Toon posts:

Lidl boxen vs. Aldi boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi!

De Lidl heeft boxen van het merk 'CAT' en kosten 79€.
(85x22x22cm)
Dit merk kan ik nergens terugvinden op internet.

De Aldi heeft kleinere boxen , en kosten 50€.
(formaat : ik schat 50x22x22)
Het merk kan ik niet lezen op hun site .
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_43/BILD04.JPG
Maar via de zoekfunktie , kan je een ander type box zien , die ooit in de aldi verkocht is. (topic : Aldi boxen)

Weet iemand meer over deze 'merken'?
Of heeft ze iemand al horen spelen?
En welke zou jij kiezen?

ps: ze moeten dienen om achtergrondmuziek te produceren , dus het moet geen high-end zijn.

Verwijderd

Staat mij iets bij van Acoustimac Research, ik heb oude van deze staan, klinken best fijn!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Het merk CAT wordt ook verkocht bij conrad. Misschien kun je daar meer info vinden :)

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CAT, mm.. conrad.nl verkopen die dingen..
wie weet daar wat meer info?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen Lidl folder meer bij mij , maar het zijn 2 subs met een tweeter in de midden , helemaal onderaan is er een poort

piekvermogen van 400W

Ze lijken wat op de CM reeks van B&W

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 23:17

JT

VETAK y0

Moet dan misschien geen high-end zijn...dit is precies het tegenovergestelde, dit is low-crap-end. Haal bij stafhorst dan 2 Tannoy mx1 ofzo voor 69 per stuk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:58
Cat: http://www.cat-sound.com/

Mijn ervaringen met Cat zijn trouwens niet goed (losse woofer voor tijdelijke vervanging). Die lidl speakers heb ik geen ervaring mee. Maar misschien wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding. Zoiets moet dan ook niet veel meer dan 50,- euro de set kosten, anders kun je inderdaad beter naar een uitverkoop van een of andere hifi winkel en daar wat leuks op de kop tikken. Wellicht via een veilingsite ofzo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Die aldi boxen zijn bagger, ik heb de grotere uitvoering hiervan... De Woofers gaan nog wel, maar de tweeters zijn altijd stuk.
Voordeel is dat ze over ruilen niet moeilijk doen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.cat-sound.com/pics/Berlin-3103-bild.gif

Bij de lidl zijn ze een slag kleiner , 2woofers en 1 tweetertje
Maar dit is idd. het merk

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Ik had zelf een tijdje terug een CAT sub met twee satellietjes aangesloten als stereospeakers aangesloten op mijn Marantz SR4200. Dit vond ik toen een redelijk geluid hebben. Maar sinds ik vier maanden geleden een paar Misson M71 heb gekocht, vind ik dat die CAT speakers vooral erg dof klinken en dat je veel detail mist.
M.a.w. ik vind ze slecht. Ik heb ze dan ook niet meer aangesloten staan.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik ken Cat niet van speakers, maar alleen van mijn DVD-speler. Daar ben ik zeer tevreden over. Overigens is via Google nogal wat duitstalige sites te vinden over Cat, dus dat je dit merk niet kan terugvinden op internet lijkt me erg vreemd...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Anthrax: welke boxen gaan ze vervangen?

Maw. welke boxen worden er nu gebruikt op de plek waar jij ze wilt gaan gebruiken?
Aan de hand daarvan heb je een beetje een richtlijn, dus of het er beter/slechter op zal worden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Ik heb een flinke tijd terug bij conrad een CAT subwoofersysteem gekocht (die ik allang weer heb doorverkocht), maar voor dat geld kwam er een redelijk geluid uit. Het setjes dat ik had klonk iig beter als een setje pc speakers van creative of iets dergelijks.

/me Een echte patomaan

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Waar heb je die aldie-boxen gezien? In de folder staan ze niet en op hun internetpagina ook niet...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Ik heb andere boxen staan in het krantje van lidl.

8 ohm, 20-23000 hz,
afm 85x22x22

muziekvermogen: 310 watt
sinusvermogen (rms) : 180 watt
en een piekvermogen van 400 watt
3 weg reflex

De prijs is anders, namelijk 59 euro, en ze zien er ook anders uit, ik zoek nog ff verder voor een plaatje, ikweet ook niet wat voor merk het is..

Verwijderd

Die Cats zijn wel goed, ik er ook een paar (andere als deze) van 250 watt en daar komt een heeeeeel behoorlijk geluid uit!!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:18:
hi!

(85x22x22cm)

[afbeelding]
Maar via de zoekfunktie , kan je een ander type box zien , die ooit in de aldi verkocht is. (topic : Aldi boxen)

En welke zou jij kiezen?

ps: ze moeten dienen om achtergrondmuziek te produceren , dus het moet geen high-end zijn.
Eh meuk versus zut ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb zonet die Lidl dingen gekocht, voor iemand die neit bepaald veeleisend is zijn ze wel oke. Maar ik haat ze :) Gelukkig kan ik zometeen nog me geld terug vragen :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

Bjorker

Cadillacs rule!

Mary Wana schreef op 23 oktober 2002 @ 12:48:
Ik heb zonet die Lidl dingen gekocht, voor iemand die neit bepaald veeleisend is zijn ze wel oke. Maar ik haat ze :) Gelukkig kan ik zometeen nog me geld terug vragen :)
Specificeer please :)
Je hebt ze gekocht, maar het plaatje was veel mooier dan wat er in de doos zat?
Of klinken ze gewoon k*t :?

Nope

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

neej ik heb ze in winkel al bekeken , gewoon sleutel in die doos prikken en er 1 uithalen. Klinkt precies zoals ze eruit zien "Schel" veels te weinig laag,zegmaar...

Weinig bass dus, Getest met Testament - Jun Jun en Dr Dre - The Message

ohja

Afbeeldingslocatie: http://verbal.servicez.org/cuntz/crap.JPG

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:18:
hi!

(85x22x22cm)

[afbeelding]

En welke zou jij kiezen?

Waar ga je ze mee aansturen ? Niet met je AV-SE1 neem ik aan ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 23 oktober 2002 @ 02:37:
Anthrax: welke boxen gaan ze vervangen?

Maw. welke boxen worden er nu gebruikt op de plek waar jij ze wilt gaan gebruiken?
Aan de hand daarvan heb je een beetje een richtlijn, dus of het er beter/slechter op zal worden.
Ze moeten niks vervangen , maar omdat ik destijds mijn amp vernieuwde .
Had ik mijn 'oude' reciever over.
Deze reciever is slecht 2jaar oud , en komt op de TV beneden en de playstation.

Mijn kwaliteit-setje staat op de link in mijn signature

----

Ik heb de aldi boxen gekocht , en kort getest opmijn reciever ( PIONEER vsx808 rds 80W)
Ze spelen maar veel bass zit er niet in.
Maar het is wat ik zocht , goedkoop muziek-klank.
De afmetingen zijn : 50x46x30
gewicht : 15kg ( zal wel alle 2 samen zijn)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
Ik heb de lidl/catboxen gekocht en uitgeprobeerd. Ze zijn direct weer retour winkel gegaan; erg mat, vlak, papierig geluid met maar weinig bas. Ik weet, voor dat geld mag je niet veel verwachten, misschien verwachtte ik wel teveel. Ik wilde ze als eigenlijk als surroundboxen inzetten, maar toch maar wat dieper in de geldbuidel tasten....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

79 Euro is ook geen geld natuurlijk, maar ik denk dat als je iets meer geld neerlegt, dat je vast wel ergens een leuke aanbieding vandaan kan halen met betere kwaliteit.

Dit is imho meer met het idee van 'de helft van de mensen heeft toch geen zin meer om er mee terug te gaan'

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1