Toon posts:

Powershot A40 als webcam via USB!?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben net 5 minuten de trotse eigenaar van een Canon Powershot A40. Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om mijn Powershot om te toveren in een webcam via de USB ingang. Ik weet dat het via de video ingang zeker kan, maar ik heb niet zo'n capture kaart in mn laptop zitten... Als het kan via USB, welke software heb ik dan nodig. Volgens mij moet het wel kunnen, want er zit al software bij dat ik via de computer de camera kan besturen...

Alvast bedankt voor reacties :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Canon A40 als webcam?
Canon Dig. Ixus / Powershot A40 = webcam?

Tip 1: lees de handleiding
Tip 2: zoek op internet
Tip 3: gebruik de search

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny64 schreef op 22 oktober 2002 @ 12:18:
Canon A40 als webcam?
Canon Dig. Ixus / Powershot A40 = webcam?

Tip 1: lees de handleiding
Tip 2: zoek op internet
Tip 3: gebruik de search
Ik heb de search en google gebruikt, maar beiden gaven geen antwoord op mijn vraag. De handleiding is ook niet echt wat van te vinden. Wat ik me nu afvraag, Ik kan met remote control om de zoveel seconden een foto laten maken. Als ik dan software had die om de zoveel seconden dat plaatje upload, heb ik een soort webcam.... Misschien moet ik ook maar een echte webcam gaan kopen, lijkt me wel leuk namelijk. Maar ik dacht als het met de Canon kan, why not :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 23:50

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:21:
[...]

Ik heb de search en google gebruikt, maar beiden gaven geen antwoord op mijn vraag. De handleiding is ook niet echt wat van te vinden. Wat ik me nu afvraag, Ik kan met remote control om de zoveel seconden een foto laten maken. Als ik dan software had die om de zoveel seconden dat plaatje upload, heb ik een soort webcam.... Misschien moet ik ook maar een echte webcam gaan kopen, lijkt me wel leuk namelijk. Maar ik dacht als het met de Canon kan, why not :P
Met duudere cams kan het wel -->fuji s602z

Volgens mij kon dit met de a40 niet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Niet weer he..... thanks john.

Ik begrijp echt niet waarom mensen wel een paar honderd euro aan een digicam kunnen uitgeven maar enkele tientjes voor een echte webcam niet kunnen ophoesten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Dit topic is gesloten.