Het grote MSI KT4/A/M/V/Ultra (KT400) topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34

Soggy

vroemmmm

Flashed naar bios 1.3, kreeg na reboot steeds een gillende pc-alert om mijn oren die mij probeerde wijs te maken dat mijn sys-fan stilstond. Not. Vreemd genoeg is dat nu weer verdwenen.

Heeft iemand ervaringen met de bios setup van een 2400XP? Ik krijg met geen mogelijkheid de multiplier in de bios vastgezet. De 2400XP heeft een multiplier van 15@133mhz, maar zodra ik de multiplier instel weigert mijn pc op te starten en moet ik met de jumper op het mobo de cmos resetten. Laat ik de multiplier op auto staan, dan doet ie het prima.

BTW: erg rustig topic. Geen echte problemen met dit mobo blijkbaar.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie misschien een oplossing . Ik kan steeds niet de rpm van syteem fan niet aflezen . De bios geeft steeds aan dat de rpm nul is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 00:03
Savages schreef op 03 January 2003 @ 19:07:
kan er in dit topic ook gepost worden met betrekking tot andere KT400-chipset-moederborden? :?
Ik ben nog nergens een topic tegengekomen over andere kt400 bordjes, allleen specifieke merken. Misschien een idee hier een algemeen topic over te openen?

Ik kan 'goedkoop' aan dit moederbord komen via mijn werk. Mijn vraag is echter of er geen al te grote problemen meer zijn met de chipsets die deze aan boord heeft (VIA-KT400/VT8235CD). Ik heb het al een tijdje niet meer actief gevolgd, maar ik weet dat er tijdens de introductie van oa kt133/266/333 nog al wat problemen waren.
Het betreft hier dit bord, een DFI AD77 INFINITY -->
http://www.targetweb.nl/txt/tx20292.htm

Ik wil dit bordje gaan kopen, met daarop 256 of 512mb PC333 of PC400 geheugen en een XP 2100+ procesortje erop...

* Savages wants to know if this is a good deal or not..
* Savages still wants to know if this is a good board?? :z

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Savages schreef op 27 januari 2003 @ 21:51:
* Savages still wants to know if this is a good board?? :z
Als je er een goed gevoel bij hebt, ga er dan gewoon voor :z

Anders lees je gewoon wat reviews :Y)
[google=dfi ad77 review]

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mobo presteert volgens mij nog niet optimaal, misschien nog geen optimale BIOS Draai nu versie 1.7 (nieuwste) Overigens heb ik de KT4V

Ik draai op 2 PC's SETI:

XP1900+ met strakste geheugensettings op Soltek SL-75 DRV-4.
XP2400+ met strakste geheugentimings, Fast R-2-R Turnaround heb ik op disabled omdat ie dan weigert te booten (de soltek heeft die optie overigens niet)

De XP2400+ is amper sneller met kraken dan de 1900+, terwijl dit toch 400 MHz scheelt!

Iemand misschien een idee of het ligt aan het feit dat er nog geen optimale BIOS is, want dit valt vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 06 December 2002 @ 09:41:
Sja, velen zijn voor KT400 voor Asus A7V8X en Gigabyte GA-7VAXP gegaan. Daarover lopen grotere topics hier in PMG. Het is wel nuttig om daarin eens een kijkje te nemen, ze verschillen globaal niet zozeer :)
[...]
Dat is niet nodig, zie ook Begroeting onder posts & replies ;)
Ja, ik irriteer me verschrikkelijk hieraan :? Wat is het probleem :? zie ik niet zo.

Groetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is verstandig om voor dit moederbord het via chipset servicepakje ( chipsetdrivers ) te instaleren .
de kt400 wordt niet 100% ondersteund door windows , deze drivers verhelpen dat .
je kunt ze hier downloaden :http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIAHyperion4in1445v.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een antwoord op mijn vraag , ik heb MSI al gemaild. Maar niets terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:16:
Weten jullie misschien een oplossing . Ik kan steeds niet de rpm van syteem fan niet aflezen . De bios geeft steeds aan dat de rpm nul is .
Zit de fan wel in de juiste fanconnector aangesloten? En biedt de fan de mogelijkheid om toerental ervan af te lezen? (geel kabeltje)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 02-02-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de fan is goed aangesloten, er is ook een signaal draad aanwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:44
Hebben meerdere mensen eigenlijk al hun I/O opgelost d.m.v bios flash naar 1.3 :? Ik wel in iedergeval.

Verwijderd

Wat bedoel je daarmee :o Maar weet iemand of op deze bord ook pci en agp lock zitten. Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 14:20:
Wat bedoel je daarmee :o Maar weet iemand of op deze bord ook pci en agp lock zitten. Alvast bedankt.
Kijk eens bij de info van MSI zelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 14:25:
[...]

Kijk eens bij de info van MSI zelf.
Bedankt hier heb ik ook al naar gekeken. Maar er staat niets erbij. Dus zou het wel niet ondersteunen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit bij elke KT4 ultra standaard de s-bracket? Want dit moederbord heeft standaard SPDIF, dus moet er ook zo'n bracket bij zitten nl.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Toen ik mijn mobo'tje ging kopen zat er bij de kale versie geen brackets en kocht ik dus maar de BSR. Een paar maanden later ging mijn vader ook nieuwe spullen kopen en toen kreeg je hem er wel bij alleen was het nu weer een OEM versie dus zonder doos maar voor de rest alles behalve dan ook die kalender die al lang weer veroudered is.

BTW Weet iemand wat op het ogenblik de nieuwste PCB versie is? Want ik ga mijn mobo ff omruilen omdat ik hem er toch moet uithalen (nieuwe case :P ) en het koelertje maakt nog steeds een klere herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easyriider schreef op 07 December 2002 @ 10:06:
[...]

Bij mij draait ie ook vlekkeloos. Alleen in het begin wat problemen met de combinatie met een Radeon 9700, maar dat is nu ook opgelost.

Misschien dat die andere KT400 mobo's meer problemen geven ;), of ze worden meer verkocht.
en hoe heb je het opgelost? want ik heb namelijk problemen met me kaart/moederboard.

ik heb ook een msi kt4 ultra met gigabyte readon 9700 pro.
zonder hyperion 4in1 via AGP driver is me pc stabiel. maar hiermee loopt hij maar half snel dan als met agp driver. maardus, als ik agp driver installeer dan doen veel spellen niet, zoals bij unreal tournament 2003 en meer spellen.. na de laadtijd gaat hij dan vastlopen, danben ik genoodzaakt te rebooten. bios van me mobo: 1.3, en me kaart ook geflashed naar biosversie 8004.

ik heb win xp met sp1
met hyperion 4in1 via driver zonder agp nu.
ati catalyst 3.1
en dirextx 9.

laat me ff weten hoe je hebt opgelost. kzit al maandjes mee.
alvast thx.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEMAND?????? kzit gvd met dat k**ker kaart, had ik maar gf4 genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 15:49:
IEMAND?????? kzit gvd met dat k**ker kaart, had ik maar gf4 genomen
Ruilen voor mijn 1337tek ti4600 :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Weet trouwens iemand of een FSB van 400MHz mogelijk is met de KT400 (ja er is ook de KT400A) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een KT4V, maar moet zeggen die KT4 planken van MSI werken lekker!

Systeempje
MSI KT4V
Athlon 2700 XP+
512 MB PC2700 Samsung
Ati Radeon 9700 pro
pioneer dvd
plextor 48/24/48
40 Gb seagate 2700 rpm
Creative Extigy (<-------------veryyyy nice....... )

Wat ik niet snap ik heb wel een firewire en usb 2.0 en bluetooth erbij, sommige van jullie niet?

Alleen geeft mijn radeon af en toe strepen door het beeld bij opstarten, na reboot start ie gewoon door, heeft hier nog iemand last van/ misschien off topic :) /

/edit

Dat de multiplier FSB niet klopte wat MSI opgaf had ik ook, met de instellingen wat MSI opgaf kwam ik niet verder dan 2100 Mhz> oplossing was multiplier op auto en FSB op 166 Mhz

/edit

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 20:16:
Heb een KT4V, maar moet zeggen die KT4 planken van MSI werken lekker!

Systeempje
MSI KT4V
Athlon 2700 XP+
512 MB PC2700 Samsung
Ati Radeon 9700 pro
pioneer dvd
plextor 48/24/48
40 Gb seagate 2700 rpm
Creative Extigy (<-------------veryyyy nice....... )

Wat ik niet snap ik heb wel een firewire en usb 2.0 en bluetooth erbij, sommige van jullie niet?

Alleen geeft mijn radeon af en toe strepen door het beeld bij opstarten, na reboot start ie gewoon door, heeft hier nog iemand last van/ misschien off topic :) /

/edit

Dat de multiplier FSB niet klopte wat MSI opgaf had ik ook, met de instellingen wat MSI opgaf kwam ik niet verder dan 2100 Mhz> oplossing was multiplier op auto en FSB op 166 Mhz

/edit
offtopic:
Zo een 2700rpm harddeschijf ;) zeker weten géén 7200 :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb inderdaad ook dit bordje en ik moet zeggen dat het perfect draaid.
Ok ik ben dan ook een echte MSI fan en als er een nieuw bordje uit komt zal ik danook proberen om dit zo snel mogelijk te kunnen bemachtigen wat meestal ook wel lukt.
Het enigste wat ik jammer vind aan dit bordje is dat het met de bios nogal eens fout gaat bij mij.
Het gaat hier dan over dat als ik in de bios iets verandert heb hij niet meer op wil starten en ik een zwart scherm houd.
Erg lullig en al verschillende bios updates gedaan maar niets hielp ook niet oudere versies.
Maar goed na hem een keertje uit en aan te zetten gaat het weer goed en draaid hij super goed met mijn amd 2700xp.

Een echte aan rader dus zou ik zo maar zeggen.

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t Mobotje is idd best wel dik in orde op 1 klein en vreemd puntje na; pc2700mem weigert te draaien...kKreeg tijdens het opstarten wit scherm en in XP klapte 'ie er soms zomaar uit.. Ook tijdens spellen en het benchen van 3dmark2001 klaptie er tijdens de Nature test uit..Opgelost door er maar 2x256mb pc2100 in te zetten en nu looptie als een zonnetje, beetje vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 05 maart 2003 @ 21:28:
[...]

offtopic:
Zo een 2700rpm harddeschijf ;) zeker weten géén 7200 :X :X :X
Ehhh heheheh gelukkig nog wat oplettende lezers i.d.d een 7200 rpm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 12:46:
[...]

laat me ff weten hoe je hebt opgelost. kzit al maandjes mee.
alvast thx.
Zoals je zelf al schrijft door de 4in1 agp-driver weg te laten. Een andere 'oplossing' heb ik ook niet.

Misschien heb je wat aan deze thread in het MSI-forum, daar worden ook wel andere mogelijke oplossingen beschreven:

http://www.msi.com.tw/pro...?threadid=7572&boardid=13

Maar het enigste wat bij mij helpt is de workaround met de agp-driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
[abit offtopic]Sorrie jongens (en meisjes), maar ik heb een trieste mededeling :'(

Ik ga de foute kant op, ik stap namelijk over naar het Intel ® platvorm omdat ik daar nu goedkoop aan kan komen. (8> :Y) dus ik hoop jullie begrip.

Natuurlijk blijf ik pro AMD en blijf ik me nog steeds indiepe in AMD platvormen. Ik zal daarom nog steeds vragen kunnen beantwoorden via me mail O-)[/abit offtopic]

Trouwens mensen met NBfan-problemen kunnen hem gewoon naar de winkel brengen (hebk ook gedaan). Krijg je mooie nieuwe cooler :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door XoReP op 31-03-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
FSB 149MHz :( hoger kan ie niet aan bij mij. Zijn er mensen die hem hoger hebben gekregen stabiel :?

Zie oude specs voor wat ik nu heb in me ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik heb dus ook dit moederbord en ik heb er 512 mb ddr geheugen in zitten van transcend, maar het moederbord herkend die ene dimm van 512 als 256 mb. :( Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem? en eventueel een oplossing... :'(

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz.. allemaal leuk maar ik had dus dit mainboard in gedachten icm een AMD XP 2800+ (333/512kb cache) en pc3200 geheugen...

en nu lees ik op die site dat icm een 166 fsb proc (dat is die amd dus) alleen DDR333 mogelijk is :(

iemand een ander alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast :) KT4A/KT4M/KT4V users kunnen hier ook terecht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 28 April 2003 @ 21:37:
Titel aangepast :) KT4A/KT4M/KT4V users kunnen hier ook terecht :Y)
specs linkjes van die planken in 1st post zijn ook handig :)

[i] /me ff te lui om te zoekken O-) [/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik zal wel ff alles posten aangezien ik de boosdoener is die met dit topic gestart is ;)

Zo goed

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 28-04-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Laatst online: 17:20

TTLCrazy

Listen to Frankie

Voor wie t nog niet weet: bios versie 1.4 voor de KT4 ultra is er (MS-6590)

zie http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=356&NAME=MS-6590

veranderingen:
-Modify CPU temperature detection
-Add "CPU Halt Command Detection" item in BIOS Setup
-Support AMD XP Barton 2600+ (FSB 333) CPU

Wat mij direct opviel was dat de cpu temperatuur een stuk lager wordt aangegeven:
bij mij 38 graden idle ipv 45

Na dat ik in de bios "CPU Halt Command Detection" heb aangezet is dit nog verder gedaald tot 31 graden !

Als dit verder stabiel zo blijft draaien ben ik er wel blij mee :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Mij is ook opgevallen dat hij bij 1.3 hoger was geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens vinden hoe hoog je het voltage op de KT4-V maximaal kan instellen (hoeveel % ten opzichte van het normale voltage). Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jups de temp is een stuk gedaald sinds de update naar 1.4 echter na de update krijg ik steeds een bios not installed melding..... Als ik dan even hier op het forum zoek blijkt dit te maken te hebben met het niet aansluiten van mijn hd op de RAID controller (KT4 Ultra BSR) maar voor de update had ik hier dus geen last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Die melding krijg ik ook (ook voor de bios update) en is logisch. Hij gebruikt dat bios alleen maar als er een hdd op is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hdd wel aangesloten en i.d.d weg was de melding :) .

Ik ben nog erg nieuw op het gebied van overclocken en het veranderen van de voltage en heb dan ook een vraagje hierover aangaande deze mobo.

Ik heb een AMD Athlon XP 2300+ (1,86GHz) met 2x 256MB PC2700 DDR SDRAM (TwinMos) op dit mobootje zitten. Nu wou ik toch eens kijken wat ik met het bijgeleverde programma fuzzy logic 4 kon doen. Het enige wat ik aan kan passen is de FSB. Deze staat standaard op 133 en ik kan hem stabiel krijgen tot 140. Het rare is (in mijn ogen) dat de rest van de opties als de multiplier, voltage en het geheugen niet benaderbaar zijn. Wanneer ik deze wil verhogen of verlagen zie ik staan N/A wat neem ik aan "not available " is. Hoe krijg ik deze opties aan?? |:(

Mijn CPU is 42 graden stressed en kan dus echt wel nog wat hebben :).

Mijn 2de vraagje: Ik wil naast mijn 2 x 256 Pc2700 nog een latje erbij prikken en wel een 512 mb PC3100. Kan dit bij elkaar of gaat het dan fout?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Fuzzy logic werkt bij mij ook alleen maar op fsb. Als je een thoroughbred hebt zou je de multiplier in het bios moeten kunnen aanpassen. Let wel op, als dit niet werkt moet de je bios resetten om je pc weer erkend te krijgen (is niet moeilijk, allen lastig :) )

2de vraagje is wat lastiger, persoonlijk denk ik dat het zou moeten lukken, zekere zolang je de snelheid op 2700 houdt. Dit weet ik niet zeker, misschien iemand anders die dat wel weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 22:26

Bjk

Zo heb vandaag nieuwe case en de KT4V-L besteld. Hopelijk is hij hier overmorgen. Op dit bord ga ik een xp 2200+ drukken. Zal mijn ervaring ASAP posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even een 2 korte vraagjes:

-Bestaat de MSI KT4 Ultra SR nu wel of niet :?
In de begin post staat hij namelijk wel, en op de MSI site weer niet.

-Kan je op de Raid config ook 2 IDE HD's hangen :?

alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door HielkeJ op 03-06-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
Hielkej schreef op 02 June 2003 @ 22:39:
Even een 2 korte vraagjes:

-Bestaat de MSI KT4 Ultra SR nu wel of niet :?
In de begin post staat hij namelijk wel, en op de MSI site weer niet.

-Kan je op de Raid config ook 2 IDE HD's hangen :?

alvast bedankt :)
jep, heb die versie ook dus hij zal wel bestaan >:)
ja het is 1 connector voor 2 schijven, je kan ze er ook gewoon aanhangen als normale hd. en je kan op je serial ata ook een convertor kopen naar ide, heb je nog meer ruime voor je schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ik heb een MSI 6590 met 1 usb aansluiting
ook heb ik een chieftec kast.
nu heb ik dus een 3.5" frontpanel gekocht met 2 usb poortjes en wil deze aansluiten.
nu zit ik met het probleem; hoe? :(

aan de ene kant van de kabel zit een blokje, deze gaat gewoon op het panel.
maar de andere kant zijn 9 aansluitingen/los

en als ze nou met beide manuals nou ff dezelfde termen zouden gebruiken zou ik het misschien vatten, maarja dat doen ze dus niet.
dus nu vraag ik jullie maar om hulp :)

MSI Manual:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/i.bastiaan/images/temp/msi.jpg

Chieftec Manual:
http://www.chieftec.com/images/35-usb-02.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:05

Copyman

Dode muis

Heb gisteren ook even een MSI KT4V (MS-6712) bordje opgehaald icm een Athlon XP2600+ (333MHz). Heb eerst de mobo moeten upgraden naar 1.8 omdat hij de processor als 1250MHz zag. Daarna nog even uitgezocht hoe het zat met de multiplier en FSB, de XP2600+ (266) draait dus op 16/133 en de XP2600+ (333) op 12.5/166.

De mijne heb ik dus, zoals aangegeven op de AMD site, op 12.5/166 gezet, maar hij wordt nu zo rond de 60 graden met een Spire 5R265B1H3 SkiveStream Is dit niet een beetje aan de hoge kant voor een Athlon XP processor?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik geef weer een schopje tegen dit topic.

Misschien is het jullie al opgevallen maar de KT4 Ultra (BSR) MS-6590 is niet meer verkrijgbaar bij MSI.

Hij is vervangen door de KT4A Ultra MS-6590.
http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=442&MODEL=MS-6590

Dit houd dus waarschijnlijk in dat de bios versie van de "oude" versie niet meer verder zal komen dan 1.4

Er is wel al een versie 3.0 maar dat is voor het "nieuwe" plankje.
http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=442 &NAME=MS-6590

Waarom dit gedaan is, is een vraagteken 8)7

Wat is nu het verschil?
Behalve het uiterlijk van het plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

hmm lekker duidelijk allemaal, vage actie van MSI

wat ik wel zie is dat dat bordje de nieuwe chipset van VIA heeft, KT400A ipv KT400

ik begrijp MSI wel dat ze die nieuwe chipset willen inbouwen maar geef dan dat mobo een andere naam, lijkt me wat duidelijker

edit:
live-update werkt gelukkig nog wel. ik kan echter via de site de bios voor de KT4-ULTRA niet meer vinden

edit2:
hij staat er nog wel, is verplaatst naar de archives, zal dus geen bios update meer komen denk ik :) maakt ook niet uit bordje fucntioneert zonder problemen

[ Voor 38% gewijzigd door TTLCrazy op 25-07-2003 23:45 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik heb een Amd Athlon XP 2000+ in mijn Msi Kt4V Mobo zitten.
Maar met de standaar meegeleverde kooler draait hij al gauw op 60 graden stressed en non-stressed. Mijn case temp daarentegen ligt vaak maar tegen de 30 graden op zijn hoogst. Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom mijn Cpu zo heet word? Mjin specs staan in mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 15:46:
Vraagje: Ik heb een Amd Athlon XP 2000+ in mijn Msi Kt4V Mobo zitten.
Maar met de standaar meegeleverde kooler draait hij al gauw op 60 graden stressed en non-stressed. Mijn case temp daarentegen ligt vaak maar tegen de 30 graden op zijn hoogst. Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom mijn Cpu zo heet word? Mjin specs staan in mijn sig.
same here, maar ja, hij doet t verder prima moet ik zeggen, heb deze config nu 7 maanden en nog nooit een vuiltje aan de lucht :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aleen msi heeft slechte klanten severs ik zit op mijn mobo al half jaar te wachten

mijn mobo wil ze niet reapeeren omdat ik een kortsluiting heb gemaakt maar dat is niet zo bij ons thuis was er onweer ingeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je dat claimen bij je inboedelverzekering. Onweer inslagschade valt NOOIT onder garantie van een fabrikant.
In jouw specifieke geval is er dus geen sprake van slechte klantenservice maar van afwijzing door de RMA afdeling...

Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifEditknop als je je laatste reactie wilt wijzigen ipv kicken door een dubbelreactie eronder te posten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dat zei ze niet op msi.com.tw maar mijn broer heeft KT4 Ultra die was ook ingeslagen die reapeert ze het wel die is al weer trug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is MSI beter dan ECS? Op gebied van mainboards..

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een KT4V-L en heb daar een habibabi cordless usb toetsenbord en muis aan hangen.

De toetsenbord wil dus helemaal niet in dos modus werken :? Kom de bios niet eens in, heb al met een ps2 toetsenbord de bios ingesteld maar niets werkt.

Wie weet voor mij de oplossing ?

Heb bios 1,8

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:09
Ik ga denk ik een MSI KT4V-L kopen bij Gistron voor 70 euro's. Is dit een goede zaak?

Ik heb nu een 1700+ liggen, die komt erop met Vulcano 7+ cooler. Als het ff kan wil ik binnenkort een 2500+ barton kopen, ik geloof deze 333fsb heeft? Gaat dit goed met dit moederbord?

heb verder 1x 256mb 266mhz Kingston geheugen, en 1x 256MB 266mhz Twinmos geheugen. Ik hoop dat dit allemaal werkt op dit board?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 14:34

Houston3

ole

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 13:11:
Ik heb hier een KT4V-L en heb daar een habibabi cordless usb toetsenbord en muis aan hangen.

De toetsenbord wil dus helemaal niet in dos modus werken :? Kom de bios niet eens in, heb al met een ps2 toetsenbord de bios ingesteld maar niets werkt.

Wie weet voor mij de oplossing ?

Heb bios 1,8

Thanks
moet je in de bios aanzetten dat je usb tobos kan gebruiken, kan dus alleen via ps2 en daarna ook via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Een 2500+ barton kan toch prima werken met 166mhz fsb op een KT4V-l?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Wordt de onboard geluidskaart (AC Audio '97) wel ondersteund door WinDVD ?

In WinDVD kan ik geen 5.1 sound mode kiezen, alleen 2 speakers.
Ik gebruik WinDVD 3. OP de site van WinDVD staat wel dat het ondersteund word.

Misschien dat iemand bij zichzelf kan kijken of je wel kan beschikken over 5.1.

In winamp werkt alles prima (in COntrol Panel staat het ook op 5.1 ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 04:16:
maar dat zei ze niet op msi.com.tw maar mijn broer heeft KT4 Ultra die was ook ingeslagen die reapeert ze het wel die is al weer trug :?
Hoe krijg je het voor elkaar? Zo'n korte zin maar waar je het over hebt is me een raadsel!

edit:
tip: komma's & punten

Hoe zit het trouwens met het overclocken van deze plank?
Heb nu zelf een kt3 plankje maar ga binnenkort voor PC3200 geheugen en dan wil ik een ander mobo, en dan graag eentje met een leuke o/c mogenlijkheid.
Word het weer een MSI?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Hee

Ik heb nu een AMD XP2100 P. op mijn KT4V-L zitten en wil binnenkort een XP2600 TB 333Mhz erin steken. Deze xp2600 loopt op 166fsb. Als ik de fsb van 133 naar 166 zet ben ik bang dat ik problemen krijg met de divider of wordt deze automatisch ingesteld op deze mobo?

Ik heb 512 pc2700 geheugen dus dat moet goed gaan denk ik, de instellingen staan allemaal op automatisch.

Kan ik ergens anders nog problemen mee verwachten. Het mobo is nl niet geflashed naar de laatste versie.

Iemand die het antwoord hierop weet?

[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 18-08-2003 18:01 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat je ff de laatste BIOS erin moet flashen maar dan werkt een XP 2600 + met een FSB van 166 mhz prima.

Helaas is OC'en met dit bord met een CPU hoger dan de 2000 + nagenoeg onmogelijk,maar daar heb ik dan ook mijn Abitje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 16 oktober 2002 @ 00:02:
Omdat er nu meer varianten zijn van de KT4 serie, hebk ik gevraagd of dit topic mocht uitbrijden. En dat is dan ook gebeurd, en daarom heb ik even de info van de andere boarden geplaatst. etc. etc.
uitbrijden? Waar kom jij vandaan? Tijd voor een cursus om je kennis nederlands eens wat te gaan uitbreiden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:56:
[...]

uitbrijden? Waar kom jij vandaan? Tijd voor een cursus om je kennis nederlands eens wat te gaan uitbreiden volgens mij.
Gast, kijk eens naar de datum 16 okt 2002, tijd om een cursus "ontopic posten" te volgen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de kt4v en de kt4v-l ik weet dat het het die onboard lan is,
maar ik heb laatst een kt4v (L)? gehaald en nu staat erop de doos dat het een kt4v-l is oke,
er zit een lan poort op maar hij werkt niet

Ik heb in de bios gekeken en daar staat die optie niet bij.
de via vt6103 chip zit er gewoon op

ik heb bios 1.8
is er een manier om die toch aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:57:
Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de kt4v en de kt4v-l ik weet dat het het die onboard lan is,
maar ik heb laatst een kt4v (L)? gehaald en nu staat erop de doos dat het een kt4v-l is oke,
er zit een lan poort op maar hij werkt niet

Ik heb in de bios gekeken en daar staat die optie niet bij.
de via vt6103 chip zit er gewoon op

ik heb bios 1.8
is er een manier om die toch aan te zetten?
Als er een lanpoort opzit moet hij toch echt in de bios aan te zetten zijn.

Ik zal ff kijken waar, brb

edit/

Bios --> Intergrated Peripherals --> Onboard Lan --> Enable

[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 19-08-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat dacht ik ook maar die optie zit er niet

zou het kunnen dat er een fout in de bios zit en dat ik de nieuwe bios eroverheen moet flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Geen idee, ik heb zelf mijn bios nog niet geflashed. Heb je misschien de verkeerde bios gebruikt, nl de kt4 ipv de kt4v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit bord pas en heb hem nog niet geflashed er zit vanuit de winkel v 1.8 op.

ik ga het denk gewoon proberen om de nieuwste eroverheen te zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 21:32 . Reden: ff wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Is het echt deze? Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6712.jpg en niet een andere versie?

Download anders v1.8 en flash hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja deze heb ik
en ik heb hem net geflashed maar geen verandering.

mischien is die poort kapot?

dus bij die zonder lan zit geen poort? als dat zo is ga ik ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 21:51:
Ja deze heb ik
en ik heb hem net geflashed maar geen verandering.

mischien is die poort kapot?

dus bij die zonder lan zit geen poort? als dat zo is ga ik ermee terug.
Dat zou ik niet weten, misschien is het productief makkelijker te maken dat alle kt4v's met een lanpoort zijn uitgerust.

Kan je op het mobo kijken of de lanpoort daadwerkelijk verbonden is met het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik de stekker in de poort steek gaat er wel een lampje branden,dus er staat stroom op.
verder kan ik niet zien of de rest is aangesloten.

kan dat metalen kapje eraf?
ik wil er toch niet teveel mee klooien, als er wat fout gaat is het weg met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 22:51:
Zodra ik de stekker in de poort steek gaat er wel een lampje branden,dus er staat stroom op.
verder kan ik niet zien of de rest is aangesloten.

kan dat metalen kapje eraf?
ik wil er toch niet teveel mee klooien, als er wat fout gaat is het weg met de garantie.
Niet doen als ik jou was. Als het lampje brand betekend dat hij het doet, misschien moet je deze patch installeren? -->

Nieuwe via4in1 drivers http://download.msi.com.t...e/VIAHyperion4in1448v.exe

VIA Lan driver
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/vialan52.exe

Wat doet het eigelijk precies NIET? Staat de lanpoort in je OS hardware scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die drivers heb ik erop staan maar hij kan geen poort vinden.

zodra ik de stekker erin steek gaat het linker lampje knipperen.

ik ga morgen wel ff naar de winkel om het vragen.
ik zou het anders niet weten.

• Choller
Choller schreef op 16 August 2003 @ 15:11:
Wordt de onboard geluidskaart (AC Audio '97) wel ondersteund door WinDVD ?

In WinDVD kan ik geen 5.1 sound mode kiezen, alleen 2 speakers.
Ik gebruik WinDVD 3. OP de site van WinDVD staat wel dat het ondersteund word.

Misschien dat iemand bij zichzelf kan kijken of je wel kan beschikken over 5.1.

In winamp werkt alles prima (in COntrol Panel staat het ook op 5.1 ingesteld).
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik heb ook de KT4V-L en hier werkt LAN prima, heb ook bios 1,8 vanuit de winkel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burning_Tyre schreef op 09 August 2003 @ 21:00:
Ik ga denk ik een MSI KT4V-L kopen bij Gistron voor 70 euro's. Is dit een goede zaak?

Ik heb nu een 1700+ liggen, die komt erop met Vulcano 7+ cooler. Als het ff kan wil ik binnenkort een 2500+ barton kopen, ik geloof deze 333fsb heeft? Gaat dit goed met dit moederbord?

heb verder 1x 256mb 266mhz Kingston geheugen, en 1x 256MB 266mhz Twinmos geheugen. Ik hoop dat dit allemaal werkt op dit board?
dit werkt idd perfect ik ben dit binnekort namelijk ook van plan en een vriend van mij heeft dit nu al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Heb net een nieuwe digitale camera maar kan hem niet aansluiten op een van de twee front USB poorten. Als ik hem in de achterste USB poorten aansluit doet hij het wel.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de oplossing moet zoeken? De computer geeft geen hardware conflicten.
p.s. ik draai Windows XP pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 22:24:
Ik heb een probleem. Heb net een nieuwe digitale camera maar kan hem niet aansluiten op een van de twee front USB poorten. Als ik hem in de achterste USB poorten aansluit doet hij het wel.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de oplossing moet zoeken? De computer geeft geen hardware conflicten.
p.s. ik draai Windows XP pro.
Op de driver cd staat een usb update, wellicht wil dat helpen.

Gewoon auto-runnen en dan staat hij onderaan.

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-09-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een KT4 ultra FISR waar ik verder heel tevreden over ben maar heb een probleem. Ik wil namelijk mijn geheugen op 400 laten draaien en mijn cpu op 333 of 400 maar dat wil mijn geheugen niet. Zodra ik mijn cpu op 333 moet mijn gehuegen dit ook. weet iemand hier een oplossing voor misschien? ps kan ook de voltage van de cpu niet hoge dan 1,750 krijgen? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 15:50
Ik heb ook een KT4 Ultra-FISR, en ehb een probleem, kijk hier maar es:

[rml][ MSI KT4 Ultra-FISR] Windows start niet @ 2700+[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met de Lan poort is per toeval opgelost, wel op de vreemste manier.

Ik had laatst een hdd geleend met daarop wat muziek(niet belangrijk :) ) die heb ik op ide2 gezet inplaats van me brander.
ikke opstarten en zag in windows dat er een netwerk kaart bij was gekomen :/ huh het zal toch niet , dat die poort ineens tot leven komt :?

raar maar waar.
zo dus hdd eraf en de brander er weer opgezet om daarmee de goede drivers te instaleren, kom ik in windows poort weg 8)7 jahoor nog ff.

hdd er weer aan jahoor daar was hij weer :?
hdd eraf poort weg.

toen heb ik de kabels omgewisseld, brander op ide1 en mijn eigen hdd op ide2
en JA hij is er weer :)

zo zit het nu nog en werkt goed kan hem zelfs in de bios aan/uitzetten.

Geweldig maar wel vreemd.

Heeft iemand een idee waarom dit zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op 20 oktober 2002 @ 17:13:
[...]

Ik heb Win xp pro op fat32
Als je een Windows NT versie fantsoenlijk wilt laten draaien, dan altijd NTFS nemen. Het grote voordeel is dat je je persoonlijke mappen persoonsgebonden kunt beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen, kan je op MSI KT4 Ultra FISR ook Applebred plaatsen ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:18:
Hallo beste mensen, kan je op MSI KT4 Ultra FISR ook Applebred plaatsen ? Alvast bedankt.
Applebred (0.13um) 133/266MHz FSB
Duron 1400 133 10.5 NO
Duron 1600 133 12 NO
Duron 1800 133 13.5 NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook KT4 Ultra heb er geen problemen mee , als je cpu bv een 2200 als 1500 word gezien , zet dan even een andere amd in ik deed zelf het volgende
mijn 2400+ werd gezien als 1500+ , ik pakte vervolgens mijn oude cpu AMD duron 800 mhz cpu en deed die erin. vervolges starte ik de pc en sloot hem daarna af.
op deze manier is het een soort wakker schudden van je mobo , mijn cpu werd daarna met de fsb op 133 gewoon herkend als de 2400+
hier heb ik specs van mijn systeem

AMD Athlon XP 2400+ @ 2150 mhz
512 DDR-RAM PC2700 @ 400 mhz
GeForce FX 5600 @ 355 by 593 - original = 325 by 550
MSI KT4 Ultra
2 x Samsung 40 GB _ 7200 rpm
5.1 Digital sound
3200+ Lownoise Fan + a Fan on leftside of case
Running stable at a temp of 29 C - 30 C

No Greater Power Then The Power Of The Heart.
AMD , lets your machine come to life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Is het mogelijk om de mobo's met KT400 chipset @400 Mhz FSB te draaien, zoals de XP 3200+ barton? Volgens de specs niet, maar misschien via een flash wel.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Een klant van mij krijgt na 1,5 jaar problemen met spontane reboot's, dit is te wijten aan een te hoge cpu temp, 69 graden.
Hij heeft een Msi kt4v moederbord, mm ok ik denk ik doe een bios update omdat ik weet dat daar een nieuwe feature inzit mbt verlagen cpu temp.
Alleen wanneer ik msi live update 3 van de msi site wil installeren krijg ik een fout melding (tijdens de installatie)

En wel deze: *vbios.dll * missing cq corrupt.

Ik heb al op het forum van de msi site gekeken en het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn, maar niet echt duidelijke oplossingen.

Wat ik wel wijzer ben geworden is dat een videokaart probleem betreft.
Nu zal je denken waarom niet een handmatige biosupdate, dit omdat ik
toch echt wil weten wat die specifieke foutmelding inhoud.

Heeft iemand hier een duidelijke oplossing voor :?

Edit: probleem is opgelost dmv nieuwe videodrivers, na flash is de cpu temp gedaald van 69 naar 46 graden.
Goed genoeg dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Strikie op 22-04-2004 16:07 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft u hier wat aan; http://www.dynamiclink.nl/frames/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Nee niet echt , ik ga toch nog eens het MSI forum afstruinen.

Tenzij iemand een goede oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 22:26

Bjk

GreenthumB schreef op 20 april 2004 @ 17:04:
Een klant van mij krijgt na 1,5 jaar problemen met spontane reboot's, dit is te wijten aan een te hoge cpu temp, 69 graden.
Hij heeft een Msi kt4v moederbord, mm ok ik denk ik doe een bios update omdat ik weet dat daar een nieuwe feature inzit mbt verlagen cpu temp.
Alleen wanneer ik msi live update 3 van de msi site wil installeren krijg ik een fout melding (tijdens de installatie)
Ik heb ook een MSI KT4V in mijn pc zitten, en ook ik heb last van spontane reboots, heb dit mobo al zon half jaar en heb in het begin problemen gehad met het geheugen.
Nu zal ik, als ik thuis kom de boel ook eens proberen te updaten via de live update.
Maar nu mijn vraag, weet je mischien hoe ik die nieuwe feature met betrekking op de temperatuur in kan schakelen (welke dit is / hoe die heet ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Bjk schreef op 21 april 2004 @ 12:44:
[...]

Ik heb ook een MSI KT4V in mijn pc zitten, en ook ik heb last van spontane reboots, heb dit mobo al zon half jaar en heb in het begin problemen gehad met het geheugen.
Nu zal ik, als ik thuis kom de boel ook eens proberen te updaten via de live update.
Maar nu mijn vraag, weet je mischien hoe ik die nieuwe feature met betrekking op de temperatuur in kan schakelen (welke dit is / hoe die heet ) ?
deze optie heet : "CPU Halt Command Detection" die moet op enable staan.
Het varieert maar het kan zeker zo'n 10 graden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipper2k
  • Niet online
Ik zit met een probleem, heb een ms-6712 (kt4v). vandeweek liep mijn pc vast waardoor ik een harde reset moest geven. Hierna kwam XP met de melding dat hij in veilige modus wilde opstarten, natuurlijk wilde ik dit niet dus koos voor normaal. Na enige seconden werd de pc herstart.
Toen dus maar de veilige modus geprobeerd maar hier hetzelfde probleem.

Na wat dingen te hebben geprobeerd besloot ik de windows cd er maar bij te pakken, maar tot mijn verbazing wilde die ook niet meer opstarten.
Het gaat fout zodra hij de ntfs driver laad.
in een andere pc doet de hd het wel dus daar zit het niet in, ook een andere hd wil niet booten (ntfs schijf)
ik kan nog wel van flop opstarten en een fat32 schijf benaderen (daar heb ik mijn bios mee geupdate naar versie 1.9 maar dat hielp ook niet)
iemand enig idee?

edit:

oh ja nog vergeten te melden, heb ook geprobeerd om alle controllers op het moederbord uit te schakelen (ide, floppy ed) en geboot vanaf een losse promise ata100 ide controller die ik nog in de kast had liggen maar dat gaf hetzelfde probleem.

de cpu wordt niet al te warm, 40 graden, hij heeft ook niet eens veel kans om warm te worden...

[ Voor 18% gewijzigd door flipper2k op 22-04-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Kan iemand me vertellen hoe ik een irda connector moet aansluiten en wat de correcte instellingen in het bios dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:37
M'n northbridge cooler van m'n MSI KT4 Ultra (ms-6590) maakt al tijden een klere herrie. Ik zal vast niet de enige zijn die dit heeft. :?

Wat kan ik het beste hier aan doen?, Ik heb ook gelezen in andere mobo topics enzow dat sommige mensen die cooler ook wel uit hebben, of er gewoon een koelblokje op hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ff ene vraagje kheb een MSI KT4AV (MS-6712) inc een amd XP 2800@2,09 ghz
daarbij heb ik een ATI Radeon 9600 (RV350)
nu is het probleem dat ik me agp niet op 8x krijg wat ie moet kunnen dacht ik,
in AIDA32 geeft ie aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Chipseteigenschappen    
Moederbord Chipset  VIA VT8377A Apollo KT400A
In-Order Queue Depth    4
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay    3T
RAS Precharge   3T
RAS Active Time 6T

Geheugenslots   
DRAM Slot #1    256 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2    256 MB (DDR SDRAM)

AGP Eigenschappen   
AGP Versie  3.05
AGP Status  Gedeactiveerd
AGP doorvoergrootte 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid   1x, 2x, 4x, 8x
Fast-Write  Niet ondersteund
Side Band Addressing    Ondersteund, Gedeactiveerd

Chipsetfabrikant    
Firmanaam   VIA Technologies, Inc.
Productinformatie   http://www.via.com.tw/en/apollo/chipsetindex.jsp
Besturingssoftware download http://www.viaarena.com/?PageID=2

Problemen en Suggesties 
Probleem    AGP is gedeactiveerd. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

maar ken in me BIOS niets vinden wat ik aan moet zetten, en als ik het bij me settings met smartguard verander zet ie hem na de reboot weer terug op 0.

iemand? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
Mensen,

Heb wat problemen met me msi KT4 Ulta. De eerste keer booten gaat goed, na het instellen van de bios start ie prima windows op en alles lijkt ok. Hierna zet je de computer uit en start je weer opnieuw op en nu begint ie opeens te zeuren over het geheugen. 3 lange pieptonen die steeds herhaald worden.

Ik test met een zo'n minimaal mogelijk systeem (hdd, cpu, geheugen en videokaart) Ook zonder videokaart gaat het de 2e keer verkeerd.

overige specificaties:

athlon xp2400+
256MB PC2100
Geforce 2 TI

Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad? ik heb er namelijk helemaal niks anders over kunnen vinden.

Hopelijk is er een oplossing voor, zit er nu al zo lang mee te klooien...

edit:
laatste biosupdate staat er ook op

[ Voor 5% gewijzigd door PreDaTorY op 09-10-2004 17:42 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste