Toon posts:

drivers videokaart steeds verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds kort een vreemd probleem:
Ik heb pas windows xp (proffesional) opnieuw geinstalleerd. Eerst de via 4in1 drivers er op gezet en daarna de nvidia drivers en de drivers voor mijn monitor.

Regelmatig als ik mijn computer aan zet zijn ineens de drivers van de videokaart weg, het beeld ziet er dan niet echt mooi uit en is zeer schokkerig.
Ook de drivers van mijn monitor ziet hij niet meer .
Als ik bij instellingen kijk zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/acjmol/bureaublad/desktop.JPG

Mijn pc specs: moederbord MSI MS-6380
videokaart Nvidia Geforce 2 GTS Pro 64 MB
processor Amd Athlon XP1900+ (niet overklokt)
geheugen 512 MB DDR
Harddisk(s) 1* IBM 30GB 7200rpm + 1* IBM 60GB 7200rpm

ik heb al diverse drivers van nvidia geprobeerd maar het probleem komt steeds terug

Verwijderd

Topicstarter
;(
;(
kan niemand me helpen

daarnet was de monitordriver ineens weg (de videokaartdriver was er wel)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

misschien kan het kaart zijn

Ajb niet meer van dit soort nutteloze replies posten

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 06-10-2002 18:30 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Heb ik ook soms last van :(. Hij ziet me monitor wel maar geen driver :(. Start ie op in 640*480*8 Bits :P. In windows XP pro :).

Verwijderd

Heb je er misschien ook een registry cleaner op staan ? Als je namelijk een te fanatieke registry cleaner hebt, dan kan het gebeuren dat er gevoelige data wat betreft de vid.kaart drivers gewist wordt. Dit heb ik een keer meegemaakt met regscrub XP. Na iedere reboot was ik mijn drivers kwijt en was het apparaat disabled in mijn hardware profiel.

Mocht dit dus het geval zijn kun je het beste een system restore of een cleane XP install doen..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 20:00 . Reden: zbelvoud ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SirWilliam kan een punt hebben idd.

Ik raad je ook aan een fresh install te proberen (had je al gedaan, dus zal er nu nog wel niet zoveel opstaan) en de oudere 23.11 drivers te proberen :) !!!

Ik zie nu namelijk zelfs ook virus mogelijkheden ... Download je veel ?

Als je de moeite er voor over hebt gewoon complete format (ALLES) en clean install met 23.11 --> succes :)

(P.S. ik weet dat het een beetje extreem is, maar geloof me, dat is jouw probleem ook! )

De meeste mensen deugen!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Misschien moet je eens proberen om de monitor drivers niet te installeren.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

BronX --> dan selecteerd hij waarschijnlijk een Plug en Play monitor idd. Maar waarom denk je dat dat zal helpen?

Moet hij dan ook proberen om zijn videokaart drivers niet te installeren :?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
marzzman schreef op 06 oktober 2002 @ 19:52:
SirWilliam kan een punt hebben idd.

Ik raad je ook aan een fresh install te proberen (had je al gedaan, dus zal er nu nog wel niet zoveel opstaan) en de oudere 23.11 drivers te proberen :) !!!

Ik zie nu namelijk zelfs ook virus mogelijkheden ... Download je veel ?

Als je de moeite er voor over hebt gewoon complete format (ALLES) en clean install met 23.11 --> succes :)

(P.S. ik weet dat het een beetje extreem is, maar geloof me, dat is jouw probleem ook! )
Ik heb uiteraard een fresh install geprobeerd (compleet met opnieuw partitioneren en formateren), ik heb een recente virusscanner draaien en geen regcleaner.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 11:56:
Ook de drivers van mijn monitor ziet hij niet meer .
Als ik bij instellingen kijk zie ik het volgende:

[afbeelding]
Als ik dat zo bekijk draai je nog steeds op je drivers.

Een Resolutie 1024x768 en 32bits desktop dat zou je pc zonder de drivers
niet aankunnen.
Als je pc de drivers niet meer zou zien dan zou hij met Standaart VGA opstarten.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Kan ook een hardware.software irq probleem zijn.
Bijvoorbeeld een modem, heb een aantal keer gezien dat iid bijvoorbeeld een modem blijkbaar dusdanig gaar(hardwarematig) is het er voor kan zorgen dat andere hardware iedere keer opeens niet meer geinstaleerd is.
Klinkt best gek , maar ik heb zulke acties echt een paar keer ondervonden.

Wil je dus zeker weten dat dit niet je probleem is, haal al je pci componenten eruit om te testen.

Ps, het zou iid ook de kaart kunnen zijn of drivers, maar mocht je er niet uit komen, zou ik dit toch proberen.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Phaerion schreef op 07 oktober 2002 @ 12:56:
[...]

Als ik dat zo bekijk draai je nog steeds op je drivers.

Een Resolutie 1024x768 en 32bits desktop dat zou je pc zonder de drivers
niet aankunnen.
Als je pc de drivers niet meer zou zien dan zou hij met Standaart VGA opstarten.
Het is XP he, geen win98, winxp herkent vaak de kaart wel en pakt snel een eigen driver die vaak niet ideaal is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
heb het zelfde probleem. het ligt naar mijn weten aan WinXP. mijn monitor drivers zijn namelijk elke keer weer verdwenen. begint me behoorlijk te irriteren, maar ja het went.
ook al heb ik alle nieuwe drivers geinstalleerd.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm ja ....ik heb nagenoeg geen ervaring met Xp.

Maar idd je kunt al je kaarten eruit halen en eerst een schone installatie doen met alleen je
videokaart erin.
Vervolgens installleer je je geluidskaart en dan één voor één de rest.

Als je A.C.P.I. ondersteuning aan hebt staan kun je dat misschien beter uitzetten, zodat windows niet meerdere aparaten op 1 irq gooit.

ps. Mijn monitor drivers zijn steeds verdwenen nadat ik de videodrivers update.
Dus die install ik elke keer even opnieuw na een driver update.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op 07 oktober 2002 @ 14:46:
heb het zelfde probleem. het ligt naar mijn weten aan WinXP. mijn monitor drivers zijn namelijk elke keer weer verdwenen. begint me behoorlijk te irriteren, maar ja het went.
ook al heb ik alle nieuwe drivers geinstalleerd.
klopt ja met windows 98, 2000 of ME heb ik het niet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanochtend weer eens XP opnieuw geinstalleerd maar nu met de 23.11 drivers maar zoals je ziet krijg ik nu dit scherm te zien En het beeld is weer zo ontzettend traag met bv. scrollen, je ogen worden er moe van.

;( ;( ;(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/acjmol/bureaublad/adapter.jpg

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik had hetzelfde , en mn videokaart bleek kapot te zijn ( is nu in de garantie voor reparatie)

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kortfragje schreef op 15 oktober 2002 @ 08:59:
Ik had hetzelfde , en mn videokaart bleek kapot te zijn ( is nu in de garantie voor reparatie)
had jij ook dat hij het vaak wel goed deed? ,want bij mij werkt hij als ik de drivers er weer opnieuw opzet soms weer een dag of 2 goed.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Eventueel kun je misschien nog even service pack 1 voor windows xp proberen in de hoop dat het een windows xp bug is die zo verholpen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ProgrammerX schreef op 15 oktober 2002 @ 09:08:
Eventueel kun je misschien nog even service pack 1 voor windows xp proberen in de hoop dat het een windows xp bug is die zo verholpen wordt.
hielp ook niet

• Kortfragje

Kortfragje

......

Jah bij mij werkte ie n dag of wat weer goed en dan niet meer , tot n paar dagen geleden , toen wilde het aparaat niet meer starten ( foutcode 10 )

en nu niets meer....

Verwijderd

Probeer eens de contacjes van je agp verbinding schoon te maken op de kaart. As hij door het trillen van een ventilator of iet dergelijks geen ontact maakt, da krijg je dit soort problemen. Dus kaart eruit en met een droge zachte doek eroverheen.

• Kortfragje

Kortfragje

......

Hmm, maar hij is echt nog geen 2 maanden oud...

(en de contacten glimmen nog ..)

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:25:
[...]

Ik heb uiteraard een fresh install geprobeerd (compleet met opnieuw partitioneren en formateren), ik heb een recente virusscanner draaien en geen regcleaner.
Heb je die recente virusscanner van je wel uit staan tijdens de install van die drivers? Daar zeurt ie namelijk over. Weet ook niet waarom, maar goed, het is niet anders.

Zelf heb ik er geen ervaring mee wat er gebeurt als je hem wel aan laat staan, ik draai namelijk helemaal geen virusscanner (oei, moet ik dat hier wel zeggen?).

Wel heb ik ook jouw probleem wel es meegemaakt, maar dat was lang niet zo frequent als dat jij het volgens mij hebt, en bovendien was dat de volgende maand wel weer opgelost (vaste prik: nieuwe maand, nieuwe install van windows).

Verwijderd

Topicstarter
illuware schreef op 15 oktober 2002 @ 22:02:
[...]

(vaste prik: nieuwe maand, nieuwe install van windows).
bij mij : nieuwe week nieuwe install van windows

en steeds geen resultaat

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb niet ales gelezen maar heb je al een andere videokaart geprobeert?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Het lag aan mijn moederbord
zie: USB steeds weg en weer terug

Ik heb nu 2 dagen mijn andere moederbord (asus a7m266) in mijn systeem gezet en alles werkt tot nog toe perfect.
Pagina: 1