Toon posts:

bijna wanhopig, Leadtek geforce4 TI 4200 bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een paar dagen terug heb ik iets heel doms gedaan: de geforce 4 ti 4200 bios proberen te flashen op een hogere snelheid.. zou prima moeten kunnen, maar mislukte totaal in dit geval.

Nu is het echt grote probleem dat de leadtek geforce4 ti 4200 bios die ik gesaved had op een corrupt deel van een diskje staat :(

heeft hier iemand ook zo'n kaart en zou diegene mij even een bios filetje kunnen mailen ? m'n adres is tom@lousy.biz alvast heeeeel erg bedankt _/-\o_

Verwijderd

www.leadtek.com
daar staan wel biossen..

Verwijderd

Topicstarter
alleen van de 4400 en 4600, als je die eroverheen flasht werkt dat niet met de 4200 128mb

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb de settings al aangepast en kloksnelheden naar 4200 gemikt met een bios editor.. hij geeft ook wel beeld, alleen witte troep

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit de meuktracker van T.net: meuktracker: Leadtek GeForce4

Misschien heb je er wat aan?

Ook alleen voor de 4400 en 4600 :(

Verwijderd

Kun je niet de ti4400 bios modden met de bios editor, tot het een 4200 wordt? gewoon het type key en de merknummer veranderen.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Leadtek mailen? (Natuurlijk niet uitleggen wat je gedaan hebt)

Verwijderd

Topicstarter
leadtek heb ik gemailed, lijkt me stug dat ze dat ding opsturen.. ik heb gezegd dat ik dacht dat de 4400 update ook voor de 4200 was (staat nogal slecht aangegeven op de site namelijk, de 4400 updater heeft ook mijn 4200 bios gedelete, slecht dat dat kan)

de 4400 bios kan ik wijzigen naar 4200 (type etc) maar dan krijg ik witte troep op het beeldscherm, ik draai nu op een gainward 4200 bios, dat ding is niet compatible met de drivers maar kan nu wel 1024 in 32 bit aan.. beter dan nix

een 4400 bios verneukte het tot nu toe nog elke keer

Verwijderd

Topicstarter
oh.. compatibility van de drivers gaat om de nvidia ref. drivers, hij geeft errors in xp

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Trouwens vervoto1.. er is een edit-knop, die kan je gebruiken als je net nadat je gepost hebt bedenkt dat je nog iets toe wil voegen. Je moet dan op dit plaatje klikken (staat rechtsboven je post): [img][http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif[/]

Dit staat allemaal een stuk duidelijker uitgelegd in de algemene faq: FAQ

Verwijderd

Anders kan je ook een reference bios downloaden...voor Ti4200! werkt ie ook weer

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:16:
Anders kan je ook een reference bios downloaden...voor Ti4200! werkt ie ook weer
Als je gelukt hebt, ik weet niet of die van Leadtek precies volgens het reference design is gebouwd...ik kan hier nl mijn Asus GF2 GTS niet flashen met reference bios voor de GF2 GTS.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb die geprobeerd te vinden, ook hier zie ik overal wel die van de 4400 en 4600 staan, een 4200 ref bios kan ik niet vinden.

De abit bios die ik er nu op heb staan geeft wel beeld maar wordt in XP niet herkend door de nvidia drivers.. xp geeft wel aan dat het een geforce4 ti 4200 is maar bij het installeren van de drivers komt er een gezellige fatal error.. uninstallen van de drivers enzo werkte niet

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb hier een Leadtek Ti4200 128 mb... ff mn bios eruit trekken en ergens uploaden?

*psssst dat kan toch met WinFox?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
G33RT schreef op 14 oktober 2002 @ 18:35:
ik heb hier een Leadtek Ti4200 128 mb... ff mn bios eruit trekken en ergens uploaden?

*psssst dat kan toch met WinFox?
Klopt,met winfox gewoon een backup maken van jouw bios.
Daarna moet de topicstarter nvflash of wfflash gebruiken om de bios te laden met een bootdisk.
Zie mijn topic over wat er fout kan gaan met een videokaart flashen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
yup, dat flashen gaat wel lukken, ik heb er de afgelopen dagen zonder succes zo'n 50 ingeflasht dus die 51e moet ook wel kunnen.

je zou me idd enorm helpen als je even in winfox de bios saved en naar me mailt (voor de volledigheid, adres tom@lousy.biz), leadtek reageert namelijk ook niet.

Verwijderd

Razer schreef op 13 oktober 2002 @ 23:24:
Leadtek mailen? (Natuurlijk niet uitleggen wat je gedaan hebt)
bios flashen mag tog?

Verwijderd

Topicstarter
ehm.. nou.. computerwinkels zijn daar normaal heel makkelijk in.. geflasht ? jammer !
magoe, wellicht dat de fabrikant er anders over denkt, hun programma dat weigerde om er een 4400 bios overheen te mikken gooide 'm net daarvoor wel netjes leeg.. ook niet echt aardig

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Heb je een 64 of 128 meg versie? Als je de 64meg versie nodig hebt en je hebt hem nog niet, dan kan ik wel een bios voor je maken i guess...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de 128 mb versie, hoewel de bios hetzelfde schijnt te zijn (is iig bij alle andere fabrikanten zo, hij herkent 'm zelf wel.

Verwijderd

interessant dat biosflashen van vids.

Weten jullie waar ik moet zijn voor me Point of View GF4 Ti4200?
Pagina: 1