Beeldscherm kabel aanleggen 22 meter. vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Een kennis van mij heeft een tandartspraktijk, en die krijgt volgende maand een nieuwe stoel. Op die stoel is een beeldscherm bevestigt die gekoppelt wordt aan de computer waar klanten staan geregistreert.

De afstand tussen de stoel en de computer is 20 meter. Dit kan dus niet worden verkleint.
Volgens de fabriek is dit technisch mogelijk, en daar vertrouw ik daar maar op. >:) Ik heb zo mijn vermoeden dat er dus een en of andere versterker inzit. Maar dat even terzijde.

Het probleem is dat de kabel door een pvc buis moet lopen. Dat betekent dat de stekker van de kabel af moet. Dus hij moet eraf geknipt worden. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee, en is dit mogelijk? Wat voor producten heb je nodig om de kabels weer juist aan elkaar te knopen?

Met ander woorden: graag tips! :D

Verwijderd

Soldeerbout + krimpsokjes.
Hier kom je een heel eind mee.

• Oculus
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:31:
Soldeerbout + krimpsokjes.
Hier kom je een heel eind mee.
Echt een duidelijk antwoord hier heb ik wat aan! :D
Ik bedoelde eigenlijks meer of er andere oplossingen voor zijn.
Als je dus niet kan solderen (wat ik dus niet kan) redt je het dus niet... :(

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Leren solderen dan, je bent toch een kerel of niet? :)

• Oculus
Er schiet me ineens iets te binnen... Is het ook mogelijk om het draadloos te laten doen?

• Oculus
Nikel schreef op 17 oktober 2002 @ 15:34:
wordt inderdaad tijd! :d

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Illusion

(the art of)

ik ben nog geen draadloze VGA oplossingen tegengekomen, dus je zal toch met een kabel moeten werken.
Voor het geld wat zo'n stoel kost, zou ik niet al te moeilijk doen over die VGA kabel, en die dus gewoon door een professional aan laten sluiten (als het dan niet werkt, heb je ook nog garantie).
het is niet de oplossing voor tweakers, maar je zei zelf dat je niet kan solderen :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nikel schreef op 17 oktober 2002 @ 15:34:
Als ik!! kan solderen dan kan iedereen het :P

Maar draadloos zou leuk zijn ja!! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Wishmaster schreef op 17 oktober 2002 @ 15:35:
Er schiet me ineens iets te binnen... Is het ook mogelijk om het draadloos te laten doen?
Er bestaan iig A/V wireless transmittors, maar ik denk dat een D-SUB aansluiting niet te doen is. Dat zijn een hoop aders (10 ofzo), maar misschien met TV-Out. Wat voor interface gebruikt die monitor. BTW: 5x CoAx is wel goed te doen. Als ie dat aankan is et een eitje..

Verwijderd

gebruik gewoon zijn plastic buis met een snee erin...
kun je de kabel inproppen en hoef je niets te solderen :)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik zou (uit ervaring sprekende) die stekker er niet vanaf knippen..,
het is een hels karwei om die er weer goed aan te solderen..,
teminste ALS je hem er alweer aangesolderd krijgt...

Ik zou idd als het mogenlijk is die PVC buis vervangen, zoals hierboven al staat....

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Maar, die kabel moet door een PVC buis. Ik neem aan dat het niet de enige kabel is die door die buis loopt, want dan zou het niet zo veel nut hebben. Die buis zal dus ook wel wat dikker zijn. Dus ik ga er van uit dat er al meer kabels in die buis zitten. Past de kabel van de monitor er dan ook niet doorheen als je eerst alle andere kabels eruit haalt ?

Sorry als het WEL de enige kabel is die er door heen gaan, dan vergeet dit berichtje maar :P

Mother, will they like this song?

Verwijderd

heb ik ook gedaan:

Kabel doorknippen; aders uit elkaar halen (wel op de aderparen letten)
kabel doortrekken
aders aan elkaar solderen
aders afschermen (alu-folie doet het goed) (wel isoleren!)

het mooiste is om voordat je de aders aan elkaar soldeerd eerst een stuk krimpkous eroverheen te schuiven en over de verbinding laten krimpen als je klaar/getest hebt.

Edit: het heeft mijn ongever 1 uur gekost om 1 kabel weer netjes aan elkaar te krijgen. Het loopt nu min. 7 maanden zonder enig probleem
Pagina: 1