Toon posts:

audio setje voor weinig geld

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus toe aan een nieuw audio setje ik ben 16 dus ik heb nog niet zoveel geld voor dat soort dingen.Ik wil gewoon stereo.

ik zat te denken aan deze Receivers -- SONY STRDE185B € 217,99
--Technics SA-EX140 € 208,29
(vraag1) welke heeft jullie voorkeur en waarom?

(vraag 2)of is het beter om een versterker en een tuner te kopen??

Ik heb zelf nog 2 jamo D110 long term power 70w
short term power 110 w
die reciever zijn 2x 100 watt blaas ik dan deze boxen niet op

(vraag 3) nieuwe speakers kopen ja of nee??

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want die lui van de scheer en foppen en megapool probeeren mij alleen maar van die surround dingen te verkopen.

Ik zag net toen ik aan het surfen was nog een andere reciever
Teac AG-680 € 235,00
is dat een goed merk want ik heb er nog nooit van gehoord?
beter dan sony of technics

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

First of all: welkom op GOT.
Second of all: lees de faq+gebruiksaanwijzing
Third of all: Als je een vraag gaat stellen zoek je eerst in de search, jouw vraag is al een miljoen keer gesteld.
Fourth of all: Toch even aan antwoordje op een gedeelte van je vraag:

Teac is top spul,daar miskoop je zowat niets aan.
Nieuwe speakers heb je niet perse nodig, als je maar goed in de gaten houd dat je receiver niet te hard gaat en zodra het geluid niet meer zuiver klinkt (en dat is dan bij een hoog volume) er zo snel mogelijk voor zorgen dat je de boel zachter zet, voordat de speakers om je oren vliegen.
De term: "beter dan sony of technics" bestaat niet. Dat moet je namelijk zelf beslissen, door in de winkel te gaan luisteren.

Fifth of all: dit topic zal wel op slot gaan gok ik, omdat deze vraag al 20x gesteld is... ;)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ok first of all thx for the welkom
second of all ik zal de gebruiksaanwijzing nog een keer lezen
third of all bij de search kan ik niet zo veel vinden
fourth of all nu jij heb gezegdt dat teac top spul is ben ik er denk ik wel uit ik koop die reciever en dan later koop ik er een keer een paar speakers bij.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

last of all: leer eens tiepen met ",.()"/ \ leestekens, dat leest een stuk makkelijker... :)

Alles kan stuk.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:31:
Ik ben dus toe aan een nieuw audio setje ik ben 16 dus ik heb nog niet zoveel geld voor dat soort dingen.Ik wil gewoon stereo.
Het sleutelwoord is in zo'n geval: kijk rond naar 2e hands spullen.

Audio stuff slijt nagenoeg niet, meestal is 2e hands even goed als nieuw. Zelf ben ik ook met 2e hands spul begonnen, en alles wat ik toen kocht staat tot op de dag van vandaag bij kleinere broertjes en zusjes te spelen.

Siditamentis astuentis pactum.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, het devies is: loop een winkel in en ga eens kijken en luisteren binnen je budget. De discussies erover mogen wel, maar wel onder bepaalde voorwaarden. "wat moet ik kopen" topics lopen altijd op hetzelfde uit, zie ook:
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime.

Nee met een 100w versterker blaas je je boxen niet op, boxen blaas je alleen op als je extreem lomp met je spullen omgaat en het lang VEEL te hard laat staan, watts hebben daar weinig mee te maken.

Overigens zijn er zeker wel topics te vinden hierover hoor.
als je cheap 5.1 wil:
Home Cinema setje
[rml][ HT-set] Een Leuk HT setje voor een Beginner[/rml]

Daar staan ook goede tips in over het hoe kopen van audio. Het heeft geen zin om hier te vragen wat jij moet kiezen. De A-merk spullen zijn allemaal wel prima, als je het verschil in klank wil weten, moet je er gewoon naar luisteren.

Devies: eerst eens luisteren in een winkel en dan pas vragen stellen :P. (streng he? ;))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.