[Winroute - Bulletproof] Cannot Open Data Connection

Pagina: 1
Acties:

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb een W2k server draaien met daarop Winroute die het hele internetverkeer regelt van het interne netwerkje.

Nu heb ik Bulletproof geïnstalled, ftp-server, die dus dienst moet doen als ftp-server (tiens ;-) )

Als ik intern aanlog op de pc (ergens van een pc in het netwerk) op de ftp-server (op z'n externe ip-adres) lukt dit prima. Maar als ik hetzelfde doe vanaf een pc buiten m'n netwerk geeft hij constant "Cannot Open Data Connection".
Er wordt dus een verbinding gemaakt maar na het inloggen blijft het hele boeltje steken.

In mijn Winroute heb ik de poort (in mijn geval 2121) gemapped naar het interne ip-adres van m'n server. Heb al passive en active proberen te connecteren maar geen van beide wil werken.

Weet er misschien iemand wat ik verkeerd doe?

ps: Heb reeds de topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/341191 gevonden maar de aangebode oplossingen daar helpen niet (het systeem zit op die manier in elkaar op't moment dus...)

• Blacksnak
*schop*

Echt niemand?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

normaal map je poorten 20 én 21.........

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Blacksnak
Volgens de handleiding van WinRoute doet hij dit automatisch. Omdat ik meestal niet erg geloof in handleidingen :) heb ik poort 20 toch een keer gemapped maar dit gaf juist hetzelfde resultaat.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Als je ftp server op poort 2121 draait moet je ook 2120 mappen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• reddog33hummer
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Dat zelfde probleem heb je als je over een SSH connectie ftp draait.

Je moet passive mode gebruiken. Zowel in de client als de server.
Werkt dit niet dan moet je ff controleren of je tijdens passive mode wel het goede ip doorgeeft :)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Blacksnak
Rusty schreef op 15 oktober 2002 @ 21:47:
Als je ftp server op poort 2121 draait moet je ook 2120 mappen.
Heb ik geprobeerd maar werkte evenzeer niet.
Je moet passive mode gebruiken. Zowel in de client als de server.
Werkt dit niet dan moet je ff controleren of je tijdens passive mode wel het goede ip doorgeeft
Welk ip-adres moet ik daar opgeven? Heb met het interne & het externe geprobeerd maar geen van beide wil werken.

Ik ben er ondertussen wel achter dat hij het wel doet op poort 21. Dan loopt alles perfect. Maar leergierig als ik ben ;) zou ik hem ook graag aan de praat krijgen op een andere poort. Dit mag normaal toch geen probleem zijn wel?

Verwijderd

Als je met passive mode wilt werken dan moet er aan een aantal zaken worden voldaan:

1. De FTP server moet passive mode ondersteunen. Dit zou ergens in de instellingen terug te vinden moeten zijn.
2. Je moet een vaste range van TCP poorten instellen op de FTP server die voor de data connectie worden gebruikt met de client
3. Op winroute zul je deze vaste poort range moeten mappen zodat een externe FTP client toegang kan krijgen
4. De FTP client moet ook passive mode ondersteunen, zodat deze kan worden aangevraagd bij de opbouw, welke nog steeds gebeurt op poort 21 (deze dus blijven mappen op winroute)

Succes :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
als de ftp op je server staat. winroute door mappen naar ip 127.0.0.1?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Je moet ook nog wat in je register aanpassen wanneer je een ftp server niet op poort 21 draait icm met winroute. Staat allemaal uitgelegd in de handleiding.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Als je client active kan connecten (client opent datapoort, server connect) is het allen nodig om poort 21 te mappen (poort 2121 in jou geval). voor een passive connectie zou je een passive portrange moeten mappen en deze instellen bij je server. meer informatie zou handig zijn.

- hoe hangt de testclient aan het internet
- poort 2121 intern/extern of bijde (hoe ziet je portmap er uit)

Rampen bak 2004

Pagina: 1