Toon posts:

Router of hub

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan proberen om internet te delen met 2 pc s .
Met een crosskabel wil het niet lukken en nu zit ik te denken aan een hub
Kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen een hub en een router en wat raden jullie aan en zoja als jullie een aanraden welke software heb ik daarvoor nodig

Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik raad je aan om alle FAQ's ff door te lezen ;)

met name:

FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

hub is verdeelkastje voor je netwerk, en een router gooit je netwerk via 1 verbinding op een ander netwerk in dit geval internet ;)

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
Euhhh vraagje , waarom wil het niet lukken met crosscable ??

Verwijderd

Je kan dan het best gaan voor een router met ingebouwde switch.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:40:
Maarja wil hij alleen maar een hub of router hebben omdat het met eens crosscable niet gaat ??? ik heb op dit moment ook het I-net gedeeld met een crosscable dat is zo gebeurd .

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

KunDun schreef op 18 oktober 2002 @ 22:39:
Euhhh vraagje , waarom wil het niet lukken met crosscable ??
Indeed.... waarom niet?

Als je 2 pc's wilt verbinden ben je met een crosscable gewoon veel goedkoper uit terwijl het niets meer of minder doet dan een hub of switch in jouw geval....

Kortom: zoeken naar je probleem is de beste oplossing want met een hub of switch ben je even ver....

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Overkill, gewoon crosscable (tenzij je wilt uitbreiden)

Maar eerst RTFM ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voordeel van een router (met ingebouwde hub) boven een crosscable is dat er niet een pc altijd aan moet blijven en dat het makkelijk uit te breiden is ;)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Erkens schreef op 18 oktober 2002 @ 22:44:
voordeel van een router (met ingebouwde hub) boven een crosscable is dat er niet een pc altijd aan moet blijven en dat het makkelijk uit te breiden is ;)
hm... d'r staat router bij ja.... en niet switch.... :|

Nadeel: veeeeele malen duurder; daar kan je een pc echt enorm lang op laten draaien aan energiekosten...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wfvn schreef op 18 oktober 2002 @ 22:46:
[...]

hm... d'r staat router bij ja.... en niet switch.... :|

Nadeel: veeeeele malen duurder; daar kan je een pc echt enorm lang op laten draaien aan energiekosten...
waar zie jij in mijn post of in de start post een switch staan :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Erkens schreef op 18 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

waar zie jij in mijn post of in de start post een switch staan :?
Nee... ikke... ikke moet beter lezen :+

Verwijderd

Topicstarter
Het waarom ik het op een andere manier wil realiseren is dat het gewoon niet lukte met een crosskabel
Ik ehb al eerder geprobeerd zie :link van vorig jaar zelfs nog , kan je nagaan hoelang ik het al wil en het niet lukt maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een hele tijd de moet had opgegeven :Voor internet delen wel netwerk of niet
maar ik kom er helemaal niet uit
Kan het misschien zijn dat 1:mijn Black ice de toegang blokkeerd , 2 : dat je ook Chello moet installeren op de client ,het zijn misschien hele stomme vragen voor jullie maar ik heb echt heel wat uren er aan gespandeerd zonder resultaat .
Ik heb nu op mijn host pc XP en mijn client ME die gewoon zonder probelemen draaien

Verwijderd

denk niet dat je black ice de boosdoener is want die had ik ook altijd draaien ok mijn crossover gedeelde internet verbinding. en chello heb ik geen ervaring mee maar de pc die aangesloten is op het modem daar moet chello opstaan en de andere moet je handmatig invullen. dus verbinden via..
moet iets in je instellingen zijn wat niet klopt. g
ik raad je net als de anderen aan om eerst eens te kijken wat er niet goed is in je instellingen.
want met een hub of een router moet je ook die instellingen goed krijgen.
kijk anders hier even :(ik weet niet of ik een link mag plaatsen hier maar dat merk ik vanzelf)

http://www.kabel-inter.net/

geef anders eens wat info over je instellingen er zijn er zat tweakers hier die je misschien kunnen zeggen wat er mis is.

als dat niet werkt zou ik gaan voor een router.

by the way... stomme vragen bestaan niet stomme antwoorden wel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:37:
Ik wil gaan proberen om internet te delen met 2 pc s .
Met een crosskabel wil het niet lukken en nu zit ik te denken aan een hub
Kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen een hub en een router en wat raden jullie aan en zoja als jullie een aanraden welke software heb ik daarvoor nodig

Alvast bedankt
Ok, crosscable met internet sharing is de goedkope oplossing maar de meest onstabiele en lompe. Als geld niet echt een probleem is ga dan maar voor de router, veel stabieler, veiliger en stukken gemakkelijker in configuratie. Ik heb momenteel een Zyxell Zywall 10 en heel content van (mijn Linux router was ook fun tot die't begaf (hardware) :'( )

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.