Toon posts:

[JS] window.open() geeft 'Access is denied'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nogal vaag, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. :)

- 2 PC's, de ene PC is uitgerust met Windows 2000 Prof. SP2, IE6.0 (6.0.2600.0000), de ander met Windows 2000 Server SP2, IE6.0 (6.0.2600.0000)
- In de IE-browser op de Prof-PC werkt de window.open() wel (zowel lokaal als op de Server-PC), op de IE-browser op de Server-PC werkt de window.open() niet: JavaScript-error met de melding 'Access is denied'.
- De instellingen van beide browsers zijn identiek (ook bij het Advanced-tabblad).
- Alle mogelijke varianten van window.open heb ik geprobeerd, maar geven allen een 'Access is denied'.

Weet misschien de oplossing van dit vage probleem :?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ook je security-zut staat exact gelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Yep. :)

Maar de PC waar het wel goed op gaat, hangt in een domein en de ander niet. (Beide PC's zitten overigens wel in hetzelfde netwerk.)

Ik heb ook geen proxy ingesteld.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

De security van de pagina die je opvraagd staat niet goed, daarom geeft hij een access denied. Aan het commando window.open kan het niet liggen.

Waarschijnlijk heeft de server zonder domein geen rechten op het domein zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat lokaal op die PC met NT Server (die dus niet in het domein hangt) ook al niet goed...
code:
1
http://localhost/test.html

Dit werkt al niet. (De pagina is overigens wel gewoon zichtbaar!)
Dan zet ik bijvoorbeeld in die html-file alleen een button met een onClick die een window.open aanroept.
Alle varianten heb ik dus geprobeerd: window.open, javascript:window.open, aanroep van een functie waarin window.open aangeroepen wordt, window.open met 1 parameter, met 2, met 3...

Rechten op file-niveau staan ook allemaal goed. Het is (lijkt mij tenminste) ook geen rechten issue, omdat het een Java-script error is: "Error on page"...
Aan het commando window.open kan het niet liggen.
Ik kon idd ook al niets daarover vinden, maar het lijkt er toch op dat window.open niet altijd uitgevoerd mag worden. Dus weet je 't 100% zeker :?

Het window-object is overigens wel gewoon beschikbaar, want window.location werkt bijvoorbeeld wel... :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

en wat is de pagina die je probeert te openen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook al verschillende pagina's geprobeerd (waaronder de pagina zelf), zelfs ook gewoon window.open('') heb ik geprobeerd. Maar pagina's binnen dezelfde directory, in een andere directory, in een andere virtual directory, op een andere site of op een andere PC... maakt allemaal niet uit.

Maar ook op een pagina die niet lokaal staat, werkt het niet. Ik weet niet of tweakers.net een pagina heeft die een window.open gebruikt, maar ik weet zeker dat als ik vanaf die 'foute' PC naar die pagina zou gaan, ik dezelfde 'Access is denied'-error krijg.
Het lijkt dus op een browser-issue, maar ik heb beide (instellingen vd.) browsers vergeleken en die zijn echt exact hetzelfde.

Het heeft volgens mij ook altijd wel gewoon gewerkt...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Hoe maak je die link dan?
Het moet i.i.g. zo:
code:
1
<a href="javascript:window.open('bla.htm', '_blank');">Link</a>

En heb je de security van je webserver wel goed staan? Waarschijnlijk heb je het vinkje voor 'scripts uitvoeren' uitstaan. :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 31 mei 2002 11:23 schreef Yogho het volgende:
Hoe maak je die link dan?
Het moet i.i.g. zo:
code:
1
<a href="javascript:window.open('bla.htm', '_blank');">Link</a>

En heb je de security van je webserver wel goed staan? Waarschijnlijk heb je het vinkje voor 'scripts uitvoeren' uitstaan. :?
Maak daar maar van :P:
code:
1
<a href="javascript://" onclick="window.open('about:blank','mijnvenster')">open venster</a>

de naam van eht venster zou ik niet op "_blank" zetten. about:blank is maar ff een lege pagina die in ieder geval zou moeten werken (in IE/NS6). Verder in de onclick zodat ie niet de return handle probeert te openen in de href :) (En ja ik weet het daar zijn nog 80 verschillende manieren voor)

Verwijderd

Topicstarter
Deze link heb ik idd ook geprobeerd.
Sanity check: Jouw code overgenomen in test-pagina, maar het werkt nog steeds niet.
Op de webserver staan alle rechten ook echt goed.

Maar zoals ik al schreef:
Maar ook op een pagina die niet lokaal staat, werkt het niet. Ik weet niet of tweakers.net een pagina heeft die een window.open gebruikt, maar ik weet zeker dat als ik vanaf die 'foute' PC naar die pagina zou gaan, ik dezelfde 'Access is denied'-error krijg.
Dus lijkt het me dat het niets met de webserver te maken kan hebben.
Sanity check: Settings gecontroleerd en zelfs maar even alles aangevinkt en dus teveel rechten gegeven...

Het werkt nog steeds niet... :'(
code:
1
2
3
4
5
<HTML>
<BODY>
<a href="javascript://" onclick="window.open('about:blank','mijnvenster')">open venster</a>
</BODY>
</HTML>

werkt ook niet:
Line: 3
Char: 1
Error: Access is denied
Code: 0
URL: http:// localhost/test.html

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 31 mei 2002 11:35 schreef Puckly het volgende:
[..]

Het werkt nog steeds niet... :'(
Als dat echt zo is dan wordt het tijd voor een OS-reinstall..

Verwijderd

Topicstarter
Het "grappige" is overigens dat een showModalDialog wel werkt... maar dit is overigens geen oplossing voor mijn probleem

OS reinstall? Ja, daar zat ik idd ook al aan te denken... Alleen kan dat nu ff niet echt, maar als dat gebeurd is en het werkt dan allemaal weer wel, zal ik 't hier wel posten! :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

eventjes voor de gein:

Je opent hem nu vanaf je webserver (ook al draai je die locaal op localhost). Je hebt hetzelfde probleem als je het bestand gewoon opent?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de javascript-beveiliging loopt via document.domain

heb zelf via localhost ook wel eens problemen gehad met een definitie van van document.domain iets als [unvalid domain].
probleem was dat je op [unvalid domain] altijd bij een vergelijking geen true kreeg, zelfs al was het een vergelijking van dezelfde twee.

zou kunnen zijn dat dat het is (alert de document.domain eens)

oplossing zou ik niet direct weten, maar ligt ook aan de doelstelling van de pagina, als het om een intern intranet gaat zou je eventueel kunnen eisen dat de site in trusted zone gezet wordt per client?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 11:47 schreef RM-rf het volgende:
(alert de document.domain eens)
localhost

Maar wat bedoel je precies? Want dit had ik wel verw8... Op de PC waar het wel werkt, krijg ik ook localhost te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 11:43 schreef Bosmonster het volgende:
eventjes voor de gein:

Je opent hem nu vanaf je webserver (ook al draai je die locaal op localhost). Je hebt hetzelfde probleem als je het bestand gewoon opent?
Uhm, wat bedoel je precies? :)

Dit werkt wel:
Vanaf pc1:
http:// localhost/test.html
http:// pc1/test.html
http:// pc2/test.html

Dit werkt niet:
Vanaf pc2:
http:// localhost/test.html
http:// pc1/test.html
http:// pc2/test.html

(spaties erbij gezet om geen links te maken :))

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik bedoel het bestand gewoon dubbelklikken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat werkt uiteraard wel... :) Maar volgens mij denk je niet helemaal in de juiste richting. Het is ook wel een vaag probleem, dat geef ik toe...

Ik zoek nog wel even verder op die document.domain, want JavaScript-security heeft 't idd naar mijn idee mee te maken. Wat ik niet begrijp is dan waarom 't specifiek op die PC niet werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Tot nog toe heb ik niets kunnen vinden waarom window.open een JavaScript-error 'Access is denied' kan geven als wel gewoon het window-object beschikbaar is.

Iemand een (ander) idee?
Zelf denk ik toch dat het iets met JS-security te maken heeft...

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
Zet je beveiligings-instellingen eens op low/very-low oid, als je dat nog niet geprobeert hebt. Kijk ook of je geen fire-wall/virus-scanner aan hebt staan die je beschermt tegen reclame pop-ups. En kijk eens op een site waar je reclame pop-ups krijgt

• marko75
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08-2022
Dit probleem heb ik ook al eens gehad. Je hebt echt ergens je rechten niet goed ingesteld. Zijn beide pc-configuraties exact hetzelfde (ook allebei NTFS)?
Ik heb ooit eens een W2k configuratie met FAT32 gehad en dat gaf echt de vaagste securityproblemen...

MSI K7T266 Pro2 + XP 1600+@1,53(1800+)(10.5 x 146) + 512mb DDR Crucial PC2100 + Leadtek GF3 Ti200 @ 235/535

Pagina: 1