Toon posts:

winroute portproblemen (ja ik snap port mapping ed

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een servertje staan: Win2k met winroute Pro, en JA ik kreeg het heus wel aan de praat ;x

maarrrr : als ik bijv. een ftp prog install like G6 ofzo en zet G6 op port 21 (default ook maar ter toelichting :p)

en ik doe niks met winroute dan doet ie het niet: "ja ok lijkt me duidelijk" "je moet port 21 mappen en forwarden" Ja ok dat heb ik dus allang gedaan ( nee ik deed niks fout )

en toch doet ie niks mensen kunnen van buitenaf niet connecten en vanaf mn interne netwerk wel.. ik snap er niks meer van ;/

hetzelfde is bij bijvoorbeeld teamspeak zon speakchatprog voor onder het gamen.. als ik de goeie poorten map dan kunnen mensen niet connecten.. of ze kunnen wel connecten en worden er direct uitgegooid.. ik heb geen vuurmuur oid

alleen: @home-kabelmodem-winroute pro server-hub- netwerk

Verwijderd

"Exclude this computer from NAT" al uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb het nu uit ja.. :) wat is dit precies dan? dat NAT is internetsharing maar hoe dat precies in elkaar zit?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

dijkmane

biertje ?

Op woensdag 05 december 2001 00:31 schreef TweakGuy het volgende:
"Exclude this computer from NAT" al uitgezet?
neeeee, niet uitzetten !!!

daarmee zet je je server buiten de firewall en is ie onbeschermd.

probeer ook eens poort 22 open te zetten, is voor data.

specs : wil je niet weten

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 05 december 2001 08:05 schreef dijkmane het volgende:

[..]

Ehm NAT is niet hetzelfde als firewall hoor!
Nat = het eigenlijke routeren van de netwerkpakketjes over je LAN.
Je firewall werkt dan nog gewoon...
en poort 22 voor data = bullshit.
Ftp gaat gewoon via poort 21, poort 22 is SSH [word soms ook voor telnet gebruikt]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op woensdag 05 december 2001 08:05 schreef dijkmane het volgende:

[..]

Halloooo, dat heeft er niets mee te maken.
Overigens, port 20 = ftp-data. Niet 22 (SSH).

Mogelijke oplossing: ook port 20 open zetten in WinRoute?

... en oranje! :P

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik heb thuis dus ook winroute draaien (alleen heb ik ADSL verbinding). NAT staat voor "Network Adress Translation." Dit zorgt ervoor dat alle adressen in de pakketjes veranderd worden in die van je server. Van buitenaf lijkt het net alsof alleen je server op internet zit. (IP masquerading in linux...) Als je NAT aanzet voor de server, dan moet je alle poorten die je van buitenaf wil bereiken mappen van inet-IP naar inet-IP. Lijkt net water naar zee dragen, maar anders werkt het niet. Die NAT fungeert dus gelijk als een soort firewall, al is dat niet het doel ervan. Ik zelf heb NAT uitstaan en gebruik ZA als firewall.

Bij mij werkt het redelijk goed (P166MMX @ 200MHz met Win98). 8-) ADSL in WinNT4 werkt vrij slecht, heeft vaak moeite met snelheid op pijl houden. :'( Ook het routen van POP enzo gaat soms fout. Win98 moet soms echter gereboot worden omdat de verbinding is "gecrasht." Win98 kan dan niet meer connecten. :?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• dijkmane
  • Laatst online: 16:19

dijkmane

biertje ?

Op woensdag 05 december 2001 12:41 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Ehm NAT is niet hetzelfde als firewall hoor!
Nat = het eigenlijke routeren van de netwerkpakketjes over je LAN.
Je firewall werkt dan nog gewoon...
en poort 22 voor data = bullshit.
Ftp gaat gewoon via poort 21, poort 22 is SSH [word soms ook voor telnet gebruikt]
ik bedoelde inderdaad poort 20.

en NAT van winroute is wel degelijk je firewall, zie post hierboven en het staat ook erg uitgebreid in de handleiding.
er zijn veel websites waar je je firewall kan laten testen. probeer het maar eens met en zonder dat vinkje aan.

ik heb een poortmapping als volgt. :

protocol : tcp
listen IP : unspecified
listen port : single port 21
destination IP : ( vul lokale IP van server in b.v. 192.168.1.2 )
destination port : 21

en dan werkt mijn FTP server zoals het hoort, verder niets in te stellen.

specs : wil je niet weten

• Millennium
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op woensdag 05 december 2001 13:00 schreef AdLentis het volgende:
Bij mij werkt het redelijk goed (P166MMX @ 200MHz met Win98). 8-) ADSL in WinNT4 werkt vrij slecht, heeft vaak moeite met snelheid op pijl houden. :'( Ook het routen van POP enzo gaat soms fout. Win98 moet soms echter gereboot worden omdat de verbinding is "gecrasht." Win98 kan dan niet meer connecten. :?
Dat je verbinding onder win98(se) crasht ligt aan de slechte PPTP-drivers van win98. Een oplossing hiervoor is het de PPTP driver overschrijven met de driver van Win-ME.

Rampen bak 2004

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een ftp-tje draain op poort 21, en ik heb alleen poort 21 gemapt, ik heb nog nooit gehoord dat data via poort 20 ofzow gaat [lijkt me sterk, aangezien me FTP gewoon werkt en ik alleen poort 21 heb gemapt lijkt het me sterk dat je poort 20 nodig hebt hoor...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 10:16 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik heb een ftp-tje draain op poort 21, en ik heb alleen poort 21 gemapt, ik heb nog nooit gehoord dat data via poort 20 ofzow gaat [lijkt me sterk, aangezien me FTP gewoon werkt en ik alleen poort 21 heb gemapt lijkt het me sterk dat je poort 20 nodig hebt hoor...
het lijkt jou sterk maar toch is het zo....

ftp data port = ftp port - 1 (dus 21 en 20 of 3321 en 3320)

• Millennium
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op dinsdag 11 december 2001 10:36 schreef betweter het volgende:

[..]

het lijkt jou sterk maar toch is het zo....

ftp data port = ftp port - 1 (dus 21 en 20 of 3321 en 3320)
Zei het dat deze connectie outgoing is en dus niet voor een NAT router gemapt hoeft te worden.

[informatief] :)
A-FTP:
Control: Client->Server:21
Data: Server:20->Client (op port die door client aangegeven is)
P-FTP:
Control: Client->Server:21
Data: Client->Server (Aangeven bij FTP-server of wille keurig).
[/informatief]

Rampen bak 2004

• Majapro
  • Laatst online: 14-08 12:04

Majapro

Deventer

wel ik probeer hier ook teamspeak onder winroute aan de praat te krijgen
heb de standaard teamspeak poort (die ook in de teamspeak *.ini file staat genoemd) al gemapped maar connecten via LAN prima maar van buiten af ho maar
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Als je 'exclude this computer from NAT' aan hebt staan, dan heb je geen portmapping nodig. Als je 'exclude this computer from NAT' uit hebt staan dan heb je wel een portmapping nodig. In beide gevallen moet er geen packet-rule zijn die het verkeer tegenhoudt.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Je dient de router zelf te "excluden van de NAT", deze machine heeft namelijk al een inet IP, en hoeft niet getransleerd te worden.

Controlleer je packet filter of daar de binnenkomende packetjes op de FTP poort, de DATA poort (FTP-1) en eventueel andere communciactie poorten niet geblocked worden.

Succes.

• Koffie
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Handig, een topic van ruim een half jaar omhoog schoppen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.