Toon posts:

SB Live VS. Audigy +welke BOXEN???!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen...
een vraagje...
koop binnenkort nieuwe computer...
zit met een klein dingetje..
welke geluidskaart is nou geweldig?? (de LIVE of de Audigy???)
van de audigy hoor ik nie veel bijzonders, terwijl de Live al wel degelijk zijn kunnen heeft laten zien....
dus??

en dan nog de Boxen-set die ik daarbij moet gaan kopen:
er zijn vele soorten op de markt....
4.1, 3.1 zelfs, 5.1 en zelfs tegenwoordig 7.1
wat is nou mooi voor de computer ( met in het achterhoofd de gedachte dat er ook DVD's wordne afgespeeld)
moet ook wel een beetje Bass hebben....

dus; kan iemand mij adviseren.....
ervaringen mogen natuurlijk ook.

bedankt alvast!!!!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik heb zelf een audigy en heb geen ervaring met de live. De audigy heeft geloof ik wel een betere DA convertor (24 bits) en een firewireaansluiting.
Ik heb zelf als speakers de Creative DTT3500 5.1 set met amplifier en dolby digital decoder.
Deze heeft een flinke bas en een goed geluid.

Ik weet niet of je divx kijkt, maar als je het wel doet is het handig om een speakerset met dolby digital (en dus dolby prologic) decoder te nemen, zodat de normale stereo divxjes ook 5.1 geluid krijgen. Natuurlijk niet zo mooi als dolby digital, maar het is een stuk beter dan stereo.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik voorzie dat dit topic snel zal sluiten...

maar je kan idd het beste een audigy nemen.
als je niet teveel eisen stelt, is zo'n 5.1 inspire setje prima.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ha, altijd leuk zo'n vraag. Heb je voldoende budget, dan zou ik een audigy kaart kopen met logitech z- 680 (5.1) boxen. 6.1 en 7.1 moeten nog op de markt komen plus dvd 's ondersteunen op dit moment voornamelijk 5.1 geluid

Verwijderd

Aansluitend bij Sharzor zal deze snel sluiten aangezien dit al zovaak langs is geweest.

Maar goed, 5.1 inspire in combinatie met die Audigy is een prima keuze.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Ik heb nu een audigy, mijn vorige. kaart was een SB Live! 1024. Ik moet zeggen dat de kaart een stuk beter presteert in games en hij veel minder ruis produceert bij muziek e.d.

Het voordeel van een live 5.1 Platinum is dat ie scherp geprijst in de schappen ligt bij Creative Online winkel en enkele andere zaken (89 Britse ponden)

www.triathlete.nl

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
laat die creative meuk toch links liggen en koop een terratec dmx 6fire 24/96, dat logitech speakersetje erbij en je bent klaar...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Ik zou dit eens moeten inkijken:
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)
en dan nog een keer kijken of je een creative set wil.

Ik heb nu een creative Sb Live! erin zitten maar die gaat eruit zodra ik het geld heb.

[ Voor 0% gewijzigd door dfr0st op 21-10-2002 15:04 . Reden: url fix ]

-

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Topicstarter mag even deze gaan lezen:
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime (helemaal ja ;) )

Voor welke de beste is raad ik je aan even wat vergelijkende reviews op te zoeken via de frontpage. Voor de speakers hebben we een algemeen topic, iedereen los adviseren is niet te doen. Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic Gelieve niet blindelings te posten, lees het eerst even door, kans is groot dat je je antwoord al vind. Daarnaast kun je ook zelf nog zoeken via de search of alternatieve search

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.