[CD/DVD-speler] Bose Lifestyle 28 speelt cd niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag de cd van Avril Lavigne gekocht (legaal ja :)) Ik had alleen niet gezien dat dat rotding beveiligd is. Dit staat er op:

'This product features copy control technology. It is intended for use only in standard home cd players and may not play on other devices, especially computerdrives.'

Nu het vreemde: hij speelt gewoon op mn pc af, zit zelfs een spelertje op de cd. Media Player pakt em, Winamp pakt em, zelfs mijn (in vergelijking tot die Bose) gare Aiwa setje pakt em. Waarom kan ik hem dan niet afspelen op de Bose set?

Ja, ik ken het probleem van audiofielen met Bose. Graag geen geflame hierover, want die set is van mn ouders, niet van mij :)

Verwijderd

met een stift een streep op laatste ringen aan de buitenkant zetten. Op die ringen staat de beveiliging. He jammer mag niks zeggen over bose....:)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 17:33

jasjenl

Liab A Tymo

Is die Bose misschien een dvd speler? Er zijn ook een aantal dvd spelers die problemen hebben met beveiligde cd's, dus misschien is dat het probleem.
damn, mag ook al niks over Bose zeggen..;)

• Glitch
  • Niet online
Het is inderdaad een dvd speler ja. Maar ook een radio en cd speler. Wat voor viltstift moet je daarvoor gebruiken? Zo'n zwarte, watervaste? Dit doe ik liever niet, ik denk dat ik ook ff langs de winkel ga om het te vragen, want dit hoort niet.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/home_audio/ht_systems/ls28/images/pil_ls28.jpg

Verwijderd

Ik zou ff langs www.trosradar.nl gaan als ik jouw was daar staat een verhaal over geschreven wat je kunt doen.

Het bose 321 entertainment stond daar al in een lijstje. ;)

• Glitch
  • Niet online
Ah, het ligt dus niet alleen aan onze speler. Moet de hele buitenste ring van de cd zwart gemaakt worden of maar een deel ervan? Ik hoop dat ik dit mag vragen, ik denk niet dat het illegaal is om op je eigen cd's te schrijven.

Argh, hier helemaal geen zwarte stift liggen, morgen maar ff halen

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

dodo79

witte dikke tonnie

hey, bekend probleem.
zogauw een dvd speler ook mp3 kan draaien, kan deze de beveiligde cd's niet lezen.
dit heb ik al gezien bij de lifestyle 28, bose 3-2-1 , marantz dv4200 en nog een paar anderen.
dus ligt niet aan je apparatuur, maar echt aan de cd zelf.
Bose is ondertussen al achter de betrokken platenmaatschapij aan naar mijn weten :) :)

maar het probleem is bekend, en nog steeds onopgelost

omdat het kan!

• Glitch
  • Niet online
Ik heb de buitenste rand van de cd zwart gemaakt, helaas zonder succes. De Bose speelt hem nog steeds niet af. :/ (mn gewone installatie nog wel hoor, ik heb niet de cd verziekt :))

Verwijderd

koop dan ook geen BOSE

Verwijderd

tsss... zeg dan niks...

Topicstarter: Opzich hoef je alleen maar een streep over de buitenste track te zetten. Niet de hele rand hoeft zwart te worden. :)

• Glitch
  • Niet online
Heb ik ook niet gedaan, lees de openingspost :Z :Z :Z :Z
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:20:
tsss... zeg dan niks...

Topicstarter: Opzich hoef je alleen maar een streep over de buitenste track te zetten. Niet de hele rand hoeft zwart te worden. :)
Dat dacht ik eerst ook, dus had ik eerst ongeveer een cm zwart gemaakt, toen getest. Werkte niet. Toen maar helemaal zwart gemaakt, werkte ook niet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38
Je kunt geloof ik contact opnemen met de winkel of platenmaatschappij, met de boodschap dat deze niet afspeelt. Dan krijg je een nieuwe zonder beveiliging.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Glitch
  • Niet online
ShittyOldMan schreef op 22 oktober 2002 @ 19:22:
Je kunt geloof ik contact opnemen met de winkel of platenmaatschappij, met de boodschap dat deze niet afspeelt. Dan krijg je een nieuwe zonder beveiliging.
Op een van de sites waar je info over de beveiliging kunt vinden staat dat je alleen je geld terug kunt krijgen :(

Bovendien heb ik em al beklad, denk niet dat ze dat leuk vinden ;)

Ik rip em maar ff, zodat ik em ook op de Bose kan afspelen. Echt kut dat dit nodig zeg.

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Houdt die beveiliging ook in dat je pc vast kan lopen als je de cd probeert te branden?

homo sapiens non urinato in venti adversi

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Waar denk je zelf aan bij de woorden 'copy control'?

Music Addicted

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Dan mogen ze dat ook wel even op de cover zetten... Ik heb het geprobeerd en nu pakt het bios men harde schijf niet meer |:(

homo sapiens non urinato in venti adversi

Pagina: 1