Toon posts:

[XP] Geen netwerk ....

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier de volgende situatie:

Het gaat om 3 computers die via een router verbinding maken met internet (en dus met elkaar).
Nu heb ik 2 van deze systemen opnieuwe geinstalleerd met XP omdat deze verre van optimaal presteerde.
Voor het aanmaken van een netwerkverbinding heb ik bij beide systemen de wizard doorlopen met dezelfde opties.
De ene pc word echter wel opgenomen in het netwerk en de andere niet.
Deze kan echter wel internetten dus hij heeft wel "verbinding" met de router.

De naam van de werkgroep is wel goed. Wanneer ik deze pc dezelfde naam geef als de andere geeft die de melding dat de naam al bestaat. Dit terwijl deze pc niet wordt weergegeven wanneer ik netwerkomgeving open.
Wanneer ik wil zoeken op een computer loopt de taak vast (reageert niet).

Wat kan er aan de hand zijn?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Beetje standaard vraag als er een probleem met netwerk is.
Kan je de andere PC's wel pingen. En zitten ze allemaal in zelfde IP range?

Kan je iets meer info geven: IP adressen van alle 3 de PC's. Protocolen die er geinstalleerd zijn enzo.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Op alle pc's inloggen als administrator!

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat het standaard snap ik ook :'(
maar het wil dat ik niet zo'n held ben met XP.

Wat ik dus al zei is dat hij de naam wel herkent want kan deze niet hetzelfde maken als 1 van de andere systemen. Ook zit hij in dezelfde groep: MSHOME.
Hij krijgt het ip automatisch van de router dus hij zit ook in dezelfde ip-range want hij kan wel internetten.

De protocollen zijn standaard geinstalleerd via de wizard

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:21:
Op alle pc's inloggen als administrator!
Om windows binnen te kunnen komen hoef ik geen wachtwoord of user te kiezen.

Nu je het zegt heb ik wel een user, zei het zonder ww, moeten definieren bij die ene pc die wel het netwerk op kan ...

Deze pc vertoont ook het vage gedrag van vensters van applicatie sluiten wanneer deze zijn opgestart. Dus nieuw worddocument laten zien en dan vanzelf sluiten. Hangt dit misschien samen met het feit dat er geen user is gedefinieerd?

Verwijderd

Dan moet je er voor zorgen dat ie user ook op de andere pc's aanwezig is met admin rechten

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
[edit] Te laat.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet gewoon een user toevoegen op het systeem?
ik heb de instellingen al zo gezet dat gasten ook rechten hadden , maar ook dan stond ie alleen in het netwerk zonder de twee andere systemen

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
ja dat kan gewoon
configuratie scherm, users

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Mischien een firewall aan, die alles blockt?

Verwijderd

ik heb ook een soortgelijk probleem...
Ik heb 3 pc's in mijn netwerk staan verbonden via een router,
2 hiervan draaien winXP pro en kunnen elkaar zien en bestanden delen etc.. de 3e pc draait win98SE en deze kan wel via de router gebruik maken van i-net maar kan geen bestanden delen via het netwerk, printen etc..

Pingen daarentegen lukt wel. (ook IExplorer kan de win98 pc niet vinden)
Ik heb dat verhaaltje van ad de userop die PC, maar hoe moet dat in Win98 en hoe moet ik die user definieren?? de computernaam ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:08:
Mischien een firewall aan, die alles blockt?
nee want voordat ik hem opnieuw installeerde, dus voor de fabrieksinstellingen deed ie het wel, hardware matig is er nix veranderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:20:
ik heb ook een soortgelijk probleem...
Ik heb 3 pc's in mijn netwerk staan verbonden via een router,
2 hiervan draaien winXP pro en kunnen elkaar zien en bestanden delen etc.. de 3e pc draait win98SE en deze kan wel via de router gebruik maken van i-net maar kan geen bestanden delen via het netwerk, printen etc..

Pingen daarentegen lukt wel. (ook IExplorer kan de win98 pc niet vinden)
Ik heb dat verhaaltje van ad de userop die PC, maar hoe moet dat in Win98 en hoe moet ik die user definieren?? de computernaam ofzo?
Wat is je netwerk aanmelding, als ik het zo lees hoogstwaarschijnlijk microsoft CLIENT! Dat gaat dan niet werken, zet het op 'windows aanmelden' dan werkt het als het goed is wel!
Pagina: 1