Ik ben dus van plan een nieuwe grafische kaart te gaan kopen vanwege het missende Dual-View op m’n huidige GeForce 2. Ik heb nu dus in m’n systeem 2 videokaarten zitten, en de 2D van de secundaire videokaart (Diamond Monster Fusion) is VELE malen beter dan die van m’n GeForce 2! Omdat ik twee monitoren naast elkaar heb staan, kan ik dat dan bijvoorbeeld in Windows heel goed zien! Maar goed, ik wil dus een nieuwe VGA kaart gaan kopen. Je voelt hem wel aankomen, wélke videokaart heeft naast een goeie 3D, óók een goeie 2D weergave? Ik hoorde / las dat dat per fabrikant zou verschillen, omdat het hier om andere chips zou gaan.
Ik was van plan een Leadtek GeForce 4 Ti kaart mét Dual-View te kopen. Is dit een verstandige keus i.v.m. 2D? En is die 2D dan op beide monitoren goed én gelijk? Wat ik daarmee dus bedoel, is of de kwaliteit van 2D van een DVI net zo is als van VGA. De 2 monitoren waar het om gaat is 2 x de Iiyama HM703UT.
Zo nee, welk merk videokaart met GeForce 4 Ti chipset en Dual-View raden jullie dan aan?
Ik weet dat de nieuwe Matrox Pharhelia (o.i.d., neem me niet kwalijk
) een zeer goeie 2D heeft. Alleen de 3D van die kaart is minder, en daar gaat het mij toch primair om.
Ow ja, misschien een extra punt: Ik heb ongeveer een budget van € 250.
Ik heb dus zelf ook al gezocht, en reviews van GF4 kaarten in de C!T en de PCM gelezen. Maar nergens zie ik iets over de 2D…
Alvast bedankt!
Ik was van plan een Leadtek GeForce 4 Ti kaart mét Dual-View te kopen. Is dit een verstandige keus i.v.m. 2D? En is die 2D dan op beide monitoren goed én gelijk? Wat ik daarmee dus bedoel, is of de kwaliteit van 2D van een DVI net zo is als van VGA. De 2 monitoren waar het om gaat is 2 x de Iiyama HM703UT.
Zo nee, welk merk videokaart met GeForce 4 Ti chipset en Dual-View raden jullie dan aan?
Ik weet dat de nieuwe Matrox Pharhelia (o.i.d., neem me niet kwalijk
Ow ja, misschien een extra punt: Ik heb ongeveer een budget van € 250.
Ik heb dus zelf ook al gezocht, en reviews van GF4 kaarten in de C!T en de PCM gelezen. Maar nergens zie ik iets over de 2D…
Alvast bedankt!