Toon posts:

[xp] wel inet, wel ping geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een netwerkje van 3 pc´s. Nu heb ik 1 van deze pc´s opnieuw geinstalleerd met WinXP. Voor deze installatie kon die gewoon via de router contact zoeken met de andere computers in het netwerk.

Na de herinstallatie kan die echter alleen maar verbinding met het internet krijgen via de router en pingen naar de andere ip nummers van de computers in het netwerk.
De andere computers zijn echter niet opgenomen bij mijn netwerklocaties. Wanneer ik zoeken wil naar een computer in het netwerk loopt die vast.
De naam van de pc is echter wel aanwezig bij de overige 2 pc's in het netwerk. Ik kan echter niet een netwerklocatie toevoegen op deze pc.

Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat deze pc ook bij de gedeelde documenten op het netwerk kan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de hele probleemoplosser doorgelopen maar nix helpt :(
heb sp1 voor XP nog niet gedownload kan dat het zijn?

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
heb hetzelfde probleem hier, ben er ook nog niet achter wat het is. werkgroep al is veranderd. als ik handmatig de andere computer wil benaderen krijg ik een verhaal dat ik geen rechten op de werkgroup heb. terwijl ik alles open heb staan.. Ik blijf ff kijken hiero

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
als ik handmatig een netwerklocatie kies dan zoekt die heel lang het netwerk af en vind uiteindelijk geen computer.
Zoals ik al zei loopt die vast wanneer ik naar een computer op het netwerk zoek. Dit terwijl de pc wel bij de andere pc´s is opgenomen als deelbaar

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

IPX/SPX en NETBIOS al geinstalleerd?

Als je nml. op pc naam gaat zoeken wordt dit adv de NETBIOS naam
van de pc gedaan.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
oh maar dat staat niet op de andere xp pc geinstalleerd en die doet het ook wel<
maar zal het ff installeren

Verwijderd

Topicstarter
heb nu die twee protocollen ook geinstalleerd hij doet het dan ook niet

als ik handmatig zoekt dan vindt die wel de werkgroep die ik voor deze pc heb opgegeven maar niet de andere pc die in deze werkgroep aanwezig is.
Kan het installeren van SP1 helpen om van dit probleem af te komen?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 17:18:
heb nu die twee protocollen ook geinstalleerd hij doet het dan ook niet
Alle pc's in dezelfde werkgroep?

Verwijderd

Topicstarter
ja zoals je mijn geedited post kan zien :P

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

En er is toch ook in XP zo'n netwerk wizard?
Daarin kan je aangeven op wat voor manier jouw pc in een netwerk zit en
op welk domein of welke werkgroep?
Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die wizard heb ik al geprobeerd, hij geeft dat deze succesvol is afgerond maar netwerk is nog steeds niet compleet

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

En we mogen aannemen dat je de standaard xp firewall ook uitgezet hebt :P

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

1. Normaal gesproken werkt NetBT (=NetBIOS over TCP/IP) alleen op het LAN. Als er tussen 2 PC's een router zit dan zal het in eerste instantie niet werken. Routers scheiden namelijk LANs.

2. IPX/SPX maakt het alleen maar moeilijker. Met grote kans dat de router (als dit een niet al te dure is) daar niets mee kan.

Vertel eens hoe het netwerk in elkaar zit (IP adressen, routers, hubs, firewalls, etc.)?

Verwijderd

Topicstarter
hier volgt het netwerk overzicht:

* 1 router van Sitecom
* ADSL modem aangesloten op router

(De pc's zijn aangesloten op de router)

* 1 PC beneden, werkgroep HvD
* 1 Compaq PC boven, werkgroep Mshome
* 1 HP PC boven, werkgroep Mshome

Nu doet op alle 3 pc's de internetverbinding het wel. In de netwerklocaties van de pc beneden en de compaq is wel de HP computer opgenomen maar ik kan niet bij deze bestanden.
Op de HP pc kan ik namelijk alleen bij de eigen computer komen via netwerk, hij ziet dus wel werkgroep Mshome maar denkt alleen hij daar deel van uitmaakt.

Verwijderd

Die wizard van XP zuigt inderdaad... werkt het nog niet...
Had ik dus ook.... :(

Tip: Installeer op 1 PC win 2k server. En stel deze in als server.
Verlost je van veel problemen. Op die manier heb ik mijn problemen
opgelost. Bij mij werkte het nl. wel, maar soms ook niet.
Nu werkt het gewoon altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het betreft hier een netwerkje van een bedrijfje.
Deze situatie, pc beneden win98se en de andere 2 xp is een goede situatie en werkte voordat ik de 2 XP pc's herinstalleerde wel.
Zei het dat ik toen ook problemen had met dezelfde pc, van de een op de andere dag werd hij toen wel opgenomen in het netwerk

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zorg ervoor dat de gebruiker van de xp machine ook op alle andere nt4/2000 machines aangemaakt is, met dezelfde naam en wachtwoord, dit heeft hier de nodige problemen opgelost. Daarnaast valt mij op dat onder XP een domein stukken prettiger werkt dan een werkgroup, maarja dan moet je wel weer een server hebben draaien en het nut van een losse router wordt dan weer teniet gedaan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon zorgen dat zowel de user op de hp als de user op de compaq hetzelfde is.
Naam van pc en omschrijving moet wel anders of niet?

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Ze mogen wel een andere username gebruiken maar op elke pc moet de username aanwezig zijn in de userlijst (inclusief wachtwoord). Op het moment dat je namelijk met xp machine naar een andere machine gaat probeert hij zich aan te melden alsof er een server aanwezig is. Dan kan de user niet gevonden worden op de andere pc en dan wil hij niet inloggen. Dus gewoon op elke pc een gelijke userlijst maken.

• Kliniclown
omschrijving en naam van pc hoeft niet gelijk te zijn

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de tip...
hoe kan het dan dat de compaq het wel doet ...

moet dan de wizard nog opnieuw gestart worden?

• Kliniclown
als je er geen goed gevoel bij hebt kun je beter de hele workgroup opnieuw maken

Verwijderd

Topicstarter
nfshotrods schreef op 23 oktober 2002 @ 09:50:
als je er geen goed gevoel bij hebt kun je beter de hele workgroup opnieuw maken
hoe bedoel je dat precies?
werkgroep bij beiden renamen? of gewoon alle protocollen wissen en opnieuw beginnen?

• Kliniclown
protocollen hoeft niet, werkgroepen alleen als je denkt dat het niet lekker loopt

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het eerst met de userlijsten goed te maken

moet ik dan de wizard opnieuw doen?

• Kliniclown
probeer het eerst maar, gaat het dan niet goed dan kun je de wizard opnieuw doen.
maar waarschijnlijk draait hij stratks al goed

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het :)

heb ze via de mail ingelicht hoe ze 2 dezelfde users kunnen aanmaken. Nu maar afwachten wat het resultaat van deze handeling is.

Verwijderd

Topicstarter
op beide pc's is nu hetzelfde profiel geinstalleerd, op de ene pc die het niet doet is de wizard opnieuw doorlopen, hij doet het nu nog niet :(

Heb deze wizard opties gekozen:
Optie overige --> maakt verbinding dankzij een computer in het netwerk of hub in het netwerk etc..

hij geeft dan een waarschuwingsvenster met er is al een computer die verbinding maakt via hub enz...

ze gaan nu de router ff aan en uit zetten kijken of dat helpt. Maar dat denk ik niet.
Moet ik misschien andere wizardinstellingen kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
tijdens een test net bleek dat er wel vanaf deze pc gepinged kan worden maar niet naar deze pc.

ben nu bezig nieuwe kaartdrivers te downen en dit mocht niet baten.
Hij kan nog steeds geen ping "ontvangen" ...

• Kliniclown
hoe zit je met je ip en sub adressen?

Verwijderd

Topicstarter
ip wordt door de router zelf bepaald DHCP

wat bedoel je precies met sub adressen?

• Kliniclown
subnetmask
maar maakt niet uit als router op dhcp staat

maarre heb je hier al niet een topic over ?

[rml][ XP] Geen netwerk ....[/rml]

Verwijderd

en let er dus op (eerder gemeld) dat je niet de standaard firewall aan hebt staan. Die kan intern ook nog wel eens het verkeer tegehouden.

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik uitgeschakeld via eigenschappen en dan tabblad firewall :(

er zijn veel mensen die dit vage probleem met XP ondervinden en de oplossing is des te vager :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via de telefoon het stuurprogramma van de realtek netwerkkaart laten bijwerken maar hij heeft nog steeds hetzelfde probleem

ik denk dat de hele kaart "eerst uit het systeem verwijderd" moet worden en dan opnieuw installeren of niet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

had laatst ook problemen met xp een het netwerk.

je moet dus bij de netwerk wizard nou net een ander netwerksoort kiezen dan je denk.
dus de netwerk wizard opstarten.
kies de onderste optie (other), next. en dan de bovenste optie. next.
vervolgens op finish klikken. daarna de firewall uitzetten.

ook geeft xp problemen als je hem nog niet geactiveerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
die opties heb ik gekozen, zoals vermeld in een eerdere post

Verwijderd

XP Home of Professional?

Verwijderd

Topicstarter
het is XP home

Verwijderd

niet toevallig "client voor microsoft networking" uitgezet?? Ik heb ook een keer een paar uur zittene k*tten voordat ik daar achter kwam. Kwist ook niet hoe die uitgegaan was...

Verwijderd

probeer dit eens kan helpen

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q318030

sorry de link werkt niet

• dmdfluffy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 09:35
Dit had ik ook. Bij mij kwam het door de firewall (Norton) die ik heb draaien op mijn machine. De ip adressen van de andere pc's van mijn netwerk stonden niet ingesteld als trusted network ip's.

Dit gebeurde na mijn overgang van kabel naar ADSL. Ik had eerst ICS draaien op de XP machine, toen stonden de netwerk ip's in de range 192.168.0.x (deze waren trusted).
Na de overgang, stonden de ip's van de andere pc's op 192.168.1.x (deze waren niet trusted).
Nadat ik de instellingen van de trusted ip's had veranderd werkte alles weer prima.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

dit is beter
RESOLUTION
To resolve this issue, make sure that NetBIOS over TCP/IP is turned on and the Computer Browser service is running on each computer in the workgroup. To do this, follow these steps.
Step 1: Turn On NetBIOS over TCP/IP
Click Start, click Control Panel, and then click Network and Internet Connections.
Click Network Connections.
Right-click Local Area Connection, and then click Properties.
Click Internet Protocol (TCP/IP), and then click Properties.
Click the General tab, and then click Advanced.
Click the WINS tab.
Under NetBIOS setting, click Enable NetBIOS over TCP/IP, and then click OK two times.
Click Close to close the Local Area Connection Properties dialog box.
Close the Network Connections window.

Verwijderd

Topicstarter
zal kijken of het werkt ... is dat van die link naar microsoft site?

dus dat hij geen ping opdrachten kan ontvangen heeft nix met een verouderde versie van de netwerkkaart drivers te maken?

Verwijderd

Topicstarter
zou dit topic ook de oorzaak kunnen zijn dat de andere pc's in het netwerk niet naar de pc kunnen pingen en dus niet bij de bestanden kunnen?

Verwijderd

Zet je guest account aan dan zal die het wel moeten kunnen..
wil je dit niet dan zal je handmatige shares moeten aanmaken met net use..
:) suc6

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

Installeer anders ook ff het netbeui protocol!!!
zit niet meer standaard bij xp,
$:\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI

daar stond ie bij mij op mijn HD

maar hij staat anders ook op de cd

en anders hier
Netbeui protocol

ik hoop dat het dan werkt!!

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Pagina: 1