Koeler proc kapot, proc ook kapot??

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
Mijn compie maakte al een tijd je een raar geluid bij het booten dat naar een tijdje weer weg ging. Dat geluid leek op een koeler die aanliep. Nou was ik net rollercoaster tycoon aan het doen en ik kreeg een blauw scherm: driver_irlq_equal_or_not_less zoiets was et (ik gebruik xp). Dus compie start opnieuw op en krijg de melding dat de computer is hersteld van een ernstig probleem. Alles leek weer goed dus ik ga battlefield 1942 spelen, weer een blauw scherm :( , computer deed al raar beeld stond steeds vast enzo.

Ik opnieuw opstraten weer hetzelfde, weer spel gespeeld, comp loopt vast lag aan spel, ik ff rebooten. Boot ie niet meer :( als hij aant booten is begint ie opnieuw :? Paar keer opnieuw proberen steeds hetzelfde. Computer ff open geschroeft, ff aangezet en ik zie dat de koeler van de proc. niet goed draait. Ik verklaar hier dus uit dat de comp niet wil booten omdat de proc. te warm word. Kan mijn proc. nou ook kapot zijn gegaan omdat ie te warm is geworden??

specs:
Abit kt7a-raid
AMD Athlon 1200 mHz
2x 20 gb hd
win xp
Er zat dus een 60 mm koeler op die ik ga vervangen

Last.fm
Films!

Verwijderd

Koop eerst een nieuwe koeler, plaats die op je oude processor, doet ie het nog dan heb je geluk gehad, zo niet, dan nieuwe kopen. Een beetje tweaker kan dit toch zelf uitvogelen?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Als je proc kapot is doordat die te warm geworden is, dan lijkt het me dat die niet meer opstart. Daarnaast hebben de meeste mobo's/ processoren een thermische beveiliging. Ik weet alleen niet of jouw hardware dat ook heeft. Maar, ik denk dat met een neiuwe koeler (die dingen zijn toch niet zo duur) het systeempje wel weer werkt.

Forza Mucca

Verwijderd

driver_irlq_equal_or_not_less klinkt meer als brak geheugen of een bij hoge belasting te zwakke voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 16:10:
driver_irlq_equal_or_not_less klinkt meer als brak geheugen of een bij hoge belasting te zwakke voeding.
Voeding zou het inderdaad ook kunnen zijn omdat de vraag steller zegt dat de koeler niet goed meer draaide.

Ik denk dat je processor stuk is omdat je meerdere malen opnieuw hebt opgestart en hem te warm hebt laten worden waardoor hij op den duur compleet niet meer wou opstarten, maar je kunt natuurlijk altijd het nog eens proberen met een betere koeler.

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Als je de cooler eraf haalt kun je misschien ook zien of je proc. is doorgebrand of niet!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Sv3n
:'( net nieuwe koeler gekocht erop gezet en alles lijkt het weer te doen. Eerst normaal geprobeerd windows xp van hd te booten......beeld blijft zwart als het beeld van windows xp + laadbalkje moet komen :'( toen van floppy........ook niets blijft hangen bij dmi pool (oid.) Dan van win xp cd........ general protection fault en toen een vage code (niet opgeschreven) en dan nog iets als ik op de reset knop druk piept ie twee keer heel laag en dan gaat het beeldscherm uit :?

Is dit nou mijn procje :? :'(

Last.fm
Films!

Verwijderd

Yep je cpu is verrot

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

sv3n schreef op 24 oktober 2002 @ 20:21:
:'( net nieuwe koeler gekocht erop gezet en alles lijkt het weer te doen. Eerst normaal geprobeerd windows xp van hd te booten......beeld blijft zwart als het beeld van windows xp + laadbalkje moet komen :'( toen van floppy........ook niets blijft hangen bij dmi pool (oid.) Dan van win xp cd........ general protection fault en toen een vage code (niet opgeschreven) en dan nog iets als ik op de reset knop druk piept ie twee keer heel laag en dan gaat het beeldscherm uit :?

Is dit nou mijn procje :? :'(
probeer es je windows opnieuw vers te installeren...

wordt je proc niet te warm?
doe desnoods een keer je bios updaten.. heb ej nix oc-ed? miss je AGP Apperature... CAS latency van je memory.

• Sv3n
Frenkpie schreef op 24 oktober 2002 @ 22:19:
[...]

probeer es je windows opnieuw vers te installeren...

wordt je proc niet te warm?
doe desnoods een keer je bios updaten.. heb ej nix oc-ed? miss je AGP Apperature... CAS latency van je memory.
niks oc-ed.
windows installeren wil ik wel maar kan niet, kan niet van xp cd booten en ook niet van win 98 floppy :'(

Last.fm
Films!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Hij start iig weer op, dat lijkt me zowiezo al een goed teken. Kijk in de bios of je temperaturen een beetje normaal zijn, misschien heb je de koeler per ongeluk niet goed gemonteerd? (Wel koelpasta ed gebruikt?)

Suc6 :|

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Het zal er niet goed voor zijn geweest, maar kwa hitte kan zo'n xp cpu veel aan :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je Video Drivers zouden het ook kunnen zijn ;)
Iets met irq conflict lijkt het wel :?
Ik doe een logische gok, weet niet zeker.........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sv3n
FragFrog schreef op 24 oktober 2002 @ 22:44:
Hij start iig weer op, dat lijkt me zowiezo al een goed teken. Kijk in de bios of je temperaturen een beetje normaal zijn, misschien heb je de koeler per ongeluk niet goed gemonteerd? (Wel koelpasta ed gebruikt?)

Suc6 :|
koelpasta zat al op heatsink en man die et verkocht zei dat dat genoeg is en zat ook nog op van oude cooler.

Last.fm
Films!

• Sv3n
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:51:
Het zal er niet goed voor zijn geweest, maar kwa hitte kan zo'n xp cpu veel aan :)
tis geen athlon xp maar een athlon 1200, geen xp dus :'(

Last.fm
Films!

• Sv3n
nero355 schreef op 24 oktober 2002 @ 22:52:
Je Video Drivers zouden het ook kunnen zijn ;)
Iets met irq conflict lijkt het wel :?
Ik doe een logische gok, weet niet zeker.........
niets boot meer..... geen opstart floppy, geen xp cd dus drivers zijn et niet.

Hij deed het eerst gewoon goed maar afgelopen zaterdag ging de koeler herrie maken, dinsdag 2x blauw scherm in xp, gewoon geboot daarna (beide keren), na een reboot wou ie niet meer booten wnat hij resette zich zelf steeds toen uitgedaan en gewoon tot vandaag uitgelaten.

Last.fm
Films!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
sv3n schreef op 24 oktober 2002 @ 23:09:
[...]

koelpasta zat al op heatsink en man die et verkocht zei dat dat genoeg is en zat ook nog op van oude cooler.
Dat zou nou net het probleem kunnen zijn, moet maar heeeeel dun laagje opzitten, dubbelle laag lijkt me sterk, maar zou een verhoogde temp kunne opleveren :)

Zou toch de temperatuur maar eens meten in je bios ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als je benieuwd ben naar de werking van je proc/cooler dan check je toch gelijk je bios temp :?
dat lijkt me het logischte van alles. is het niet brak geheugen...
haal de dimm(s) eruit en prop er andere in. irq foutmelding is brak geheugen of een benodigd apparaat voor xp is niet goed geinstalled

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
dit klinkt idd erg als slecht geheugen. Vastlopers, driver_irlq_equal_or_not_less fouten, niet willen booten... als je twee dimmen hebt, ff een dr uit en nog eens proberen. Zo niet, gewoon even ander geheugen proberen. (en haal wat cool pasta dr af... zoals hierboven, hoeft maar een heel klein beetje op te zitten.) probeer ook even je cmos te clearen...

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 16:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

BlueFlame schreef op 25 oktober 2002 @ 10:18:
dit klinkt idd erg als slecht geheugen. Vastlopers, driver_irlq_equal_or_not_less fouten, niet willen booten... als je twee dimmen hebt, ff een dr uit en nog eens proberen. Zo niet, gewoon even ander geheugen proberen. (en haal wat cool pasta dr af... zoals hierboven, hoeft maar een heel klein beetje op te zitten.) probeer ook even je cmos te clearen...
daar zat ik ook al aan te denken, dat soort fouten worden voornamlijk door verrot gehuegen gegeven. Kijk ff of er geen zwarte plekken op zitten. Dat zou het kunnen zijn. En anders de reepjes om de beurt testen(als je er 2 heb)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Sv3n
:'( Het is nog steeds niet goed ff een update dus:
vrijdag heeft mijn vader de computer weggebracht, de cpu zou vervangen worden.
Gister opgehaald geen nieuwe cpu want hij deed het weer met dezelfde cpu, er was aleen tussen door wel een duron 1300 bij hem doorgebrand op ons mobo, er heeft ook een Atlon xp 1800+ en een 2200+ ingezten die hij beide niet werkend kreeg. Hij heeft alle pci, agp en isa kaarten er uitgehaald alle fannetje schoongemaakt en heeft em gister draaiend laten zien, gisteravond deed ie het ook bij ons thuis.

Vanmorgen ik zat boven mijn vader kwam nar boven en zei dat er weer een blauw scherm was geweest en dat de computer weer niet wou booten. Ik alle pci, en isa kaarten eruitgehaald en geboot. Computer boot dus weer normaal, alle kaarten er weer 1 voor 1 ingezte en hij bootte steeds normaal. Toen alle kaarten er weer inzaten tijdje aangehad ging ff logs bekijken, naar 7 minuten blauw scherm (page_fault_in_non_paged_area) al die kaarten er weer uitgehaald en steeds ff aanlaten staan, telkens naar 5 minuten blauw scherm (steeds dezelfde foutmelding). 1 bankje ram eruitgehaald, met 128 mb geboot zelfde error, met 256 bankje geboot andere error (page_caller).

De computer wil nu helemaal niet meer booten, reset zichzelf voordat het windows xp scherm komt, ook met de win xp cd reset ie zichzelf. :'(

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?? Ik denk zelf aan het mobo omdat er ook al een duron is doorgebrand op dat ding.

Last.fm
Films!

Verwijderd

:D Lekker duidelijk. Ik had ongeveer hetzelfde met mijn proc en een Super Orb. Ik zit te computeren, hij reboot, alles leuk en aardig. Even later weer en dood wassie :)

• Sv3n
proc was net 88 graden nadat ie 10 minuten aanstond, hij was idle want hij stond gewoon in windows. Het is dus de koeling.

/edit
koelpasta bleek idd niet goed dus ik heb er ff nieuwe opgedaan en nu was ie 30 graden stressed >:)

Last.fm
Films!

Verwijderd

http://www.aumha.org/kbestop.php#0x0a

kijk daar maar eens... staat precies omschreven wat de stopcode betekend, en hoe te verhelpen

• Sv3n
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:57:
http://www.aumha.org/kbestop.php#0x0a

kijk daar maar eens... staat precies omschreven wat de stopcode betekend, en hoe te verhelpen
het is al opgelost... :)

Last.fm
Films!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:40
(jarig!)
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:17:
Koop eerst een nieuwe koeler, plaats die op je oude processor, doet ie het nog dan heb je geluk gehad, zo niet, dan nieuwe kopen. Een beetje tweaker kan dit toch zelf uitvogelen?
niet iedereen is zo slim als jij |:(

dot.blaat

Pagina: 1