Het betreft hier de volgende situatie:
Het gaat om 3 computers die via een router verbinding maken met internet (en dus met elkaar).
Nu heb ik 2 van deze systemen opnieuwe geinstalleerd met XP omdat deze verre van optimaal presteerde.
Voor het aanmaken van een netwerkverbinding heb ik bij beide systemen de wizard doorlopen met dezelfde opties.
De ene pc word echter wel opgenomen in het netwerk en de andere niet.
Deze kan echter wel internetten dus hij heeft wel "verbinding" met de router.
De naam van de werkgroep is wel goed. Wanneer ik deze pc dezelfde naam geef als de andere geeft die de melding dat de naam al bestaat. Dit terwijl deze pc niet wordt weergegeven wanneer ik netwerkomgeving open.
Wanneer ik wil zoeken op een computer loopt de taak vast (reageert niet).
Wat kan er aan de hand zijn?
Het gaat om 3 computers die via een router verbinding maken met internet (en dus met elkaar).
Nu heb ik 2 van deze systemen opnieuwe geinstalleerd met XP omdat deze verre van optimaal presteerde.
Voor het aanmaken van een netwerkverbinding heb ik bij beide systemen de wizard doorlopen met dezelfde opties.
De ene pc word echter wel opgenomen in het netwerk en de andere niet.
Deze kan echter wel internetten dus hij heeft wel "verbinding" met de router.
De naam van de werkgroep is wel goed. Wanneer ik deze pc dezelfde naam geef als de andere geeft die de melding dat de naam al bestaat. Dit terwijl deze pc niet wordt weergegeven wanneer ik netwerkomgeving open.
Wanneer ik wil zoeken op een computer loopt de taak vast (reageert niet).
Wat kan er aan de hand zijn?