De 4 uithoeken der aarde???

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 20:53
Mijn anw leraar had het er vorig jaar over dat ergens in de bijbel iets over de 4 uithoeken der aarde werd genoemd. Hij noemde dat in combinatie met dat op 4 punt rondom de aarde ook een klein tijdsverschil was met atoomklokken ofzo.

Weet iemand hier soms iets meer van en kan dat dan ook uitgelegd worden??

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
er staat iig in openbaringen dacht ik ergens dat er engelen staan op de 4 uithoeken der aarde.

Maar over het algemeen lullen leraren die bijna nix van de bijbel weten maar slap.

• Jag
  • Laatst online: 23:17

Jag

En dan beweren christenen dat nergens in de bijbel staat dat de aarde plat is. 4 hoeken, duh :P. Dit is overigens geen persoonlijke aanval ofzo, zo maar een gedachte die bij me opkwam.

Jag

Verwijderd

4 uithoeken der aarde
Noord, oost ,zuid ,west

issimpel

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waar, heer Flamez, is Oost?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• LoneRanger
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:03 schreef Lord Daemon het volgende:

Lord Daemon[/quote]Hij bedoelt gewoon de 4 windstreken.
Als je voor het gemak even uitgaat dat het hier waarschijnlijk over Israel gaat ['tja ik weet niet veel van de bijbel] weet je meteen waar oost ligt :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dan beweren christenen dat nergens in de bijbel staat dat de aarde plat is. 4 hoeken, duh . Dit is overigens geen persoonlijke aanval ofzo, zo maar een gedachte die bij me opkwam.[/quote]Vind ik persoonlijk niet zo'n sterk argument.
Volgens mij wordt hier veel te veel letterlijk genomen.
Naar mijn idee moet je uithoeken linken met windstreken.

Only fools are enslaved by time and space.

• Ceaser
  • Laatst online: 21-01 20:53
het had dus helemaal niks te maken met het feit dat de aarde plat was of dat het noord oost zuid of west was.

Hij noemde ook iets met de wind ofzo maar wat dat precies was weet ik niet meer.

Wat ik er juist zo interresant aan vond was dat hij zei dat wanneer je met atoomklokken een rondje om de aarde ofzo ging of om de aarde heen de tijd ging meten dat deze niet meer precies gelijk liepen en dat zou dan op 4 punten rondom de aarde zijn???
Toen noemde hij dat er tevens in de bijbel over 4 uithoeken der aarde werd gesproken.
Toen zei

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
De vier uithoeken van de aarde komt uit de tijd dat men dacht dat de wereld plat was. Er zijn ook wereldkaarten uit de middeleeuwen, zogenaamde OT-kaarten, die de wereld beschrijven. De heten zo omdat ze gebaseerd zijn op het oude testament.

Midden in de kaart ligt Jeruzalem, in het noorden ligt het paradijs, maar wat in de andere drie hoeken ligt weet ik niet meer.

Het was iig een geschiedenis VWO eindexamen onderwerp van 1999 en 1998.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 16:02 schreef Ceaser het volgende:

Wat ik er juist zo interresant aan vond was dat hij zei dat wanneer je met atoomklokken een rondje om de aarde ofzo ging of om de aarde heen de tijd ging meten dat deze niet meer precies gelijk liepen en dat zou dan op 4 punten rondom de aarde zijn???
Toen noemde hij dat er tevens in de bijbel over 4 uithoeken der aarde werd gesproken.
Toen zei[/quote]Dat de klokken niet meer gelijk liepen was een experiment met betrekking tot de relativiteitstheorie. Ze hadden met het vliegtuig overal kunnen landen. Heeft dus niks te maken met 4 uithoeken.
Gezien leraren wel eens vaker wat aan elkaar plakken heeft hij willicht deze twee gegevens ook met elkaar gemixt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:03 schreef Lord Daemon het volgende:

Lord Daemon[/quote]Daar --------->

:P

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:24 schreef LoneRanger het volgende:
Vind ik persoonlijk niet zo'n sterk argument.
Volgens mij wordt hier veel te veel letterlijk genomen.
Naar mijn idee moet je uithoeken linken met windstreken.[/quote]dat moet je juist wel letterlijk nemen, waarom zou een almachtige god een boek schrijven/laten schrijven wat zo vaag is dat je zelf maar moet verzinnen wat hij bedoelt.
schrijf dan geen boek.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Caeser:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hij noemde dat in combinatie met dat op 4 punt rondom de aarde ook een klein tijdsverschil was met atoomklokken ofzo.[/quote]Het zinnigste wat ik hierbij kan bedenken is een verschil tussen bijvoorbeeld een atoomklok op de noordpool en eentje op de evenaar. Of eentje in Amsterdam en een andere op de top van de Everest. Zolang de ene maar harder gaat dan de andere zul je een tijdsverschil meten. Maar dat lijkt me niet wat de leraar bedoelt met uithoeken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet iemand hier soms iets meer van en kan dat dan ook uitgelegd worden??[/quote]Ze dachten dat de aarde plat was, en dat zie je op een aantal punten in de Bijbel terug. (Denk maar aan de boom die vanaf iedere plek op de aarde te zien was, en het akkefietje met Jezus en Satan op de bergtop.)

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
ik snap eik niet waarom sommige mensen de bijbel nog proberen te verdedigen op punten zoals hun visie op hoe de wereld eruitzag. Het is gewoon zo klaar als een klontje dat men dacht dat de aarde plat is.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

je kan 4 punten best regelmatig over de aarde verdelen hoor. gewoon een 3 benige piramide. allemaal hoeken van 60 graden

hoppa.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

misschien bedoelde je leraar gewoon tijddilatie
dat als je naar een punt op aarde toereist
met een klok die op het begin van je reis precies (maar dan ook HEEEL precies) gelijk loopt met een ergens anders
en je gaat met die ene klok naar de andere toe
zal de klok die je meenam achter lopen
want als je beweegt ten opzichte van een voorwerp gaat de tijd voor jou langzamer
aaarg, wat was de formule hier ook al weer voor
maar het verschil is extreem klein, je merkt grote tijdsverschillen pas op als je echt heel HEEL snel gaat ;) zeg maar 90-99% van 3*10^8 m/s

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Daar --------->[/quote]Was toch even draaien met mijn monitor voordat het goed was! :) :)

Lord Daemon

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 01:53 schreef Flamez het volgende:
Daar --------->

:P[/quote]Nee daar is toch echt het noorden

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee dat is een leuke grap, nadat ik er al een gemaakt heb...

Lord Daemon

Pagina: 1