Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:58:
[...]
even voor de zekerheid, we hebben het hier wel over 175 mhz mem ,niet 175 cpu met een 4/5 divider.
Je kan mij niet vertellen dat als alles op het snelst staat en jij met langzamere timings en met minder mh`z, toch hoger komt.
Ik haalde op PC3200 snelheid(200mhz) in sisoft 3145. Jij draait met Twinmos PC2700, en ik heb hier Twinmos PC3200 liggen en die scoort lager als het corsair.
Ja dat snapte ik wel, en daarom merkte ik op dat er vast iets mis was! Ik heb net weer een test gedaan, en nu haal ik maar 2550 MB/s, maar dat komt omdat ik er net mijn reepje Samsung PC2700 bij heb zitten, en die trok al in de eerste instantie geen CAS-2

Even inbranden op 170Mhz met tragere timings en later zien wat ie haalt.
Misschien ben ik even in de war geweest, maar de 2650+ heb ik ZEKER gehaald, en ik ben ook vrij zeker van die 2750... Misschien bugje in Sandra, of door een andere chipset?
Sowieso heeft hij trouwens een verschil van 200MB/s in die bandwidth test, terwijl mijn scores altijd dicht bij elkaar liggen. Ik blijf er bij dat ik denk dat er iets niet klopt bij hem.
Edit:
Dit is niet echt offtopic en kan hier best tussen den ik: hoeveel volt zetten jullie eigenlijk op je geheugen?
Ik had mijn 256MB Twinmos draaien op 2.7, na een week of 2 op 2.8 gedraaid te hebben, zodat ik de timings een heel stuk strakker kon zetten. Momenteel draai ik weer even 2.8v, vergezeld door veel Memtest86 om zo even het inburnen te stimuleren (hoop mijn Samsung ook op CAS-2 te krijgen). Wanneer wordt het echt gevaarlijk? Mijn theorie is dat de meeste electronica zo'n 10% extra volt aan moet kunnen, dus in dit geval 1,1 * 2,5 = 2,75v. 2.8v lijkt me daarom ook nog wel veilig, maar hoger niet echt voor al te lange tijd.
Hoe doen jullie dat precies? Inburnen en na een tijdje weer op 2,5/2,6v oid zetten? Of gewoon standaard iets hoger laten draaien? Ik vind 2,8 namelijk al voor mijn gevoel wat te hoog om hem echt altijd op te laten draaien, na deze week ga ik hem weer omlaag gooien.