Toon posts:

Ventilator voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik wil de ventilator van mijn voeding vervangen door een andere omdat deze best veel geluid maakt.
aan wat voor cooler moet ik dan denken? (hoeveel CFM is minimaal nodig?)

is deze goed genoeg bijv.? Papst Fan 8412NGML 8x8cm, 2050rpm (45 m2/h, 19 dB)

is dat veilig, die cooler vervangen? blijft er niet altijd nog wat stroom in je voeding over?

ps: mijn kast is een 400 Watt midi-tower.
(ik heb in de zijkant, ter hoogte van mijn CPU een cooler zitten (@ 5 volt) die naar binnen blaast, recht op de CPU.)

mzzl

Verwijderd

Ik heb het ook een keer gedaan omdat deze teveel geluid maakte, of die papst genoeg is zou ik niet weten maar zo heel veel hoeft hij niet te blazen geloof ik.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Die papst moet genoeg zijn.
Mijn voeding (enermax heeft een fan, waarbij je zelf t toerental kan instellen en i heb em altijd op 1500 rpm draaien en nooit een probleem :) (350 watt voeding)

en over dat stroom in de voeding achterblijven, dat vat ik neit helemaal :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Papst is zeker genoeg :)

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik heb het ook gedaan bij een ouwe pc (p 266)van mij, maar je hebt niet echt een hele zware fan nodig ofzo hoor. Ik heb em wel gewoon op 12v (standaard 8*8 fan)lopen, maar je zou em eventueel ook op 7v kunnen laten lopen...ennuh zorg ervoor dat je alle draadjes goed afbindt met tape ofzo :) je wilt namelijk niet dat je voeding kortsluiting maakt ;)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

EMP

Krulloos!

of je laat je voedingsfan op 7V lopen... ga ik vanmiddag doen (ga zo spulletjes kopen) en ik zal vanavond de resultaten posten (indien mijn pc niet opgeblazen is :+)

zie dit topic hierover.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Al mijn coolers op 1 na heb ik uit oude voedingen van de dump hier in de buurt gesloopt :D

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55
Voeding kan inderdaad nog wat stroom in blijven zitten, zitten vaak behoorlijke condensators in (kan het weten, laatst 1tje opgeblazen :D), maar in principe is het voldoende als je de pc uitzet, stekker eruit, en pc weer aan. Ohja, en als je toch bezig bent: kijk ook eens naar de voeding zelf, zit daar een mooi tralie-achtige finerguard op, of meer een plaatstalen rekje? In het laatste geval wil weghalen ook voor een lager geluidsnivo zorgen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Om resterende spanning uit je voeding te laten stromen is nadat je de stekker eruit hebt gehaald, een paar keer je aan/uit knop te drukken. Overige spanning zal dan wel weg zijn en dan kun je dus veilig aan de slag! :)

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

hij zal wel bedoelen of er nog geladen condensatoren in zitten denk ik?

oftewel dat hij geen opsodemieter kan krijgen...

nou...1 manier om er achter te komen >:)
Pagina: 1