Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Case] Nexus silent case (Mac lookalike)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36
Ik kwam deze case tegen. Ik kon op Nexus niks vinden in de search.

Heeft iemand ervaring met deze case?

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/Nexus_iStyle_computertotaal.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/Cover-picture.gif

en hier wat meer info.

Het zou een extra stille kast moeten zijn. Ik neem aan dat dat pas het geval is als je ook al die andere spullen koopt die ze aanbieden daar. Stille voeding, geluidsabsorberende matten, cpu cooler enz.

Ik vind het design van de kast op zich wel mooi, het is alleen de vraag of het echt zo'n geweldige kast is :)

Of kan ik maar beter voor een Lian-Li PC60 gaan.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
cool kastje... waar is ie te koop en wat kost ie?

• KillerB
Bij een aantal shops die hier staan: http://www.nexustek.nl/Nexus_shops.htm
en hij kost bij www.dedivated.nl 164,00 euro. Ongeveer hetzelfde als een Lian0Li PC60 dus.
Er zit geen voeding in overigens.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Stond in de Computer Totaal dit kastje. Ik denk dat die voeding wel stil is maar die cpu koeler ziet er niet echt fantastisch uit eerlijk gezegt. En van die Akasa matjes kun je ook bij freezinghardware.nl kopen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb deze case laats in een ComputerIdee achtig tijdschrift gezien. Daar waren ze er nogal tevreden over. Opzich is dit zelf ook er makkelijk te realiseren.
Volgens mij zijn deze kasten alleen met inhoud te koop (dus met hardware).

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er enerzijds gaaf uit, anderzijds ook weer niet, die golvende vorm vind ik niet echt mooi.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Het is net alsof je naar een kast staat te kijken terwijl je teveel hebt gedronken, dan ziet alles er ook zo golvend uit ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik vind dit wel 1 van de weinige stijlvolle PC cases, met een knipoog naar de G3/G4 cases van Apple ;) Lijkt me verder weinig aan te modden :( Maar daarom juist weer een uitdaging :)

Verwijderd

Is dat niet gewoon een arctic supersilent pro? In dat geval zijn alle functionaliteiten van zo'n kast met een paar tientjes na te maken.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01

Systeem Specs

Verwijderd

Mooie kast vind ik, maar wel moeilijk te modden lijkt me.
In de Computer Totaal waren ze over deze kast zeer te spreken dus....

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

mooie case, jammer dat ie van kunstof is

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Zeer mooie kast, alleen al wazt vaker langsgekomen en er is niks aan te MODden :X :P
Hij lijkt inderdaad op een apple :9
Geef mij toch maar een zelfgebouwde case hoor :)

Verwijderd

koop gewoon noppenschuim beuk dat in je kast en is al een stuk stiller....ben je voor 10 euro klaar... heb ik ook gedaan en t werkt.. pics komen nog wel ff in een ander topic.

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 11:53:
koop gewoon noppenschuim beuk dat in je kast en is al een stuk stiller....ben je voor 10 euro klaar... heb ik ook gedaan en t werkt.. pics komen nog wel ff in een ander topic.
Klopt, maar daar wordt die wel warmer van.

Verwijderd

Je kan ook naar http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=12 gaan.

Hier kan je dempings materiaal kopen voor je PC. Als je een Antec of Chieftec kast hebt (of koopt) kan je er zelfs kant en klare pakketjes voor kopen... :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Lamborghini schreef op 20 oktober 2002 @ 12:11:
[...]

Klopt, maar daar wordt die wel warmer van.
nee hoor... de warmte wordt in een pc niet afgevoerd door warmtegeleiding door de kast, maar door ventilatie met lucht. en hoe minder inhoud de kast heeft, hoe sneller de lucht stroomt en hoe lager de gemiddelde temperatuur in de kast is.

Verwijderd

ik zou voor de lianli gaan, ik vind deze maar lelijk.... echte g4 is stukken mooier.
die extras bij de nexus zijn wel leuk, maar kun je natuurlijk ook in een lian li zetten zodat die ook stiller is.

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als ie alu is mogen ze hem voor mij inpakken :)

• KillerB
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:53:
ik zou voor de lianli gaan, ik vind deze maar lelijk.... echte g4 is stukken mooier.
die extras bij de nexus zijn wel leuk, maar kun je natuurlijk ook in een lian li zetten zodat die ook stiller is.
Ik vind deze niet lelijk, maar ik denk ook dat een Lian-Li beter bij de rest van me spullen past kwa uiterlijk :)
Dan ga ik zelf wel aan de slag met demping.

Verwijderd

Prachtig, maar die SilentDrive die ik daar op de afbeeldingen zie kun je dus alleenmaar gebruik icm een 5400rpm schijf en niet met een 7200rpm schijf.

• KillerB
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 20:45:
Prachtig, maar die SilentDrive die ik daar op de afbeeldingen zie kun je dus alleenmaar gebruik icm een 5400rpm schijf en niet met een 7200rpm schijf.
ja en met sommige 7200tpm schijfjes. De meeste worden te warm. Een betere oplossing is gewoon meteen een stille schijf te kopen :)

Verwijderd

Ik zag m en heb m direct bij freezinghardware besteld + de benodigde matten..
Maak me alleen een beetje zorgen over mn cdr en dvd players.. Als je die erin zet ziet t er niet meer uit natuurlijk.. Vraag me af of hier op de een of andere manier aan is gedacht.. Hoop m snel binnen te krijgen, dan zal k wat betere foto's maken van eea.. Tis de bedoeling dat er een systeempje gaat ontstaan die wreed overclocked is (op basis van een P4 2.53GHz + 2x 512 PC3200 Corsair Plat. C2). Wacht nog ff met mainboard (wil een granite bay chipset). Watercooling lijkt me ook wel handig.. Zoek naar een goede handleiding mbt watercooling..

Ga een Q-Technology 300W voeding gebruiken.. Heb alvast een PAPST case cooler gebruikt.. I'll Nexus it myself!

Als k wat verder ben horen jullie van me..

Verwijderd

Een berichtje van de maker van de Nexus SilentPC:

In het systeem dat Computer!Totaal toonde in het oktober nummer zat een QTechnology QT02300 voeding. In dit systeem dat bij PC Active heeft gestaan zit de Nexus NX-3000 (gloed nieuw!). Deze voeding is nl nog stiller dan de QT-02300. (scheelt zo'n 5 dB(A)).

Michael
www.nexustek.nl

• KillerB
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 10:28:
Ik zag m en heb m direct bij freezinghardware besteld + de benodigde matten..
Maak me alleen een beetje zorgen over mn cdr en dvd players.. Als je die erin zet ziet t er niet meer uit natuurlijk.. Vraag me af of hier op de een of andere manier aan is gedacht.. Hoop m snel binnen te krijgen, dan zal k wat betere foto's maken van eea.. Tis de bedoeling dat er een systeempje gaat ontstaan die wreed overclocked is (op basis van een P4 2.53GHz + 2x 512 PC3200 Corsair Plat. C2). Wacht nog ff met mainboard (wil een granite bay chipset). Watercooling lijkt me ook wel handig.. Zoek naar een goede handleiding mbt watercooling..

Ga een Q-Technology 300W voeding gebruiken.. Heb alvast een PAPST case cooler gebruikt.. I'll Nexus it myself!

Als k wat verder ben horen jullie van me..
klinkt goed!
Ik ben ook wel benieuwd wat ze met die frontjes doen van de dvd/rw
Met de Lian-Li kun je redelijk makkelijk de bay-covers gebruiken als afdekplaatje voor je dvd/rw. Met dubbelzijdig plakband vastmaken en het is net alsof je helemaal geen spelers hebt :)
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 10:58:
Een berichtje van de maker van de Nexus SilentPC:

In het systeem dat Computer!Totaal toonde in het oktober nummer zat een QTechnology QT02300 voeding. In dit systeem dat bij PC Active heeft gestaan zit de Nexus NX-3000 (gloed nieuw!). Deze voeding is nl nog stiller dan de QT-02300. (scheelt zo'n 5 dB(A)).

Michael
www.nexustek.nl
Ik heb beide artikelen gelezen. Ziet er iig goed uit! _/-\o_
Ik ben wel gestelt op een beetje rust in de kast.

Verwijderd

Hier de kast met 2 CD deurtjes...

[afbeelding]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Half-ouwe koe, niet zo veel meer info en al eerder besproken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.