Toon posts:

Ik heb echt hulp nodig bij mijn keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 6 weken gezeur met mijn Radeon 9700 pro in combinatie met Asus A7v8x. Ik heb al 2x de Radeon naar de winkel geretourneerd (online shop). Ik ben nu nog steeds in afwachting op een goed revisie Radeon 9700 pro. Aangezien ik nu al 6 weken aan het klooien ben sinds ik de kaart kocht, wil ik tweakers vragen of ik nu niet beter voor een Geforce ti4600 kan kiezen. De geforce is goedkoper en ik hou dus geld over voor een snellere processor. Ik draai nu met XP1600+@1900+ en een 17" Eizo TFT met native resolutie 1280x1024.

Ik heb echt advies nodig, want ik weet het zelf echt niet meer.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Wat zijn je problemen? Ik denk namelijk dat het aan je mobo ligt.

Verwijderd

Topicstarter
De gigabyte Radeon die ik had was revisie 1.0 en die wilde niet posten op mijn Asus Mobo. De Club3d Radeon die ik had was revisie 1.1 en deze wilde wel booten tot aan windows, maar het beeld was heel brak, vol strepen en soms niet te lezen. Ik wacht nu op revisie 1.3 Radeon, maar deze worden in Nederland nog niet door leverancier aangeleverd?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:46

Sa1

OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 12:24:
Wat zijn je problemen? Ik denk namelijk dat het aan je mobo ligt.
of vid in combo met mobo,

als ik 6 weken zou hebben gekloot zou ik al lang al die gf4 of een nieuw mobo hebben gekocht.

opzich ken ik dat mobo van jouw niet, maar je moet het even tegen elkaar afwegen. Oftewel je houdt je radeon, en moet extra geld uitgeven voor nieuw (of inruil) mobo. Oftewel je koopt er een GF4 voor terug, en geef idd je geld uit aan eventueel een nieuwe proc, van het geld dat je overhoudt kan je volgens mij wel een xp2200 kopen (gokje denk hor).

Als ik jou was.. zou ik idd em inruilen .. en die xp2200+ kopen, ben je iig van dat geklier af..

tis en blijft een persoonlijke keuze...

edit:
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:26:
De gigabyte Radeon die ik had was revisie 1.0 en die wilde niet posten op mijn Asus Mobo. De Club3d Radeon die ik had was revisie 1.1 en deze wilde wel booten tot aan windows, maar het beeld was heel brak, vol strepen en soms niet te lezen. Ik wacht nu op revisie 1.3 Radeon, maar deze worden in Nederland nog niet door leverancier aangeleverd?
of je wacht net als Fugazi op rev 1.3, maarjah..

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Te hoge FSB op je mobo? Als je die terugschroeft, heb je dan nog steeds dezelfde problemen?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

FlowDesign schreef op 16 oktober 2002 @ 12:35:
Te hoge FSB op je mobo? Als je die terugschroeft, heb je dan nog steeds dezelfde problemen?
Ik denk dat die radeon dat wel kan hebben hoor, helemaal als z'n vorige kaart dat ook kan hebben.
En heb je trouwens al een bios flash geprobeerd van je mobo :?
maybe ondersteund die oude bios het niet, wat eigennlijk na mijn idee onzin is, maar het zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dan nog steeds dezelfde problemen. Inmiddels zijn er wel nieuwe biossen uitgekomen voor dit Asus mobo, maar ik heb geen zin om voor de 3e keer een kaart te moeten retourneren omdat het niet goed werkt. Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd in de bios. Het vreemde is dat er zat mensen zijn die de combo Radeon 9700 en Asus a7v8x werkend hebben gekregen. Het enige dat ik nog zou kunnen proberen is het AGP voltage te verhogen naar 1,6. Aan de andere kant is waarschijnlijk een geforce ti4600 voor mijn 17"tft snel zat. Ik draai toch maar op 1 resolutie en ik speel altijd Counterstrike. Echter: een geforce 4 is met de komst van de NV30 meteen alweer "oud" en dat vind ik gevoelsmatig zonde als je bedenkt dat ik ook een "nieuwe" Radeon 9700 DirectX 9.0 kaart kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: ik heb nu geen Radeon 9700 thuis liggen. Ik heb deze geretourneerd en ben nu in afwachting van andere Radeon

Verwijderd

Lees Wat voor videokaart moet ik kopen even door.

De beslissing mag je echt zelf maken, op een vraag als deze krijg je veel nutteloze reacties. (en dit slaat niet op de posts die hierboven gegeven zijn)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.