random reboots na runnen benchmarks.

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
Nou, mijn videokaart werkt dus al niet helemaal naar wens zoals in dit topic te lezen is, maar ik heb gemerkt dat als ik verschillende benchmarks draai, zoals 3DMark2001 en de UT2k3 benchmarks, mijn computer soms spontaan reboot tijdens, maar meestal na het runnen van de benchmark.

Volgens mij ligt dit dus aan mijn Radeon 8500, aangezien UT2k3 ook al niet superlekker loopt. Komen deze reboots door de drivers die ik gebruik? (Catalyst) De Radeon heeft genoeg ruimte in mijn kast om goed doorkoelt te worden maar het lijkt er ook wel een beetje op dat ie soms gewoon te heet wordt terwijl ik nog niks overclocked heb. Een 3DMark2001 score van tussen de 7000 en 7500 vind ik ook al niet geweldig voor mijn systeem, of ligt dat aan mij;

MSI K7T Pro2 266 RU
AMD XP1600+
Club3D Radeon 8500 64 MB DDR
512 MB DDR geheugen
(Creative Live! 5.1)

Ik kan me herinneren dat mijn score een stuk hoger is geweest, rond de 8500?

En ik draai trouwens Windows XP. Ik heb al verschillende drivers gebruikt, de meeste komen rond dezelfde score uit maar geven wel minder lockups. Het liefst heb ik natuurlijk drivers die de beste prestaties geven en helemaal geen lockups (als het daar al aan ligt)

Join het GoT Pulse-Team!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

t eerste wat je kan doen is in deze computer-> eigenschappen -> opstart- en herstelinstellingen -> "De computer opnieuw opstarten" uitvinken, dat verklaart je reboots.
En tussen de 7000 en 7500 3dmarks is helemaal niet slecht hoor voor een radeon 8500.

Probeer anders s met je kast open 3dmark te draaien, en voel evt ff aan t koelblok, als ie echt te heet wordt dan kan je je vinger er niet lang ophouden.
En als je 3dmark draait, zet dan ook alle programma's eromheen uit (powerstrip, messenger whatever er op de achtergrond draait.) En check je apparaatbeheer ff of er ergens uitroeptekentjes bij staan.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
DenMan schreef op 14 oktober 2002 @ 18:38:
Nou, mijn videokaart werkt dus al niet helemaal naar wens zoals in dit topic te lezen is, maar ik heb gemerkt dat als ik verschillende benchmarks draai, zoals 3DMark2001 en de UT2k3 benchmarks, mijn computer soms spontaan reboot tijdens, maar meestal na het runnen van de benchmark.

Volgens mij ligt dit dus aan mijn Radeon 8500, aangezien UT2k3 ook al niet superlekker loopt. Komen deze reboots door de drivers die ik gebruik? (Catalyst) De Radeon heeft genoeg ruimte in mijn kast om goed doorkoelt te worden maar het lijkt er ook wel een beetje op dat ie soms gewoon te heet wordt terwijl ik nog niks overclocked heb. Een 3DMark2001 score van tussen de 7000 en 7500 vind ik ook al niet geweldig voor mijn systeem, of ligt dat aan mij;

MSI K7T Pro2 266 RU
AMD XP1600+
Club3D Radeon 8500 64 MB DDR
512 MB DDR geheugen
(Creative Live! 5.1)

Ik kan me herinneren dat mijn score een stuk hoger is geweest, rond de 8500?

En ik draai trouwens Windows XP. Ik heb al verschillende drivers gebruikt, de meeste komen rond dezelfde score uit maar geven wel minder lockups. Het liefst heb ik natuurlijk drivers die de beste prestaties geven en helemaal geen lockups (als het daar al aan ligt)
bench dan niet

Als je niets nuttigs te zeggen hebt.. zeg dan ook niets!

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 15-10-2002 11:12 ]

• Denman
  • Laatst online: 01:00
Glorificationer schreef op 14 oktober 2002 @ 20:37:
t eerste wat je kan doen is in deze computer-> eigenschappen -> opstart- en herstelinstellingen -> "De computer opnieuw opstarten" uitvinken, dat verklaart je reboots.
En tussen de 7000 en 7500 3dmarks is helemaal niet slecht hoor voor een radeon 8500.

Probeer anders s met je kast open 3dmark te draaien, en voel evt ff aan t koelblok, als ie echt te heet wordt dan kan je je vinger er niet lang ophouden.
En als je 3dmark draait, zet dan ook alle programma's eromheen uit (powerstrip, messenger whatever er op de achtergrond draait.) En check je apparaatbeheer ff of er ergens uitroeptekentjes bij staan.
Ik zal straks nog ff checken. Ik besef inderdaad ook wel dat ik met dit systeem en mijn Radeon 8500 niet een veel hogere score kan halen, maar ik dacht me te herinneren dat ik ooit ook dik boven de 8000 punten ben geweest, maar goed. Ik probeer nog wel het eea.
Beetje jammer... dat jij met zoveel posts nog zo'n domme/nutteloze opmerking maakt. Het is toch van de zotte dat ik het probleem alleen op zou kunnen lossen door niet te benchen? Maar goed, laat ik mijn energy alleen verspillen aan mensen die WEL goede tips voor me hebben :/

Join het GoT Pulse-Team!