Toon posts:

[Monitor] beeld word zwart en komt weer terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
t valt me sinds vandaag op dat mun monitor wel eens zwart gaat en zo`n zo`n seconde later weer terug komt, nou vraagik mij af:
Hoe kan dit?
Is het Schadelijk ?

mijn monitor is een Hyundai Deluxescan S560,
Resolutie is 1024x768@70hz ( harder wil winxp hem normaliter niet geven..)
Videokaartje: Geforce2 mx 400 32mb dualhead, geen 2de scherm aangesloten oid

(k heb gezocht maar kon niet(s) of nauwelijks iets vinden of ik zoek verkeerd :/ )

btw de ledjes blijven wel gewoon branden oid

tis dus http://www.hyundaimonitors.com/s560.html die monitor
:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:38:
t valt me sinds vandaag op dat mun monitor wel eens zwart gaat en zo`n zo`n seconde later weer terug komt, nou vraagik mij af:
Hoe kan dit?
Kan aan je monitor liggen (instabiele voeding?) maar ook aan je vidkaart.. Zo heb ik hier een Voodoo3 kaartje liggen dat ik nog moet repareren, zit een losse weerstand oid op (eraf gevallen). Toen ik dat ding er los opgelegd had om te testen wou het beeld ook wel eens weg vallen... Ding maakte gewoon geen constant contact. Check ook je monitorkabel.
Is het Schadelijk ?
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je beeldkanon :). Hij zal er niet direct aan overlijden, maar op de lange termijn is het niet echt goed..

Probeer de monitor ook eens op een andere vidkaart/computer. Dan kun je tenminste uitsluiten dat je vidkaart gaar is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:04
monitor bijna gaar????

Ik zal als ik jouw was gelijk maar ff de helpdesk bellen en kijken of ze hem omruilen als dat mogelijk is

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat bedoel je met "wel eens" :?
tijdens het opstarten? tijdens het tekstverwerken/spelletje spelen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

hehe..da's lol...schrik je je altijd rot, damn...niet gesaved :P

maar ik heb dat dus ook wel s (belinea 15"). hij doet dat soms, en op totaal willekeurige momenten, soms hele dagen niet, en dan weer 2-3 keer per dag. Hij doet dat al best wel lang (dik een jaar ofzo), maar zolang ie het daarna nog gewoon doet, vind ik t best.

Verwijderd

Philips 107T21 (Pang!! Beeld zwart?)

Die van mij doet het nog steeds zonder problemen. Maar als die van jou het frequent doet dan is er zeker iets mis.. Want die van mij heeft het sindsdien nooit meer gedaan!

Verwijderd

Hoe kan dit?
Is het Schadelijk ?

mijn monitor is een Hyundai Deluxescan S560,
Resolutie is 1024x768@70hz ( harder wil winxp hem normaliter niet geven..)
Videokaartje: Geforce2 mx 400 32mb dualhead, geen 2de scherm aangesloten oid

(k heb gezocht maar kon niet(s) of nauwelijks iets vinden of ik zoek verkeerd :/ )

btw de ledjes blijven wel gewoon branden oid

tis dus http://www.hyundaimonitors.com/s560.html die monitor
:)
het kan misschien een lullig antwoord zijn maar ik had dit probleem ook wanneer bij ons het badkamerlicht na lange tijd uit, aangezet werd (stroomstoringkje? of teveel zware apperatuur op 1 groep) heb het opgelost door voor mijn eigen kamer een apparte groep te laten plaatsen (4 pc's trekken nogal wat stroom)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

gebruikt hyundai geen philips beeldkanonnen? me pa heeft een philips 105s, en die beginr bij het starten van windows en ook bij vbeel programma's te knipperen en te tikken ( lees: beeld gaat ff uit gepaard gaan met een vrij luide tik ) en zover ik weet is dit normaal bij philips, heb het vaker gezien

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

het kan een lamme thermische beveiliging zijn

laat hij een klik horen als ie uitvalt of weer aanspringt, zo ja doet ie dat ook als ie van resolutie wijzigt want dan is het iets anders. heeft die van mij ook eens gehad en ik dacht ook het beeld komt weer terug dus het zal wel goed zijn maar op een gegeven moment trok het beeld naar elkaar en pang kapot.

Verwijderd

Topicstarter
tis dus met name als die wat langer aanstaat, ben ik intussen achter, en eiks alleen als ik aant browsen/ircenenzo ben. onder het gamen ist me (nog) niet opgevallen.

en aan me videokaart licht het niet.. heb hem omgewisseld met een andere kaart en nog vertoont die dit verschijnsel.

maare bedankt voor de replies, ( mag eiks hopen dat die snel de geest geeft >:) hebk een goede reden om een 17inch te halen )

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
edit: helemaal verkeerde topic en alles |:(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18

crisp

Devver

Pixelated

Ik had dit een tijdje terug ook met mijn monitor (5 jaar oud); uiteindelijk ging hij het steeds vaker doen met kortere tussenpozen totdat hij uiteindelijk bij het aanzetten nog maar 3 seconden beeld gaf en toen op zwart sprong.
Het lijkt mij inderdaad iets met de voeding of een thermische beveiliging ofzo die niet meer helemaal jofel is; ik laat binnenkort mijn broertje ernaar kijken, die heeft daar meer verstand van dan ik...

Intentionally left blank

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

t valt me sinds vandaag op dat mun monitor wel eens zwart gaat en zo`n zo`n seconde later weer terug komt
Doe deze ibm "G74" ook. Had het tot een tijdje terug geweten aan een losse kabels.

(Regel 1: controleer de kabels).

Hij doet het nog altijd goed, lijkt dus niet zoveel kwaad te kunnen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 22 oktober 2002 @ 11:54:
[...]

Doe deze ibm "G74" ook. Had het tot een tijdje terug geweten aan een losse kabels.

(Regel 1: controleer de kabels).

Hij doet het nog altijd goed, lijkt dus niet zoveel kwaad te kunnen.
heb al gekeken :)

zelfs ff gechecked op losse/brakke solderingen en ik kan niks vinden :(
(ga nou niet blaten over gevaarlijk hogespanningen oid)
Pagina: 1