Coldfusion beter dan ASP/PHP?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Laten we hier even verdergaan met de discussie *kuch* die hier ontstond:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/62632

Kunnen we daar weer ontopic gaan lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 14:23
Tom...Je bent echt mijn held...

Ik heb daarnet boeiend de hele thread van proffesioneel webdesign gelezen. En ik zat gewoon te wachten op deze thread....

BTW-> Ik weet het niet...Ik ben bezig PHP te leren en coldfusion weet ik niks van af...Kan iemand mij hier alvast wat meer info op geven(dus beter argumenteren, en niet van PHP IS BETER, OF CF IS BETER.)

Kunnen jullie daarbij ook de verschillenen aangeven en prestaties? welke het snelste is enzo(voor de flamers, die zijn niet al te slim!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:00

OnAcid

aka 303BASS

Ik heb deze argumenten van het coldfusion forum:

1. De learningcurve van ColdFusion is erg kort omdat een aantal redenen.
a) De syntax is gelijk aan HTML tags. HTML kent elke (zichzelf respecterende) sitebouwer.
b) De tags zijn veel leesbaarder dan in andere scripting talen waardoor de logica van wat een stukje code doet in één oogopslag gezien kan worden.

2. De ontwikkeltijd van een project geschreven in ColdFusion is in veel gevallen korter dan andere scripting talen om ook een aantal redenen. Mede omdat de code makkelijker te lezen is en het debuggen tijdens de ontwikkelfase dus veel sneller gaat. Daarbij maakt een makkelijk leesbare syntax het mogelijk om nieuwe stukjes code sneller te ontwikkelen omdat je heel snel het overzicht van de code bij kunt houden.

3. De controle kwijtraken is een leeg argument wat veel ontwikkelaars van andere scripting talen aanhalen. ColdFusion biedt simpelweg veel zaken aan waarvoor je in andere talen allerlei extra componenten nodig hebt. ColdFusion biedt echter ook dezelfde mogelijk en volledige vrijheid om met dergelijke componenten te communiceren als elke andere scripting taal dat doet.

4. Kosten. ColdFusion kost inderdaad geld in aanschaf, ten opzichte van andere applicaties, maar zoals de
anderen ook al aangaven is de tijd die nodig is om mensen op te leiden en de extra tijd die het programmeren
van een project langer kost, veel kostbaarder dan de aanschaf van Coldfusion.

5. Debuggen gaat bovendien veel sneller omdat de debug-informatie uitgebreider en duidelijker is bij CF dan bij Perl, PHP en ASP.
6. ASP draait alleen op IIS. Heb je een andere webserver, dan moet je met ChiliASP beginnen, en dat is niet gratis!

8. Doordat CF tag-based is, heeft het voor verwerking op de server een vrij rigide structuur. Daardoor wordt de code sneller geparsed dan bij bijvoorbeeld ASP (hoewel ik vaak hoor dat PHP het snelst verwerkt wordt...)

Hier wat code (query en output):

<cfquery name="blabla" datasource="ODBC koppeling">
SELECT *
FROM categorie
ORDER BY cat_naam
</cfquery>

<cfoutput query="blabla">
<font face="arial" size="2">#cat_naam#</font><br>
</cfoutput>

De output zet je gewoon in je body en kan verder met html verfraaien ;)

Kijk een s op http://www.forta.com/cf/

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnAcid:

1. De learningcurve van ColdFusion is erg kort omdat een aantal redenen.
a) De syntax is gelijk aan HTML tags. HTML kent elke (zichzelf respecterende) sitebouwer.

Nee, de vorm is zoals HTML, maar de echte CFML zit binnen de haakjes.

b) De tags zijn veel leesbaarder dan in andere scripting talen waardoor de logica van wat een stukje code doet in één oogopslag gezien kan worden.
Nogal subjectief argument dat leesbaarder.

2. De ontwikkeltijd van een project geschreven in ColdFusion is in veel gevallen korter dan andere scripting talen om ook een aantal redenen.
Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien. Ben het niet eens met argumenten die je verder in dit punt noemt.

3. De controle kwijtraken is een leeg argument wat veel ontwikkelaars van andere scripting talen aanhalen.
Weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen... :?

4. Kosten. ColdFusion kost inderdaad geld in aanschaf, ten opzichte van andere applicaties, maar zoals de anderen ook al aangaven is de tijd die nodig is om mensen op te leiden en de extra tijd die het programmeren van een project langer kost, veel kostbaarder dan de aanschaf van Coldfusion.
Je moet mensen altijd opleiden, wat voor oplossing je ook gebruikt en ik zie niet in waarom een project met ColdFusion sneller ontwikkeld kan worden dan met een andere embedded scripting taal. Blijft dus nog die kosten van de aanschaf als nadeel.

5. Debuggen gaat bovendien veel sneller omdat de debug-informatie uitgebreider en duidelijker is bij CF dan bij Perl, PHP en ASP.
Oh? Ik zie wel eens eens CF error verhaal voorbij komen op een webserver en ik vind dat nou niet duidelijker of onduidelijker dan met die anderen.

6. ASP draait alleen op IIS. Heb je een andere webserver, dan moet je met ChiliASP beginnen, en dat is niet gratis!
Ik dacht dat ColdFusion ook geld kostte en dat dat in dat geval niet uitmaakte. Nu ineens wel?

8. Doordat CF tag-based is, heeft het voor verwerking op de server een vrij rigide structuur. Daardoor wordt de code sneller geparsed dan bij bijvoorbeeld ASP (hoewel ik vaak hoor dat PHP het snelst verwerkt wordt...)
Wat een gelul. ASP zit ook tussen tags, PHP zit tussen tags, bla bla bla.

Ik hoor nog wel van ColdFusion als je met XML bezig gaat... >:) Dat kan nog heel gezellig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Die voorbeeldjes zijn ook niet echt indrukwekkend vindt ik..
Ik vind ze zelfs onoverzichtelijker dan PHP met een goede syntax highliting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik programmeer allebei nu, maar het voordeel dat Coldfusion heeft is dat het simpel is, het lijkt op HTML(let op: LIJKT), PHP daartegenover is veel krachtiger, compacter, en heeft veel meer weg van de traditionele programmeertalen zoals C, Perl, Java etc.
En Coldfusion kost geld, veel zelfs, maar wat wel weer in zich heeft dat je een goede support hebt van een bedrijf....

Als je het nou helemaal niet meer weet kies dan voor PHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

de hierboven genoemde punten zijn niet van mijzelf, maar komen dus uit een thread op het CF forum.

Ikzelf ben begonnen met ASP, maar kwam al snel (via m'n stage) in aanraking met CF en aangezien ik dat gewoon prettiger vind werken en ben daar dus mee verder gegaan.
Ik wil ASP/PHP/MIVA etc. niet afkraken (je moet werken met de talen die jezelf het prettigst vind en ik heb weinig ervaring met die andere scriptingtalen), maar mischien moet je eens verder kijken dan je neus lang is.
CF en PHP zijn de laatste tijd behoorlijk in opmars en als je geen linux draait (zoals ik) of ga je beginnen met dynamische websites dan kan CF een goed en vooral makkelijk te leren alternatief zijn.
CF is duur, maar dat is Photoshop ook en dat heeft ook iedereen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Nog wat links..

http://www.houseoffusion.com/index.cfm?body=body/asp

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/46/index1a.html?tw=programming

Maar volgens mij is deze discussie net zo nutteloos als: linux/windows, amd/intel, UT/Quake, puch/zundapp, etc. :)
Maar die 2e link is wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken diverse scriptingtalen, waaronder php, asp, cdml en cfml. ColdFusion heeft onder andere veel meer mogelijkheden dan php en asp en fmpro. Waar bij asp en php 3rd party tools nodig zijn, zit het bij ColdFusion er allemaal in.

Functies zijn tig keer uitgebreider en meer bij ColdFusion dan bij enig andere scriptingtaal. De enige die na mijn mening kan concurreren is Silverstream. Maarja daar betaal je ook 25.000 voor tegen een prijs van 12.000 CfServer Enterprise.

Voor de mensen die niet weten wat het is zal ik proberen kort uit te leggen hoe het werkt.

ColdFusion Server is een applicatieserver die NAAST je webserver draait. ColdFusion templates eindigend op een *.cfm extensie worden eerst door de ColdFusion server heen gehaald, waarna deze zijn eigen cfml (ColdFusion Markup Language) syntax uitvoert. Na deze bewerkingen wordt het richting webserver, en daarna richting client gestuurd.

Alle mogelijkheden die in ASP en PHP zitten kunnen tevens in ColdFusion zonder gebruik van 3rd party tools worden uitgevoerd.

ColdFusion is uit te breiden door je eigen tags in C++ of Delphi te programmeren. Deze kunnen je dan bijvoorbeeld X10 functies bieden (bijv. je centralen verwarming, koffiezetaparaat, alarmsysteem besturen met ColdFusion).

ColdFusion biedt veel betere beveiligingsmogelijkheden dan ASP en PHP. Security Sandboxes worden 100% ondersteund, en de query caching is stukken beter dan bij asp en php.

Binnenkort komt de nieuwe versie van ColdFusion uit en die biedt mogelijkheden om direct in je code perl, asp, php, etc. te programmeren.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het is gewoon zo'n groot verschil. Ik ken ze allemaal maar ColdFusion is gewoon beter, veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ok eerst ef, gordijnstok sorry dat ik zo dom uitviel enzo, laten we hier normaal verder gaan, ok?

de laatste tijd of tijden is er een super combinatie van database en scripttaal, deze 2 zijn samen ook constant uitgeroepen tot snelste combinatie. en die combinatie is PHP+mysql.

de mogelijkheden van PHP zijn zeer zeker NIET minder dan die van coldfusion (of ASP). maar als je gaat kijken naar wat je nou echt NODIG hebt hebben ze alle 3 even veel mogelijkheden.

Syntax van beide? de een vind dit, de ander vind dat. hierbij ligt het er net aan wat iemand fijner vind, waar iemand zelf de voorkeur aan geeft, dit kan bepaalt worden doordat hij/zij misschien al vanaf begin af aan met php of CF bezig is.

Coldfusion/ASP moet je voor betalen, het is typisch iets wat voor microsoft sites gebruikt word. meer dan 60% (misschien nog wel meer) van design bedrijven gebruiken GEEN coldfusion. waarom? het kost geld, geen LOPENDE ontwikkelingen. wat blijft er over? ASP en PHP zijn dan de 2 sterkste die overblijven. PHP heeft meteen al wat puntjes meer vanwege haar (recente gebeurtenis) nauwe samenwerking met de database Mysql.

ten 2e:
PHP is veel sneller dan ASP vanwegen de manieren van intpluisen en uitvoeren van scriptcodes, dat doet php veel sneller.

hier is een stukkie text met redenen verzamelt door iemand om van ASP over te stappen naar PHP (in het engels):

Active Server Pages (ASP) is Microsoft's technology for displaying dynamic web pages. ASP supports multiple programming languages; the most commonly used is VBScript. PHP is the open source alternative to ASP that runs on multiple operating systems, incuding Linux and Windows.

I think ASP is a good and useful technology, but in the long run I believe PHP will prove superior -- both technically and in popularity. There are seven reasons why I think so:

1. Speed Speed Speed
The first time I ran a PHP script, I said to myself, "this is a Ferrari, so fast." I was using a slow 166 Mhz PC, but you can get a lot of fast mileage off PHP.

ASP will probably never be as fast as PHP. ASP is built on a COM-based architecture. When an ASP programmer uses VBScript, he is running a COM object. When he writes to the client, he's calling the Response COM object's Write method. When he accesses a database, he uses another COM object to do so. When he accesses the file system, another COM object is called. All this COM overhead adds up and slows things down.

In PHP modules, everything runs in PHP's memory space. This means that PHP code will run faster because there is no overhead of communicating with different COM objects in different processes.

The following benchmark, where we execute a Select statement 40 times on Microsoft SQL Server 7 using PHP's MSSQL7 extension, PHP's ODBC extension and COM, will show you what I mean:

PHP Querying MSSQL7 Seconds (lower is better)

Using MSSQL extension 01.88
Using ODBC extension 09.54
Using ODBC via COM (ADO) 17.28
Using OLEDB via COM 06.19
Benchmark methodology

When we access the database using PHP's ODBC extension, it's 9.54 secs. Using the COM interface to connect to ODBC adds a 80% overhead (17.28 secs) to ODBC.

OLEDB is Microsoft's high speed COM technology for accessing databases. It is faster than ODBC, but when we use the PHP MSSQL extension we get a 200% increase in performance. So just tell a ASP programmer: No COM more speed.

Of course there is some risk that a PHP module crash could affect multiple web pages. But remember we are still in the early days of the high speed Zend engine. Today we are still ironing out the kinks from the module based PHP engine.

And this is where the benefits of the Open Source Model kick in. The constant peer-review and the world-wide test team allows the PHP team to create a production quality PHP engine much faster than any closed source company could.

2. Superior Memory Management
In ASP's model (in IIS 4), if an ASP file header.asp is included into 20 web pages, then 20 compiled copies of that header.asp are maintained in memory. IIS 5 has implemented an improved memory management model, but only programmers who are using Windows 2000 can upgrade because it is not backward compatible with IIS 4, and Windows NT 4.0 cannot run IIS 5. This means that most IIS web servers are still stuck with the inferior memory management model.

This is unlike PHP, which only loads include files that are required.

3. No Hidden Costs with PHP
One of the things I hate most when buying anything is hidden costs. You buy a car and you have to replace the engine. You buy a house and have to retile the leaking roof.

Well, buying ASP is a bit like that. Need encryption -- buy ASPEncrypt. Need email management -- buy ServerObject's QMail. Need file uploading -- buy Software Artisans SA-FileUp.

All this is built into PHP for free.

4. MySQL makes it cooler.
PHP's integration with MySQL is simply fantastic. There are lots of PHP tools to manage and maintain MySQL databases. The feature set is complete compared to other databases. We have very useful functions like mysql_insert_id and mysql_affected_rows which are not available for other database products.

ASP and PHP are both very good solutions for mid-range web sites. What makes PHP stand out is the tight integration with MySQL. MySQL is also tuned for mid-range web-sites, where selecting and pumping loads of data is more important than transaction support. This transaction support allows the programmer to synchronise updates on multiple tables; which the majority of web sites do not require.

When we compare databases Microsoft Access is much slower than MySQL. SQL Server 7 and Oracle are nearly as fast, but much too expensive if you don't need the transaction support.

5. Closer to Java/C++ Style of Programming
OK, the benefits of this statement is an opinion.

I agree that you won't convince a hard-core Visual Basic programmer to switch to PHP just because PHP has C or Java style for-loops, curly-braces and ->.

But you could convince someone who likes C++ or Java that PHP is a better or easier language to learn than VBScript.

PHP also has good support for modular programming in classes. Usage of classes is still rare in VBScript because of its heritage. PHP's common heritage with Java and C++ ensures a large body of programmers who uses classes all the time.

Uit dit sukkie text hierboven kun je HEEL veel punten uithalen, maar dat mag je zelf doen.

dit hierboven is nog maar een klein gedeelte van waarom PHP kortom het internet gaan heersen.

ofcourse blijft ASP, en BLIJFT coldfusion, maar zoals ik zei, het is typisch iets voor microsoft. wat is hiermee bedoel is het volgende: bedrijfen die contracten hebben met bedrijven zoals microsoft, of DELL etc. en die komen via dat op het internet, word ASP gebruikt ( of coldfusion ).

en nou houd ik op..

:)

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 16:55 schreef OnAcid het volgende:

8. Doordat CF tag-based is, heeft het voor verwerking op de server een vrij rigide structuur. Daardoor wordt de code sneller geparsed dan bij bijvoorbeeld ASP (hoewel ik vaak hoor dat PHP het snelst verwerkt wordt...)[/quote]puntje 5:
debuggen doet iedereen op z'n eigen manier, zover ik weet is er geen programmeer omgeving voor php die ook kan debuggen. wel hele goede syntax highlightings.

puntje 8:
php IS de snelste.

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gordijnstok: Ik ken diverse scriptingtalen, waaronder php, asp, cdml en cfml.

Ik ken ook een paar talen, waaronder Perl, Pyhton, PHP, VBScript, JScript, C/C++ en Java. (ASP != taal... )

ColdFusion heeft onder andere veel meer mogelijkheden dan php en asp en fmpro. Waar bij asp en php 3rd party tools nodig zijn, zit het bij ColdFusion er allemaal in. Functies zijn tig keer uitgebreider en meer bij ColdFusion dan bij enig andere scriptingtaal.

PHP wil ik nog wel geloven (eenvoudige uitbreidbaarheid is niet de sterkste kant van PHP), maar ASP... ASP is geen taal en als ik aan het ASP-en ben in PerlScript het ik heel CPAN tot mijn beschikking gratis en voor niets. Jij wilt zeggen dat ColdFusion meer biedt?
Verder zijn Perl, Python, etc ook geschikt om andere dingen mee te doen. Ik wil de eerste stand-alone ColdFusion applicatie graag komen bekijken.

ColdFusion is uit te breiden door je eigen tags in C++ of Delphi te programmeren.

Dus ColdFusion is niet in ColdFusion uit te breiden? Dat kunnen al die andere wel.

Deze kunnen je dan bijvoorbeeld X10 functies bieden (bijv. je centralen verwarming, koffiezetaparaat, alarmsysteem besturen met ColdFusion).

Dat kunnen die anderen ook.

ColdFusion biedt veel betere beveiligingsmogelijkheden dan ASP en PHP. Security Sandboxes worden 100% ondersteund, en de query caching is stukken beter dan bij asp en php.

Een linkje?

Binnenkort komt de nieuwe versie van ColdFusion uit en die biedt mogelijkheden om direct in je code perl, asp, php, etc. te programmeren.

Als ColdFusion zo geweldig is waarom zou je die ondermaatse talen dan nog willen gebruiken? Conclusie ligt voor de hand...

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het is gewoon zo'n groot verschil. Ik ken ze allemaal maar ColdFusion is gewoon beter, veel beter.

Hmmm... Vraagje: welke tags ga je gebruiken in ColdFusion als je met XML bezig gaat? Of is dan ineens die tag constructie een heel groot nadeel...?

Ik geloof best dat je ColdFusion beter vindt, ik vind dat niet en ik heb tot zo ver niet meer gehoord dan PR-verhalen... Argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

ik heb van alle database-scripttalen CF als eerste geleerd, en dat ging vrij eenvoudig.
Recentelijk heb ik ff op ASP aan 't kluiven gegaan, dat viel ook nog mee, maar waar je echt door verwent wordt is de aanwezigheid van de auto-aanvul in ColdFusion Studio!
Heerlijk; je begint met <cfoutput en hij mikt zelf de afsluitende tag erachter.
Een query? gewoon draggen in je werkveld en alle benodigde referenties zijn gemaakt; hoef je alleen de SQL d'r nog maar tussen te plaatsen.
Op deze wijze bespaar je godsgruwelijk veel tijd en het is veeeeel minder fout gevoelig.
Indien je de debug optie opneemt in je query, wordt ten alle tijden info gegeven over de gevonden records, zoektijd, en alle errors natuurlijk. Makkelijk troubleshooten dus.

Het argument dat het duur is of alleen voor windows is ten dele waar:
er bestaat een ColdFusion Express, gratis maar met beperkte mogelijkheden, een redelijk simpele site is wel er mee aan te sturen, een Amazon.com niet.

ColdFusion voor Linux is al geruime tijd op de markt, met alle voordelen vandien: gratis OS, webserver en MySQL.

Ik zeg niet dat ik nooit over zal gaan op iets anders, maar CF is echt volwassen..misschien wel de meest volwassene van genoemde talen.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arien: met een paar punten van je vind ik dat je ongelijk hebt.

Als jij zegt dat php geen goede beveiling heeft, dan ken je simpelweg php niet goed.
ook is het zo dat beveiliging ook geregeld word in de database waarmee verbonden is.

niet zo lang geleden is ASP flink op de voeten getrapt vanwegen zijn lack aan beveiligings, als je bijv. gewoon foute parameteres meestuurde aan asp file op de server kreeg je bijna de inhoud van de file te zien, of als je een foute query meestuurde kreeg je login naam van database srever te zien (!!!!!!!!!!!)

en HAnglooz is zie net je msg:
je zei:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar waar je echt door verwent wordt is de aanwezigheid van de auto-aanvul in ColdFusion Studio!
Heerlijk; je begint met <cfoutput en hij mikt zelf de afsluitende tag erachter.
Een query? gewoon draggen in je werkveld en alle benodigde referenties zijn gemaakt; hoef je alleen de SQL d'r nog maar tussen te plaatsen.[/quote]punt 1: die syntax auto afmaak HEEFT NIKS MET CF TE MAKEN (=geen schreewen hoor :) ), dat ligt gewoon aan de omgeving, datzelfde heb ik ook met php, dus goed denken voordat je iets zegt.

punt 2: dat drag en drop gedoe zijn persoonlijke voorkeuren, maar een nadeel hier van is, is dat degene die dat gebruiken eigenlijk niet weten wat er nou omgaat in de taal, en dat vind ik ene beetje jammer, je mist hierdoor ook de efficientie van het scripten, en dat kan snelheid schelen.

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog iets :) ,<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 10:29 schreef Hangloozz het volgende:

Ik zeg niet dat ik nooit over zal gaan op iets anders, maar CF is echt volwassen..misschien wel de meest volwassene van genoemde talen.[/quote]om dit te zeggen laat je weten dat jij de voorkeur geeft aan CF, maar je kan beter hopen van niet dat hij echt volwassen is , want kan verdere ontwikkelingen doen stoppen.

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHL: de laatste tijd of tijden is er een super combinatie van database en scripttaal, deze 2 zijn samen ook constant uitgeroepen tot snelste combinatie. en die combinatie is PHP+mysql.

Die combinatie is niet PHP en MySQL, er zijn meerdere talen en meerdere database servers die vlug zijn (IMDB, MetaCrawler, en /. zijn bijvoorbeeld voorzien van Perl, Infoseek en Yahoo draaien Python)

wat blijft er over? ASP en PHP zijn dan de 2 sterkste die overblijven. PHP heeft meteen al wat puntjes meer vanwege haar (recente gebeurtenis) nauwe samenwerking met de database Mysql.

Ik denk dat je een paar talen en databases vergeet...

PHP is veel sneller dan ASP vanwegen de manieren van intpluisen en uitvoeren van scriptcodes, dat doet php veel sneller.

Ik verwacht dat raptorix hier wel wat van zegt...

1. Speed Speed Speed
Er zijn meer talen....

...And this is where the benefits of the Open Source Model kick in. The constant peer-review and the world-wide test team allows the PHP team to create a production quality PHP engine much faster than any closed source company could.

Voor de duidelijkheid: Perl en Python zijn ook OSS.

3. No Hidden Costs with PHP
Need encryption -- buy ASPEncrypt. Need email management -- buy ServerObject's QMail. Need file uploading -- buy Software Artisans SA-FileUp. All this is built into PHP for free.

En zo zijn er meer... Ga voor Perl eens kijken op CPAN en je weet niet waar je moet beginnen.

4. MySQL makes it cooler.
SQL Server 7 and Oracle are nearly as fast, but much too expensive if you don't need the transaction support.

Datbases zijn andere dingen...

5. Closer to Java/C++ Style of Programming

ASP is geen taal, gebruik je PerlScript (Python mag ook), dan heb je al deze voordelen ook en meer. OOP in PHP heeft zijn beperkingen.

Uit dit sukkie text hierboven kun je HEEL veel punten uithalen, maar dat mag je zelf doen.

Bij deze.

dit hierboven is nog maar een klein gedeelte van waarom PHP kortom het internet gaan heersen.

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanglooozzz noemde hierboven een belangrijk punt. ONTWIKKELTIJD. De ontwikkeltijd van CF templates is 50% korter dan van elk andere scriptingtaal.

Nog een extra puntje. De tags kunnen naast c++ etc. tevens in ColdFusion ontwikkelt worden.

ColdFusion mag dan wel geld kosten, maar hoeveel geld bespaar je door ColdFusion scripting te gebruiken, dat is heel erg veel.

Over die opmerking van Arien dat debugging niet duidelijker is bij ColdFusion: Dat is het dus duidelijker wel. Er wordt exact aangeven waar het probleem zit, wat een oplossing kan zijn voor het probleem, en dit alles zeer eenvoudig.

Over de snelheid, als ik een tabel ophaal via SQL Server 7 met 12.000 records, dan heb ik die opgehaald in 87Ms !!! Misschien zegt je dit niets, maar dit is snel, sneller als PHP zelfs! En waardoor?...... door de query caching in ColdFusion, die PHP niet bevat!

ASP kan op NT, Unix draaien.
Qua OS zijn PHP en ColdFusion gelijk. Beide draaien op Solaris, Unix, NT, BeOS, Linux.

ColdFusion heeft een complete integratie met J2ee. Dit heeft PHP en ASP niet!

OnAcid had met de verwerking van templates door de rigide tag structuur een goed punt. Dit klopt namelijk wel degelijk. ColdFusion is door bovenstaand punt gewoon erg snel. Versie 5 wordt nog sneller. Deze zal alla Apache met aparte modules gaan draaien.

PHP heeft GEEN standalone runtime environment, dit biedt versie 5 van ColdFusion wel. Dus dat maakt deze applicatie voor bijv: CDrom distributie, zonder eerst een webserver te installeren etc.

ColdFusion en XML? Geen probleem, dat is ernamelijk al INGEBOUWD :)

Iemand die een ASP Guru is zal het qua ontwikkeltijd afleggen tegen een ColdFusion Guru, omdat er bij ColdFusion functies minder harde core wordt geschreven. Hard maar waar.

Over gebruik van andere scriptingtalen in ColdFusion applicaties, het waarom. Dat noemen ze object-oriented programming. Het hergebruiken van bestaande modules.

En Arien. Je hebt nog alleenmaar PR verhalen gehoord? Download dan eens een ColdFusion Server Evaluation van de Allaire website.

Ga wat aanklooien en testen, en kom daarna hier terug om je kritiek te geven, want je kunt geen mening geven over iets waar je alleen PR stories over hebt gehoord, en niet eens hebt uitgeprobeerd!

Over de reactie van AHL met die beveiliging. De beveiliging is 'meestal' te wijden aan de webserver. De fout waarmee de inhoud van een bestand kon worden gekeken was een IIS fout, nl. de +.htr bug. Dit heeft niets met PHP te maken. Hoe dit wel is op te lossen is door je code te encrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHL: Arien: met een paar punten van je vind ik dat je ongelijk hebt.

Als jij zegt ....

Dat zei ik niet, dat was Gordijstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik weet waar je op doelt arien, en ik zal inderdaad mijn standpunt nog eens herhalen, ooit beweerde jij dat php sneller is als asp/vbscript, ik heb toen beweerd dat de snelheid meestal afhankelijk is van je database die achter je website hangt.

Jij hebt toen terecht geantwoord dat je natuurlijk wel van een gelijke situatie moet uit gaan, dus zelfde database, zelfde server, zelfde funcionaliteit, etc.

Echter zoals je weet is de combinatie vrijwel altijd php/mysql of asp/sqlserver.

Ik denk toch dat de laatste configuratie een sterkere is, al was het alleen maar om de kracht en functionaliteit van sqlserver.
Echter daarbij moet wel gezegt worden dat sqlserver niet gratis is, al valt de prijs wel mee, want je kan behoorlijk wat databases draaien op 1 sqlserver.

Maar wat betreft coldfusion, tja ik weet niet goed wat het is met dat coldfusion, ik heb het idee dat de mensen die er mee werken er heel tevreden mee zijn, ik meen dat lostboys vroeger nogal veel met coldfusion deed, misschien dat iemand mij kan vertellen of dat nog steeds zo is, en zo niet waarom niet? Zelf heb ik me nooit in CF verdiept en ga er daarom ook geen oordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatever, het is waar je persoonlijk de voorkeur aan geeft en mij kun je toch niet overtuigen om CF tegaan gebruiken ik blijf mooi bij PHP :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gordijnstok: De ontwikkeltijd van CF templates is 50% korter dan van elk andere scriptingtaal.

En welke andere scripttalen ken je dan waarmee je dus kan vergelijken?

Over die opmerking van Arien dat debugging niet duidelijker is bij ColdFusion: Dat is het dus duidelijker wel. Er wordt exact aangeven waar het probleem zit, wat een oplossing kan zijn voor het probleem, en dit alles zeer eenvoudig.

Dat betekent niet dat duidelijker is.

Over de snelheid, als ik een tabel ophaal via SQL Server 7 met 12.000 records, dan heb ik die opgehaald in 87Ms !!! Misschien zegt je dit niets, maar dit is snel, sneller als PHP zelfs! En waardoor?...... door de query caching in ColdFusion, die PHP niet bevat!

Er is meer dan PHP....

ASP kan op NT, Unix draaien.
Qua OS zijn PHP en ColdFusion gelijk. Beide draaien op Solaris, Unix, NT, BeOS, Linux.

En Perl en Pyhton op al deze en meer.

ColdFusion heeft een complete integratie met J2ee. Dit heeft PHP en ASP niet!

Pyhton wel en Perl gedeeltelijk en wordt aan gewerkt.

ColdFusion en XML? Geen probleem, dat is ernamelijk al INGEBOUWD :)

En dat werkt dan hoe? Ik kan met XML elke tag gebruiken die ik wil, dus die kunnen overlappen met CFML tags. Hoe lossen ze dit op?

Iemand die een ASP Guru is zal het qua ontwikkeltijd afleggen tegen een ColdFusion Guru, omdat er bij ColdFusion functies minder harde core wordt geschreven. Hard maar waar.

Dat wil ik nog wel zien. En ASP is geen taal.

Over gebruik van andere scriptingtalen in ColdFusion applicaties, het waarom. Dat noemen ze object-oriented programming. Het hergebruiken van bestaande modules.

Dat noemen ze niet OOP, dat is iets anders. En ik dacht dat al die andere talen niets te bieden hadden dat CF niet al ingebouwd had?

En Arien. Je hebt nog alleenmaar PR verhalen gehoord? Download dan eens een ColdFusion Server Evaluation van de Allaire website. Ga wat aanklooien en testen, en kom daarna hier terug om je kritiek te geven, want je kunt geen mening geven over iets waar je alleen PR stories over hebt gehoord, en niet eens hebt uitgeprobeerd!

Ik zag in jouw lijstje geen Perl, Pyhton, ed. Dus hoe kan je dan zeggen: sneller/beter/mooier dan elke andere taal...? Downloaden en proberen dan maar. (En ik wel eens wat met CF gedaan, een uurtje, maar het was geen liefde op het eerste gezicht, verre van...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

AHL:
hallo, wakker worden! die editor krijg je erbij hoor!
Waarom mag ik dat dan niet als voordeel opnoemen?!
Bij ASP/PHP moet je maar zien hoe je de zaak aan elkaar knoopt, okee, je kan UltraDev aanschaffen, maar die ondersteunt nooit zo goed ASP/PHP als CFStudio ColdFusion ondersteunt.
En dat merk je in de ontwikkeltijd.
En laat het dan 'het meest volwassen' zijn ;)
volwassen zal het hopelijk nooit worden, nee..

BTW:
Ik weet niet of hier al mensen met Fusebox gewerkt hebben?

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

oeps, zeker te hard op de button geklopt :o

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:44
Bij slashdot loopt ook al zo'n discussie. hier.

Ik denk dat er nog wel wat punten zijn waarbij cf beter is dan php. Coldfusion heeft als een groot voordeel dat het kan loadbalancen. Dit is voor grote sites belangrijk. Kijk naar anand, die draaien compleet op cf. Ander punt je kan je programma's verkopen die je maakt.
Je kan de source code zo encrypten dat het niet leesbaar is voor de gebruiker (niet eind gebruiker, maar beheerder van de files van de site) maar wel voor de server. Kan bij php niet.
Cold fusion heeft failover support.

Het klopt dat bij colfdfusion het langer duurt dan php voordat je de data uit de server hebt. Dit kmot omdat bijna alle database aanspraken via odbc moeten. Php heeft directe toegang. Das een nadeel.
Cold fusion kost geld klopt. Daarvoor krijg je wel een goede support voor terug. Nadeel 2
Het vake uitkomen van een nieuwe versie van php is niet altijd een voordeel. Je hosting provider moet ook weer upgraden en die lopen meestal een paar versie's achter ivm stabiliteite en evt fouten.
Ik denk dat als je bedrijfszekerheid wil je toch voor Coldfusion kiest vooral om de load balancing en failover support.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja, niemand wil iets van de ander aannemen, iedereen heeft sijn persoonlijke voorkeur, de mijne is PHP en mysql.

Arien: jij zegt steeds van, 'er zijn meer talen' en 'er zijn meer dit' , maar die zitten niet in de internet scene!!!! in iedereen niet zo groot als asp of php. en php en mysql ZIJN UITGEROEPEN TOT BESTE COMBINATIE, dat is niet een mening van mij, dus antwoorden met: er zijn er wel meer, slaat nergens op.

en gewoon aan iedereen: PHP .. IS de snelste, qua uitvoeren van de scripts (wat het belangrijkste is uiteindelijk), dat php de snelste is is niet een mening of whatsoever, en Arien ligt lekker met z'n gedachte op nul die posting van dat stukkie text te beoordelen, php IS de snelste, en dat is GETEST etc. etc.

hoe duidelijker kan het nog?

ik zie nu wel dat deze discussie nooit op een gelijkenis komt en iedereen maar blijft proberen de ander z'n punten op 0 te zetten.

anyways, ik wens iedereen veel succes met zijn/haar manier van scripten met hun eigen fijne taaltje :) en hoop dat je het ver schopt.

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix: Ik weet waar je op doelt arien, en ik zal inderdaad mijn standpunt nog eens herhalen, ooit beweerde jij dat php sneller is als asp/vbscript, ik heb toen beweerd dat de snelheid meestal afhankelijk is van je database die achter je website hangt.

Als ik het me goed herinner ging dat over Apache en IIS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Ander punt je kan je programma's verkopen die je maakt.
Je kan de source code zo encrypten dat het niet leesbaar is voor de gebruiker (niet eind gebruiker, maar beheerder van de files van de site) maar wel voor de server. Kan bij php niet.

Komt nog dit jaar, zie de Zend site onder produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

AHL:

nou ben ik het met je eens :)
het is één groot 'ik-zeik-tegen-jouw-schenen' topic...
maar laat een ieder z'n tooltje kiezen en in vrede heengaan, amen Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/holy.gif

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 11:21 schreef AHL het volgende:
naja, niemand wil iets van de ander aannemen, iedereen heeft sijn persoonlijke voorkeur, de mijne is PHP en mysql.

Arien: jij zegt steeds van, 'er zijn meer talen' en 'er zijn meer dit' , maar die zitten niet in de internet scene!!!! in iedereen niet zo groot als asp of php. en php en mysql ZIJN UITGEROEPEN TOT BESTE COMBINATIE, dat is niet een mening van mij, dus antwoorden met: er zijn er wel meer, slaat nergens op.

en gewoon aan iedereen: PHP .. IS de snelste, qua uitvoeren van de scripts (wat het belangrijkste is uiteindelijk), dat php de snelste is is niet een mening of whatsoever, en Arien ligt lekker met z'n gedachte op nul die posting van dat stukkie text te beoordelen, php IS de snelste, en dat is GETEST etc. etc.

hoe duidelijker kan het nog?

ik zie nu wel dat deze discussie nooit op een gelijkenis komt en iedereen maar blijft proberen de ander z'n punten op 0 te zetten.

anyways, ik wens iedereen veel succes met zijn/haar manier van scripten met hun eigen fijne taaltje :) en hoop dat je het ver schopt.

grtz,
AHL[/quote]Sorry maar hier zakt echt me broek van af van dit soort bullshit opmerkingen, wat moet ik nou met een uit spraak als php/mysql uitgeroepen tot beste combinatie?
In eerste plaatst zou ik willen vragen door wie dan? En op basis van welke criteria?

Je zegt php is sneller als asp maar kan je dat ook aantonen?

En gister kwam je ook met zo een kut argument van asp wordt vervangen door php, en als ik dan vraag waar je dat op baseert kom je met een antwoord van tja bedrijfsgegevens, sorry maar als je een beetje op de hoogte bent van statistiek dan kan je geen conclussies trekken uit de gegevens van 1 bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 11:22 schreef Arien het volgende:
raptorix: Ik weet waar je op doelt arien, en ik zal inderdaad mijn standpunt nog eens herhalen, ooit beweerde jij dat php sneller is als asp/vbscript, ik heb toen beweerd dat de snelheid meestal afhankelijk is van je database die achter je website hangt.
Nee ging dus om discussie welke scripting taal sneller was, ik beweerde toen dat meestal de database de snelheid van je site bepaalt.
Als ik het me goed herinner ging dat over Apache en IIS...[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Arien: Bedankt wist ik nog niet.

Ik denk dat bij iedere scripting taal de source net zo leesbaar is als jij hem maakt! Iedere programeur schrijft op zijn / haar manier. Daar kan meestal een ander niet uit komen.
Voordeel bij cf is dat je een database aanvraag makkelijker maakt dan bij php, maar bij php heb ik gewoon een functie die ik aanspreek waardoor het makkelijker gaat.

debuggen van cf code is makkelijker. Je kan het vanuit je editor (Cold fusion studio) al doen. php moet je eerst weer uploaden en dat kost tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
debugging uitput van cold fusion server: Je kan hier zien hoelang hij doet over bepaalde database aanspraken (database is access 2000 via ODBC):

Queries

getid (Records=1, Time=13ms)
SQL =
select lid,username,password,ul from leden
where username = 'mvanlaar'

Spelers (Records=11, Time=20ms)
SQL =
SELECT leden.naam, leden.geslacht, leden.lid, teams.tnaam
FROM leden, teams
WHERE (teams.tid = 5) AND (leden.tid = teams.tid)

coach (Records=1, Time=16ms)
SQL =
SELECT leden.naam as coach, leden.lid
from leden, teams, coaches
where (teams.tid = 5) AND (coaches.tid = teams.tid) AND (coaches.lid = leden.lid)

trainer (Records=2, Time=16ms)
SQL =
SELECT leden.naam as trainer, leden.lid
from leden, teams, trainers
where (teams.tid = 5) AND (trainers.tid = teams.tid) AND (trainers.lid = leden.lid)

Getextrainfo (Records=1, Time=21ms)
SQL =
SELECT teams.foto, teams.binbegin, teams.butbegin, training.dagnr, training.van, training.tot, teams.tnaam
FROM teams, training
Where (teams.tid = 5) AND (training.tid = 5)

--------------------------------------------------------------------------------
Execution Time

260 milliseconds

--------------------------------------------------------------------------------
Parameters
URL Parameters:

TID=5

CGI Variables:

SERVER_PORT=80
CONTENT_LENGTH=0
HTTP_HOST=kvo.yi.org
REMOTE_ADDR=192.168.10.6
COOKIE=CFTOKEN=88368720; CFID=4; FUSETALKLATESTPOSTS1=10%2F28%2F2000+15%3A07%3A25; FUSETALKLASTDATE=10%2F29%2F2000+14%3A27%3A13; KVOUSER=%28%3EMN%26F%28%2A4S%3EY2%0A
CONTENT_TYPE=
HTTP_REFERER=http://kvo.yi.org/test/teams2.cfm
ACCEPT_LANGUAGE=nl
SERVER_PROTOCOL=HTTP/1.0
HOST=kvo.yi.org
REQUEST_METHOD=GET
CF_TEMPLATE_PATH=E:\Kvo\htdocs\test\Teams.cfm
HTTP_USER_AGENT=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
AUTH_USER=
REMOTE_HOST=
AUTH_TYPE=
SERVER_SOFTWARE=WebSitePro/2.3.7
SERVER_NAME=kvo.yi.org
QUERY_STRING=Tid=5
ACCEPT_ENCODING=gzip, deflate
SCRIPT_NAME=/test/Teams.cfm
REMOTE_USER=

Fout melding bij het vergeten van het sluiten van een <cfif>:
Error Diagnostic Information
Context validation error in tag CFIF

The tag is not correctly positioned relative to other tags in the template: tag CFIF must have some content. This means that there must be at least one tag, some text, or even just whitespace characters between the <CFIF> and </CFIF> markers.

This problem may be due to a CFML comment that has no end comment mark.

The error occurred while processing an element with a general identifier of (CFIF), occupying document position (62:1) to (62:17).

The specific sequence of files included or processed is:
E:\Kvo\htdocs\test\Teams2.cfm

Date/Time: 10/31/00 11:57:19
Browser: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
Remote Address: 192.168.10.6
Template: E:\Kvo\htdocs\test\Teams2.cfm
Query String: Tid=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHL: Arien: jij zegt steeds van, 'er zijn meer talen' en 'er zijn meer dit' , maar die zitten niet in de internet scene!!!! in iedereen niet zo groot als asp of php. en php en mysql ZIJN UITGEROEPEN TOT BESTE COMBINATIE,...

Wat een gelul. Ga eerst eens kijken wat grote sites draaien, ik heb boven al wat voorbeelden gegeven.

... dat is niet een mening van mij, dus antwoorden met: er zijn er wel meer, slaat nergens op.

Ik neem aan dat Yahoo en de Internet Movie Database geen bezoekers krijgen. Daar zie je namelijk Python en Perl aan het werk. Rot toch op... Ga nou eerst eens kijken wat grote sites draaien.

PHP schaalt minder dan Perl, is langzamer dan mod_perl... Zoek het eerst uit voordat je dom begint te roepen.

Ik ken al die talen en werk ermee, jij ook? Kan je dan vergelijken of lul je maar iets na wat je ergens gehoord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arien zielig ventje, lees de topic van deze thread, en jij begint over van allerlei ander dingen.

kutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
w0w vanmorgen wassie nog niet zolang, nu ineens een teringeind lang geworden :D ga ff lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ja en AHL en jij beantwoord je vraagjes uit vorige thread niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHL: arien zielig ventje, lees de topic van deze thread, en jij begint over van allerlei ander dingen.

Lees de posts in de topic en je weet wie er zielig is dat hij niet gelijk krijgt en dat iedereen PHP het mooist, snelst etc vindt. Wie begonnen er over allerlei andere dingen?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>2. De ontwikkeltijd van een project geschreven in ColdFusion is in veel gevallen korter dan andere scripting talen om ook een aantal redenen.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>5. Debuggen gaat bovendien veel sneller omdat de debug-informatie uitgebreider en duidelijker is bij CF dan bij Perl, PHP en ASP.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Functies zijn tig keer uitgebreider en meer bij ColdFusion dan bij enig andere scriptingtaal.[/quote]OnAcid, OnAcid en Gordijstok. Ik dus niet. Lezen voordat je dom gaat lullen.

En als PHP dan toch de beste en de snelste en de mooiste is, dan maakt de concurrentie toch ook niet meer uit?

Het lijkt erop dat jij het zielig ventje was dat zijn gelijk niet kreeg en toen zat te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met ASP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze thread kwam de vraag voor, waarom debugging zo overzichtelijk is bij ColdFusion.

De Reply van MoBi Laat jullie zijn waarom de debugging zich zo onderscheidt. En zeg nou eerlijk, is de debugger niet goddelijk?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja misschien is het programmeren van queries bij CF makkelijker. Maar ik vind het niet echt overzichtelijk...

En ik zou zeggen, als je zegt Dit is een feit geef dan een link. En als je zegt Das niet waar beargumenteer het dan even. Anders wordt het drek een wellus/nietus discussie.

(PHP lekker puh (j/k ;) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

het niveau daalt..:(
mekaar voor rotte vis uitmaken heeft weinig zin. En zielig zijn degene die dit doen, IMHO.

Ik blijf erbij dat een kortere ontwikkeltijd met een professioneel tooltje voor een commerciëel bedrijf het aantrekkelijkst is.
Dat PHP zo ontzettend in populariteit is toegenomen is denk ook te wijten aan de vele niet professionele thuisdevelopers.
Niks mis mee, maar een trail and error pakket is minder interessant om een leuke (lees: goed betaalde) opdracht in te vullen.

En laat dan ff de Perl/C+/blaat erbuiten.
Puur ASP/PHP vergelijken met CF...

Ik moet wel zeggen dat PHP me erg trekt omdat je er voor m'n gevoel, grootse dingen mee kan doen.
ASP trekt me minder omdat ik gezien heb dat IIS er best wel zwaar mee belast wordt, en dat is eng.
Heeft CF niet door z'n eigen server.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arien: ok heb je gelijk in, maar dan moet je die onderwerpen ook niet in een reply op MIJ zetten, laten we deze onzin achterwegen houden.

en Raptorix: Wat bedoel je nou met vragen niet beantwoorden? ik beantwoord alle vragen en heb ik ook nog gedaan. EN JIJ heb schijnbaar niet m'n eerste msg in deze thread gelezen waar een HEEL LANG STUK staat over WAAAAAAAAAAAAAROM / W A A R O M , PHP sneller is dan ASP.

LEES FUCKING LEES nou eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan raptorix!:
Active Server Pages (ASP) is Microsoft's technology for displaying dynamic web pages. ASP supports multiple programming languages; the most commonly used is VBScript. PHP is the open source alternative to ASP that runs on multiple operating systems, incuding Linux and Windows.

I think ASP is a good and useful technology, but in the long run I believe PHP will prove superior -- both technically and in popularity. There are seven reasons why I think so:

1. Speed Speed Speed
The first time I ran a PHP script, I said to myself, "this is a Ferrari, so fast." I was using a slow 166 Mhz PC, but you can get a lot of fast mileage off PHP.

ASP will probably never be as fast as PHP. ASP is built on a COM-based architecture. When an ASP programmer uses VBScript, he is running a COM object. When he writes to the client, he's calling the Response COM object's Write method. When he accesses a database, he uses another COM object to do so. When he accesses the file system, another COM object is called. All this COM overhead adds up and slows things down.

In PHP modules, everything runs in PHP's memory space. This means that PHP code will run faster because there is no overhead of communicating with different COM objects in different processes.

The following benchmark, where we execute a Select statement 40 times on Microsoft SQL Server 7 using PHP's MSSQL7 extension, PHP's ODBC extension and COM, will show you what I mean:

Benchmark methodology

When we access the database using PHP's ODBC extension, it's 9.54 secs. Using the COM interface to connect to ODBC adds a 80% overhead (17.28 secs) to ODBC.

OLEDB is Microsoft's high speed COM technology for accessing databases. It is faster than ODBC, but when we use the PHP MSSQL extension we get a 200% increase in performance. So just tell a ASP programmer: No COM more speed.

Of course there is some risk that a PHP module crash could affect multiple web pages. But remember we are still in the early days of the high speed Zend engine. Today we are still ironing out the kinks from the module based PHP engine.

And this is where the benefits of the Open Source Model kick in. The constant peer-review and the world-wide test team allows the PHP team to create a production quality PHP engine much faster than any closed source company could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow let je even niet op, is tie er gewoon weer onder 'n sneaky topic, onze asp vs php thread ik begon 'm al te missen, nou toch zeker 1.5-2 weken zonder deze flame thread gedaan, ik ben trots op jullie jongens! ik stel voor deze nu afsluiten en laten we zeggen over 'n maandje een nieuwe? (langzaam afbouwen nog steeds)

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 12:52 schreef AHL het volgende:
PHP Querying MSSQL7 Seconds (lower is better) [/quote]Ja duh, PHP doet alleen een querytje, waar jij het over hebt gaat over de snelheid van de database! En misschien een klein beetje van PHP. Maar je vergelijking slaat dan nergens op IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz: En laat dan ff de Perl/C+/blaat erbuiten.
Puur ASP/PHP vergelijken met CF...

ASP is geen taal, en je kan (en ik heb dat gedaan) in ASP Perl Script en Python gebruiken, dus ik zie niet hoe dat nou off-topic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarvieh: Wow let je even niet op, is tie er gewoon weer onder 'n sneaky topic, onze asp vs php thread ik begon 'm al te missen, nou toch zeker 1.5-2 weken zonder deze flame thread gedaan, ik ben trots op jullie jongens! ik stel voor deze nu afsluiten en laten we zeggen over 'n maandje een nieuwe? (langzaam afbouwen nog steeds)

Mijn handen trilden zo, ik moest meedoen aan dit draadje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
]drpain[: wat is er nu makkerlijker dan dit:

<cfquery name="team" datasource="#db#" dbtype="ODBC" dbserver="192.168.10.2" password="123" username="website" dbname="databasenaam">
SELECT teams.tid, teams.tnaam, stand.week, stand.bestand, stand.waar, seizoen.seizoen
FROM teams, stand, seizoen
WHERE (#url.tid# = teams.tid) AND (stand.seizoen = seizoen.szid) AND ('#url.waar#' = stand.waar)
ORDER BY stand.week DESC
</cfquery>

Voor php is het dit: (ff de search gebruikt!)
MYSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) OR DIE("Unable to connect to database");
@mysql_select_db("$dbName") or die("Unable to select database");

$result = mysql_query("SELECT id FROM be_accounts WHERE goed='1'");

als ik dit verschil al zie denk ik dat cold fusion overzichterlijker en makkelijker te maken is als php!
O, ja dingen tussen ## zijn variabele die of in een include worden gezet of via de url mee worden gezonden!

[edit: php info include]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Je maakt in PHP gewoon een function die je ergens in een .inc.php douwt (include).

< ?
mysql_connect(hostname,username,password);
mysql_select_db(dbName);
?>

(dat hoef je maar 1 keer te maken)

en de file zelf:

< ?
require "connect.inc.php";
$result=mysql_query("SELECT id FROM be_accounts WHERE goed='1'");
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 13:22 schreef MoBi het volgende:
]drpain[: wat is er nu makkerlijker dan dit:

<cfquery name="team" datasource="#db#" dbtype="ODBC" dbserver="192.168.10.2" password="123" username="website" dbname="databasenaam">
SELECT teams.tid, teams.tnaam, stand.week, stand.bestand, stand.waar, seizoen.seizoen
FROM teams, stand, seizoen
WHERE (#url.tid# = teams.tid) AND (stand.seizoen = seizoen.szid) AND ('#url.waar#' = stand.waar)
ORDER BY stand.week DESC
</cfquery>

Voor php is het dit: (ff de search gebruikt!)
MYSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) OR DIE("Unable to connect to database");
@mysql_select_db("$dbName") or die("Unable to select database");

$result = mysql_query("SELECT id FROM be_accounts WHERE goed='1'");

als ik dit verschil al zie denk ik dat cold fusion overzichterlijker en makkelijker te maken is als php!
O, ja dingen tussen ## zijn variabele die of in een include worden gezet of via de url mee worden gezonden!

[edit: php info include][/quote]CF overzichterlijker?? check die rotzooi, ph p is veel korter zoals je zelf al ziet..hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 12:52 schreef AHL het volgende:
aan raptorix!:

1. Speed Speed Speed
The first time I ran a PHP script, I said to myself, "this is a Ferrari, so fast." I was using a slow 166 Mhz PC, but you can get a lot of fast mileage off PHP.[/quote]Wil niet flauw doen jou objectieve observaties zijn nog geen feit, bewijs nou gewoon eens via harde cijfers dat jou php script sneller is als bijvoorbeeld asp/vbscript.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ASP will probably never be as fast as PHP. ASP is built on a COM-based architecture. When an ASP programmer uses VBScript, he is running a COM object. When he writes to the client, he's calling the Response COM object's Write method. When he accesses a database, he uses another COM object to do so. When he accesses the file system, another COM object is called. All this COM overhead adds up and slows things down.[/quote]Ja , dat is het hele idee erachter, en wordt juist in het algemeen als een voordeel gezien. Daarom is het belangrijk dat als je klaar bent met je object je hem ook netjes weer opruimt!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In PHP modules, everything runs in PHP's memory space. This means that PHP code will run faster because there is no overhead of communicating with different COM objects in different processes. [/quote]ASP gebruikt ook memory caching.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The following benchmark, where we execute a Select statement 40 times on Microsoft SQL Server 7 using PHP's MSSQL7 extension, PHP's ODBC extension and COM, will show you what I mean:

Benchmark methodology

And this is where the benefits of the Open Source Model kick in. The constant peer-review and the world-wide test team allows the PHP team to create a production quality PHP engine much faster than any closed source company could.[/quote]Dan wil ik deze query nog wel eens zien, waarschijnlijk is het gewoon een dure selecect query op de database, en dat is precies wat beginnende programmeurs word geleerd om dit juist niet te doen maar om je database het zware werk te doen, en daar hebben we in sqlserver nou juist de stored procedures voor uit gewonden. Komt erop neer dat er een lichte call naar de database gaat, en dan dus het zware werk door sqlserver wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
AHL: het ging niet om wat korter is, maar wat overzichtelijker. ik kan mijn sql query in cold fusion ook op 1 regel kwakken. Dan is het niet meer overzichtelijk. Ik doe altijd de select 1e regel from 2e regle where 3e en order by 4e dan houd ik overzicht. Maar dat is persoonlijk.

[edit: regel nummering klopte niet echt!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Tom: En als je nu uit meerdere databasen wat moet selecteren? Dus niet meerdere tabels, maar meerdere databasen!!!! (Andere hostname, username, password en database)Moet je meerdere functies maken. Kost weer een xx aantal regels. Ik kan bij iedere query het allemaal invullen.

[Edit aangevuld wat te verstaan onder meerder databasen]

[Edit 2: Te zien aan het stukje code om te connecten naar een database in php kun je nog niet eens meerdere verschillende databasen aanspreken in 1 php pagina!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raptorix jij bent achterlijk ook he! als jij ontvoerd word door ruimterwezens en je ziet 50 UFOS voor je neus geloof je er nog niet in of wel?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?

**
ASP is built on a COM-based architecture. When an ASP programmer uses VBScript, he is running a COM object. When he writes to the client, he's calling the Response COM object's Write method. When he accesses a database, he uses another COM object to do so. When he accesses the file system, another COM object is called. All this COM overhead adds up and slows things down.
**

DIT IS GEWOON ZO! PHP IS SNELLER DAN ASP,,,... MEDE DOOR DIT!

en dit is de laatste keer dat ik in deze thread kom,

mzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Pff als je vanuit php ander objecten aanroept dan word het toch ook trager dat lijkt me nogal een duidelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi het volgende: [Edit 2: Te zien aan het stukje code om te connecten naar een database in php kun je nog niet eens meerdere verschillende databasen aanspreken in 1 php pagina!]

Dat is dus het gevaar als je niet weet hoe de andere kant van het verhaal werkt: "te zien aan het stukje code"... Lees even wat over MySQL op php.net.

En natuurlijk kan je met meerdere databases werken, zie bijvoorbeeld: mysql_db_query().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
AHL: Je moet eens leren dat je met voorbeelden moet komen waarom het zo is. Iedereen kan we roepen dat .... beter is, maar als je iemand wil overtuigen dat .... betre is moet je met voorbeelden komen. Of heb je nog nooit iemand hoeven te overtuigen? Of ramde je gewoon jouw mening in hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ColdFusion dames en heren: hoe werken die CFML tags met XML?

Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze dat opgelost hebben ondertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Trouwens ik heb het hele artikel gelezen van die vent, en hij heeft best een aantal sterke punten met name over het gebruik van geheugen, maar naast een aantal zaken zit ie behoorlijk mis, het is waarschijnlijk zo een geitenwolle sokken programmeur die niet kan hebben dat een commercieel bedrijf succesvoller is als een opensource gemeenschap, als je een aantal dingen in ze verhaal hoort dan klinkt ie nogal gefrustreert.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Have you ever asked Microsoft to fix a bug in ASP? If you aren't a large corporation like Boeing, the chances of getting that fix quickly are pretty low. And if it is a show-stopper of a bug, where nothing will work if this bug is not fixed, what are you going to do?[/quote]Welke bugs dan? Laat hem ze noemen!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Microsoft is constantly tuning ASP. The next generation, called ASP+ is being previewed now. I have no doubt that they are fixing some of the criticisms I have mentioned.

But there is also no doubt that Microsoft aims to lock you down to use their products.

I used to be a Macintosh programmer. When Windows 95 came along, I switched, but most of my code was never ported over. It's still archived somewhere but I never do anything with it, much to my regret. I don't want the same thing to happen to my Windows code.

So do you have a backup strategy in case Microsoft sinks? Don't forget that at one time Novell was nearly as dominant as Microsoft in the networking arena. Today everyone is ditching Novell. It might happen to Microsoft.

I found my backup strategy. It's called PHP. I still program on Windows, but I know my PHP program will run on Solaris, Linux and many other operating systems. I have peace of mind.[/quote]ASP draait tegenwoordig ook via chiliasp op unix omgevingen daarnaast is het zo dat als je je applicatie bouwt je funcionaliteit gewoon in je database moet leggen(tenminste dat is mijn mening) en je scripting puur moet gebruiken om je frontend te besturen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>4. MySQL makes it cooler.
PHP's integration with MySQL is simply fantastic. There are lots of PHP tools to manage and maintain MySQL databases. The feature set is complete compared to other databases. We have very useful functions like mysql_insert_id and mysql_affected_rows which are not available for other database products.

ASP and PHP are both very good solutions for mid-range web sites. What makes PHP stand out is the tight integration with MySQL. MySQL is also tuned for mid-range web-sites, where selecting and pumping loads of data is more important than transaction support. This transaction support allows the programmer to synchronise updates on multiple tables; which the majority of web sites do not require.

When we compare databases Microsoft Access is much slower than MySQL. SQL Server 7 and Oracle are nearly as fast, but much too expensive if you don't need the transaction support.[/quote]Pfff sorry maar nu zakt me broek helemaal af, met deze opmerking lijkt het net alsof sqlserver en oracle bijna net zo goed is als MySql, nou sorry maar iemand die zo iets beweert is echt niet van deze wereld, deze kerel kijkt waarschijnlijk alleen naar simpele select benchmarks en beoordeelt daar een DB op, of een database zaken heeft als scripting, stored procedures, views(en de indices op views), automatische backups, geintegreerde security, etc. vergeet hij gemakshalve.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>One of the things I hate most when buying anything is hidden costs. You buy a car and you have to replace the engine. You buy a house and have to retile the leaking roof.

Well, buying ASP is a bit like that. Need encryption -- buy ASPEncrypt. Need email management -- buy ServerObject's QMail. Need file uploading -- buy Software Artisans SA-FileUp.

All this is built into PHP for free.[/quote]Deze objecten kosten ongeveer 100$ dollar per server licentie, een object als aspencrypt werkt supergoed, laat hem maar eens programmeur vinden die het object binnen een dag maakt! En deze kosten vergeet hij dus even.

Het volledige artikel kan je trouwens lezen op php.weblogs.com/php_asp_7_reasons

Eigenlijk kan je samenvattend zeggen dat de volgende van de 7 punten nogal objectief zijn en geen feit: 3,4,5,6,7
Punt 2 heeft ie een sterk punt en ook gelijk het zwakste punt van IIS maar zoals je kan lezen is dit punt in IIS 5 al sterk verbeterd.

Punt 1 is zoals al eerder gezegt nogal dubieus omdat nergens de select query staat beschrven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17
Ben bezig PHP aan het leren. Heb weinig ervaring met Coldfusion/ASP maar ik vraag me af wat jullie vinden van Dreamweaver Ultradev. Gebruikt iemand dat voor Coldfusion of ASP. En wat vinden jullie de voordelen/nadelen tov de andere editors.

En kom nou niet met Dreamweaver sucks, notepad rules.. Als je dat vindt dan weten we dat waarschijnlijk al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterke punten raptorix :)

ik zei dat ik niet meer zou komen maar kan het toch niet laten.

en mobi: nee ik ram niet m'n mening in iemand.

en ik snap wat je bedoelt met voorbeelde, nou voor de tichste keer, bijna alles staat in dat stukkie text dat ik in m'n eerste msg had staan.

maar ik zie daarnaast niemand hier met voorbeelden komen, en dat snap ik best want het is langzaam.

wat raptorix zegt over dat die gast een beentje anti microsoft ik kan ik hem geen gelijk in geven, want zoals hij ook al zei is dat hij met asp gewerkt heeft voor lange tijd.

en raptorix: ik kan hem die voorbeelden niet laten geven :) , en ik kan het ook niet.

net zo min kan iemand een voorbeeld geven. uiteindelijk word de stelling zo:

het boeit niet of het nou 1 seconden langzamer of sneller is, die 1 seconden laat mensen zich niet weerhouden van het gebruiken van HUN eigen favoriete scripttaal waar zei het fijnste in werken. en dat weet ik zeker. TJA! of je moet wel heel erg gek zijn op perform :)

naja...mijn woorden raken op eigenlijk :)

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Zulke editors produceren vaak nogal onefficiente code, daarnaast kost het vaak meer tijd om zo een editor te leren beheersen dan de techniek die het produceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Arien: ff wat uit de Studio info gehaald van cf 4.5. Ik werk zelf nog met 4.01.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The core of WDDX is the XML vocabulary, and a set of components for each of the target platforms to serialize and de-serialize data into the appropriate data structure and a document type definition (DTD) that describes the structure of standard data types. Functionally, this creates a way to move data, its associated data types and descriptors that allow the data to be manipulated on a target system between arbitrary application servers.

WDDX is based on XML 1.0, which is a W3C Recommendation. Other W3C efforts now in the works will have obvious application to WDDX when they are completed, including the XML-Data proposal and metadata formats such as the Resource Description Framework (RDF). The WDDX DTD supports versioning, allowing these and other enhancements to be folded into the specification as they become available without disrupting working applications.[/quote]Nog een stukie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Exchanging Data via XML
You can now move complex data structures across the Web using Web Distributed Data Exchange (WDDX). This new capability is based on XML 1.0 and can be used to exchange data between CFML applications and other applications.

Additionally, server-to-browser and browser-to-server JavaScript data exchanges can be instantiated using WDDX. Server data can be transferred to the browser and converted to JavaScript objects, while JavaScript data generated on the browser can be serialized and transferred to the application server.

This functionality is encapsulated in the CFWDDX tag.

While WDDX is a valuable tool for ColdFusion developers, it's utility is not limited to CFML. WDDX serialization of common programming data structures such as arrays, record sets, and name-value pairs enables data communication, via HTTP, across a range of languages.

The best source of information about WDDX is http://www.wddx.org/. This site, sponsored by Allaire Corporation, offers a free download of the WDDX SDK and a number of resources, including a WDDX FAQ and a developer forum.[/quote]Vraag me er niks over, ik ben niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
AHL: Check ff wat stukie's van mij daar staan wat andere voorbeelden in. Op pagina 1 in mij stukie zie je wat voordelen van cf en wat nadelen. Alleen ik kan nu niet via mijn gasema verbinding de allaire site bekijken. Ik heb alleen info over cf 4.01 & php 3 op mijn hd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Prima AHL, dat is ook mijn punt eigenlijk dat snelheid van script nauwelijks belangrijk is voor je site (daarmee wil ik niet suggeren dat iedereen die brakke code in wat voor taal dan ook schrijft maar ze gang moet gaan). Ik ben het mee eens dat persoonlijke voorkeur een belangrijker argument moet zijn dan dat iets een paar milleseconden sneller is, overgigens heb ik de zelfde argumenten eens gemailt naar de auteur ben benieuwd hoe hij er over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ppl,

ZDnet heeft t onderzocht, slashdot heeft 'r een draadje over ga daar lekker verder?

http://slashdot.org/articles/00/10/31/1246208.shtml

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobi, ik heb alles gelezen hoor.....
maar 'punten' zijn geen voorbeelden :)

maagoed..maakt nietuit.. voorbeelden kan toch niemand geven nu, ik ook niet.

en langzamer hand merk ik dat iedereen het wel best vind en de thread sloopt op en stopt ;)

naja...ik heb eerlijk gezegd geen zin meer... :)

[off topic]
heb je een toffe site voor me die ik kan bekijken ofzo? :P
[/off topic]

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:34 schreef Yarvieh het volgende:
Heej ppl,

ZDnet heeft t onderzocht, slashdot heeft 'r een draadje over ga daar lekker verder?

http://slashdot.org/articles/00/10/31/1246208.shtml

--Ray[/quote]WAAROM?!!?!? zouden wij daar verder gaan? we zitten toch in deze thread??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer zielen meer vreugd ?

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een voorbeeld van XML implementatie in ColdFusion.

<wddxPacket version='0.9'>
<header/>
<data>

<string>Hello, Wolrd!</string>

</data>
</wddxPacket>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik plaats hier zometeen wel even een tabel met de vergelijkingen. Uno Momento

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Arrien: Iets beters gevonden xml word gebruikt in:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ColdFusion Extensions
ColdFusion offers an open XML-based framework for extending ColdFusion with new
server components and connectivity to enterprise systems using COM, CORBA, C/
C++, VBScript, JavaScript, ActiveX, or CFML.
ColdFusion Studio can be extended using Allaire’s Visual Tools Markup Language
(VTML), Wizard Markup language (WIZML), and Visual Tools Object Model (VTOM).[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Arien: ff wat uit de Studio info gehaald van cf 4.5. Ik werk zelf nog met 4.01. Vraag me er niks over, ik ben niet in thuis.

Dit is iets anders dan wat ik bedoelde... Wat ik bedoelde was hoe je CFML in een XML document kan gebruiken. Ik zal wel kijken of ik daar wat over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Arien: Iets beters gevonden xml word gebruikt in...

Is ook niet wat ik zocht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Arien: kijk ff naar voorbeeld van gordijnstok hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:34 schreef Yarvieh het volgende:
ZDnet heeft t onderzocht, slashdot heeft 'r een draadje over ga daar lekker verder?[/quote]Open deze draad dan niet als je het nutteloos vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een aantal vergelijkingen met PERL/ASP/ColdFusion

http://www.teratech.com/teratech/custom/asp.cfm

En hier een hele goede
http://www.swynk.com/friends/murphy/ironic_isnt_it.asp

En zelfs een Microsoft artikel over ColdFusion
http://msdn.microsoft.com/library/periodic/period00/ColdFusion.htm

Zoals je zult zien a.d.v deze vergelijkingen, wint ColdFusion. Voor PHP heb ik helaas geen vergelijking kunnen vinden. Ga nog wel eventjes zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zoals je zult zien a.d.v deze vergelijkingen, wint ColdFusion. Voor PHP heb ik helaas geen vergelijking kunnen vinden. Ga nog wel eventjes zoeken.[/quote]:

http://chkpt.zdnet.com/chkpt/bt.1.2210850.lan/www.zdnet.com/enterprise/stories/linux/0,12249,2646052,00.html

edit:
lelijke url

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Arien: kijk ff naar voorbeeld van gordijnstok hierboven.

Is ook niet wat ik bedoel... Ik bedoel dat je iets script in een XML document, bijvoorbeeld met PHP kan dat zo:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<auto>
  <merk><?php echo $auto["merk"]; ?></merk>
  <kleur><?php echo $auto["kleur"]; ?></kleur>
</auto>[/quote](Het bekende voorbeeld... :P)

Dit werkt omdat in XML processing instructies met een ? beginnen in de tag.
(Je moet wel ?php gebruiken anders wordt XML boos, die reserveert zelf ? zonder iets.)

Wat ik me dus afvroeg was: hoe hebben ze dit in CFML opgelost? Gewoon tags gebruiken gaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><wddxPacket version='0.9'>
<header/>
<data>

<string>Hello, Wolrd!</string>

</data>
</wddxPacket>[/quote]Arien, wat ik heb ingetypt is als je heel goed kijkt in principe.........XML! ColdFusion Server is een applicatieserver, dus alles wat in de formaat erdoor heen gaat komt er als XML uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
je wilt dus dat ie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<auto>
<merk>bmw</merk>
<kleur>wit</kleur>
</auto>[/quote]zoiets terug geeft? Zo zou ik dat doen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><cfoutput>
<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<auto>
<merk>#merk#</merk>
<kleur>#kleur#</kleur>
</auto>
</cfoutput>[/quote]tussen ## zijn variabele. <cfoutput> kan ook database viarable opvragen als je eerst <cfquery> gebruikt en dan aan cfoutput query ="naamquery" toevoegd
[edit = gordijnkapstok was me voor. Dat stukkie van hem is beter dan dat probeersel van mij. Ik doe alleen maar html geen XML en dus ook geen wddx! *D]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gordijnstok: Arien, wat ik heb ingetypt is als je heel goed kijkt in principe.........XML!

Als ik heel goed kijk niet >:), maar goed het is bijna XML inderdaad.

Maar mijn vraag was (en blijft) hoe kan ik nou CFML in XML embedden zoals ik hierboven met PHP doe? Of kan dat niet direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow...MobI was me voor......:) gaan we richting de 5 pagina's :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Je wilt dus dat ie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><cfoutput>
<auto>
  <merk>#merk#</merk>
  <kleur>#kleur#</kleur>
</auto>
</cfoutput>[/quote]

Ja, maar dan zo dat het XML is (<?xml ... ?> als eerste regel, en <auto> als root element) en zonder dat ik last heb van de namen van die tags.

Ik ben bang dat dat dus niet rechtstreeks gaat met CFML, das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
#merk# en #kleur# worden door cfoutput omgezet in de waarde die ze hebben bijvoorbeeld uit een db of als je die waarde boven de cfoutput hebt gezet.
CF: PHP:
#variabele# = $variabele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook gewoon zo:

<auto>
<merk>#merk#</merk>
<kleur#kleur#</kleur>
</auto>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Ik ben voor m'n stage een webapplicatie met database erachter aan het bouwen voor een support-afdeling. De applicatie moet op de 15 vestigingen van het bedrijf bruikbaar zijn (zowel op Mac als Windows-platform met 1 centrale database. Daarvoor gebruik ik Coldfusion.
Redenen:
- ik heb maar 4 maanden de tijd, dus resultaat moet er snel zijn
- ik houd niet van ingewikkeld programmeren :)
- iemand anders die niet kan programmeren moet het straks van me overnemen
- debugging is eenvoudig (zowel via CF als via bijvoorbeeld Access voor de SQL)
- het moet op een NT doos draaien en gebruik kunnen maken van de functionaliteit van NT en de webserver.
Of het beter is dan ASP of PHP weet ik niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb nu binnen heel korte tijd resultaten, zodat er ook voldoende tijd om te testen overblijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Ik denk 100% zeker dat cold fusion ook voor grote projecten kan gebruikt worden kijk naar anand, die draaien compleet op cold fusion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gordijnstok: Het kan ook gewoon zo: ....

In dit hele simpele geval, ja. Maar niet als ik niet alleen waarden inplug, maar bijvoorbeeld een if() {} gebruik:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<auto>
  <merk><?php
        echo $auto["merk"];
        if ($auto["model"]) {
            echo '<model&gt' . $auto["model"] . '</model&gt';
        }
  ?>
</merk>
  <kleur><?php echo $auto["kleur"] ?></kleur>
</auto>[/quote]Dan werken die CFML tags dus tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Laatst online: 01-10 14:23
Ik ben me nu ook aan het orienteren op de scripting markt....

Nu ik alle threads zo heb gezien, komt CF het beste uit de bus. Voor mij dan,

Ik ken het taaltje SQL wel en ik heb liever wat overzichterlijke code dan opgekropte code in PHP..

Ik denk dat ik voor CF ga, en dat is alleen omdat ik in een opslag meer van CF begreep dan van PHP en ASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Arien: Cold fusion kan ook if else enz. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<auto>
<merk>#merk# <cfif IsDefined("model")>#model#</cfif></model></merk>
<kleur>#kleur#</kleur>
</auto>[/quote][edit Heb het ff voor je opgezocht!]
[edit 2: Wat wil je mee bewijzen dat cold fusion onder doet voor php???]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Arien: Cold fusion kan ook if else enz. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><cfif IsDefined("model")><model>#model#</model#></cfif>[/quote]

Ja, dat weet ik. Waar het mij om ging is dat je CFML tags dan je XML om zeep helpen, of minimaal in de weg zitten.

Ik was nieuwgierig hoe ze dat opgelost hadden: niet dus. Maar goed, was een leuk verhaal off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In general, ColdFusion does what ASP does. But you might find among ColdFusion's specific features and functionality some compelling reasons to choose it. The people who use database servers as Web site tools often include software programmers, database administrators, and graphic designers or other people with no programming or development experience. You need a diverse set of tools to serve this diverse group of people. ColdFusion lets you create powerful Web applications, even if you're not a hard-core programmer. If you are an experienced programmer, you'll appreciate ColdFusion's power and flexibility.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoBi: Wat wil je mee bewijzen dat cold fusion onder doet voor php???

Nee, elk heeft zijn voor- en nadelen. Die tags vind ik een nadeel omdat ik al bang was dat het hierop zou uitlopen (XML in de weg zitten). Dat maakt CF niet minder of meer dan PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Maarehm OK leuk allemaal, maar kan CF dan ook zoiets uitgebreids maken als een reactiesysteem (waarbij smileys omgezet worden naar plaatjes) met nested postings en scoreberekeingenen? Dat je wat database-query's kan uitvoeren geloof ik wel, maar kun je ook uitgebreidere dingen als functions maken, grote berekeningen, files uploaden enz.?

Geef eens wat URLs waar we echt uitgebreide dingen van CF kunnen bekijken, demo dingetjes ofzo, laat een ASPer/PHPer ervan kwijlen!!! :9~ als je dat lukt geloof ik in CF en ga ik het zeker eens proberen!

Dat je newspostings uit een database op je scherm kunt toveren door een simpele "SELECT txt FROM news WHERE id=5" geloof ik nu wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
MMM smileys replacens is echt heel makkelijk, files uploaden is ook easy in asp gewoon softartisans fileupload, ik snap die hele rumour om CF niet zo, lees reactie van MS maar eens op de test van Ziff Davis, komt erop neer laat de Database het werk doen, en geloof me het werkt ook veel beter, je bent veel minder afhankelijk van je scripting(ook als je later wilt migreren) plus dat een databaseserver gemaakt is om queries af te handelen, het is dan niet bijzonder snugger om in je scripting zelf je queries te gaan opbouwen en dat is waar je ook weer uit komt bij je benchmark tests, in mijn ogen worden die stuk voor stuk verkeerd gedaan, en daarom komt MySql er vaak sneller uit als Sqlserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

TOM,

er is een forum gebouwd in CF met smilies etc. Het wordt gemaakt door een nederlands bedrijf, Prisma-it en je kan het uitproberen op: http://www.4um.nl
Er schijnt binnenkort ook een nieuwe versie uit te komen...

Voor alle CFdevelopers: http://forums.cfug.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Een taal is net zo goed als degene die programmeert.

It's not a bug, it's a feature

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.