Toon posts:

USB steeds weg en weer terug

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een MSI moederbord type: MS-6380
en ik krijg sinds een tijdje steeds de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/acjmol/bureaublad/usbweg/usbweg.jpg

Dit is erg irritant want als ik een spel aan het spelen ben en ik heb mijn racestuur aangesloten, werkt hij tijdens het racen opeens niet meer. Windows xp geeft dan zo'n geluidje en je krijgt bovendstaande melding.
Er staan geen uitroeptekens in appaatbeheer of zo, ik heb ook al diverse drivers geprobeerd. Maar niets helpt, het vreemde is dat het sinds een aantal weken is .
Ik heb windows al vaak opnieuw geinstalleerd (altijd een schone installatie)

Ook mijn videokaart doet vaak vreemd

drivers videokaart steeds verdwenen

Mijn pc specs: moederbord MSI MS-6380
videokaart Nvidia Geforce 2 GTS Pro 64 MB
processor Amd Athlon XP1900+ (niet overklokt)
geheugen 512 MB DDR
Harddisk(s) 1* IBM 30GB 7200rpm + 1* IBM 60GB 7200rpm

Verwijderd

nieuwste 4-in-1 drivers al? er is namelijk een bekend stroomtoevoerprobleem naar de USB op die Via KT133a bordjes...

Verwijderd

Heb je je pc ge'oced? Want dan kan het soms voorkomen dat je usb er mee kapt midden in een game als je oced

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste via 4in1 drivers

Ik heb de pc niet overklokt

Verwijderd

EHm, heb je meerdere USB apparaten aangesloten? Dit soort meldingen *kunnen* het gevolg zijn van te weinig ampere op de USB (teveel aparaten die stroom verbruiken, hoe je het bekijkt :)).

Oplosing kan in dit geval een USB hubje (extern of intern) zijn MET stroomaansluiting.

Komt dit alleen voor met met stuurtje (aangekoppeld) ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen een printer, scanner en een stuurtje op usb. Maar de printer en scanner staan nooit aan als ik aan het spelen ben. Ook krijg ik de melding heel vaak gewoon als er helemaal geen apparaat aan staat.

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Probeer toch eens die andere aparaten los te koppelen en doe eens een biosupdate, lijkt me toch echt dat er te weinig jus op de usb poorten komt te staan.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik heb zelfde mobo gehad, usb van me muis etc viel telkens uit. Digi cam werkte niet.
Dit alles betekent > mobo stuk :(
Die serie van msi is nogal brak met de usb, ware destijds meer mensen met jou probleem.

Wat je evt. nog kan proberen is een usb hubje kope (15 E ofso) die een aparte stroom voorziening heeft. (ik weet niet niet cker of het werkt, heb het zelf niet getest)
Nou iig veel suc6

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde Mobo en ook hetzelfde probleem.
Maar ik meen me te herinneren dat er een fix voor was (ik kan hem aleen niet vinden)

Het heeft er ook niets mee te maken hoeveel apparaten er op die USB poorten staan, ze vallen gewoon uit.
En ik heb mijn bios al geupdate>>werkt ook niet

Het is echt irritant als je USB brak is

Verwijderd

Hier is geen fix voor ik heb dit moederbord ook gehad ik wist neit hoe snel ik er vanaf wou. Het is gewoon een probleem in de KT266 chipset. MSI heeft dit volgens mij wel toegegeven maar een echte oplossing is nooit gekomen. Dit is niet echt enige probleem met die moederbord trouwens.

• Fantomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:02:
Dit is niet echt enige probleem met die moederbord trouwens.
Vertel mij wat, maar ik heb nog geen zin in een nieuw moederbord

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik mooi klaar mee dan, het is uiteraard net iets over de garantie heen, zal mijn vrouw blij mee zijn dat ik weer een nieuw moederbord nodig heb. (mijn vorige moederbord abit kt-7 raid was ook net een paar weken na de garantie stuk er werd me toen geadviseerd dat ik beslist een MSI moest nemen !!!!!) Wordt een dure hobby zo als ik ieder jaar een nieuw moederbord nodig heb

;( ;(
;(

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:02:
Hier is geen fix voor ik heb dit moederbord ook gehad ik wist neit hoe snel ik er vanaf wou. Het is gewoon een probleem in de KT266 chipset. MSI heeft dit volgens mij wel toegegeven maar een echte oplossing is nooit gekomen. Dit is niet echt enige probleem met die moederbord trouwens.
is idd geen fix voor, en msi heeft het probleem erkent

Verwijderd

Tja jonge welkom in de wereld van VIA chipsets <-- flame intended :P

Ik moet zeggen dat ik wel iets meer dan redelijkn tevreden ben over mijn Abit KR7A. Misschien dat je die nog ergens goedkoop kunt krijgen. Af en toe heb ik eens een probleem maar dat is niet zo heel erg. Ik ben vooral zeer ontevreden over de prestaties van de RAID controller. Maar jah dat is ook niet nieuw.

Maar als ik een balans opmaak van mijn overstap naar AMD moet ik toch concluderen dat het me neit zo goed is bevallen. Het is mij dan wel gelukt om de meeste problemen op te lossen. Maar moet je voorstellen van iemand die er minder verstand van heeft. Die zat nu nog met een brakke pc. Of heeft zie blauw betaald aan reperatie e.d.

Mijn vorige machine (Intel P3 550 MHz i.c.m. Abit BX6 2.0) wat een stuk stabieler. Alles in elkaar zetten, aanzetten, windows installeren klaar. Niets geen chipset driver, IDE Filter pachtes, RAID Performance Patches enz enz. Ik ga dan ook weer terug naar Intel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er gisterenavond mijn moederbord van mijn 2e pc ingezet (Asus A7m266)
en tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ontdekt. (zowel videokaart als usb problemen nog niet). Het grappige is dat ik met dat Asus bordje zelfs 500 punten meer in 3dmark2001 heb . Nu maar even een paar dagen afwachten en ik weet zeker dat mijn MSI defect is.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
hmz deze probs had ik ook op een msi bordje, bios geupdate, nieuwste via 4in1 en dat usb filter erover heen gegooit en nooit never geen probs meer.

Verwijderd

Topicstarter
PowerCow schreef op 17 oktober 2002 @ 17:19:
hmz deze probs had ik ook op een msi bordje, bios geupdate, nieuwste via 4in1 en dat usb filter erover heen gegooit en nooit never geen probs meer.
dat heb ik vele malen geprobeerd maar bij mij heeft het niets geholpen, en alles draait hier nog steeds goed met mijn "oude" asus a7m266 bordje

dus ik vrees dat mijn msi echt defect is

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Volgens mij is er wel een fix voor, want ik heb hem namelijk zelf vorige week geinstalleerd op hetzelfde moederbord met dezelfde problemen.
Dit was bij een kennis van me, alleen heb ik hem nog niet gesproken en weet dus niet of het geholpen heeft, want het was namelijk een beta.
De patch heette: via_usb_filter_rc1.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Verwijderd

koop je toch gewoon een losse usb controller.... dat kost toch haast niets

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Werkt ook niet... ik heb precies zelfde gehad. Losse usb controller in pci slot werkt ook niet.
Andere gast gevraagd, die heeft msi gebeld. Msi heeft erkent, en zei "je kan gewoon nieuwe halen bij je winkel". Naja als je winkel het niet kan teste ( omdat mijn usb soms na 8 uur uitviel > muis ), dan zeg je gewoon ga msi maar belle :P

Ik heb alles geprobeert.. usb controller, nieuwe bios update alles. Enigste wat ik niet getest heb en wat me een hele goede optie lijkt, is een usb hub met aparte stroomvoorziening. Maaar ook hier geen zekerheid :X

• FlotterPower
  • Laatst online: 06-07 21:44

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:17:
Hoi, ik heb een MSI moederbord type: MS-6380
en ik krijg sinds een tijdje steeds de volgende melding:

[afbeelding]

Dit is erg irritant want als ik een spel aan het spelen ben en ik heb mijn racestuur aangesloten, werkt hij tijdens het racen opeens niet meer. Windows xp geeft dan zo'n geluidje en je krijgt bovendstaande melding.
Er staan geen uitroeptekens in appaatbeheer of zo, ik heb ook al diverse drivers geprobeerd. Maar niets helpt, het vreemde is dat het sinds een aantal weken is .
Ik heb windows al vaak opnieuw geinstalleerd (altijd een schone installatie)

Ook mijn videokaart doet vaak vreemd

drivers videokaart steeds verdwenen

Mijn pc specs: moederbord MSI MS-6380
videokaart Nvidia Geforce 2 GTS Pro 64 MB
processor Amd Athlon XP1900+ (niet overklokt)
geheugen 512 MB DDR
Harddisk(s) 1* IBM 30GB 7200rpm + 1* IBM 60GB 7200rpm
dat probleem heb ik ook met mijn ms-6380 !!!!
:( nog erger: ik heb mijn toetsebord op usb! dik klote FUCKING KUT (gelukkig heb ik nieuwe pc)

I don't want no cake, I want me some pie!

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb dit mobo ook ja en heb ook dezelfde probs met mijn usb muis... :/
Kga volgende week ook maar eens een nieuw bordje halen.. Kheb ook al problemen gehad met de raid, dus ik ben een beetje zat van dit mobo.... :r

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

t!mP schreef op 18 oktober 2002 @ 13:51:

Ik heb alles geprobeert.. usb controller, nieuwe bios update alles. Enigste wat ik niet getest heb en wat me een hele goede optie lijkt, is een usb hub met aparte stroomvoorziening. Maaar ook hier geen zekerheid :X
Ik heb zo'n IIyama 454 pro, daar zit een usb hub in en volgens mij gebruikt de monitor zijn eigen stroom voor de hub en ik ook heb problemen met m'n USB poortjes die ik alleen maar kan toekennen aan m'n VIA-chipset...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
t!mP schreef op 18 oktober 2002 @ 13:51:
Andere gast gevraagd, die heeft msi gebeld. Msi heeft erkent, en zei "je kan gewoon nieuwe halen bij je winkel". Naja als je winkel het niet kan teste ( omdat mijn usb soms na 8 uur uitviel > muis ), dan zeg je gewoon ga msi maar belle :P

:X
Mijn bordje is uiteraard net uit de garantie |:( |:(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

K ben blij dat ik dit lees... ik zit hier ook op een PC met een MSI-mobo en bij mij valt het toetsenbord steeds uit :( Heb nu maar weer een PS2-tobootje aangesloten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 18 oktober 2002 @ 16:49:
K ben blij dat ik dit lees... ik zit hier ook op een PC met een MSI-mobo en bij mij valt het toetsenbord steeds uit :( Heb nu maar weer een PS2-tobootje aangesloten.
Zo is het bij mij ook begonnen ja en heb zo'n verloopje voor ps2 gehaald en inderdaad het werkte, maar als mijn andere usb apparaten vallen dus steeds uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:05:
daar ben ik mooi klaar mee dan, het is uiteraard net iets over de garantie heen, zal mijn vrouw blij mee zijn dat ik weer een nieuw moederbord nodig heb. (mijn vorige moederbord abit kt-7 raid was ook net een paar weken na de garantie stuk er werd me toen geadviseerd dat ik beslist een MSI moest nemen !!!!!) Wordt een dure hobby zo als ik ieder jaar een nieuw moederbord nodig heb

;( ;(
;(
een mobo kost toch niets meer de dag van vandaag,en een jaar is al lang :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 23:57:
[...]

een mobo kost toch niets meer de dag van vandaag,en een jaar is al lang :P
ik vind een jaar toch wel erg kort, normaal kon je je oude moederbord bv. voor je 2e systeem gaan gebruiken als je ging upgraden, maar nu kan ik ieder jaar een MB weg gooien, lijkt me niet de bedoeling. Een aantal jaar geleden had ik een Abit BE-6 en die draait nu nog steeds goed bij mijn ouders dus het kan wel.

Verwijderd

Neem nou even gewoon contact op met Mystar (Importeur) en leg je probleem voor. Ze zijn altijd zeer coulant geweest. Het probleem zit hem niet bij MSI, maar in de KT266 chipset op dit bord. Ook de Asus A7V-266 moederborden (Zonder E) en andere merken met deze chipset hebben dit probleem.

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 09:41:
Neem nou even gewoon contact op met Mystar (Importeur) en leg je probleem voor. Ze zijn altijd zeer coulant geweest. Het probleem zit hem niet bij MSI, maar in de KT266 chipset op dit bord. Ook de Asus A7V-266 moederborden (Zonder E) en andere merken met deze chipset hebben dit probleem.
i agree.. echt zo'n bug boardje is dit pro2 was er ook niet voor nix eh ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar de garantie is er af ;( ;( ;(

Verwijderd

Heb je dat USB probleem nog steeds, ik zit met hetzelfde.
Allerlei drivers geprobeerd zonder resultaat.

• Crash
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:29:
Heb je dat USB probleem nog steeds, ik zit met hetzelfde.
Allerlei drivers geprobeerd zonder resultaat.
same here, maar dan met een A7V266
maar je had beter een nieuw topic kunnen openen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:55:
Tja jonge welkom in de wereld van VIA chipsets <-- flame intended :P

Ik moet zeggen dat ik wel iets meer dan redelijkn tevreden ben over mijn Abit KR7A. Misschien dat je die nog ergens goedkoop kunt krijgen. Af en toe heb ik eens een probleem maar dat is niet zo heel erg. Ik ben vooral zeer ontevreden over de prestaties van de RAID controller. Maar jah dat is ook niet nieuw.

Maar als ik een balans opmaak van mijn overstap naar AMD moet ik toch concluderen dat het me neit zo goed is bevallen. Het is mij dan wel gelukt om de meeste problemen op te lossen. Maar moet je voorstellen van iemand die er minder verstand van heeft. Die zat nu nog met een brakke pc. Of heeft zie blauw betaald aan reperatie e.d.

Mijn vorige machine (Intel P3 550 MHz i.c.m. Abit BX6 2.0) wat een stuk stabieler. Alles in elkaar zetten, aanzetten, windows installeren klaar. Niets geen chipset driver, IDE Filter pachtes, RAID Performance Patches enz enz. Ik ga dan ook weer terug naar Intel.
ga eens naar en goede chipset op zoek en loop niet af te geven op amd!!!!
amd kan er ook niks aan doen dat via zulke verotte chipsets bakt.
maar ga eens kijken voor en plankje met een sis chipset, dan vind je alles wat je zoekt in en makkelijk te installeren systeem.
Pagina: 1