ding nogal nieuw is...

Waarom onderneemt Tweakers zelf niet zo iets?
Een soort massale budget TV card roundup.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Hoe is het met deze roundup ? Is 'ie in het niets gevallen ineens ? Het is binnenkort HCC, en wil zo'n 70 euro uitgeven aan een TV-kaart maar weet dus nog steeds niet welke ik nu het beste kan nemen !

Mother, will they like this song?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de PGM heb ik gelezen dat de leadtek wel goed was :), ook omdat die prijs mooi was.

Tweakers Discord

Verwijderd

Hoe staat het nu met de roundup?

Ik heb zelf de Leadtek Winfast TV2000XP. Zowel icm met de eigen geleverde software en DScaler 4.1.6 vind ik de beeldkwaliteit matig. Sommige kanalen worden goed genoeg weergegeven, maar andere hebben een storende ruis en ook het beeld erbij is niet echt toppie. Ik heb al vaker aan de tvkabel geprutst, nieuwe kabels gekocht enz, maar ik heb niet echt de indruk dat het werkt.

Ik ben gewoon nu op zoek naar DE videokaart met de beste beeldkwaliteit, software maakt nix uit ik gebruik toch DScaler.

IDs?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
De roundup is ronduit vast gelopen...

Er was bedroevend weinig animo, en nog veel minder hulp.
Daarnaast heb je extreem veel conflicten wat betreft de feitelijke eigenschappen van de kaart in kwestie waarbij ik het zelf niet kan testen ($$) waardoor het opstellen van een acurate roundup praktisch onmogelijk is.

Helaas pindakaas... Het spijt me.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Check de nieuwe CT magazine van deze maan voor een TV tuner roundup.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
Ik kan hier op mn stage je exell ding niet openen (vuurmuur) maar ik heb de terratec 400
Wat moet je van dat ding weten dan kijk ik morgen ofzo wel ff.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://www.hardware.info/reviews.php?id=378

Mooie review/vergelijking tussen de Hercules Smart TV en de TerraTec Cinergy 600 :)

Deze laatste heb ik zojuist besteld. Als ik 'm binnen heb beantwoord ik al je vragen :)

[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 22-04-2003 13:53 ]

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Dan zal ik eens kijken of ik met mijn lamlendige instelling de xls kan aanvullen :P

Voor de mensen die nieuw komen kijken: Kijk in de excell file en vertel wat je mis of wat anders moet.
Heb je informatie wat betreft features post je aanvullingen of correcties en ik zal het aanpassen.

Pagina: 1