Toon posts:

Poppetje maken? (technieken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hum, op m'n vorige vraag zit een slotje. Laat ik het wat specifieker vragen ;) Wat zijn goede en niet al te moeilijke technieken om een 3d cartoon character te maken. Ik heb enige ervaring met box modelling, dat is een character modelleren uit een box primitief. Je kunt er mooi resultaat mee behalen, maar m'n resultaat lijkt altijd meer op een bevroren robot dan op een speels character. Ik heb ook van nurbs gehoord, maar als ik naar de tools en opties in het pallette kijk ben ik daar maar vlug van af gestapt. Zijn er nog andere technieken?

Een programma geheel gefocused op cartoon modelling dat niet al te veel opties heeft (lees niet al te moeilijk te begrijpen is) is ook welkom! Of een autogenerator die random characters maakt :D

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Google.com is your friend.
Net als de search btw.
Enne, de FAQ is ook liev.

EDIT:
Cheatah in vorige topic met slot:
Ik denk dat je beter voortaan éérst zelf eens wat kunt opzoeken en proberen, want van de meeste software is wel een demo of trial versie te downloaden. Probeer je eerst een beetje te oriënteren, en ga pas vragen stellen als je concrete vragen hebt.

En dat is dus niet "met welk programma teken ik een poppetje?" ;)
Je moet dus eerst zelf zoeken. Dan pas concrete vragen stellen. Wat jij vraagt is eigenlijk gewoon een tutorial, en die zijn er zat op internet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

http://www.discreet.com/products/plasma/ plasma is dan wel zoiets, beetje een uitgeklede max versie met toon shader erin geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op 14 oktober 2002 @ 17:15:
Google.com is your friend.
Net als de search btw.
Enne, de FAQ is ook liev.

EDIT:

[...]

Je moet dus eerst zelf zoeken. Dan pas concrete vragen stellen. Wat jij vraagt is eigenlijk gewoon een tutorial, en die zijn er zat op internet.
Op google.com is inderdaad wat te vinden. Maar ervaringen met bepaalde technieken vind je er niet zo maar. Voor ervaringen uit te wisselen is een forum toch bedoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:19:
http://www.discreet.com/products/plasma/ plasma is dan wel zoiets, beetje een uitgeklede max versie met toon shader erin geloof ik
Dank u dank u! _/-\o_ Ik ga er zo een kijkje nemen.

Verwijderd

topic 2 over poppetje! :9

Verwijderd

nutteloze reply van jou nummer zoveel :/

en voor de topicstarter: Hier op GoT staan er inmiddels redelijk veel 3d workshops... Als je daar in kijkt leer je vast wat, maar bovenal kun je daar zien dat er wel een aantal users zijn die een leuke cartoony stijl hebben :)
Misschien willen die jou over icq ook op weg helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:28:
[...]

nutteloze reply van jou nummer zoveel :/

en voor de topicstarter: Hier op GoT staan er inmiddels redelijk veel 3d workshops... Als je daar in kijkt leer je vast wat, maar bovenal kun je daar zien dat er wel een aantal users zijn die een leuke cartoony stijl hebben :)
Misschien willen die jou over icq ook op weg helpen :)
Dat is een hele klus ;) maar ik zal er vanavond eens aan beginnen.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
Oke een figuurtje maken in 3D vergt veel tijd en oefening. Dat doe je niet 123. Om maar een eerste aanzet te doen moet je deze tutorial eens doorneuzen. Daar staat erg veel nuttige informatie in: http://www.fineart.sk/tut/Joan/Joanindex.htm

http://hawvie.deviantart.com/

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Maak een simpele boxmodel, dat kan je zeg je, dus doe je dat :).

Zorg voor grote ogen, rare verhoudingen en zorg dat 't een 'zacht' geheel wordt, geen hoeken, scherpe bochten etc. Pupillen van de ogen gitzwart met een hoge specular. Zwevende wenkbrouwen, dat soort dingen. Belangrijk; houding, zowel van lijf als van ogen, laat 'm niet dom de ruimte in staren, geef 'm een doel, desnoods de camera zelf.

Geef 't ventje een pastelkleurtje of een primitief kleurtje. Dat werk imo het beste.

download een testversie van brazil (d'r van uitgaande dat je 3dsmax gebruikt) www.splutterfish.com, render 'm met een skylight en een target spot light met raytraced shadows. Zet de multiplier van allebei op ongeveer 0,7 - 0,8.

Druk op render :)

woordjes die je in de help mag opzoeken; polymodelling/boxmodelling/meshmodelling, materials (specular, diffuse), raytraced shadows, light multiplier.

suc6 :p
Pagina: 1