Toon posts:

[ PHP ] problemen met parent.frames & headers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een supervaag probleem:

ik heb een frameset met als eerste frame (hoogte=0) dat onzichtbaar is.
in dat frame laad ik download.php op dmv parent.frames[0].document.location='downloadfile.php?file=<? echo $file; ?>'

waarin $file het bestand is wat gedownload moet worden

het is gewoon het standaard "forced download" script en werkt prima totdat ik eenmaal iets echt heb opgeslagen op mijn schijf.

zodra ik dan nog een bestand wil opladen begint javascript te schreeuwen:

Fout: Toegang geweigerd

ik loop nu al een hele tijd te spitten en te doen en snap er helemaal niks meer van

heb al geprobeerd om het in een variabele te proppen zoals:

var i = parent.frames[0].document.location='downloadfile.php?file=<? echo $file; ?>'

in een apart venster lukt wel alleen wil ik dit niet, wil het in het onzichtbare frame hebben

iemand ideeen hierover?

Verwijderd

waarom doe je niet gewoon

code:
1
<a href="download link ? blaat ">download nu</a>

en anders waarom noem je het frames[0] . . .maak gewoon een iframe ofzow.. 1 x 1 px.. noem die downloadframe
en verander framep[0] dan in downloadframe

Verwijderd

Dit is geen PHP-probleem, lijkt mij. Het lijkt een beetje op mijn probleem hier en de oplossingen/antwoorden die in die thread gegeven werden, hielpen allemaal niet.

Ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem was... :'(

Verwijderd

Wellicht te stom voor woorden mijn opmerking maar misschien eens een idee om naar de permissies van je $file te kijken en eventueel om tezetten via chmod()
Of staat de file niet in het goede path. file_exist() kan je daarbij helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er ook nog steeds niet achter :(
er zijn namelijk ook weer andere problemen opgetreden die wel met php te maken hebben die ook weer enorm vaag zijn *diepe zucht*

maar Netschaap kent toch geen iFrames of vergis ik me ?

owja waarom ik niet een gewoon hrefje pak is omdat je dan een venstertje krijgt en ik wil het juist zonder dat doen ... :)

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
1) NetScape kent idd geen iFrames (misschien de nieuwste wel?)
2) Je kunt 'normale' frames ook een naam geven
3) misschien kun je dan kijken naar <A HREF="download.php?file=pietje.txt" TARGET="FrameNaam">........</A> of parent.FrameNaam.location.href = "download.php?file=pietje.txt";

en

4) Dit hoort helemaal niet in P&W, maar in W&G :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Ehm misschien even proberen met een grotere hoogte? dus laten we zeggen 10 of 20 px?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

crisp

Devver

Pixelated

Even wat rechtzetten: NS4 kent geen iFrames, NS6+ en Mozilla wel omdat het gewoon een onderdeel is van de HTML4 standaard!

Intentionally left blank

Pagina: 1