Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
gewoon trug brengen naar winkel
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ja, ik ga hem wel even terugbrengen naar digiworld, kijken of ik wat kan bijbetalen en eventueel een hercules 9700 pro kan terugkrijgen.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
aan betekent dus dat je de pci en agp sloten niet mee oct
uit betekent dus dat je lekker je agp en pci sloten mee oct
in het laatste geval zou het dus kunnen zijn dat je het geheugen heb beschadigt
Game PC
gewoon mee trug gaan he
Game PC
Verwijderd
ROFL .Als je niks heb Oc'ed aan je systeem dan klopt je Sig. volgens mij niet. Btw breng um ASAP terug en haal een andere 9700 ( hercules ) in huis. Die Ati's 9700 willen niet vlot werken, Bij een vriend van mij loopt hij aarzelend en niet perfect.Halo_Master schreef op 21 oktober 2002 @ 12:10:
Nee hoor, op dit moment heb ik niets oc'ed aan het systeem
Ja, ik ga hem wel even terugbrengen naar digiworld, kijken of ik wat kan bijbetalen en eventueel een hercules 9700 pro kan terugkrijgen.
Ik heb nu contact opgenomen met digiworld en ik hoop dat ik hem met bijbetaling kan omruilen voor een hercules 9700.
Ati Radeon 9700 pro(@365/680),
www.triathlete.nl
Ik heb me in het verleden ook wel eens 2 dagen suf zitten denken wat dat streepje in mijn beeld kon zijn.
Bleek het in mijn geval de monitor te zijn. En een nieuwe gekregen (garantie) toen was bij het probleem opgelost.
DAt probleem had ik nu dus ook.Halo_Master schreef op 21 oktober 2002 @ 12:02:
Ik had al een paar dagen(4) geen games gespeeld, was alleen bezig in 2d.
Ik heb niets veranderd aan mijn systeem in die 4 dagen.
Toen ik gisteren NOLF 2 opstartte kreeg ik van die vage strepen door mijn beeld
het lijkt er gewoon op alsof ik mijn geheugen te ver overclocked heb, dat effect.
Elk spel heeft hier nu last van, zowel in OPENGL als in DX.
Alles gedaan, opnieuw windows geinstalleerd, mijn cpu teruggeclocked nbaar standaard snelheid, mijn radeon aan een andere power connector gehangen, al mijn pci/kaartjes eruit.Maar geen resultaat.
Het vage is dat ik hier 4 dagen geleden totaal geen last van had, alles deed het perfect.
In 2d heb ik op 32 bit ook geen last.Het vage is alleen dat als ik hem op 16 bit zet(desktop) ik een soort stippellijnen door mijn desktop heenkrijg, en als ik mijn drivers uninstall start windowsXP daarna op met een desktop met allerlei kleurafwijkingen, ziet er niet uit.Als ik hem dan op 32 bit probeer te zetten(kan in xp zonder dricers videokaart), doet hij dit gewoon niet.Het vage is dus gewoon dat hij het wel goed doet in 2d op 32 bit.Ik heb een 550 watt enermax voeding , dat kan het probleem ook niet zijn, hiervoor deed deze voeding het perfect met de radeon 9700.
Iemand nog tips?
En ik heb de kaart opgestuurd naar exile en zit nu te w8ten tot ik een nieuwe krijg.
Wat je ff kunt probeeren is als hij strepen gaat geven ff op dieheatsink duwen doe op de achterkand zit ( dat zilvere rechthoekige plaatje) als de strepen dan weg gaan heb je hetzelfde als mij.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het is ook geen monitor afwijking, ik heb 2 monitoren , het is op allebei de monitoren zichtbaar, het is ook geen kleine vertekening of zo, het zijn 8 dikke verticale balken over mijn scherm.
Verwijderd
wie is die vriend dextourius (gaat perfect hoor soepel alles perfect) en Super stabiel met de nieuwste drivers)Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 12:33:
[...]
ROFL .Als je niks heb Oc'ed aan je systeem dan klopt je Sig. volgens mij niet. Btw breng um ASAP terug en haal een andere 9700 ( hercules ) in huis. Die Ati's 9700 willen niet vlot werken, Bij een vriend van mij loopt hij aarzelend en niet perfect.
Halo_Master schreef op 21 oktober 2002 @ 13:16:
nee, radeon is niet meer oc'ed, mijn hele systeem staat op standaard.
Het is ook geen monitor afwijking, ik heb 2 monitoren , het is op allebei de monitoren zichtbaar, het is ook geen kleine vertekening of zo, het zijn 8 dikke verticale balken over mijn scherm.
natuurlijk blijft zo iets als je eens een keer te ver ben gegaan met een oc
wat denk jij dan dat als je het ram heb beschadigt met ocen het weg gaat door hem weer trug te zetten op originele snelheden
Game PC
Ja, en ze weten natuurlijk bij digiworld dat ik hem oc'ed heb.Ze kunnen nooit aan de buitenkant zien wat er mis is, ze kunnen alleen maar raden.BTW Ik heb na de laatste keer spelen(deed hij het nog goed) niet meer gebenched of mijn vidcard oc'ed, dus dat is het waarschijnlijk niet.Shunt schreef op 21 oktober 2002 @ 22:53:
[...]
dam zeg wat ben je dan
natuurlijk blijft zo iets als je eens een keer te ver ben gegaan met een oc![]()
wat denk jij dan dat als je het ram heb beschadigt met ocen het weg gaat door hem weer trug te zetten op originele snelhedenje heb waarscijnlijk je ram verkloot met ocen (geen garantie)
Ik mag morgen langskomen van digiworld en als ze daar dezelfde verschijnselen krijgen als hier krijg ik gewoon een nieuwe, dit is mij al toegezegd.
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend een GIGABYTE ati radeon 9700 pro (128 mb) gekocht.
Ik zie 2 of 3x de reactie dat iemand een HERCULES aanraad.
Heb ik nu wel een goede kaart gekocht?
Want ik kon er weinig gebruikers ervaringen lezen op tweakers.net
Als je gaat oc-en heb je bij de hercules het voordeel dat er een vrij goede koperen heatsink op zit. Verder biedt ie geen echte voordelen (op hardwaregebied).Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:13:
FF een andere vraag tussen door:
Ik heb afgelopen weekend een GIGABYTE ati radeon 9700 pro (128 mb) gekocht.
Ik zie 2 of 3x de reactie dat iemand een HERCULES aanraad.
Heb ik nu wel een goede kaart gekocht?
Want ik kon er weinig gebruikers ervaringen lezen op tweakers.net
Verwijderd
Als iedereen dat weet, was er meer over te lezen op GoT en waren de andere fabrikanten uit de markt gedrukt door Gigabyte vanwege het feit dat niemand meer bij hun kocht.Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:23:
jezus man iedereen weet dat gigabyte de betere kaart is mijn standaard bench was 13982 met mad 2001 3d dus en welke knuppel gaat de fsb op 114 zetten terwijl je koeling niet aan is gepast?? je zal geen garantie krijgen denk ik. lol dure tweaking!
Een normale reactie volgende keer aub.
p.s. En Jezus gaat jou niet bijstaan in je standpunt, dus laat die er even buiten!
edit:
Welkom op GoT, lees even de FAQ
Verwijderd
En playboy : zulke reacties zitten we NIET op te wachten. Let op je taalgebruik.
Dit topic is gesloten.
![]()