Toon posts:

Voor internet delen wel netwerk of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik wil is een verbinding maken tussen 2pc's om te internetten (chello)
Nu weet ik dat je rechtstreeks een verbinding kan maken maar ook via een netwerk
Ik gebruik 98SE en heb via dit linkje:
http://www.youpc.com/index2.html ,een verbinding proberen te maken zonder succes
Nadat ik bij de laatst aangebrachte ethernet kaart de instellingen voor het IP adres had gewijzigd ,moest ik om de instellingen op te slaan even opnieuw opstarten ,en daar liep de PC meteen vast
Dit maar even voor lief genomen en verder gegaan met die site en om verder te gaan moest je een prog downloaden Sygate 4.0
Dit geinstalleerd en pot vol blommen ,kon niet meer op internet ,kon het prog niet verwijderen via een uninstal en alleen na een scanreg /restore weer het internet hervatten
Nu baal ik natuurlijk en wil weten of ik met mijn crosskabeltje zonder hub rechtstreeks op een ander manier kan gaan internetten
Mijn vraag daarop :moet ik beslist eerst een netwerk verbinding maken om daarna pas internet te kunnen installeren
Gezien het linkje dat ik meegaf is het niet nodig
Kan het ook zonder het progr sygate op WIN 98

Groeten en vriendelijk bedankt

Eric

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

je gaat even wat te snel.
Doet je netwerk het helemaal?
Zonder netwerk geen internet verbinding...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Cross-kabeltje levert geen problemen op. TCP/IP van de computer die je gebruikt als tweede computer goed instellen met DNS van provider en gateway IP van andere computer (tweede netwerk kaart)
Eerst kijken of je naar de andere computer kan pingen op IP.
Wat betreft het niet meer doen van je internetverbinding op eerste computer een keer het netwerk leeg gooien en opnieuw opstarten. Daarna netwerk weer inrichten met juiste adapters en protocollen.

Wie weet lukt het hiermee. Anders FAQ en search

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

AMDFreak

Intel is zo..

uhmmmmm
Gateway (ip nummer van de PC met die zorgt voor de internet verbinding) instellen en
DNS vaak 195.96.96.97

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instructies gevolgd van af het linkje en dat begint vanaf het plaatsen van de netwerkkaarten dus op dat moment is van een netwerk nog geen sprake
Na het plaatsen van de netwerkkaarten ga je allereerst naar netwerk in je config scherm en daar maak je een ip adres aan op de netwerkkaart die ik zelf heb bij geplaatst
Uit het verhaal maak ik op dat het beslist gaat om alleen internet te delen met een andere pc
Zie het verhaal internet delen op het linkje

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

om gegevens over te sturen, en dus testen of je gedeelde internetverbinding loopt, moet je een netwerk hebben, en dus een netwerkverbinding kunnen maken.
Zo te zien heb je een probleem met het installeren van die dingen, mocht je dat allemaal heel lastig vinden, kan ik je het internetdeelprogramma WinRoute Lite aanbevelen. Hoef je niks bij in te stellen.
Ik kan je er wel aan helpen, bij behoeft mail naar wbu@chello.nl

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef InterFreak het volgende:
uhmmmmm
Gateway (ip nummer van de PC met die zorgt voor de internet verbinding) instellen en
DNS vaak 195.96.96.97
Dat is de DNS van Casema :? De topicstarter heeft Chello..

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Op donderdag 21 juni 2001 21:36 schreef edwinv het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor. Alleen zou ik casema DNS niet gebruiken. Dan liever xs4all (zie website xs4all).

No production networks were harmed during this posting

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op donderdag 21 juni 2001 21:36 schreef edwinv het volgende:

[..]

edit /

whoops... verkeerd bericht .. sorry

edit /

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:39 schreef paella het volgende:
Dat kan wel hoor. Alleen zou ik casema DNS niet gebruiken. Dan liever xs4all (zie website xs4all).
Ja het kan wel, maar je zal de snelste verbinding hebben naar de DNS van je eigen provider, dus in dit geval gewoon die van Chello gebruiken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Ook nog een tip, kijk ff in de FAQ, daar staat in de tips & trucs sectie een link naar de "Beginnersguide voor thuisnetwerken" op T.net.

Daar kom je waarschijnlijk al een heel eind mee.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1