Toon posts:

Apple Powerbook G4 800 MHz

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello cool people

Ik ben al sinds enige tijd een zoektocht bezig naar de voor mij beste notebook!

Mijn keuzes gingen van deze naar volgende:
Gericom X5 Force
Fujitsu-Siemens Lifebook E
Dell Inspiron 8200

Omdat eigenlijk geen enkele notebook volledig mijn zin is, ben ik nu dus beland bij een notebook waar ik nu eigenlijk pas op verliefd ben geworden! De Apple Titanium Powerbook G4 800 MHz, 512 DDR RAM, ...

Wat denken jullie van deze keuze? Zou ik dit juweeltje aanschaffen voor de prijs van 4500 EURO?

Hopend op een boel reacties
Greetz

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hij is erg schattig, hoor daar neit van, maar wat wil je er mee doen?

kheb zelf een powerbook 667 mHz en hij is wel mooi enzo, maar wat heb je er precies aan?
een tijd geleden aangeschaft om mee te internetten (handig met die apple wireless hub, allemaal erg makkelijk(
maar hij si echt veel trager en duurder dan een laptop, voor die 4500 euro --> 10000 gulden kan je ZO'N VETTE laptop kopen! :)

en je hebt kans dat veel progs die je normaal gebruikt niet bestaan voor de mac :)
een mac is niet beter dan een pc imo en ik heb allebei uitvoerig gebruikt (mac met zowel os 9.2 , OSX en OSX jaguar)
en eerlijk gezegd issie instabieler dan mn pc.....
dus die reclames over dat je c vastloopt terwijl je bezig bent maar dat een mac te vertrouwen valt....
ja, t is dan wel ms software die je op de mac gebruikt (nja, office en ie), maar waarom is die voor d pc stabiel en voor de mac niet? (ie voor de mac is ERG instabiel en de vervangingen zijn niet geweldig (mozilla, chimera, omniweb))
maarja, ik was dus laatst iets aan t typen op de mac, een veralg van een pagina of 16, ik had t nog neit gesaved, dus ik denk, kom laten we t eens saven, dus ik saven, een minuut later --> crash van de eeuw en filecorruption van de autosave, weg autosave --> maar geod dat ik net gesaved had.... :)
een groot voordeel is natuurlijk t gewciht en t formaat.
maar de kwaliteit is niet optimaal, mn touchpad is al wat versleten en t beeld begint vreemde plekken te vertonen.
Oftewel een apple is een dure lol pc en als je aan de graphical zooi wil gaan, neem dan een G4 tower en NIET een powerbook, want 1 daar heb je dan niets aan en 2 t is erg duur :)

maar wat wil je er nou mee doen?

zelf ben ik btw aant kijken naar een leuke dell 8200 en die heb je al voor onder de 3000 euro, scheelt wel :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Heb in het verleden altijd nieuwe Dell laptops gehad, waar ik zeer tevreden over was. Maar had hetzelfde gevoel als jij nu waarschijnlijk ook hebt. Ik zag de TiBook en werd er verliefd op. Heb hem dus een half jaar geleden aangeschafd en heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Hij is ZOOO verschrikkelijk mooi. En OS X is een heerlijk systeem - wen je vrij snel aan, en dan valt je pas op hoe lelijk Windows is (laat staan Linux). Kortom, als ik jou was en je kan het makken,doen, het is een juweeltje.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:11:
Heb in het verleden altijd nieuwe Dell laptops gehad, waar ik zeer tevreden over was. Maar had hetzelfde gevoel als jij nu waarschijnlijk ook hebt. Ik zag de TiBook en werd er verliefd op. Heb hem dus een half jaar geleden aangeschafd en heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Hij is ZOOO verschrikkelijk mooi. En OS X is een heerlijk systeem - wen je vrij snel aan, en dan valt je pas op hoe lelijk Windows is (laat staan Linux). Kortom, als ik jou was en je kan het makken,doen, het is een juweeltje.
maar hij is zo duur en traag vergeleken met een laptop en instabieler dan al mn pcs...
hijs wel mooi en licht en gewoon O+ maar ik vind em niet sneller of stabieler of veel makkelijker mee te werken.
ja, OSX is wel mooi enzo, maar geweldig vind ik t neit...

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nu een paar keer gewerkt met de Powerbook en ik moet toegeven qua snelheid moet het echt niet onderdoen hoor! Veel laptops die er zelfs niet meer aan kunnen tippen!

Ik ga (als ik em koop) mijn Powerbook gebruiken samen met ijn Desktop PC! IK heb al bij mensen gezien dat dat allemaal geen probleem is!
Ik moest vroeger ook helemaal niets hebben van Mac's, maar ben er meer en meer van gaan houden!
Qua programma's is er ook geen probleem! Evenveel gekraakte programm's te vinden voor Mac's en voor alles een alternatief! Ik ben student en doe veel grafisch werk en digitale video en denk wel dat de Powerbook daarvoor ook goed van pas zal komen!

Maar nogmaals: alle aan een notebook is zo relatief! Je bent ervoor of ertegen! Dell zou heel goeie service hebben maar snel stukken hebben! Gericom is plastiek, ... en ga zo maar door!

Nudat ik bij deze Powerbook ben beland, ja was ik onmiddellijk verliefd op dat schitterende design en dan heb ik natuurlijk iets wat anderen niet hebben he! Buiten 2 zit de rest van de klas daar met zo een dikke logge bak van een Dell of een plastieke Gericom of "Multimedia" machine van Toshiba (meer multmedia dan machine) Dus ja het allemaal zo relatief he: 1 van jullie prijst hem de hemel in, de andere moet hem niet meer!

Wat vindt de rest van jullie? ;-)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tja, vaag dat jullie zo positief zijn, ik vind em echt beduidend trager dan mn pcs of de laptop van mn vader =1.1 gHz pIII

Ik vind em wel mooi, hoor en t werkt allemaal wel, maar hijs is minder stabiel en minder snel en bijv bij internetten gaat alles met zo'n 10 kb/s minder dan op de pc!

maarja :)

kheb dus een Powerbook G4 667 met 512 mb ram, niet al te verkeerd, dus, maar hij is wat mij betreft echt neit zo snel als een laptop en erg duur.

Qau design, grootte en gewicht issie natuurlijk onovertroffen, maar hij is verre van ideaal.

Maarja, hij wordt wel veel gebruikt, hoor en der is wel genoeg software voor, vaak vergelijkbaar met die op de pc, maar je moet toch er weer aan wennen, want t is anders.
dus je moet eerst even overschakelen..

Nja, je moet t natuurlijk zelf weten :) maar ik vind t gewoon erg duur voor de prestaties, volgens mij betaal je voornamelijk voot design en naam.
en ik heb ook gewerkt met een 800 mHz Imac (2dus) en een G4tower en zelfs die laatste (dual 1gHz) was beduidend trager dan mn pc...

maarja, leuk is t wel en hij is een stuk meer mobile dan een dell ofzo.

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
De notebook die ik wil moet dus echt wel draagbaar/mobiel zijn!

Ik vind echt raar dat je em zo traag vindt! Nog iemand dat probleem?
Ik ben al mijn eisen zo eens afgegaan en ja er niet echt een notebook die aan mijn eisen voldoet en als het dan toch zo is kost hij niet veel minder al de oogverblindende Powerbook!

Jongensjongens wat een kwestie rond een notebook he ;)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:47:
De notebook die ik wil moet dus echt wel draagbaar/mobiel zijn!

Ik vind echt raar dat je em zo traag vindt! Nog iemand dat probleem?
Ik ben al mijn eisen zo eens afgegaan en ja er niet echt een notebook die aan mijn eisen voldoet en als het dan toch zo is kost hij niet veel minder al de oogverblindende Powerbook!

Jongensjongens wat een kwestie rond een notebook he ;)
:D

ja, misschien ben ik gewoon te veeleisen, maar ik vind apples wel leuke hebbedingetjes, maar te traag om als enig ding te hebben.
kheb er wel over gedacht er een voor mn studie te nemen, maar ik kan ook gewoon een laptop nemen... tja, de apple is wel ontzettend portable :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Ik programeer veel en ben met grafische dingen bezig en digitale video! Vandaar de link naar de Powerbook! En het is niet dat ik Windows uit het oog verlies!
Ik zal nog dagelijks met mijn desktop pc werken! Ik vind echt dat het moet kunnen om de twee te combineren!

Even de batterij, daar kan geen enkele laptop aan tippen toch?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
waarom is een apple laptop meer portable als een pc laptop? Er zijn zat laptops die erg klein en dus erg portable zijn. Mijn persoonlijke favorieten zijn toch wel Sony en Asus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:53:
Ik programeer veel en ben met grafische dingen bezig en digitale video! Vandaar de link naar de Powerbook! En het is niet dat ik Windows uit het oog verlies!
Ik zal nog dagelijks met mijn desktop pc werken! Ik vind echt dat het moet kunnen om de twee te combineren!

jawel, mn vaders dell 8100, die doet t langer op een batterij, maar dan werktie slechts op 733 mHz ofzo :)

maar de apple houdt t redelijk lang vol, ja.
hij si ook wel mooi, hoor, maar neit zo geweldig als ze je willen doen geloven :)
ja, maar waarom is t voor programmeren handig?
ik doe dat in notepad normaal, nja, nu had ik t ook eens gedaan op de mac, maar toen ik vervolgens ermee verder gine op de pc, waren al mn enters in blokjes veranderd, arrggff :D
maar waarom issie bij t programmeren handig?

en btw, de powerbooks hebben neit echt verbluffende procs (800 uds in dit geval) en zijn dus voor grafische dingen en video niet ideaal volgens mij, dan moet je een tower aanschaffen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tampie2000 schreef op 20 oktober 2002 @ 00:58:
waarom is een apple laptop meer portable als een pc laptop? Er zijn zat laptops die erg klein en dus erg portable zijn. Mijn persoonlijke favorieten zijn toch wel Sony en Asus.
ja, die sony's zijn idd erg klein, maar de specs en de prijs enzo laten dan weer wat te wensen over.
maar die had ik idd even over t hoofd gezien, maar ik geloof dat we vooraal naar de dingen met vet hoge specs kijken.

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Sony en notebooks! Geef toe: het is niet hun hoofdproductlijn! Ik vind de specs ook echt niet dat!

Programmeren zal ik blijven doen op mijn desktop en digitale video zal op school op de Powerbook worden gedaan! Vandaar dat ik ze allebei zal blijven lief hebben ;)

Qua batterij kan echt geen enkel merk tegen Apple op!

En ja qua notebook: ik wil denk ik ook iets anders dan de kuddemensen in onze klas: die hebben allemaal van die zware bakken van laptops, grijs en grauw niks flashy! :D

Maar ja de rpij sis echt wel hoog! Maar hij zou dus echt heel goed meevallen en niet rap stukken hebben! Jij blijkbaar wel! Maar toch werk je er behoorlijk wat mee?

Notebooks het is me wat he ;)

Verwijderd

Ik zal nog even een paar puntjes noemen waar je misschien wat aan hebt :) .

Stabieler, ik moet zeggen dat ik 10.2 erg stabiel vind, ik tegenstelling to Okyay heb ik weinig problemen of vastlopers gehad. De enige die af en toe loopt te rellen is de (Internet) Explorer - veelal als hij uit sluimerstand komt. Maar goed, mijn XP desktop (1700+) is ook erg stabiel. Overigens vindt ik dat MS Office X retestabiel is, nog nooit een probleem mee gehad, en ik vind persoonlijk lekkerder werken dan MS Office XP. maar smaken verschillen. De iTunes, iPhoto, iCal en iSync vind ik erg fijn om mee te werken. Final Cut Pro is top, en ik zou geen alternatief weten in PC land.

Kwaliteit, mijn touchpad en scherm zijn nog perfect maar ik leg er dan ook altijd een A4tje tussen als mijn laptop dicht is. Schijnt dat het toetsenbord en scherm elkaar, als ze gesloten zijn, nog wel eens willen aanduwen :) .

Hij is erg duur, maar ja, hangt er vanaf of je dat ervoor over hebt. De snelheid houdt niet echt over, dat klopt. Maar ik gebruik hem voornamelijk voor standaard zaken (Internet, Office, regelmatig Photoshop en Final Cut Pro, iApps) en dan vind ik hem meer dan snel genoeg. (ik heb de 550mhz) Bij de opwaardering van 10.1 naar 10.2 is hij aanzienlijk sneller geworden, hopelijk gebeurt dit bij 10.3 weer. Wat me wel stoort is het wat trage browsen in Explorer. Trouwens het scheelt enorm als je iedere week even start van je 10.2 CD om disk permissies te repareren.

Ik heb wel af en toe wat problemen met de netwerksnelheid tussen een XP desktop (via netwerkkabel) en mijn X PowerBook (wireless). Somt gaat dit erg traag, waar dat aan ligt, geen idee. Maar de uitwisseling is in het algemeen zeer redelijk (maar kan nog wel beter).

Als hij gejat wordt, zou ik mijn TiBook zo weer terugkopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:53:

grafisch is de Apple natuurlijk een "must" wordt vaak vedrteld, Ok daar kan ik nog inkomen, maar om daar nu 4500 Euro voor uit te geven.....
Waarom draai je het niet om: ruil je desktop in voor een goede G3 desktop.
en je houdt nog geld voor voor een PC-notebook..... Mocht je erg ruim in de slappe was zitten.... koop dan een G4 desktop...
Een goede PC-notebook met brander en 512MB kost ca 2000 Euro, tel uit je winst.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2002 11:40 . Reden: desktop toevoeging ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 10:08:
Ik zal nog even een paar puntjes noemen waar je misschien wat aan hebt :) .

Stabieler, ik moet zeggen dat ik 10.2 erg stabiel vind, ik tegenstelling to Okyay heb ik weinig problemen of vastlopers gehad. De enige die af en toe loopt te rellen is de (Internet) Explorer - veelal als hij uit sluimerstand komt. Maar goed, mijn XP desktop (1700+) is ook erg stabiel. Overigens vindt ik dat MS Office X retestabiel is, nog nooit een probleem mee gehad, en ik vind persoonlijk lekkerder werken dan MS Office XP. maar smaken verschillen. De iTunes, iPhoto, iCal en iSync vind ik erg fijn om mee te werken. Final Cut Pro is top, en ik zou geen alternatief weten in PC land.

Als hij gejat wordt, zou ik mijn TiBook zo weer terugkopen
Ik heet Okyah!!!!! geen Okyay!!! waarom schrijft iedereen mn naam toch verkeerd!!!! :( grrr..... ;)

maar ik werk er wel veel mee, dus slijt hij behoorlijk.

maar ik heb ook 10.2, hoor, die is idd nog nooit hard gecrashed, zelf, maar office en Internet explorer wel.
toen ik 10.1.2 en 10.1.5 had is OSX wel een paar keer hard onderuit gegaan.

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Okyah schreef op 20 oktober 2002 @ 11:08:
[...]
Ik heet Okyah!!!!! geen Okyay!!! waarom schrijft iedereen mn naam toch verkeerd!!!! :( grrr..... ;)
Shit, sorry 8)7, ik had nog wel gedubbel-checked.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 14:22
Ik vind je argumenten om een G4 te kopen een beetje zwak: stabiel, licht, mooi en lange batterijduur.
Laptops met WindowsXP of Windows 2000 zijn net zo stabiel als Macs.
Komt bij dat die TiBook 4500 euro's kost. Ga maar eens shoppen in PC notebookland; je vindt meteen al notebooks die veel betere specs hebben, er goed uitzien, even zwaar zijn en die gewoon duizenden euro's minder kosten.
Ik heb even rondgekeken: voor de helft van de prijs heb je bijvoorbeeld een HP Omnibook 6200XT. Een lichte, redelijk mooie (design kan natuurlijk niet aan de Apple tippen), en veel snellere (P4M 1,8GHz, max. 2048MB RAM, 15" scherm etc.) notebook.
Ik zou die €2000 gewoon in m'n zak houden en een goedkopere maar betere x86-laptop kopen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Die Fujitsu-Siemens Lifebook E7010 (14") of E7110 (15") ziet er toch ook mooi uit, hij is ook niet zwaar (2.6kg met cdrom, nog lichter met de weight saver) en vrij dun... Met 1.8Ghz PIV mobile processor, 40GB HD, Wireless LAN build in, ATI radeon 7500 32meg etc.

http://www.fujitsu-siemen.../lifebooke/lifebooke.html

Zou zo rond de 3000€ moeten kosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsupc.com/images/notebooks/gal_rockport-front-angle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsupc.com/images/notebooks/gal_rockport-above.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsupc.com/images/notebooks/gal_rockport-buttons-closeup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsupc.com/images/notebooks/gal_rockport-back-ports.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_44/it_portal_pic_22014.jpg?351

• Ramon
Jullie hebben het allemaal over de TiBook met G4 800 Mhz, maar die zie ik helemaal niet op de site van apple? Ik zie alleen maar een G3, en die is er al vanaf $1.199,00, dus kan iemand dat ff ophelderen? :)

=edit= al gevonden :)

persoonlijk vind ik dit een leuk dingetje

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/250x250/shots/srx_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 het gaat over de Powerbook die je op deze link vindt: http://www.apple.com/benl/powerbook/

En FormatPro: ik was ook gecharmeerd door de Fujitsu Siemens Lifebook E 7110! Heb je ervaring met deze laptop? Deze is ook wel up to date ! Met Bluetooth en Wlan, ...

Ben er echt nog niet uit als het een Apple wordt of toch een A-merk laptop! :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:14:
ik was ook gecharmeerd door de Fujitsu Siemens Lifebook E 7110! Heb je ervaring met deze laptop?
Spijtig genoeg niet :) Maar ik ga deze waarschijnlijk binnekort kopen. Ik heb eigenlijk net hetzelfde probleem als jij, namelijk dat geen enkele 'perfect' is.

Maar de E7010 komt daar voor mij het dichtst in de buurt.

Inspiron 8200
nadelen: Te dik, groot en zwaar
voordelen: Powerfull

Powerbook
nadelen: Compatibiliteit met PC, als informaticastudent niet verstandig doordat vele programma's enkel voor de PC zijn.
voordelen: Mooi :9~

Fujitsu siemens E7010 en 7110
nadelen: Nog geen Radeon9000.
voordelen: Ik vind em mooi, hij is niet te bulky. Wlan build in.

Ik twijfel nog wel of ik de E7010 of 7110 ga nemen. E7010 = 14" XGA, E7110 = 15" SXGA. Die 15" is weer wat groter en zwaarder (2.9Kg) dus ik denk dat ik voor portability gaan en de 14" neem (2.6Kg).

Mijn perfecte notebook zou zijn:
Case: Powerbook
PIV2Ghz
Radeon 9000
40Gig HD+
512Meg RAM
max 2Kg
Vrij onrealistisch maar ja >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:18:
Die Fujitsu-Siemens Lifebook E7010 (14") of E7110 (15") ziet er toch ook mooi uit, hij is ook niet zwaar (2.6kg met cdrom, nog lichter met de weight saver) en vrij dun... Met 1.8Ghz PIV mobile processor, 40GB HD, Wireless LAN build in, ATI radeon 7500 32meg etc.

http://www.fujitsu-siemen.../lifebooke/lifebooke.html

Zou zo rond de 3000€ moeten kosten.
IMHO wel erg duur....
De Asus L3800C met 1.8 GHZ / 512 MB/40 gieg /32 MB ATI/met alle mogelijke poorten/floppy/ en DVD combi brander heb je "al" voor ca 2000 Euro.... Scheelt ca 100o Euro. Geef eens aan wat je daar meer voor krijgt behalve enkelel honderden grammen minder gewicht....

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Voor de mensen die denken dat MacOS niet handig is voor een informatica student moet maar even in NOS kijken en naar '[MacOSX] Geschikt voor mij' gaan.

Staat voldoende informatie. Je kan natuurlijk ook een klein iBook'je kopen. :) Of zo'n Fuji geval is ook zeer netjes. Ik zu zelf tussen die 3 kiezen.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 14:11:
[...]
IMHO wel erg duur....
De Asus L3800C met 1.8 GHZ / 512 MB/40 gieg /32 MB ATI/met alle mogelijke poorten/floppy/ en DVD combi brander heb je "al" voor ca 2000 Euro.... Scheelt ca 100o Euro. Geef eens aan wat je daar meer voor krijgt behalve enkelel honderden grammen minder gewicht....
Hij is misschien wat duurder idd, dus je moet zelf bepalen of je de meerwaarde van de E7x10 voldoende vind voor de meerprijs.

Voordelen:
Die Asus heeft geen Wlan build in dacht ik, de E7010 is mooier vind ik (was een belangrijk punt voor de topicstarter), lichter, kleiner, veel betere security features.
De case ziet er ook beter afgewerkt uit dan de L3800 (Ik heb ze beiden al in het echt gezien). De Fujitsu siemens heeft ook de laagste uitval van alle A merken (volgens verschillende testen die ik heb gelezen).

Dus de meeste voordelen zijn vooral van belang voor de zakelijke markt.

Verwijderd

"wat duurder" is wel een aardige understatement.... ;) voordat verschil lukt het waarschijnlijk wel om nog heel veel van die 1000 Euro over te houden...
Als notebook makers er achter komen dat men zoveel voor het uiterlijk over heeft.... dan kunnen we nog wel een prijsverhoging verwachten... mooier op zich blijft een smaak. Een combi met op de 1e plaats funktionaliteit weegt bij mij zwaarder, maar ik heb hem dan ook prive gekocht :) en daar blijf je aardig nuchter bij.. IMHO geen last van een echt luxeporbleem. Zakelijk gelden sosm andere rules, die niet altijd naar buiten komen .. ;)
(vind dit al luxe)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet sowieso een notebook met groot scherm hebben EN van een A-merk (dus geen Sony of HP want notebooks zijn niet hun hoofdproducten!)

Er blijft nog altijd over: Dell, Fujitsu-Siemens en Apple!

De notebook moet heel draagbaar en mobiel zijn en zowat alle laatste nieuwe features aan boord hebben!

Wat een moeilijke keuze toch he! |:(

• Ramon
Wat maakt het nou uit of een laptop niet het hoofdproduct van een bedrijf is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:16:
Ik moet sowieso een notebook met groot scherm hebben EN van een A-merk (dus geen Sony of HP want notebooks zijn niet hun hoofdproducten!)

Er blijft nog altijd over: Dell, Fujitsu-Siemens en Apple!

De notebook moet heel draagbaar en mobiel zijn en zowat alle laatste nieuwe features aan boord hebben!

Wat een moeilijke keuze toch he! |:(
draagbaar, mobiel en laatste nieuwe features? Dan valt Dell al af want ik vind de 8200 niet bepaald mobiel. Nu nog kiezen tussen PC (Fujitsu Siemens) of Mac (powerbook). Mijn keuze zou zoiezo naar Fujitsu siemens gaan, maar dat blijft een persoonlijke zaak.

PS. Weet er iemand een winkel zijn waar er verschillende Fujitsu-siemens notebooks staan om te bekijken?

Verwijderd

Ik zie net dat de Fujitsu-siemens E heel wat goedkoper is in duitsland namelijk EUR 2.149,00 voor de 1.8Ghz versie en EUR 2.379,00 voor de 2Ghz op http://www.cyberport.de/ . Zou dat inclusief BTW zijn?

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen die zijn aangegeven bij http://www.cyberport.de zijn allemaal inclusief BTW!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 12:56
in de pcm of c't van deze maand stond een grote laptop test... daar werdt Dell Geprezen voor hun perfecte displays !

ik zal ff zoeken voor je :)

//

Dell Insprion 8200 :
+
Prima prestaties, ook 3d
Kwaliteit scherm
uitstekend geluid
-
beperkt batterijtijd
gewicht

Verwijderd

Topicstarter
Fujitsu-Siemens of Apple is dus nu aan bod! hehe :D
Wat wordt dat een moeilijke keuze!

-Fujitsu Siemens Lifebook E 7110: groot scherm, up to date specs, behoorlijk design, ik denk ook wel snel toch?

http://www.fujitsu-siemens.be/product_detail.cfm?id=54

-Apple Powerbook: prachtscherm, pracht design, beste specs op het moment (ZDnet Edotor's Choice), qua snelheid denk ik toch ook behoorlijk toch?

http://www.apple.com/benl/powerbook/

Helllleeeeuuuuppp 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:31:
Fujitsu-Siemens of Apple is dus nu aan bod! hehe :D
Wat wordt dat een moeilijke keuze!

Helllleeeeuuuuppp 8)7
Zo moeilijk vind ik die keuze niet, heb je thuis een mac, neem dan de powerbook... heb je een PC, neem dan de Fujitsu. :)

Dan ga je je heel wat problemen besparen.

Verwijderd

er is ook nog Appletalk....dus dit hoeft echt niet en de 2x MAC optie is wel erg duur....

Verwijderd

Topicstarter
AppleTalk?

Verwijderd

ja dan hoeft de aanschaf geen combi MAC-powerbook te zijn maar kan er een PC bij zitten (of notebook). Met Appletalk kun je ook met de PC <-> MAC communiceren. Zit standaard in NT (2K en XP?) en bij Linux kun je het ook installeren. Werkt hier al 2 jaar met Linux.
Immers: je wilt toch vaak graag bestanden uit wisselen... of je doet het via een (re)writable CD .. kan ook..

Verwijderd

Topicstarter
Jaja in multiplatformnetwerken is dat toch geen probleem he!

Ok het is een volledig nieuw besturingssysteem, maar dat went snel denk ik!

Het enige probleem zit em dan dat mensen vinden dat de Apple trager is! Zoveel verschil zal het toch nie maken toch? (bv pdf's worden onmiddellijk gelezen, bij win duurt dat langer!, maar zo zal voor ieder systeem wel iets zijn )

Apple met 800 MHz en 512 DDR RAM trager als bv Mobile 2.0 GHz met 512 DDR RAM?

Wie weet er het fijne van?

Verwijderd

Topicstarter
IK vind dit wel een mooie uitspraak van ZDnet.com:

If price is no object, the Apple PowerBook G4 can replace just about any Windows notebook or even a desktop PC.
_/-\o_

• Ramon
ja maar prijs is meestal wel van belang :)

Verwijderd

inderdaad zo lust ik er ook nog wel een.... ;)
Dus toch een hoog gehalte aan...: Verwijderd in "Apple Powerbook G4 800 MHz"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 22:23 . Reden: ;) ]

• Sage
Met MacOSX kan je gewoon via smb met de meeste windowsbakken connecten. Dat is geen probleem.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Yes dat is zo! Connecten in multiplatformnetwerk is geen probleem!

Maar de snelheid is ook weer serieus verbeterd met deze G4 800 MHz? Heeft iemand al ervaring met deze notebook qua snelheid enzo?
De Macromedia programma's waar ik veel mee werk draaien eronder! Email en internet is geen probleem, draadloos via airport kaart! Ontzettend licht en mobiel en ziet er schittered uit!

Dus op welke punt doet de Apple onder?

Naar geld gaan we even niet kijken he dat is geen probleem! Ik ben gewoon aan het afwegen welke de beste notebook is en welke ik ga kiezen ;)

Dus jullie mogen nog altijd hier meedelen welke voor jullie de beste notebook nu op de markt is en waarom? :)

• Sage
Persoonlijk vind ik MacOS lekkerder werken, dat is meestal de factor die de meeste mensen overhaald om te kopen. Hij scheelt in specs niet superveel van de PIV. Hij is misschien ietsje pietjse langzamer.

Heb je zowiewo al gekeken hoe het MacOS werkt?
Misschien vind je het wel helemaal niks. :P

kleurbleur.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:25:

Dus jullie mogen nog altijd hier meedelen welke voor jullie de beste notebook nu op de markt is en waarom? :)
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt maar ik heb zojuist de E7110 2Ghz besteld... Als je wil zal ik m'n ervaringen hier posten zodra ik hem heb (zal wel een week of 2 duren) :/ .

Verwijderd

Topicstarter
En FormatPro: heb je de Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 al thuis?

Ik ben gisteren ook naar een dealer geweest van Fujitsu-Siemens! Ik heb hem ook gezien en ermee gewerkt! De Lifebook E 7110 is volgens mij de compleetste laptop op de markt voor het moment! Voor de 2 Ghz met 512 MBRAM is de prijs 3300 euro! Wat moet jij betalen?

Laat me weten als je hem thuis hebt en hoe dat hij meevalt! Want ik denk dat ik hem dan ook ga bestellen!

• Sage
Zoals je misschien hebt gezien zijn er inmiddels ook weer nieuwe PowerBooks uitgekomen!

Specs:
15,2-inch TFT XGA-beeldscherm
1-GHz PowerPC G4
1 MB L3 & 256 K L2-cache
133-MHz systeembus
512 MB SDRAM
60 GB Ultra ATA-schijf
Dvd-r/cd-rw-speler
ATI Mobility RADEON 9000
64 MB DDR videogeheugen
Gigabit Ethernet
Interne 56K-modem
Eén FireWire-poort en twee USB-poorten
AirPort-kaart
En dat voor 3.925,81 euro. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

een L3800 kost ca 2000 euro, daar heb je dan 32 MB video voor ipv 64, 40 gieg ipv 60, de bussnelheid weet ik niet it mijn hoofd. Op de L3800 zitten alle aansluitingen , zelfs serieel, maar geen Airport. Bijna 2000 euro verschil lijkt mij erg veel voor dit aan extra's....
Het verschil met de Fuiji-Siemens lijkt ook erg groot voor het technische verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 13:53:
En FormatPro: heb je de Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 al thuis?

Ik ben gisteren ook naar een dealer geweest van Fujitsu-Siemens! Ik heb hem ook gezien en ermee gewerkt! De Lifebook E 7110 is volgens mij de compleetste laptop op de markt voor het moment! Voor de 2 Ghz met 512 MBRAM is de prijs 3300 euro! Wat moet jij betalen?

Laat me weten als je hem thuis hebt en hoe dat hij meevalt! Want ik denk dat ik hem dan ook ga bestellen!
Normaal zou ik hem dinsdag moeten krijgen...
Ik heb 2800€ betaald voor de 7110 2Ghz, 256Meg (heb hier een 512Meg DDR Crucial SO-Dimm liggen, dus totaal = 768MB), Wlan, 40GB HD.

• Sage
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 03:35:
een L3800 kost ca 2000 euro, daar heb je dan 32 MB video voor ipv 64, 40 gieg ipv 60, de bussnelheid weet ik niet it mijn hoofd. Op de L3800 zitten alle aansluitingen , zelfs serieel, maar geen Airport. Bijna 2000 euro verschil lijkt mij erg veel voor dit aan extra's....
Het verschil met de Fuiji-Siemens lijkt ook erg groot voor het technische verschil.
Maar hij heeft geen dvd-brander :Y)

Ik weet 't, beetje overbodig maar wel zeer leuk speelte. _/-\o_

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
furean schreef op 16 november 2002 @ 23:05:
Zoals je misschien hebt gezien zijn er inmiddels ook weer nieuwe PowerBooks uitgekomen!

Specs:
15,2-inch TFT XGA-beeldscherm
1-GHz PowerPC G4
1 MB L3 & 256 K L2-cache
133-MHz systeembus
512 MB SDRAM
60 GB Ultra ATA-schijf
Dvd-r/cd-rw-speler
ATI Mobility RADEON 9000
64 MB DDR videogeheugen
Gigabit Ethernet
Interne 56K-modem
Eén FireWire-poort en twee USB-poorten
AirPort-kaart
En dat voor 3.925,81 euro. :)
Ja ik heb er mee gewerkt in Gent in een Apple store! Het is allemaal wel mooi enzo maar zoals die dvd-r die schrijft maar tegen enkele snelheid, das ook maar niks he! Voor de rest valt ie wel mee maar die DVD-r/cd-rw valt echt wel tegen hoor! En dat alles voor dat geld is net wat teveel vind ik! IK ben dus een beetje van Apple aan het treugkomen!

De Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 is op dit moment volgens mij de compleetste laptop op de markt ! laatste nieuwe snufjes als bluetooth en Wlan, groot scherm, grote harde schijf, ....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:19:
[...]

Ik heb 2800€ betaald voor de 7110 2Ghz, 256Meg (heb hier een 512Meg DDR Crucial SO-Dimm liggen, dus totaal = 768MB), Wlan, 40GB HD.
Laat me weten als je hem dinsdag hebt uitgepakt en hoe dat hij meevalt!
Qua prijs is het wel een behoorlijk verschil, ik zou hier in Belgie 500 euro meer moeten betalen? Waar heb je hem besteld? 2800 euro incl BTW?

Ik verwacht dinsdagavond een hele uiteenzetting hoe dat je Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 meevalt he ;)

Greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 15:57:
[...]

Laat me weten als je hem dinsdag hebt uitgepakt en hoe dat hij meevalt!
Qua prijs is het wel een behoorlijk verschil, ik zou hier in Belgie 500 euro meer moeten betalen? Waar heb je hem besteld? 2800 euro incl BTW?

Ik verwacht dinsdagavond een hele uiteenzetting hoe dat je Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110 meevalt he ;)

Greetz
Ik koop hem ook in Belgie, maar ik ken de mensen waarbij ik hem koop daarmee. Trouwens, bij redcorp.com kan je hem ook tegen +-2900€ kopen dacht ik.

Ook zit er in de versie die ik koop geen bluetooth (dacht niet dat je die kon kopen in Belgie, Nederland en Duitsland).

Bij welke dealer ben jij gaan kijken?

edit: bij redcorp: 2425€ exclBTW = 2934incl.

• Ramon
Verwijderd schreef op 22 October 2002 @ 11:25:
ik ben een tijdje geleden hard opzoek geweest naar laptops. Degene die mij het beste leek was de Lifebook S6110. Dit is zo ongeveer de kleinste en lichtste laptop mét een interne (CD-rom) bay.

http://webshop.fujitsupc....ldseriesbean.do?series=AF (= nu down geloof ik )
of
http://www.fujitsu-siemen...ifebooks/lifebooks2.html#

Iemand hierzo was naar een fujitsu-siemens winkel geweest :? Kan diegene mij misschien vertellen of er in de buurt van Utrecht een winkel zit waar ze die lifebooks in een showroom hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb prijs gevraagd bij een officiële Fujitsu-Siemens verdeler CompuSoft in Diepenbeek! http://www.briljant.be
De verdeler zelf was er nu een maand mee aan het werken, deze Lifebook E7110 had alles erop, 2.0Ghz, Bluetooth, Wlan, ... De prijs was 2799 euro (denk BTW excl) Met 512 MBRAM en BTW incl zou het dan denk ik op 3300 euro komen!

Ik zal eens bij Redcorp gaan kijken! Bij http://www.cyberport.de zie ik de Lifebook E 7110 nie staan enkele de E7010!

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 schreef op 17 November 2002 @ 16:36:
[...]
ik ben een tijdje geleden hard opzoek geweest naar laptops. Degene die mij het beste leek was de Lifebook S6110. Dit is zo ongeveer de kleinste en lichtste laptop mét een interne (CD-rom) bay.

http://webshop.fujitsupc....ldseriesbean.do?series=AF (= nu down geloof ik )
of
http://www.fujitsu-siemen...ifebooks/lifebooks2.html#

Iemand hierzo was naar een fujitsu-siemens winkel geweest :? Kan diegene mij misschien vertellen of er in de buurt van Utrecht een winkel zit waar ze die lifebooks in een showroom hebben?
Gewoon even bellen of mailen naar Fujitsu-Siemens, zij geven de verdelers bij jou in de buurt door!

Verwijderd

furean schreef op 17 November 2002 @ 13:33:
[...]

Maar hij heeft geen dvd-brander :Y)

Ik weet 't, beetje overbodig maar wel zeer leuk speelte. _/-\o_
tja dat akn ook... kon me niet herinneren dat dit als eis erbij stond.....
de L3800 heeft een DVD-combi CD-RW en dan heb je een pakket als een desktop.

• Sage
Als je die dvd brander even vergeet dan zijn ze ongeveer hetzelfde kwa specs. De PowerBook heeft iets meer HD ruimte en gaat langer met zijn batterij mee. Dan moet je gewoon kijken welke je het lekkerste vind werken en diegene nemen.

Als je de dvd brander eraf haalt scheelt het al behoorlijk in de prijs. Maar dan is hij nog steeds 200 euro duurder dan die Fujitsu-Siemens.

kleurbleur.nl

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02-2025

DaBARDmaN

- slide -

Zoals ik vandaag al eerder poste:
Op Asus notebook L3800C vs L3500TP

De Asus M2000-E serie is ook maar 1,89kg en ziet er zeer mooi uit!
Design is beter dan die Fujitsu-Siemens vind ik persoonlijk.

| Dell XPS M1710 |

Verwijderd

furean schreef op 17 november 2002 @ 22:18:
Als je die dvd brander even vergeet dan zijn ze ongeveer hetzelfde kwa specs. De PowerBook heeft iets meer HD ruimte en gaat langer met zijn batterij mee. Dan moet je gewoon kijken welke je het lekkerste vind werken en diegene nemen.

Als je de dvd brander eraf haalt scheelt het al behoorlijk in de prijs. Maar dan is hij nog steeds 200 euro duurder dan die Fujitsu-Siemens.
idd ze ontlopen elkaar niet veel. Ik had echter een seriele poort nodig voor mijn software/hardware combi (Polar) en dat gaf de doorslag. plus dat 1 maand geleden Fujitsu-Siemens veeeeel duurder was dan de L3800C.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:46

mr_petit

opperprutser

€4500 voor een laptop :?
en je bent student :?

zou je niet gewoon een laptop voor €2000 kopen en lekker een weekje de beest gaan uithangen op de malediven ofzo (doe eens lux)

Ik weet niet precies wat je met een laptop wilt doen, maar ik zou videobewerking maar achter wege laten:
1. de g4 schijnt hier niet zo'n ster in te zijn (in tegenstelling tot fotosoepen e.d.)
2. alle laptops hebben ontiegelijk langzame hdd's (in vergelijk met desktops), ook eentje van €4500.

en tsja.. voor een apple is wel veel minder software verkrijgbaar, dus bedenk goed wat je er allemaal mee wilt.

Ik zou gewoon nu een redelijke laptop van €2000,- kopen.
Als je een redelijke draagbare wilt kan je naar de dell insperion 41XX kijken of de latitude 6XX kijken, die hebben een swap bay voor floppy/cd rom, waardoor die modellen wat kleiner zijn.
En over 2 jaartjes koop je gewoon weer een nieuwe voor €2000 (die dan dus veeeel sneller is).

En dan heb je ook nog €500 over...een leuk digicammetje dan maar?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar laat duidelijk zijn dat ik Apple niet meer zo hoog inschat als ervoor! Ik heb ernu mee gewerkt en het was toch ook nie da!
Zo een hoge prijs voor iets wat morgen toch alweer oud is!
Daarom ben ik nu op de volgens mij compleetste notebook van het moment gevallen! De Fujitsu Siemens E 7110! 3000 euro voor een masjien met alle laatste nieuwe snufjes! Meer moet dat niet zijn!
Ben dan ook benieuwd naar FormatPro, die normaal gezien morgen deze thuis heeft!
Format let me know he kerel! ;)

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03-2025
Ik overweeg een zelfde aanschaf. Ik heb momenteel een apple powerbook g3 bronze. Os x is een super gaaf besturingssysteem. Hij hangt feiloos in m'n windows netwerk. Een groot voordeel vind ik zelf afgezien van apple zelf en het systeem is dat apple computers redelijk prijs zeker zijn. dus als je je apple 's verkoopt voor een nieuwer model dan kun je nog steeds een redelijke prijs terug vragen voor je appletje.

Apple moet je niet doen als je een echte gamer bent. voor de rest kun je rustig een apple kopen want voor alles wat je kan bedenken (practisch alles) is er gewoon software te kopen of te downloaden (limewire). Apple levert zelf al heel veel (gratis) software mee en das ook nog's software waar je echt iets mee kan.. je kan die gratis software van microsoft toch niet serieus nemen denk maar 's aan paint of windows movie maker. En voor wie meer wil ... het is er allemaal.

De titanium is een perfect systeem voor video bewerking, ik ken verhalen van mensen die werken bij de nos die op die dingen tv programma's in elkaar zetten. Verder is het scherm van hoge kwaliteit is ook prima geschikt voor taken als photoshopppen ! Het scherm doet niet onder voor apple's eigen studio schermen (crt's maken/leveren ze niet meer) .

Het scherm is mooi breed maar heb je dan nog ruimte gebrek... dan plug je je pc monitor even achter in je powerbookje en voila .. je werkt met twee schermen , en zonder moeilijkdoenerij !

Verder is os x natuurlijk gewoon zo stabiel als een huis.

Het is een hoop geld maar het is het wel waard, ook een zekere investering. Koop maar's een tweede hand windows-laptop en kijk hoeveel ie in een jaar in waarde is gedaald ! Nee dan hou je meer over met een apple.

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro, het is dinsdag vandaag!!

Heb je de Fujitsu-Siemens E 7110 al thuis? Laat zo snel mogelijk iets weten he!
Kwestie dat ik dan ook actie kan ondernemen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 11:40:
FormatPro, het is dinsdag vandaag!!

Heb je de Fujitsu-Siemens E 7110 al thuis? Laat zo snel mogelijk iets weten he!
Kwestie dat ik dan ook actie kan ondernemen ;)
Deze middag was er nog niets binnen :/ Ik ga binnen een half uurtje nog eens horen. (Ik hoop dat het weer geen week wordt uitgesteld.)

edit: Nu zou het donderdag zijn :( .

edit2 (donderdag): Uiteraard weer geen goed nieuws, ze zouden de groothandel bellen en me iets laten weten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro, bij welke winkel heb je de Fujitsu-Siemens besteld? België of Nederland? Waarom duurt het zolang eer hij geleverd wordt?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
offtopic:
Wat een geld voor een laptop..... Heb van de week een Jewel gekocht... Oke geen merk ding, wel 2gHz P4 16x CDRW/DVD 512 DDR 30 GB disk.... en als je het vergelijkt met compaq... (slap plastic spul). Hier ben je 1700,- voor kwijt.... En de accu houd het ook bijna 2 uur uit... en dan kan je nog kiezen wat je erin wil hebben... ook 60GB HDD's 5400 rpm...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 23:34:
FormatPro, bij welke winkel heb je de Fujitsu-Siemens besteld? België of Nederland? Waarom duurt het zolang eer hij geleverd wordt?
Omdat Belgie geen opslag heeft van FS notebooks :( Ze moeten van Duitsland komen. Voor de garantie heb ik hem toch maar hier besteld.

edit: weer 2 weken uitgesteld !!! Ik denk dat ik de bestelling ga annuleren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Amai

Dat ziet er echt nie goed uit FormatPro!!! Waar heb je die juist gekocht?
Wat ga je nu doen?

Laat eens iets weten

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 20:16
mmm wat dacht je dan van die supermooie fucking platte sony vaiio??? onwijs mooi dingetje...

Verwijderd

Topicstarter
Wat specs heeft die Vaio misschien?

En FormatPro? Hoe staat het met de aankoop van de volgens mij compleetste laptop op de markt: de Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110?

Laat me beide eens iets weten plz

Greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 01:14:
En FormatPro? Hoe staat het met de aankoop van de volgens mij compleetste laptop op de markt: de Fujitsu-Siemens Lifebook E 7110?
Ik heb hem zonet terug besteld, maar dan op m'n stagebedrijf... ik hoop hem snel te mogen ontvangen :)

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro heb je dezelfde gekocht? Via welke bedrijf en hoeveel moetje er nu voor betalen?

Laat me nog eens iets weten he!

Greetz

Stijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 00:30:
FormatPro heb je dezelfde gekocht? Via welke bedrijf en hoeveel moetje er nu voor betalen?
Het is idd de zelfde. E7110 2Ghz.
Ik heb hem besteld bij m'n stagebedrijf, maar dat gaat enkel voor werknemers... 2300€ (exclusief BTW).

edit: Ze hebben me gezegd dat het voor woensdag zou zijn... Ik hoop niet dat het weer steeds uitgesteld gaat worden :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro

het is vandaag woensdag, dus zou je normaal vandaag de laptop krijgen?

Laat mij iets weten, als het vandaag de grote dag is: dat je de laptop vandaag hebt gekregen!!!

En hoe dat hij meevalt natuurlijk! De eerste indruk!

Greetz

Verwijderd

Weer uitgesteld tot volgende vrijdag :) Het begint grappig te worden ;)
Geen wonder dat Fujitsu-siemens de Belgische markt niet kan veroveren... Ze zijn gewoon niet te krijgen!!!

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro

het is vrijdag voorbij, ik heb nog niks gehoord van u? Druk bezig met de nieuwe laptop? :P

Laat mij eens weten als ge hem nu eindelijk hebt? Hoe dat ie meevalt ! _/-\o_

Ik ben echt benieuwd! B)

Greetz

Verwijderd

*marco* schreef op 18 November 2002 @ 22:59:
Ik overweeg een zelfde aanschaf.
ik weet niet of die F-S 7110 nog steed ca 2750 euro incl BTW is. Vind ik nog steeds te groot verschil voor de extra's die het heeft tov bijv de L3800C. Completer met software, een DVD brander en een langere accutijd zin de grootste verschillen. Je hebt er wel wat voor maar toch bijna 7-900 euro verschil....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 01:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:57:
FormatPro

het is vrijdag voorbij, ik heb nog niks gehoord van u? Druk bezig met de nieuwe laptop? :P

Laat mij eens weten als ge hem nu eindelijk hebt? Hoe dat ie meevalt ! _/-\o_

Ik ben echt benieuwd! B)

Greetz
Ik heb hem nog steeds niet |:(

Ik heb net een mailtje gestuurd voor een nieuwe richtdatum, ik zal iets laten weten zodra ik een reply krijg.

Verwijderd

Topicstarter
hehe dat begint ook zo een beetje een leuke grap te worden!

Ik heb nog steeds niet beslist, binnen 2 weken heeft ne maat van mij de allernieuwste Apple Powerbook 1Ghz Superdrive! Benieuwd wat dat gaat geven!

Ik twijfel nog steeds ;)

Maar ik wacht op een reactie he FormatPro!

Greetz

Verwijderd

vind het wel veel te lang duren....de interessante aanbiedingen vliegen je vaak om de oren en je zit nog te wachten op een model dat steeds ouder wordt en die je nog niet hebt....
Het gaat nu eenmaal niet om iets van een paar Euros....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 14:29:
[...]

Hij is misschien wat duurder idd, dus je moet zelf bepalen of je de meerwaarde van de E7x10 voldoende vind voor de meerprijs.

Voordelen:
Die Asus heeft geen Wlan build in dacht ik, de E7010 is mooier vind ik (was een belangrijk punt voor de topicstarter), lichter, kleiner, veel betere security features.
De case ziet er ook beter afgewerkt uit dan de L3800 (Ik heb ze beiden al in het echt gezien). De Fujitsu siemens heeft ook de laagste uitval van alle A merken (volgens verschillende testen die ik heb gelezen).

Dus de meeste voordelen zijn vooral van belang voor de zakelijke markt.
Ik heb een L3800C en die heeft wel degelijk WiFi built in, ik heb het nog niet kunnen testen want ik heb nog geen access point, maar een ding is zeker hij is supercompleet en een geduchte tegenstander van een knappe desktop.
Ik heb de P4m uitvoering (2Ghz), met 512Mb geheugen een 60Gb (5400 toeren) HDD, 15" tft (1400x1050) wifi gratis optische muis van asus (logitech) en natuurlijk de obligate dvd/cdrw (16x16x8) drive. En nog een hoop andere aansluitingen en hebbedingetjes.

Mooi machientje, ik heb inmiddels m'n p3 1Ghz ritueel aan mijn vrouw overgedragen.

Verwijderd

wifi voorbereid? Ik heb de 1.8, kan me niet herinneren dat er in de specs iets stond dat ie erin zat.....
Maar verder eens: zeer compleet voor dat geld, idd met optischc muis....en de rest.
Gisteren XP eens geinstalled naast 98, loopt als een speer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 12:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:19:
[...]

Ik heb 2155 euro betaald voor mijn L3800C, specs:

P4m, 2Ghz
512Mb DDR geheugen
Radeon M7 (= Radeon 7500) 32Mb
60Gb 5400 rpm Toshiba hdd
Toshiba dvd/cdrw (ik geloof 8x16x16)
15.1" tft
Floppy
Optische asus muis (logitech)

Verwijderd

Topicstarter
FormatPro

Heeft de Kerstman ook niet kunnen zorgen dat je de Lifebook E7110 hebt gekregen?

Of heb je hem al? Laat eens iets weten!

Greetz en allemaal een gelukkig nieuwjaar !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 12:18:
wifi voorbereid? Ik heb de 1.8, kan me niet herinneren dat er in de specs iets stond dat ie erin zat.....
Maar verder eens: zeer compleet voor dat geld, idd met optischc muis....en de rest.
Gisteren XP eens geinstalled naast 98, loopt als een speer.
Ik heb sinds 2 weken een accesspoint en de built-in wifi adapter werkt dus wel degelijk.

• Sage
Dat schiet niet echt op met die FormatPro he? :P

kleurbleur.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 22:24:
[...]

Ik heb sinds 2 weken een accesspoint en de built-in wifi adapter werkt dus wel degelijk.
http://usa.asus.com/notebook/l3000c/specification.htm
daar niet....

maar http://usa.asus.com/notebook/nbindex.htm
15.0" XGA / SVGA+ / UXGA LCD, 3.2kg
Intel® Mobile Pentium® 4 (Mobile Northwood) Processor
Advanced Intel® 845MP Chipset
ATI® Mobility Radeon 7500 Graphics
256MB DDR SDRAM Standard
2x IEEE-1394, 2xUSB, 1x IrDA, 1x RJ45 LAN, etc
Optional IEEE 802.11b Wireless-LAN & Blue-Tooth(Factory)

optioneel... dus.
Bij mij zat ie er niet bij, maar dat is al weer een aantal maanden geleden (wel 512MB/40gB/32MB Ati/etc)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Duinkonijn

Huh?

heb net de a1300f binnen gekregen. ziet er mooi uit

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:08

botoo

💀 too old to die young

Ik ben niet bevooroordeeld wat betreft platforms, ik gebruik zowel W98, W2K en XP, MacOS9.2 en X10.2.3, en een enkel keertje Mandrake Linux.
Twee weken geleden heb ik een Apple Titanium 1GHz met superdrive mogen ontvangen, en ik kan wel zeggen dat ik nog niet eerder zoiets moois gehad heb :)

Een Mac is meer dan de optelsom van de onderdelen, en deze is werkelijk een gouden appel.
Ik gebruik 'm voornamelijk voor FinalCutPro (videobewerken), Photoshop en internetten (vanaf de bank, zonder draadjes :9 ). Dat nieuwe Office voor Mac is toch wel ff een beetje erg anders, maar dat zal wel komen omdat ik het normale Windows pakket meer gewend ben.

Alles bij elkaar genomen vind ik dit echt de topper onder de laptops, door zijn prijs is het geen mainstream laptopje, maar zo blijft 'ie wel lekker exclusief :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nog steeds tussen

1. Apple Powerbook 1 Ghz (zou wel geen superdrive nemen omdat die dvd toch maar 1 x schrijft he)
2. Fujitsu Siemens Lifebook E 7110

Ik ben op school ook nogal wat met digitale films bezig! Grafische programma's en dergelijke! Heb enkel wat bang van dat nieuwe besturingssysteem! Mar lijkt me wel sjiek om meer dan alleen maar Windows te kennen!

En ja draadloos kan dat allemaal samen lekker werken!Maandag zal ik er eens van dichtbij mee mogen kennis maken: een klasgenoot heeft hem ook gekocht met superdrive! Dan kan ik er eens op werken! Maar het is zoals je zegt een exclusief dingetje, en ooohh zzzooo mooi!

ForMatPro, hoe zit het daar met jouw bestelling van je Lifebook E 7110? Ik heb nog steeds niets van je gehoord?

Verwijderd

Kijk, ik wil dus ook die 1 Ghz gaan kopen, maar ben ook nog een beetje aan het twijfelen. Ik bedoel, hij is dus wel erg compleet, maar betaal je niet teveel voor het design enzo? En wifi is tegenwoordig ook verkrijgbaar bij windows flaptops.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.... :/

Qua software zit het wel goed, in principe is alles wel verkrijgbaar. Zelfs Maya draait tegenwoordig op de mac...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 00:56:
ForMatPro, hoe zit het daar met jouw bestelling van je Lifebook E 7110? Ik heb nog steeds niets van je gehoord?
Ik heb niet veel geluk gehad... De koerierdienst was hem kwijt gespeeld!! (lees: gestolen)
Ze hebben beloofd dat ik hem overmorge zou hebben. (maar ik heb al meer beloftes gehoord ;))

• Sage
Misschien leuk, de nieuwe PowerBook van Apple!

www.apple.com/powerbook

17" TFT!!!! :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Ik heb m'n laptop vandaag ontvangen!
Alles ziet er zeer goed uit! Ik heb hem nog maar net dus ik moet nog alles installeren...

Het toetsenbord typt in ieder geval zeer fijn! :)
Als iemand vragen heeft, stel ze gerust... Ik laat nog iets weten als ik er wat langer mee heb gewerkt.

• Ramon
foto's!!!!!!!!!!!! :)

ik ben geinteresseerd in de lifebook S, maar die lijkt volgens mij aardig wat op de E... of niet?

Verwijderd

Tampie schreef op 09 January 2003 @ 21:35:
foto's!!!!!!!!!!!! :)

ik ben geinteresseerd in de lifebook S, maar die lijkt volgens mij aardig wat op de E... of niet?
Ik heb jammer genoeg geen dig. camera :/
De S is idd het kleine broertje van de E serie. Hij heeft wel een P3 processor i.p.v P4, en de videokaart gebruikt shared memory...
Voor echte portability kan je dus beter de S nemen, voor performance de E.

Eerste indrukken:
Geweldige laptop, 3dmark draait soepel, geen enkele defecte pixel, zeer goed toetsenbord (azerty, belgian versie) met een grote enter toets. Enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken is dat hij vrij warm wordt aan de linkerkant, maar dat heb je met alle performance notebooks.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 12:23

miekol

erm

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 00:56:
Ik twijfel nog steeds tussen

1. Apple Powerbook 1 Ghz (zou wel geen superdrive nemen omdat die dvd toch maar 1 x schrijft he)
2. Fujitsu Siemens Lifebook E 7110

Ik ben op school ook nogal wat met digitale films bezig! Grafische programma's en dergelijke! Heb enkel wat bang van dat nieuwe besturingssysteem! Mar lijkt me wel sjiek om meer dan alleen maar Windows te kennen!

En ja draadloos kan dat allemaal samen lekker werken!Maandag zal ik er eens van dichtbij mee mogen kennis maken: een klasgenoot heeft hem ook gekocht met superdrive! Dan kan ik er eens op werken! Maar het is zoals je zegt een exclusief dingetje, en ooohh zzzooo mooi!

Als je veel grafisch werk doet zou ik zeker voor de Mac gaan. Al is het alleen maar omdat Mac DE standaard is in de grafische bussiness. En the usual redenen die je vast allemaal al een keer heb gehoord :D

Verwijderd

miekol schreef op 09 januari 2003 @ 22:45:
[...]
Als je veel grafisch werk doet zou ik zeker voor de Mac gaan. Al is het alleen maar omdat Mac DE standaard is in de grafische bussiness. En the usual redenen die je vast allemaal al een keer heb gehoord :D
Gaan we weer........zucht.
Dat een MAC grafisch heer en meester is, is allang al achterhaald.
Heden ten dage heeft de PC de vlag overgenomen en werken de meeste grafische toepassingen beter op een PC.

Het enige wat de MAC in zijn voordeel heeft is dat in de grafische wereld bijna iedereen nog steeds met een MAC werkt en die niet zomaar gaat omruilen voor een PC.

ONTOPIC: Ik zou voor een x86 Notebook gaan. In de duurdere regionen van de bekende merken (Dell, HP, Compaq) is er vast wel een die aan jouw eisen voldoet.
Je bent echt van de pot gerukt als je 4500 euro's neer gaat leggen voor een Notebook die qua performance minder is dan een Notebook van 3000 euro of minder die veel beter is. Check de Lattitudes van Dell maar eens.

• Sage
Op laptop niveau valt het best mee met dat performance verschil!

En een laptop is gemaakt om mee te nemen en meestal niet puur voor de performance.
Als je kijkt naar de dingen die de nieuwe powerbooks erop hebben zitten dan heb je toch wel een zeeeer complete laptop voor nog lang geen 4500 euro's.

De duurste PowerBook is 4160 euro ofzo, maar dan heb je wel een 17' scherm, FireWire 800 (de nieuwe firewire dus met 800Mb/s), bleutooth een dvd brander, wat je waarschijnljik niet gebruikt maar ok, en nVidia GeForce 440 Go. Lijkt me toch niet zo slecht?

Je kan natuurlijk ook eentje nemen van normaal formaat! ;)
Dan kost het nog maar 3500 euro.

Of de ultra portable van 2200 euro! :)

kleurbleur.nl

Pagina: 1 2 Laatste